Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:50:11 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pozostałości Piotrkowskiej KD - stan po 2020 roku  (Przeczytany 4800 razy)
kuracyja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« : 23 Maja 2023, 14:34:39 »
+5

Ponieważ inne "najnowsze" wątki nie dotyczą bezpośrednio tego, co dzieje się obecnie z pozostałościami po Piotrkowskiej KD (wątek o zdjęciach, książce, etc.), postanowiłem stworzyć nowy wątek specjalnie pod to. Jeżeli administracja/moderacja uważa że lepiej przyłączyć do innego wątku - to proszę o przeniesienie.

Otóż sytuacja na stacji wąskotorowej w Piotrkowie w październiku 2021 roku wyglądała tak, że niewielka część dachu lokomotywowni w jej południowej części (wybudowanej po WW1 OIDP, prosiłbym o poprawienie jeżeli się mylę bo część północna to 1902) wpadła do środka. Rok później, 30 X 2022 sytuacja była już znacznie gorsza, ponieważ do tego czasu zawaleniu uległa znacznie większa część dachu:


13 grudnia napisałem w tej sprawie pismo do WUOZ w Łodzi. Dzisiaj, tj. po 5 miesiącach, otrzymałem odpowiedź do streszczenia w dwóch punktach:
  • WUOZ przeprowadził kontrolę dwa dni po moim piśmie i stwierdził zły stan obiektu
  • Będzie kontrola "w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami", ale tego gdzie będzie nie napisali (w PKP SA?)

W dalszej części wydarzeń od 2020 roku:
  • PKP SA chce sprzedać teren stacji wąskotorowej z wyłączeniem budynku stacyjnego w drodze przetargu ustnego nieograniczonego (w opisie z kolei stoi że pisemny nieograniczony). Cena orientacyjna wynosi 4 167 000,00 zł. W informacji o przetargu brak informacji że obiekty na działce są wpisane do rejestru zabytków.
  • Równocześnie z powyższą informacją o przetargu (ponieważ można go znaleźć w zakładce "sprzedaż" na stronie PKP SA, a nie w przetargach) na wrotach lokomotywowni pojawiła się płachta że nieruchomość do wynajęcia.
  • Po pracach modernizacyjnych bocznicy na lotnisko w 2022, teren stacji na wysokości peronu zamienił się w składowisko ziemi i starych podkładów. Zostało to wspomniane w piśmie do WUOZ, ale się nie odnieśli do tej kwestii.
  • Na starotorzu między p.o. Bugaj i mostem na Wierzejce pojawiły się panele fotowoltaiczne.

Jeżeli coś więcej się pojawi to postaram się dodać niezwłocznie.
Zapisane
kuracyja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 05 Maja 2025, 19:58:10 »
+2

No to mamy ciąg dalszy...

Między majem i lipcem 2024 stało się to, co stać się musiało: południowa część dachu lokomotywowni wąskotorowej w Piotrkowie zawaliła się do środka. Odkryłem to dopiero przed świętami wielkanocnymi, no i wizyta in situ w Wielki Piątek potwierdziła widok ze zdjęć satelitarnych: dziura na ok. 10 metrów długości.



W Wielką Środę poszło kolejne pismo w tej sprawie do WUOZ w Łodzi - odpowiedź nadeszła dosłownie 1,5 godziny temu.
Załączę pierwszą stronę bo mówi sama przez siebie.



Ręce opadają także przez całkowitą ciszę medialną w tej sprawie. Pisałem do mediów lokalnych przed Wielkanocą, żadne nie było zainteresowane nawet wspomnieniem o tym fakcie. Udostępniłem im pismo, może to ich coś ruszy...
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!