Świat kolejek wąskotorowych SMF
31 Maj 2023, 22:28:23 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowe stowarzyszenie, nowe wątpliwości  (Przeczytany 7014 razy)
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #20 : 03 Marzec 2022, 19:57:06 »
0

Lokomotywa z tego co widać to przyjechała wyciągnąć inny tabor w celu wywiezienia do Przeworska.
Zapisane
wojtek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 30 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 24 Marzec 2022, 13:54:52 »
+1

Moim skromnym zdaniem tyle lat już minęło od ostatniego rozkładowego przejazdu pociągu KKD że żadne stowarzyszenie ani żadna władza nie wskrzesi już niestety przejazdów choćby turystycznych choćby na 15-20 kilometrach tej niegdyś pięknej sieci kolei wąskotorowych. A za zniszczenie tak dużej  infrastruktury sprawą powinien zająć się prokurator.... Ale niestety w tym kraju nie można na to liczyć...czy ktoś może dać jakieś przykłady dowodów że się mylę?
Zapisane

wojtek
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1477 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #22 : 25 Marzec 2022, 11:41:12 »
0

Sęk w tym, że się nie mylisz moim zdaniem...
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4301 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #23 : 26 Marzec 2022, 11:13:27 »
+10

...za zniszczenie tak dużej infrastruktury sprawą powinien zająć się prokurator...
Pozwólcie Koledzy, że się nie zgodzę z tą opinią. Jest ona dość kategoryczną, a wiadomo że życie nie jest zero-jedynkowe, lecz, cytując Staszewskiego, różne są odcienie szarości: od czerni do białości.

Moim zdaniem KKD uległa naturalnej degradacji. Dlaczego piszę degradacji, a nie dewastacji? Bo na każdej kolei, niezależnie jak zarządzanej, rdza zżera konstrukcje, erozja niszczy cegły, kornik zjada podkłady i mostownice, słowem natura czy też przyroda nieustannie robi swoje. Przeciwdziałaniem na to może być jedynie kontra człowieka czyli remonty, wymiany, utrzymanie. Tu po prostu nie było siły ku temu. Można by rzec popełniono grzech zaniechania.

Dlaczego ta degradacja KKD była zaś moim zdaniem "naturalną"? Bo od początku wiadomym było że ta kolej jest zbyt rozległa i nie służąca niczemu aby znalazły się instytucje które chciały by ją wykorzystać, czyli: patrz wyżej -> utrzymywać, walczyć ze zużyciem, czyli była by zwyczajnie odczuwalna konieczność poświęcenia na to środków.

Teraz, po 20 latach, jak i 5, 10, 15 lat wstecz nic się nie zmieniło. Można by to porównać do oczekiwania aż z zakopanej śrubki wyrośnie nam lokomotywa - choć czekamy już te ---dziesiąt lat, i doniczkę podlewamy systematycznie oliwą, jeszcze żaden kiełek wiązara się nie pojawił. Ale są i tacy którzy wciąż twierdzą że warto poczekać bo inaczej się nam parowóz nie ziści - o nich ten wątek.

Na koniec zacytuję samego siebie (ech, jednak ma się ten autorytet...) w sprawie dotyczącej źródła całości klęski niektórych kolei. Będzie to odpowiedź na pytanie: jakie uwarunkowania w znacznym stopniu wpłynęły na proces ich przekształceń wąskotorówek?

Najistotniejszym uwarunkowaniem które w radykalny sposób wpłynęło na proces przekształceń był brak regulacji określających zasady przekazywania zbędnego majątku z PKP do samorządów na początku XXI wieku. Restrukturyzacja przeprowadzona bez zapewnienia dalszego funkcjonowania kolei na zasadzie szybkiego pozbycia się niepotrzebnych składników mienia PKP powodowała, że ten majątek trafiał często w nieodpowiednie ręce i jak się to skończyło fizycznie – wiemy sami. Ale jest też problem niematerialny – koleje wąskotorowe po przekształceniach nie stworzyły wspólnego forum i dlatego przestały być częścią kolei. Tej dużej, prawdziwej kolei, która ma realny głos w sprawach przyszłości.

Spokojnej soboty!
Zapisane

O, szeryf, szeryf, a ty trzymaj się!
Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle.
Pamiętaj: bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz - możesz walić z obu luf!
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #24 : 08 Listopad 2022, 21:45:08 »
0

Taka sytuacja:

Cytuj
Dawno nic nie pisaliśmy, ale nie wracamy z dobrymi wieściami.

Ze względu na problemy organizacyjne, a w rezultacie   ograniczenie ogólnej działalności Kujawsko-Pomorskiego Stowarzyszenia Rozwoju Transportu Publicznego, grupa wycofuje się z zapowiadnej działalności na rzecz rewitalizacji Krośniewickiej Kolei Dojazdowej.🙁

W razie zinteresowania aktualną sytuacją Krośniewickiej KD polecamy zaobserwowanie:
Krośniewicka Kolej Dojazdowa - drezyna
Krośniewicka Kolej Wąskotorowa

Fot.Adrian Kulik, Krośniewice 1991 r.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1973 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #25 : 19 Grudzień 2022, 14:11:47 »
+1

To niestety było do przewidzenia.

Dobrze że kolejka kujawska jeszcze żywa została w mojej pamięci i na zdjęciach które po mnie pozostaną....
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 597 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #26 : 20 Grudzień 2022, 10:28:00 »
+2

Niestety, ta kolej szczęścia do organizacji pozarządowych nie ma. Znamy zbiór opowiadań o pewnej krowie które, w dość przerysowany sposób, ilustrują miejscowe wydarzenia. Wszyscy obserwujemy że na miejscu okresowo zjawiają się jacyś, przynajmniej częściowo zmotywowani ludzie którzy walczą choćby z wymianą pojedynczych podkładów czy patrolują fragmenty linii.

Jednak cykl przepoczwarzania znów się domyka a wnikliwi obserwatorzy kujawskiej przyrody być może przychylą się wizji pewnego krajowego medium.



« Ostatnia zmiana: 20 Grudzień 2022, 15:22:54 wysłane przez Adam W » Zapisane

Jarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 72 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 05 Styczeń 2023, 11:53:10 »
0

częściowa to jest mobilizacja w Rosji. My jesteśmy całkowicie zmobilizowani ...do tego co robimy Pozdrawiam
Zapisane

rower szynowy
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!