Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 17:17:13 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2?  (Przeczytany 64487 razy)
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« : 14 Października 2005, 19:49:47 »
0

Zastanawiam sie ile pali Wmc i jakie są koszty np patrolowania szlaku...
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 14 Października 2005, 21:41:36 »
0

Drugi Ryflak nam rośnie :-(

Kolego, dzisiejsza młodzież to by wszystko chciała mieć na talerzu podane. Za moich czasów nie było Google, altavista raczkowała. Poszukaj sobie, zapewniam Cię że taka informacja w Sieci jest...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Zombi
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 15 Października 2005, 22:30:10 »
0

wmc nie wiem ale lxd2 kolo 120 L /100 km
Zapisane

Michał
Młotkowy
**
Długość toru:: 55 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 15 Października 2005, 22:39:25 »
0

Cytat: "Zombi"
wmc nie wiem ale lxd2 kolo 120 L /100 km


Wszystko zależy od silnika. Lxd występowała w dwóch odmianach; z moterem Maybach oraz Henschel, dość znacząco wpływa to na zużycie paliwa.
Zapisane

Ciasne tory???............... wąskie tory
Zombi
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 16 Października 2005, 19:49:13 »
0

jesli Lxd2 byl na pelnym obciazeniu i mial silnik Maybach to potrawil spalis ponad 200 L
Zapisane

mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 21 Października 2005, 17:49:59 »
0

Właśnie googlalem i znalazłem spalanie Lxd 2 z sil maybach:
praca manewrowa 8 kg/h, praca pociągowa w zalezności od ciężaru pociągu: 100ton-1,5kg/km; 200ton-2,7kg/km; 300ton-3,4kg/km; 400ton-4,1kg/km
wiem że silnik henschel byłsilniejszy. Czy palił jeszcze więcej?
Zapisane
Zombi
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 23 Października 2005, 23:45:53 »
0

na Henschelu mnie pali maybach jest mniej ekonomiczny
Zapisane

Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 28 Października 2005, 19:09:55 »
0

Wmc z silnikiem S-21 pali około 15 l na 100. Przy sprzyjającch wiatrach to nawet mniej.
Lxd2: Silnik Maybach ma normę około 18 l na motogodzine,
Henschel pali około 12 l na motogodzinę ale to jest takie mniej więcej.
Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 29 Października 2005, 20:32:35 »
0

Cytat: "Przemek"
Wmc z silnikiem S-21 pali około 15 l na 100. Przy sprzyjającch wiatrach to nawet mniej.
.


oj Przemek następnym razem to Ty bedziesz kupawał paliwo do Wmc
to zobaczysz ile wciaga

mnie sie zdaje że  spalanie to około 20 l / 100 km w sprzyjajacych warunakch ,  w ciężkich może być więcej

ale to jest obserwacja Wmc w Bieszczadach
gdzie profil trasy jest trudny , jeżdzi sie powoli
i tylko na II biegu  , bo  III to juz jest za szybko
więc ekonomia jazdy jest taka sobie
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #9 : 29 Października 2005, 23:47:48 »
0

a jakie silniki były w tych wmc disla czy benzynowe??bo jak benzynowe to na gaz by mozna  było zrobic
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 30 Października 2005, 00:26:05 »
0

"c" oznacza silnik benzynowy. Były to silniki od Żuka. W Rogowskiej Wmc-009 jest wstawiony silnik diesla Andoria.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #11 : 30 Października 2005, 00:34:31 »
0

no to benzynowy mozna jak najbardziej przerobic na gaz bo raczej żuk to nie jest oszczędny samochód np. na butle wózkoe jak w wózkach widłowych takei rozwiązanie było by id3ealne pomyslcie nad tym
Zapisane
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 30 Października 2005, 10:42:50 »
0

tylko wózki widłowe są na gaz CNG a benzyniaka trzeba przerobić na LPG
na CNG też by szło ale koszty przerobienia silnika są dużo wyzsze. A gdzie tankować LPG?
Podjedziesz wuemcetką na shell'a? :wink:
Zapisane
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #13 : 30 Października 2005, 11:32:04 »
0

Cytat: "mikus"
tylko wózki widłowe są na gaz CNG a benzyniaka trzeba przerobić na LPG
na CNG też by szło ale koszty sa dużo wyzsze. A gdzie tankować LPG?
Podjedziesz wuemcetką na shell'a? :wink:
jaki cng co ty gadasz za głupoty każdy benzyniak będzie chodził na butlach wózkowych a nawet i na domowych kwestia ustawienia butli do dołu zaworem a ty myślisz że czym się różni gaz w butli od gazu na stacjach  po za tym że jest troche brudniejszy i częściej trzeba czyścić układi niewiem niby czemu wg ciebie gaz w butli jest droższy ty chyba nie masz o tym co piszesz zielonego pojęcia
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #14 : 30 Października 2005, 11:41:16 »
0

W Mlawie tez mamy drezyne Wmd czyli z silnikiem wysokopreznym Andoria (prawdopodobnie wyjety z Lublin-a). Jesli chodzi o jej zuzycie paliwa to jzalanie 30 litrow paliwa pozwolilo nam zrobic dobre 150 km oraz wszelkie postoje kiedy silnik byl wlaczony, podjazdy, jazda pod gore itp.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 30 Października 2005, 12:35:54 »
0

LPG to gaz płynny, a CNG to metan. Owszem benzyniak bedzie chodził na gazie z butli ale chodziło mi, że przystosowanie silnika do cng wymaga wiecej nakładu niz na gaz płynny A za pare lat samochody bedą jeździć na CNG bo taniej wychodzi (w Warszawie juz jest jedna stacja do tankowania cng tylko mało ludzi przerabia na niego samochody bo drogo) Na CNG może też chodzić diesel
Zapisane
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #16 : 30 Października 2005, 13:01:18 »
0

Cytat: "mikus"
Cytuj
...a ty myślisz że czym się różni gaz w butli od gazu na stacjach po za tym że jest troche brudniejszy...  


Chyba nie rozróżniasz gazu płynnego(LPG) od ziemnego (CNG), owszem benzyniak bedzie chodził na gazie z butli ale chodziło mi, że przystosowanie silnika do cng wymaga wiecej nakładu niz na gaz płynny A za pare lat samochody bedą jeździć na CNG bo taniej wychodzi (w Warszawie juz jest jedna stacja do tankowania cng tylko mało ludzi przerabia na niego samochody bo drogo) Na CNG może też chodzić diesel
hahahahahahahahahahahahahhqhahaha chłopie ale mnie rozbawiłeś  a od kiedy to w butlach jest gaz ziemny jeszcze o tym nie słyszałem hahahahahahahaha niewypowiadaj się lepiej na temty o których nie masz pojecia bo wtym momencie się ośmieszyłeś hahahaha
Zapisane
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 30 Października 2005, 13:05:50 »
0

:shock:
Zapisane
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #18 : 30 Października 2005, 13:13:38 »
0

Cytat: "mikus"
powąchaj gaz w kuchence ,a przyłóż ręke do pistoletu na stacji lpg -
Reka odmrożona
Nie wierzysz - pogogluj wpisz lpg a cng
ja pierdole człowieku co ty za głupoty piszesz  :?: w butlach jest taki sam gaz jak na stracjach CZYLI PROPAN-BUTAN!!!!! weż se butle gazową postaw zaworem do dołu to gaz będzie leciał w fazie płynnej i też  se popażysz ręke  ,jak to ktos powiedział nowy ryflak nam rośnie chyba gorzej bo ty piszesz takie bzdury i jeszcze próbujesz to udowodnić a powiedz mi jeszcze jedno po co miał by być gaz ziemny w butlach 11 kg?Co???!??!?!!?!?? Chichot  Chichot
Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 30 Października 2005, 13:59:48 »
0

gaz zmieny  ma zasadnicza wade jesli chodzi o zastosownie
w ppjazdach :   cieżko jest go skropic i dlatego , stosuje sie
butle wyskokocisnieniowe , ktore sa dosc ciezkie i malo pojemne
a zalety to : ze nie potrzeba parownika gazu i mozna odpalac zimny silnik
na gazie

zas LPG : stosuje sie w stanie plynnym . tankujesz bo niskocisnieniowej butli ,  stamtąd do parownika i w postaci gazowej w silnik.

Ponieważ drezyne ciezko tankowac na stacji benzynowej jedynym rozwiazaniem jest modyfikacja instalacji gazowej:
wywalamy orygianlna butle i instalujemy wymienny butle 11kg
używane do wózków widłowych , róznia sie one od tych uzywanych w kuchniach tym ze maja zainstalowany syfon dzieku czemu mozn podawac
gaz w stanie plynnym ,  reszta instalacji bez zmian
butla 11kg  zawiara okolo  25 l  gazu
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!