Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 05:51:51 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: piaseczyńska kolej wąskotorowa  (Przeczytany 55970 razy)
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #40 : 13 Czerwiec 2008, 10:05:24 »
0

Owszem, są plany, nawet w całkiem zaawansowanym stopniu. Chcemy na odcinku od Tarczyna do Pawłowic uruchomić kolej drezynową. Mamy już dwa pojazdy, mamy 4 osoby z uprawnieniami do prowadzenia drezyn i wózków motorowych oraz mamy pozwolenie od operatora czyli PTKW. Na obecnym etapie pracujemy nad ofertą skierowaną do osób które chciałyby w ten sposób aktywnie spędzić czas wolny. Na razie osoby z uprawnieniami są bardzo zajęte i dlatego też jeszcze nie ogłaszamy tego tak oficjalnie, ale jak tylko ułożymy grafik to na pewno poinformuje kolegów na forum o wycieczkach drezyną z Piaseczna do Pawłowic albo i do Grójca.
Zapisane

Silgrin4D
Gość
« Odpowiedz #41 : 17 Czerwiec 2008, 12:55:01 »
0

Cytat: "Marcin117"
Chcemy na odcinku od Tarczyna do Pawłowic uruchomić kolej drezynową.


Świetnie, chciałbym aby coś tam się działo. Szlak jest jednak potężnie zarośnięty - co planujecie z tym zrobić?

Mam też pytanie "z zupełnie innej beczki". Wczoraj na stacji w Piasecznie [a dopkładniej w części pn, przy (chyba) wagonowni] zamajaczył mi spalony wagon towarowy. Przejeżdżałem PKS z Grójca, było dobrze po 21, lał deszcz, więc nie wysiadłem... Co się stało? To dawna sprawa, czy jakieś ostatnie wydarzenie? I może dobrze byłoby jakoś zachomikować ten wagon, bo wita klientów w sposób wyjątkowo zniechęcający...
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #42 : 17 Czerwiec 2008, 13:23:14 »
0

Co do szlaku - Nie wiem kiedy tam byłeś ostatnio, ale do Pawłowic praktycznie nie ma zieleni w skrajni (drezyny, bo w skrajni kolejowej na pewno coś by się znalazło).

A co do wagonu - zdaje mi się że mówisz o wagonie który stoi za drezyniarnią, na płn. końcu stacji niedaleko sklepu ALMA. Wagon ten jest po pożarze, ale jak tylko zostaną wyjaśnione kwestie formalno-prawne to zamierzamy go wyremontować na wagon-letniak. Takiego wagonu nie ma jeszcze na kolejce więc na pewno by się przydał. Jeżeli natomiast nie o tym wagonie mówisz to oznaczałoby że w ostatnim czasie coś się zdarzyło na stacji o czym nie wiem i w związku z tym nie udzielę ci bliższych informacji.
Zapisane

Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #43 : 24 Czerwiec 2008, 17:46:25 »
0

Wszyscy jesteśmy miłośnikami i chcielibyśmy dla kolejki jak najlepiej ale też trzeba być realistą.
O dojeździe do Nowego Miasta można sobie pomarzyć już raczej.
W 2002 roku udało nam się dojechać do stacji w Mogielnicy i też był to nie lada wyczyn.
Już podczas tamtego wyjazdu trzeba było ostro walczyć z drzewami w skrajni i zasypanymi przejazdami.Na jednym nawet było jakieś pół metra żwiru nawiezione,więc ciekawe co teraz się tam dzieje.

Co do dojazdu do Grójca to może miłośnika by to ucieszyło ale dla zwykłego zjadacza chleba  wystarczy jak kolejka będzie tylko do Tarczyna.
Zapisane
pleszewianin
Młotkowy
**
Długość toru:: 149 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 24 Czerwiec 2008, 18:48:51 »
0

A może zamiast dyskutować wzieli byście sie tak do roboty i zrobili trochę dla kolejki?
Zapisane

Nie jestem przedstawicielem PKL
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #45 : 24 Czerwiec 2008, 18:50:52 »
0

Do roboty to się bierzemy. Nie zauważyłeś jak mało jest rozmowy o kolejce Piaseczyńskiej? To dlatego że jak się pracuje to niema czasu na dyskusje.
Zapisane

Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #46 : 03 Lipiec 2008, 23:18:23 »
0

Na ostatniej sesji rady miejskiej w Piasecznie jedną z poruszanych kwestii było przekazanie przez gminę w użyczenie majątku ruchomego oraz nieruchomości Piaseczyńskiemu Towarzystwu Kolei Wąskotorowej. Ostatecznie, prawie jednogłośnie, uchwała została podjęta.

Na początku radni dokonali stylistycznej autopoprawki i zamiast słowa „użyczenie”, w treści uchwały pojawiło się sformułowanie „przekazanie od używania”. W paragrafie pierwszym czytamy więc, że „Wyraża się zgodę na przekazanie przez Gminę Piaseczno Piaseczyńskiemu Towarzystwu Kolei Wąskotorowej do używania na trzy lata majątku ruchomego oraz nieruchomości wraz z budynkami i budowlami Grójeckiej Kolei Dojazdowej z przeznaczeniem na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań w dziedzinie transportu”.

Zdaniem komisji ochrony środowiska i ładu przestrzennego okres trzech lat jest zasadny. Przed głosowaniem nawiązała się jednak dyskusja między radnymi. Głos zabrała radna Magdalena Woźniak, która wprawdzie pozytywnie zaopiniowała uchwałę, ale zgłosiła zastrzeżenia co do formy nowej umowy. Jej zdaniem dotychczasowa była niekorzystna dla gminy, bo były problemy z wynajmowanymi pomieszczeniami i ze względu na fakt, że gmina występowała jako pośrednik między towarzystwem a powiatem.

- Umowa powinna uwzględniać interesy gminy i mieć możliwość jej natychmiastowego rozwiązania - podsumowała radna.
Treść uchwały skrytykował radny Krzysztof Tarchalski. - Gmina dotuje stowarzyszenie, a obecny stan jest szkodliwy dla majątku kolejki. Piaseczyńskie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej nie stara się o pieniądze. Jestem przeciwny tej uchwale i uważam, że należy zwrócić majątek powiatowi - oznajmił radny Tarchalski.

Swoje stanowisko przedstawił też burmistrz Piaseczna Józef Zalewski. - Nie wszyscy tutaj wiedzą, że jest to ciągle majątek skarbu państwa, a nie gminy. Widzimy na przykładzie parku co się dzieje, jeżeli zarządcą jest powiat - mówił burmistrz. - Moim zdaniem to dobry wniosek. Kolejka ma ogromne znaczenie dla miasta i gminy, a towarzystwo powinno działać pod naszym nadzorem.

Głos zabrał także „pilotujący sprawę”, Daniel Putkiewicz, pełnomocnik burmistrza ds. rozwoju gminy. - Potrzebujemy czasu na opracowanie modelu docelowego. Ryzyka poniesienia dodatkowych kosztów ze strony gminy nie ma, a gwarantować to będą odpowiednie zapisy w umowie. Gmina sporo już zainwestowała w kolejkę i uważam, że powinniśmy współpracować z powiatem - wyjaśniał Putkiewicz.
Kolejną osobą wypowiadającą się w tej kwestii była radna Małgorzata Roszkiewicz. - Jestem przeciwko uchwale. Czemu mamy dawać środki akurat towarzystwu, a nie komuś innemu? - oponowała radna.

Na koniec dyskusji radny Piotr Obłoza przyznał, że w Piasecznie brakuje odpowiedniego symbolu, a kolejka może nim być i wobec tego poprze uchwałę.
Przed głosowaniem wystosowany został jeszcze wniosek komisji polityki gospodarczej dotyczący kwestii wyłączenia z uchwały powierzchni wynajmowanej przez Dom Kultury, ale burmistrz Zalewski poprosił o nie zapisywanie tego w uchwale, ale w umowie. W głosowaniu 18 radnych opowiedziało się za, zaś jedna osoba była przeciwko, wobec czego wniosek przeszedł.

- Nie chciałbym komentować tej uchwały, bo moja wizja kolejki jest inna, a radni podjęli ją niezgodnie z założeniami planu rewitalizacji - mówi Jerzy Chmielewski, prezes Piaseczyńskiego Towarzystwa Kolei Wąskotorowej.

autor: Grzegorz Tylec
źródło: Kurier Południowy z piątku 2008-06-27
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #47 : 04 Lipiec 2008, 10:46:31 »
0

A Czy pani Marysia, najzacieklejszy wróg kolejki, która to chciała budować apartamentowce na terenie po warsztatach i słała donosy na stan techniczny kolejki nie jest już, na szczęście, radną?

(Chwila guglania, i sam sprawdziłem, jest niestety, radną powiatu...)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #48 : 04 Lipiec 2008, 12:49:01 »
0

Czy chodzi o tą samą co chciała budować "metro II" do Piaseczna? I była taka "prokolejowa"?
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #49 : 04 Lipiec 2008, 13:44:35 »
0

Litości, to już nie ma gdzie apartamentów budować, tylko akurat na terenie kolejki?
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 25 Lipiec 2008, 12:32:08 »
0

Na szczęście ona jest tylko radną a nie panią burmistrz...... czysto przykładowo.  :razz:
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #51 : 25 Lipiec 2008, 19:53:39 »
0

Na razie uruchomiliśmy wagon motorowy, na jesieni mamy wysłać silnik od Lxd2-465 do naprawy. Załatwialiśmy ludzi do cięcia krzaków na szlaku Tarczyn-Grójec ale z 32 chętnych do roboty przyszło 2-niestety w stanie nie zdolnym do pracy.  Towarzystwo bardzo chce dojechać do Grójca ale zarazie nie ma komu wyciąć krzaków.   Marcin jak wytniecie krzaki i zrobicie kolej drezynową to zaczniemy jeździć tam pociągami:D:D:D
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #52 : 25 Lipiec 2008, 20:00:19 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 04:08:04 wysłane przez Phinek » Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #53 : 25 Lipiec 2008, 20:02:19 »
0

Cytat: "Phinek"
A czy przypadkiem wagon motorowy nie jest ciągle własnością PKP?


Jest ale my go dzierżawimy od PKP-u
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #54 : 25 Lipiec 2008, 21:06:48 »
0

Cytat: "buczek_pkp"
jak wytniecie krzaki i zrobicie kolej drezynową to zaczniemy jeździć tam pociągami


No nie do końca. Skrajnia "drezynowa" jest znacznie mniejsza od skrajni pociągu. Nasza drezyna wystaje ok 10cm na lewo i na prawo od szyny, a wysokość skrajni to jakieś 2m. Wykarczowanie takiego tunelu od Tarczyna do Grójca to sporo roboty. Na wiosnę spróbowaliśmy w 4 osoby i wycięliśmy taką skrajnię mniej więcej do połowy tego odcinka. Ostatecznie stwierdziliśmy że nieprawidłowo się do tego przygotowaliśmy i że w przyszłym roku przeprowadzimy reorganizację naszych działań, tak by obejmowały oprysk torowiska, wycinanie,rozdrabnianie oraz utylizacja termiczna(w zimie) krzaczorów.
Zapisane

buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #55 : 25 Lipiec 2008, 21:34:25 »
0

Nam chodzi aby na środku torów nic nie rosło:) Jak drzewek i krzaczków/krzaczorów nie będzie to zacznie się podkłady wymieniać a potem wio do Grójca z pociągami;]    Kurde optymistycznie myśle...
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #56 : 25 Lipiec 2008, 23:59:15 »
0

trzeba optymistyczne myśleć, to połowa sukcesu
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #57 : 28 Lipiec 2008, 00:00:32 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 04:07:56 wysłane przez Phinek » Zapisane
marcinsemek
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #58 : 28 Lipiec 2008, 09:46:11 »
0

Czyli normalka, tez macie taką mendę która chce zaorać wam główną stację. Ech jakież to zyciowe.
Zapisane

Wąskotorowiec
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #59 : 28 Lipiec 2008, 17:26:28 »
0

Akurat tor najgorszy jest w okolicach Pawłowic(tam nie ma krzaków) oraz za Lasem Lesznowolskim a tam trochę krzaczorów jest...    Do Lasu Lesznowolskiego prawie nie ma krzaków bo co roku dojeżdżamy tam z opryskiem.  Busz zaczyna się za Lasem Lesznowolskim. Tam to nawet małpy na lianach się bujają;]  Ale jak będzie można już jechać tak że w środku toru nic nie będzie rosło to się będzie też boki wycinało.     Wszystko w swoim czasie jak dostaniemy ludzi do roboty;]
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!