Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Listopada 2024, 13:15:20 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Koszty eksploatacyjne dla trakcji parowej AD 2022  (Przeczytany 4356 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4305 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« : 18 Maja 2022, 19:20:25 »
+5

Panowie, kto wie, ten wie, a kto nie wie, ten zaraz się dowie, że trakcja parowa jest najdroższą z możliwych obecnie. Składa się na to: duże koszty personalne, czyli serwis którego jest nieporównywalnie więcej niż przy spalinowych oraz długi czas uruchomienia lokomotywy bo trzeba do rozruchu przygotować (przywieźć, pociąć, połupać...) drewno i ze dwie-trzy godziny wcześniej napalić. Ale drugą składową kosztów jest paliwo.

Panowie, kto ma w 2022 parowozy, ten jest w czarnej jak węgiel dupie. Dziś byłem na składzie - 2.500zł za tonę węgla! DWA TYSIĄCE PIĘĆSET. Przy 800 zł już jest drogo, ale przy 2,5 tysia - trakcja parowa? - to się nie ma prawa opłacać.

Jakie są Wasze odczucia?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 19 Maja 2022, 10:40:57 »
+1

Ano odczucia są takie że to nie koniec podwyżek węgla. Wspomniał o tym jakiś czas temu pewien lider Agro a dziś artykuły tylko tę tezę potwierdzają. Chyba jednak trakcja spalinowa wróci do łask a parowozy jako eksponaty.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1485 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2 : 19 Maja 2022, 14:10:27 »
+2

Sraczka z węglem zacznie się na dobre przed sezonem grzewczym.
Jak by nie patrzeć, to ropa ostatnio też skoczyła "nieco" do góry. A pamiętajmy, że póki co jedziemy na obniżonym Vacie, więc ON jest dodatkowo o około złotówkę tańszy niż powinien...
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 19 Maja 2022, 14:43:43 »
0

A czy kiedyś jazda parowozem była tańsza niż stalinówką??  Raczej nie.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1485 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #4 : 19 Maja 2022, 18:05:08 »
+2

A czy kiedyś jazda parowozem była tańsza niż stalinówką??  Raczej nie.
Zdecydowanie była. Jeszcze w okolicach 2000 roku przeprowadzano analizy i wynikało z nich, że parowóz wychodzi taniej. Paliwo tańsze, naprawy tańsze (bo komplikacja mniejsza i zaplecze było), maszynistów nie brakowało. A teraz z naprawami jest duży kłopot, z maszynistami - podobnie
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 19 Maja 2022, 18:23:07 »
-1

A jakby przejść na zasilanie LPG? W moich stornach LPG podrożało "tylko" o 1 zł na litrze, a i pracy przy takim zasilaniu mniej.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 21 Maja 2022, 00:31:07 »
+2

Sraczka z węglem zacznie się na dobre przed sezonem grzewczym.
Jak by nie patrzeć, to ropa ostatnio też skoczyła "nieco" do góry. A pamiętajmy, że póki co jedziemy na obniżonym Vacie, więc ON jest dodatkowo o około złotówkę tańszy niż powinien...


Zwróć uwagę, że obniżka VAT-u wpłynęła tylko na ceny dla tych, którzy VAT-u nie rozliczają, czyli konsumentów oraz nielicznych przedsiębiorców, którzy nie są płatnikami podatku VAT. Dla płatników podatku VAT zasadniczo nic się nie zmieniło.
Zapisane
Vincent
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 21 Maja 2022, 13:23:17 »
+7

A jakby przejść na zasilanie LPG? W moich stornach LPG podrożało "tylko" o 1 zł na litrze, a i pracy przy takim zasilaniu mniej.

Podobnie było z wymianą pieców w domu żeby było taniej - był śmieciuch, później pelet, olej opałowy, ekogroszek, gaz i teraz już nie wiadomo na jaki piec wymienić. Generalnie trzeba mieć dużą kotłownię i z trzy różne piece.
Panowie - ktoś musi za tą całą ekologię zapłacić (czytaj klient).
To się tyczy wielu branż - samochody, prąd z wiatraków i paneli, gospodarka odpadami.
Wspólnym mianownikiem jest tzw "ekologia" która ściśle wiąże się z forsą. W końcu najlepiej sprzedać coś czego nie widać i ciężko zmierzyć - mówię oczywiście o limitach CO2.

Towarzysze z Brukseli powiedzieli by:

"Przed nami w szerokiej perspektywie nowego programu, ludzie nie będą mieli nic i będą szczęśliwi"

Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 25 Maja 2022, 23:06:18 »
+1

Zdaje się, że przeoczyłeś jeden istotny czynnik: radosne hasanie cara Władymira oraz związane z nimi drobne, hehe, problemy z nośnikami energii.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!