Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:04:43 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Żuławka 3  (Przeczytany 53064 razy)
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« : 10 Października 2005, 19:22:16 »
0

Witam!!! Jestem tu nowym użytkownikiem i pozdrawiam dotychczasowych. Mam kilka pytań związanych z ŻKD:
Jak tam postępy z udrożnianiem szlaku do Ostaszewa bo słyszałem że podobno coraz gorzej? Czy na 1 listopada będzie kurs???
Czy są jakiekolwiek szanse że kiedyś Lxd2 dojedzie (po szynach) do Lisewa? Ubolewam Nad stanem Żkd i innych wąsk.
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #1 : 10 Października 2005, 20:40:01 »
+1

Byłem tam rowerkiem 2 tygodnie temu. Taka jednodniowa wycieczka Lisewo  - Lichnowy  - Nowy Staw - Nowy Dwór Gdański - Stegna - Mikoszewo gdzie promem na drógi brzeg i problem z powrotem do Gdyni gdyż zrobiło się kompletnie ciemno :lol: W sumie nawet sporo przejechałem po ciemku bo dopiero jadąc jakąś szosą pare kilometrów za tym mostem pontonowym dałem sobie spokój i zabrałem się z rowerem blachosmrodem komunikacji miejsckiej na dworzec ). Stacja Lisewo jest całkiem dobrze zachowana nie licząc byłych warsztatów które w sumie też jak na ten czas się nieźle trzymają, to zapewne przez to, że pobliskie domy są zamieszkałe. Po stacji towarowej jedyny ślad to wielka płaszczyzna i dwa wąskie tory które udało mi się znaleść po 10 minutach poszukiwań (może jest ich więcej ale zielsko po pas uniemożliwiło mi poszukiwanie, szczególnie, że poruszałem się z rowerem). Torów normalnych brak ale widoczny jest były zjazd z nasypu na stacje towarową. Jest jeszcze tam jeszcze rampa i pozostałość po zasiekach węglowych. Obok nastawni (normalnotorowej oczywiście) jest pudło wagonu krytego a na stacji w stronę NDG pudło wagonu 3Aw robi komuś za altanke. Lokomotywownia i budynek stacyjny (piętro jest zamieszkałe) wyglądają przyzwoicie. Jedyna kradzierz (przynajmniej jaką zauwarzyłem) to, że ktoś sobie kamienie wykopuje. Oczywiście wszystko zarasta trawa i pare małych drzewek a w warsztatach kanały są zasypane śmieciami ale widziało się stacje w o wiele wiele gorszym stanie. Aż łezka się w oku zakręciła jak przypomniałem sobie kiedy pierwszy raz tam przyjechałem w piękny letni dzień i wsiadłem do MBxd2 Smutny Jadąc dalej w Dąbrowie Gdańskiej przed przystankiem jakiś terrorysta uciął sobie kawałek toru aby mieć lepszy wjazd samochodem do garażu... Za stacją kolejny smutek i brak kilkuset metrów toru. Puźniej tor spotkałem w Lichnówce gdzie zauroczył mnie brukowany przejazd. W lichnowym podczas jazdy obok toru coś nieźle szambem jechało ale wkońcu dotarłem na stacje gdzie jedyne tory są w przejeździe (właściwie podjeździe na podwórko za były budynek stacyjny). Dalej niewiedząc, że trójkąt jest za stacją pojechałem prosto myślać, że jade wzdłórz toru na NDG. Tor na Nowy Staw przez jakiś czas ciągnie się wzdłórz szosy którą puźniej przechodzi i skręca w prawo obok innej drogi od której po jakimś czasie odbija w lewo. Troszeczke dalej od tego momentu jest "tutaj był tor" i tak już jest przez większość trasy. Gdzieniegdzie jeszcze można dostrzec resztki torów. W pewnym miejscu nawet teren jest całkowicie zaorany i ktoś sobie pole powiększył... Po tym jak się okazało, że przypuszczenia są słuszne gdyż pokazała się tablica "Nowy Staw" udałem się w strone dworca. Przy cukrowni troszeczkę za pierwszą zwrotnicąod strony Lichnowego jest betonowy płot (a zazwyczaj to co pozostało z próby jego zrobienia gdyż jak to zwykle w posce bywa oczywiście pojawiło się przejście i płot niespełnia już swojej roli). Akurat niezwróciłem uwagi czy mijanka jest kompletna czy nie. Bocznice na teren cukrowni zlikwidowane a w ich miejscu są poprowadzone normalnotorowe tory. Dawniej (jeszcze za czasów gdy w NDG cieli wagony) był tu szkielen węglarki a na terenie cukrowni było widać Lyd1. Druga część betonowego płotu i jedynie prowadząc rower wyczułem ślady po byłych podkładach w ziemi i niestety "tutaj był tor". W centrum miasta chciałem zatankować paliwo (strasznie zgłodniałem a zbliżała się pora obiadu) ale zdziwił mnie fakt, że wszyskie stojaki na rower nie mają możliwości ich przypięcia. Towarzystwo w okolicy nie wyglądało zbyt przyjemnie a stwierdzając, że w sumie stojaki z możliwością przypięcia rowerów są im niepotrzebne bo wszyscy tam mają składaki zrezygnowałem z zatankowania i pojechałem dalej. Tor spotkałem dopiero w Tui gdzie PTMKŻ jeszcze niedotarło. Postanowiłem się przejść torem jednak z powodu dość niewygodnej drogi (trawa po pas i ładne drzewka) przeniosłem się na drogę z betonowych płyt. Dalej jakiś inny terrorysta wyciął pare metrów toru i rozwalił nasyp aby mieć wygodniejszy wjazd na pole... Końce szyn były zamalowane na biało więc zapewne wiadomo o braku. Jechałem dalej ale wciąż było widać drzewka na torach. Dalej tor odbił w prawo a drogi niebyło więc jechałem rowerem po polu kukurydzy Jednak po któtkim czasie weszłem na tory i od razu zauwarzyłem, że tędy już coś jechało. Wróciłem jeszcze do miejsca tor skręcał i może i niezbyt wyraźnie ale było widać, że przynajmniej jeszcze jakiś kruciutki fragment torów jest przejezdny. Dalej już prowadziłem rower po torach a spory odcinek nawet przejechałem ale było to zbyt męczące. Dalej w okolicy w którym tor skręca w lewo widać było uzupełnienia kilkumetrowego ubytku. Za tym ubytku omal się niezabiłem gdyż wjechałem w dziurę między podkładami i ciut ciut a bym walnął główą w szynę. Po tym wypadku już tylko prowadziłem rower Dalej do Nowego Dworu przytwierdzenia uzupełnione i było widać, że tedy coś jechało. Ahh jak chętnie znów bym się przejechał tym odcinkiem MBxd2. No i wkońcu znów byłem na stacji NDG i pierwszy raz z uśmiechem od 1996 roku W czasie moich poprzednich wizyt cieli tabor a puźniej stacja tylko straszyła pustkami.

Pozdrawiam
Karol
Zapisane

.
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 11 Października 2005, 18:00:03 »
0

Taka jest prawda ilu bezmyślnych "katów" powiekszyło sobie pole czy ułatwiło wjazd do garażu kosztem szyn nie wspominając złodziei. A sama stacja Lisewo jest naprawde w przyzwoitym stanie gdyby ją oczyścić, odkopac i podokręcac tory była by sprawna tyle że poza zabudowaniami są ubytki przyprawiające niejednego "ciuchciarza" o ból głowy, a sponsorów nie ma, a po zimie znowu ubędzie trochę historii. A szlak z Lisewa w stronę Malborka? - zostało jeszcze coś z niego??? A czy po sezonie na czynnym już szlaku Z nowego Dw do Mikoszewa są prowadzone inspekcje? Zdaje sobie sprawę że pewnie nie ma na paliwo a Wmc na wode nie jeździ.
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 11 Października 2005, 18:17:00 »
0

Witam. Czy robiłes jakies fotki na szlaku :?:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 11 Października 2005, 18:25:43 »
0

witam niestety nie,  nieposiadam cyfrówki ale sam poszukuje najmniejszych fotek zwiazanych z GKD/ŻKD Pozdrawiam!!!
PS Niemało fotek jest na stronach o żkd, ale zapewne znasz je w detalach na pamięć (tak jak ja)
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 11 Października 2005, 18:39:22 »
0

Fotki które ja posiadam mam ze strony http://www.klimaty.wask.pl/index.html oraz http://www.artfoto.pl/zkd/index2.html
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 11 Października 2005, 19:01:40 »
0

Zobacz jeszcze stronke o ptmżk i sprawdź linki które tam są[/url]
Zapisane
Bernard
Młotkowy
**
Długość toru:: 86 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 12 Października 2005, 19:54:50 »
0

Lxd2 niegdy nie dojedzie do Lisewa. sa duże ubytki za Nową Cerkwią.
Zapisane

"Jutro to dziś, tyle, że jutro"     81'
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 12 Października 2005, 20:16:17 »
0

czyli stacja Lisewo wąsk. umarła na zawsze?
szkoda a z drugiej strony choć by były fundusze na odbudowe szlaku to do Lisewa nie ma co wozić. A w stegnie i okol. to chociaz turystów jest powozić...
....nigdy już nie wróci....
Zapisane
to7m
Nowicjusz
*
Długość toru:: 10 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 12 Października 2005, 20:26:58 »
0

spoko, w Lisewie z pewnością pojawi sie Lxd2. Jaki to jest ubytek, 50 km czy co !? :lol:  Na Krośniewickiej KD odbudowano rozkradziony odcinek a wszyscy mówili że nigdy już nie zobaczymy pociągu w Leczycy :wink:

pozdrawiam
Zapisane
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 12 Października 2005, 20:42:03 »
0

Ja też w głebi serca mam takie marzenie ale nic nie wskazuje na udrożnienie szlaku aż do Lisewa. Gdy reaktywują przewozy towarowe to wagony normalnotorowe mozna wrzucić na wąsk w Nowym Dworze. W zasadzie oprocz miłośników kolei którzy są biedni nikt inny nie uruchomi tej trasy.
PS.Nie chodzi mi o to że "kradnijmy bo juz nie pojedzie" ale szanse na pojawienie sie Lxd2 w Lisewie są marne
PPS Moim (nierealnym) marzeniem jest przejechać sie po całej Lini GKD Lewo i prawo-brzeżnej. ciekawe jakie uczucie towazyszyło podczas przeprawy pociągów przez Wisłe.....
Zapisane
to7m
Nowicjusz
*
Długość toru:: 10 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 13 Października 2005, 14:23:41 »
0

mikus, widze że Bernard zaraził cie pesymizmem. Mam nadzieje że jednak uruchomią ten odcinek ze względu na przewozy towarowe

Faktycznie do Lisewa to jest fajny odcinek    ŻKD powinno sie tym też poważnie zainteresować.

PS: jaki to jest ubytek torów do Lisewa? pewnie 3cm :lol:
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #12 : 13 Października 2005, 15:12:36 »
0

Cytat: "to7m"
mikus, widze że Bernard zaraził cie pesymizmem. Mam nadzieje że jednak uruchomią ten odcinek ze względu na przewozy towarowe [

Chyba powietrza. Jedyny ruch towarowy jaki był na tej kolei w ostn ich latach to były kampanijne przewozy buraków cukrowych.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
to7m
Nowicjusz
*
Długość toru:: 10 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 13 Października 2005, 16:03:38 »
0

Ruch towarowy ma się dopiero zacząć. Raczej nie było kampanijnych przewozów buraków.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #14 : 13 Października 2005, 16:12:10 »
0

Cytat: "to7m"
Ruch towarowy ma się dopiero zacząć.
Raczej nie było kampanijnych przewozów buraków.[/quote]
A skąd takie plotki?? I co by miano wozić i gdzie przeładowywać?? Zapadnia transporterowa jest odcięta w Lisewie. Zresztą już w 1992 r. jak byłem na tej kolei ruchu transporterowego praktycznie już nie było. Dla mnie plotka bez pokrycia - tam prócz rowerów w sezonie ;-) nie ma żadnego potencjału na ładunki. Ba, po nomralnym torze do Nowego Dworu pociągi docierają raczej nie za często...
Cytat: "to7m"
Raczej nie było kampanijnych przewozów buraków.

Tiaaa. Tylko co 15 minut jeżdziły wahadła z piaskiem morskim... Chyba nie znasz tej kolei, tam były wyłacznie przewozy buraków cukrowych, nawet w ostanim roku kursowania kolei.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Bernard
Młotkowy
**
Długość toru:: 86 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 13 Października 2005, 17:25:59 »
0

Cytat: "to7m"
Faktycznie do Lisewa to jest fajny odcinek    ŻKD powinno sie tym też poważnie zainteresować.


Pojedź na rowerze z Lisewa do Ostaszewa. Potem opisz co zobaczyłeś i zejdź na ziemię.
Zapisane

"Jutro to dziś, tyle, że jutro"     81'
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #16 : 13 Października 2005, 19:14:15 »
0

Cytat: "to7m"
Raczej nie było kampanijnych przewozów buraków.
ROTFL. W takim razie do cukrowni w Nowym Stawie to co wożono?
Cytat: "to7m"
PS: jaki to jest ubytek torów do Lisewa? pewnie 3cm :lol:
Kto by niechciał aby były to trzy 3cm... A jeżeli taki mądry jesteś to przyjedz i uzupełniaj te setki metrów o ile nie można tego liczyć już w kilometrach.
Cytat: "to7m"
Ruch towarowy ma się dopiero zacząć.
Powiedz skąd bierzesz takie informacje. Z tego co mi wiadomo to ruch towarowy może się kiedyś zacznie.
Cytat: "to7m"
spoko, w Lisewie z pewnością pojawi sie Lxd2. Jaki to jest ubytek, 50 km czy co !? :lol:
Wystarczający duży jak na obecne możliwości. Zresztą nie ubytek tylko ubytki. A Łęczyca to zupełnie inna bajka.
Zapisane

.
to7m
Nowicjusz
*
Długość toru:: 10 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 13 Października 2005, 20:05:33 »
0

Ariel, ty raczej też nie wiesz za wiele o ŻKD, przecież tylko siedzisz w Skierniewicach i zamiatasz perony.

Karol, wożono buraki ale kiedy...

Jaki jest ubytek, ile metrów w przybliżeniu ?
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #18 : 13 Października 2005, 20:21:44 »
0

Cytat: "to7m"
Ariel, ty raczej też nie wiesz za wiele o ŻKD, przecież tylko siedzisz w Skierniewicach i zamiatasz perony.

Hehe jak kończą się argumenty, zaczynają się jakieś osobiste wycieczki. Jakoś tak głupio się składa, że juz byłem w pełni świadomym człowiekiem jak likwidowano ŻKD i znam publikacje z prasy hobbystycznej z tego okresu na temat. I tak się jakoś dziwnie składa, że mam podobne informacje, jak inni Koledzy, o wiele głębiej siedzący w temacie ŻKD. Coż zdaje się, że mamy kolejnego trolla, który prosi się o bana. A tak już zupełnie na marginesie, to żadna praca nie hańbi, choc rozumiem, że o wiele lepiej się miłuje zza klawiatury obrażajć tych co faktycznie starają się coś pożytecznego zrobić. Kalito do dzieła :-)
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
to7m
Nowicjusz
*
Długość toru:: 10 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 13 Października 2005, 20:46:51 »
0

Ariel, ja nikogo nie obrażam i nie proszę sie o bana. Możesz sobie dalej "głęboko siedzieć" w temacie ŻKD :lol: ja tam wolę KrKD

KrKD is best !
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!