Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Października 2024, 08:46:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: JHMD ma kłopoty  (Przeczytany 9866 razy)
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« : 09 Czerwca 2016, 20:08:12 »
+3

Jindrzichohradecka wąskotorówka się kończy, zarząd nie ma pieniędzy na wypłaty.

Jedna z głównych atrakcji turystycznych województwa południowo-czeskiego (Jihočeski kraj) wpada w spiralę coraz większych kłopotów. JHMD  w tym roku stały już w obliczu egzekucji, teraz brakuje pieniędzy na wypłaty, a właściciele przygotowują podział firmy.

Ponadto, przedsiębiorstwo walczy z województwem południowo-czeskim, ponieważ jego istnienie zależy od jego płatności. Wobec złej sytuacji finansowej sytuacją zaczął się interesować Urząd Kolejowy (odpowiednik UTK), przewoźnik musi mu udowadniać że ma pieniądze na prowadzenie ruchu.

Ostatnią złą wiadomością dla pracowników jest wypłata za kwiecień. Zarząd firmy wysłał im w tym tygodniu pismo, że pieniądze przyjdą z opóźnieniem. Szef JHMD Boris Čajánek tłumaczy to tym, że województwa południowo-czeskie i wyżynne (Vysočina) nie płacą wystarczająco dużo. „Wasze pensje będą częściowo wypłacone, jednak nie ze środków przedsiębiorstwa, a ze środków akcjonariuszy”, powiedział Čajánek w piśmie.

Szef przedsiębiorstwa uważa, że województwa płacą mu za mało: za każdy przejechany kilometr otrzymuje niewiele ponad 60 Koron, podczas gdy ČD otrzymują ponad 100 Koron. Jednak taka kwota jest zawarta w umowie.

W ubiegłym roku JHMD zwróciły się do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, aby rozsądziło spór z województwami. Ministerstwo przyznało rację województwom. JHMD nie mniej jednak chce od województwa południowo-czeskiego niecałe pięć milionów Koron dopłaty za zwiększoną amortyzację. Na stronie przewoźnika jest już informacja o możliwym strajku.

Wojewoda południowo-czeski Jiří Zimola uważa, że pracownicy stali się zakładnikami nieudolnego zarządu. „Nasza pomocność niestety zawsze trafiała tylko na twardogłowe i jednostronne żądania”, powiedział Zimola.

Čajánek uważa, że z województwem wyżynnym, gdzie prowadzi druga linia, negocjacje są lepsze. „To ze względu na fakt, że województwo wyżynne przedłużyła nam umowę do 2024 roku i rozpoczęła z nami negocjacje o planie transportowym”, mówi Čajánek.
Nie chodzi tylko o problemy z pieniędzmi i środkami jakie firma ma. W ciągu kwietnia na kilka dni konta bankowe zostały zablokowane przez czeski ZUS.

Przewoźnik nie otrzymał też tyle funduszy europejskich, ile planował. Za nowe wagony motorowe zapłacił 62 miliony Koron, ale otrzymał jedynie niecałe 12 milionów Koron, a więc około połowę sumy której oczekiwał.
Według rzecznika Regionalnej Rady Południowy-wschód Kateřiny Kurkove było to z powodu uchybień w przetargu na dostawcę i nie spełnienie zasad, według których pieniądze były przyznawane. Z tych samych przyczyn dotacje dla firmy zmniejszyła Regionalna Rada Południowy-zachód.

Według Čajánka projekt był jednak udany. Dyskusje były na przykład o tym, że pociąg nie ma otwieranych okien. Ale pociąg ma klimatyzację, więc okna nie mogą się otwierać.

JHMD niedługo czeka podział na dwa przedsiębiorstwa. Obecnie posiadają tory i prowadzą pociągi. Teraz ma powstać firma odpowiedzialna za prowadzenie pociągów dla województw i druga do prowadzenia komercyjnych pociągów nadzwyczajnych, głównie parowych.
„Rzeczywiście dojdzie do wydzielenia podstawowej obsługi komunikacyjnej do spółki córki JHMD. I będzie to bardzo niskokosztowy przewoźnik. Jedynym naszym warunkiem jest przede wszystkim to, że musi być perspektywiczny, a więc musi generować środki na odnowę taboru i płace dla pracowników, tak jak jest to powszechnie stosowane w branży”, powiedział Čajánek.

Za:
http://ekonomika.idnes.cz/jindrichohradecka-uzkokolejka-platy-mzdy-fim-/eko-doprava.aspx?c=A160521_2247786_eko-doprava_aha
Tłumaczenie: WL 
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1977 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 10 Czerwca 2016, 10:07:26 »
0

Pierwszy komentarz pod artykułem: "Za pana Satavy to działało"...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 09 Października 2021, 20:10:33 »
0

JHMD dalej ma problemy https://www.youtube.com/watch?v=k_NtXbj-SCY
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 08 Września 2022, 21:57:49 »
0

Ciąg dalszy problemów - niewypłacalność:
https://zdopravy.cz/firma-jhmd-provozujici-uzkokolejky-je-v-insolvenci-dluzi-pres-160-milionu-kc-125201/
Ale jest podobno program naprawczy...
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 24 Września 2022, 20:35:57 »
0

Sytuacja staje się coraz gorsza - pracownicy nie dostali wypłat. Idą do sądu:
https://zdopravy.cz/zamestnanci-jhmd-nedostali-mzdu-u-soudu-za-ne-oroduje-federace-strojvudcu-a-minoritni-akcionar-127063/
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #5 : 27 Września 2022, 22:37:36 »
0

I jeszcze gorzej... Województwo południowoczeskie wstrzymało finansowanie:
https://zdopravy.cz/jhmd-jihocesky-kraj-pozastavil-platby-za-dopravni-obsluznost-127412/
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 29 Września 2022, 21:32:43 »
+2

I chyba w niedzielę nastąpi koniec przewozów na JHMD. Czy na zawsze - uvidime...

https://zdopravy.cz/obrazem-uzkokolejka-striha-metr-v-nedeli-provoz-zrejme-utichne-nevi-se-na-jak-dlouho-127613/?fbclid=IwAR0bq6xiqxjrf0qrgAqXJgusgWyepnjzxm9YzJE-nefA57779gieE4D1u5M
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 03 Października 2022, 17:28:35 »
0

I artykuł o zakończeniu przewozów:

https://zdopravy.cz/louceni-v-jindrichove-hradci-zamestnanci-jhmd-vyzdobou-zesmesnili-sefa-cajanka-127944/
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 03 Października 2022, 17:55:56 »
0

Dałoby radę z chińskiego na nasze przetłumaczyć co tam się odjaniepawla?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1483 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #9 : 04 Października 2022, 11:48:06 »
0

Pieniądze... pieniądze... ale zobaczcie tu:

Taki niezbyt kompletny ten... on.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #10 : 04 Października 2022, 19:26:02 »
+1

Pieniądze... pieniądze... ale zobaczcie tu:

Taki niezbyt kompletny ten... on.
Zapewne przekładnie osiowe w wózku napędnym w motowozie ze zdjęcia lub innym będącym jeszcze w ruchu się skończyły i trafił bez wózków w odstawkę.
Jak nikt w Polsce nie weźmie się za uczciwe naprawy wózków napędnych od Lxd2/MBxd2 , to taka sama przyszłość czeka nasze koleje. Jest tu na forum jeden gość co ma wiedzę jak wygląda przekładnia po awarii, jak i gdzie zregenerować jej podzespoły i wreszcie jakie są potrzebne łożyska. Dodam jeszcze że nie jestem to ja, bo ja tylko szykuję części do montażu.
Zapisane

Jakub Szadkowski
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 11 Listopada 2022, 20:19:13 »
+5

Dałoby radę z chińskiego na nasze przetłumaczyć co tam się odjaniepawla?

Sorry że tak późno (tempo wąskotorowe) ale udało mi się conieco przetłumaczyć.
To tylko część artykułów. W miarę możliwości czasowych będę tłumaczył następne.

https://zdopravy.cz/navrat-vlaku-na-uzkokolejku-se-vzdaluje-zadost-o-osvedceni-ma-nedostatky-130120/
22.10.2022r. Powrót pociągów na wąskotorówkę się oddala, wniosek o certyfikat (bezpieczeństwa infrastruktury) ma braki.

Zakończenie uruchamiania pociągów z początkiem września wyraźnie pogorszyło pozycję zadłużonego przedsiębiorstwa wobec zamawiających przewozy, a więc wojwewództwom Jihoceskemu (Południowoczeskiemu) i Vysocine (Wyżynnemu).

JHMD które są od 7 września z postępowaniu upadłościowym, i od 6 października w upadłości, skomplikowała się droga do powrotu pociągów na tory.
Drazni urad (czeski odpowiednik UTK) uznał wniosek firmy o wydanie certyfikatu bepieczeństwa jako niekompletny.

To właśnie koniec ważności poprzedniego świadectwa był bezpośrednim powodem wstrzymania ruchu, ostatnie pociągi wyjechały w niedzielę 2 września.
Wniosek o nowe świadectwo dotarł do DU dopiero 29 września, przy czym proces jego wydania trwa zwykle trzy miesiące.

DU zaleca przedsiębiorstwom składanie wniosków z conajmniej siedmiomiesięcznym wyprzedzeniem.
Urząd ma na postępowanie 120 dni, co obowiązuje w idealnym przypadku, gdy postępowanie nie jest przerywane a wszystkie dokumenty są w porządku.
Jednak to nie jest przypadek JHMD. "V złożnym wniosku urząd znalzał niedostatki i wezwał JHMD do ich uzupełnienia do 15 listopada. Wraz z wezwaniem postępowanie zostało zawieszone do czasu usunięcia niedostatków", powiedziała rzeczniczka DU Pavlina Strakova.

Pozatym przedsiębiorstwu (16 października) skończyła się ważność także dotyczasowego certyfikatu przewoźnika.
Wniosek o nowy składa się przez pojedynczy punkt kontaktowy One-Stop-Shop Europejskej Agencji Kolejowej (ERA).
Według Starkovej przedsiębiorstwo tego wniosku dotąd nie złożyło.

Zakończenie kursowania pociągów z początkiem września wyraźnie pogorsszyło pozycję zadłużonego przedsiębiorstwa wobec zamawiających przewozy, a więc województwom Jichoceske (Południowoczeskiemu) i Vysocina (Wyżynnemu).
Województwo południowoczeskie ogłosił zakończenie umowy 13 października, z uwagi na to że JHMD narusza postanowienia umowy nie uruchamiając zamówionych pociągów, następnie 18 października o wypowiedzeniu umowy zdecydowało również województwo Wyżynne.

Na przyszły tydzień dziennik Zdopravy.cz ma obiecane odpowiedzi od większościowego właściciela firmy Borisa Cajnka. Swóje pierwsze sprawozdanie o stanie firmy wyłała do sądu upadłościowego pani syndyk Daniela Urbanowa, w którym m.in. domaga się ustanowienia tymczasowej rady wierzycieli.


https://zdopravy.cz/klub-pratel-uzkokolejek-odvezl-z-jindrichova-hradce-historicke-vagony-131841/
08.11.2022r. Klub przyjaciół wąskotorówek wywiózł z Jindrichova Hradce zabytkowe wagony.

Wagon były odstawione na jindrzichohredckiej stacji, gdzie groziło im uszkodzenie przez wandali i złodziei.

Stację wąskorotorową opuściły dziś dwa wagony zabytkowe (Ci/u 319 i BCi/u 244), które pasażerowie znają z wycieczkowych pociągów parowych JHMD.
Nie odjechały jednak po torach, lecz na samochodzie ciężarowym.

Wagony postanowił zabrać Klub przyjaciół jindrzichohradeckiej wąskotorówki (KPJU) na teren KHKD w Knezevsi.
Wagony były odstawione na jindrzichohradeckiej stacji i według szefa napraw JHMD Jana Pisaly groziło im uszkodzenie przez wandali czy złodziei.
JHMD są w postępowaniu upadłościowym i od początku września mają wstrzymany ruch.

Prawo własności wagonów należy do KPJU, według Pisaly klub je zabrał za wiedzą synka Danieli Urbanowej, z zaznaczeniem, że chodzi o tymczasowe przechowanie.
Pomimo to, syndyk włączyła wagony do majątku JHMD. Prawdopodbnie o wyłączeniu z majątku będzie musiał zdecydować sąd.

KPJU jest gotów ponownie dać wagony na JHMD, pod warunkiem że kolej uda się ożywić.
Według spisu majątku, KPJU ma prawo własności także do wagonu Ci/u 350, ten jednak zostaje w Jindrzichowie Hradcu.
Pozostałe wagony KPJU są schowane pod dachem.


https://zdopravy.cz/boris-cajanek-se-vzdal-vykonneho-vedeni-jhmd-132050/
10.11.2022r. Boris Cajanek zrezygnował z pracy w zarządzie.

Większościowy właściciel i przewodniczący rady nadzorczej JHMD Boris Čajanek zrezygnował z zarządzania przedsiębiorstwem, ponieważ ustąpił ze stanowiska dyrektora.
Informację dla dziennika Zdopravy.cz potwierdził sam Čajanek, teraz zarządzanie jest wyłącznie w rękach syndyka masy upadłościowej Danieli Urbanovej.
Przedsiębiorstwo jest od początku września w postępowaniu upadłościowym, a od początku października w upadłości.

Odwołania dyrektora Čajanka żądali pracownicy w petycji adresowanej do pani syndyk.
Apel podpisało 18 z 25 pracowników który pozostali, większość z wcześniejszej 80-cio osobowej załogi odeszła na końcu października.
JHMD nie wypłaciło im pensji.

"Prawie zerowa komunikacja z pracownikami, zlekceważenie istotnych terminów i nieprawdziwe lub zniekształcone informacje doprowadziły do wstrzymania ruchu pociągów, zamięszanie w przedsiębiorstwie i odejście większości pracowników", m.in. zostało napisane w petycji.
W przypadku gdyby Čajanek dalej pełnił funkcję (zarządczą) pracownicy zagrozili masowym odjeściem.
Nie jest jednak pewne, czy jego odjeście ma związek z petycją.

"Jest to dla wszystkich trudne. Teraz będziemy musieli przygotować plan reorganizacji ale zakładam, że pójdziemy w kierunku reorganizacji. Myślę, że dla wąskotorówki jest to najlepsza droga", powiedział Čajanek w wywiadzie dla dziennia Zdopravy.cz.
Ten (wywiad) ma zostać opublikowany w najbliższych dniach.

C.d.n.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #12 : 11 Listopada 2022, 22:22:55 »
0

Dzięki śliczne za zebranie linków i przetłumaczenie!
Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #13 : 30 Grudnia 2022, 20:48:39 »
+2

Właściciel JHMD zwrócił się do urzędu transportu kolejowego (Drážní úřad) o przerwanie postępowania na eksploatację kolei.

https://zdopravy.cz/firma-jhmd-pozadala-drazni-urad-aby-prerusil-rizeni-o-provozovani-drahy-137554/

Według pani syndyk firma nie spełnia warunków na to, aby sąd pozwolił na jej reorganizację.

Firma JHMD zwróciła się do urzędu transportu kolejowego, aby przerwał wszystkie postępowania związane z eksploatacją kolei.
Bez tych certyfikatów (świadectw) nie można prowadzić ruchu na trasach z Jindrichova Hradce do Nove Bystrice i Obratane, stwierdziła w rejestrze upadłościowym pani syndyk Daniela Urbanova. Firma według niej nie spełnia także warunków na to, aby sąd pozwolił na jej reorganizację. Przerwane zostały trzy z czterech postępowań. O świadectwo bezpieczeństwa przewoźnika kolejowego firma nawwet nie wystąpiła, powiedziała dziś Czeskiej Agencji Prasowej (ČTK) rzeczniczka urzędu transportu kolejowego Pavlina Strakova.

Firma jest od października w stanie upadłości. Ruch pociągów wstrzymała z powodu braku koniecznych zezwoleń. JHMD według przeglądu należności ma zadłużenie około 300 milionów koron. Tak wynika z infomracji w rejestrze upadłościowym. Firma prowadziła ruch pociągów do jesieni.

JHMD straciła z dniem 2 października świadectwo bezpieczeństwa zarządcy infrastruktury, a dwa tygodnie później także świadectwo bezpieczeństwa przewoźnika kolejowego. Urząd transportu kolejowego prowadzi postępowanie o cofnięcie licencji. "Pomimo że dłużnik (JHMD) złożył wnioski o wydanie świadectwa zarządcy infrastruktury i przewoźnika kolejowego, obecnie nie kontynuuje tych postępowań, pownieważ zawnioskował o wstrzymanie wszystkich postępowań, które związane są z utrzymaniem kolei i przewozów kolejowych w urzędzie transportu kolejowego" powiedziała pani syndyk.

Bez tych świadectw nie można wyżej wymienionych tras eksplotować. Ta sytuacja uniemożliwiła pani syndyk rozpoczęcia negocjacji z województwami południowoczeskim (Jihočeským) i wyżynnym (Vysočina) o możliwych relacjach i przewozie pasażerów na 2023 rok. "Zawarcie przez panią syndyk umów z obydowoma ważnymi partnerami uznane byłoby za podniesienie wartości majątku", powiedziała Urbanowa.

Rzeczniczka urzędu transportu kolejowego powiedziała dziś czeskiej agencji prasowej, że przerwane są postępowania o cofnięciu licencji i urzędowych pozwoleń. Postępowanie związane z bezpieczeństwem kolei urząd sam wstrzymał, ponieważ według Strakove firma nie złożyła wszystkich wymaganych dokumentów. "O świadectwo bezpieczeństwa przewoźnika kolejowego nawet nie wystąpili", powiedziała rzeczniczka.

Firma według pani syndyk nie spełnia warunków ewentualnej reorganizacji. Według rachunków JHMD miało za ostatni okres rozrachunkowy przed upadłością, czysty obrót 11,2 milionów koron. JHMD zatrudniało około 80 osób, teraz jest to mniej niż 20. Firma według Urbanovej nie prowadzi teraz żadnej ze swych głównych działalności, w listopadzie zakończyła prowadzenie kawiarni w Jindrichove Hradci.

Firma we wrześniu ogłosiła upadłość. Pod koniec czerwca miała 140 wierzycieli, była im winna 160,7 milionów koron. Rozszczenia dalej przybywają. Bank Raiffeisen zgłosił w październiku rozszczenia na 100,5 milionów koron, w grudniu krajowy fundusz infrastruktury transportowej (SFDI) należności na 78 milionów koron. Fundusz domaga się pieniędzy, które przekazał firmie na działania inwesycyjne, według SFDI istnieje możliwosć, że przewoźnik nie spełnił warunków umowy.

JHMD nie ma środków na spłacenie długów. Argumentuje to tym, że województwo wyżynne nie płaci opłat za używanie drogi kolejowej. Województwo wyżynne sie z tym nie zgadza i uważa, że postępuje zgodnie z obowiązującą umową. Autobusową komunikację zastępczą za wąskotorówką zorganizowały województwa południowoczeskie i wyżynne.

Wznowienie przewozów na JHMD kosztowałoby około 20 milionów koron, powiedział czeskiej agencji prasowej w listopadzie Jan Satava, jeden z założycieli firmy i były przewodniczący zarządu. Wpływy z przejazdów letnich pociągów parowych wynosiły w przeszłości około 4 miliony koron, co było opłacalne. Firma obecnie posiada dwie sprawne lokomotywy parowe, około dziesięć wagonów zabytkowych i wiele zwykłch wagonów, powiedział Satava. Aktywa firmy oszacował na dziesiątki milionów koron. "Jest to potwierdzeniem mojej opinii, że pan (Borys) Cajanek (przewodniczący zarządu JHMD) będzie robić wszystko, aby to już nigdy spowrotem nie ruszyło", tak dzis Satava skomentował dla czeskiej agencji prasowej wstrzymanie postępowań przez urząd transportu kolejowego.

JHMD posiada i eksploatuje kolej wąskotorową z Jindrichova Hradce do Obratane i Nove Bystrice. Ruch na nowobystrzyckiej trasie rozpoczął się 1 listopada 1897 roku. W minionych latach, zgodnie ze starszym oświadczeniem firmy, pociągi przewoziły rocznie około 400.000 pasażerów. Dwie trzecie tras znajduje się na terzenie południowych Czech.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2022, 20:56:13 wysłane przez WL » Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #14 : 30 Grudnia 2022, 22:26:44 »
0

Oni tam zatrudniali do niedawna 80 osób?Co?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!