Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Listopada 2024, 01:23:41 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ČHŽ - diesel-elektryczny zespół trakcyjny  (Przeczytany 1448 razy)
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« : 08 Września 2022, 22:06:16 »
0

Do jednego z zakupionych ze Szwajcarii elektrycznych zespołów trakcyjnych, wstawiono prowizorycznie dieslowski agregat:
https://zdopravy.cz/po-ciernohronske-zeleznici-se-poprve-rozjely-vyrazene-elektricke-vlaky-ze-svycarska-na-naftu-122006/
Miało to na celu sprawdzenie taboru w ruchu. Podobno próby wypadły pomyślnie... Z resztą przeczytajcie sami.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 26 Grudnia 2022, 18:41:56 »
+1

https://zdopravy.cz/na-ciernohronske-zeleznici-vyjely-poprve-do-provozu-soupravy-ze-svycarska-137200/

Elektryczne pojazdy jeżdżą póki co na ropę.

CHZ wprowadziła w ostatnich dniach do eksploatacji nowe pojazdy, które kupiła w ostatnim roku w Szwajcarii od Waldenburgerbahn.
Stało się to prawie w tej samej chwili, gdy na szwajcarskiejj trasie doszło do wznowienia przewozów po głębokiej modernizacji i zmianie szerokości z 750mm na 1000mm.

Wagony ze Szwajcarii przyjechały latem ostatniego roku na Słowację.
podczas gdy, w Szwajcarii jeździły na prąd elektryczny, na Słowacji czeka jest nietypowa eksploatacja.
Aby można było używać tych składów na istniejących trasach bez sieci trakcyjnej, dodano do jednego wagonu sterowniczego agregat prądotwórczy CAT.
Pierwszy skład: elektrycznego wagonu napędowego BDe4/4 z wagonem sterowicznym Bt, uzyskał oficjalne pozwolenie na próbą eksploatację z pasażerami.
W uruchomieniu brali udział Pavel Šiman i Zdeněk Vozár we współpracy z ŽOS Zvolen i NES Nová Dubnica.

CHZ kupiła wycofane wagony ze Szwajcarii dla dalszych możliwości rozwoju.
Chce stopniowo elektryfikować obecne i przyszłe trasy.
Ze Szwajcarii przywieziono 17 tych składów oznaczonych jako BDe4/4 i Bt.
Generator w wagonie ma moc 165 kW. Szef CHZ Ales Bilek zwraca uwagę, że nie jest to rozwiązanie rewolucyjne, podobne próby podjęto w przeszłości na Zillertalbhn i na greckiej kolei zębatej Odontotos.

Siedemnaście jednostek ma pomóc w ekspansji CHZ i uruchomieniu regularnego transportu publicznego.
Składy zostały wyprodukowane na przełomnie osiemdziesiątych i dzwięćdziesiątych lat ubiegłego wieku, są ciągle w dobrym stanie.
CHZ chce wykorzystać te składy na 17-kilomerowej trasie z Ciernego Balogu do Podbrezove, którą chcą zelektryfikować i zacząć na niej prowadzić przewozy regularne.
Jednym z projektów jest wydłużenie trasy aż pod Chopok.

Obecnie CHZ walczy z problemami wynikłymi ze sporu z deweloperem  Cernego Balogu.
Kończy z przygotowaniem projektu rewitaliacji kolei i jej elektryfikacji z Chvatimechu do Hronca.
Tutaj miała by powstać nowa lokomotywownia (depo), która zostałaby przeniesiona z Ciernego Balogu.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!