Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 12:30:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lxd2  (Przeczytany 104802 razy)
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #160 : 23 Październik 2009, 21:31:56 »
0

Cytat: "Kajetan"
elektrozawory z klapką (ten drugi typ)

BB-1 (WW-1) lub BB-3 (WW-3)

Cytat: "MichałŁ"
opór cewki wynosi 275Ω

Znalazłem takie dane:
BB-1   opór 790 Om
BB-3   opór 215 Om
BB-32 opór 375 Om
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #161 : 24 Październik 2009, 07:21:46 »
0

To coś duży rozrzut że aż 100ohm różnicy.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #162 : 01 Listopad 2009, 19:52:57 »
0

Cytat: "buczek_pkp"
Swojego czasu słynny Kaczmarek mowił, że takie zawory są w Ikarusach w instalacji otwierania i zamykania drzwi.

Ten sam slynny Kaczmarek przekonywał mnie że ogrzewanie w wagonach normalnotorowych zasilane jest z akumulatorów  :mrgreen: . Sens zabijania się o oryginalne elektrozawory do rumuna jest  żaden gdyz można dobrać obecnie w niezłej cenie nowe elektrozawory na 24V DC - pozostaje jedynie kwestia zmian podłączenia ich do pneumatyki, ale to nie są duże koszta ani nie jest to jakaś specjalnie pracochłonna robota.

Cytat: "przemek"
Czy tu nie jest tak jak z wyłącznikami samoczynnymi że ważny jest prąd zadziałania a napięcie to tylko próg, którego nie wolno przekroczyć?

Czy kolega słyszał o czymś takim jak prawo Ohma?
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #163 : 02 Listopad 2009, 20:05:57 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Czy kolega słyszał o czymś takim jak prawo Ohma?

Nie.
Znalazłem takie zestawienie:
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #164 : 28 Maj 2010, 00:09:00 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:14:37 wysłane przez Phinek » Zapisane
PAFAWAG
Mechanik
***
Długość toru:: 172 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #165 : 28 Maj 2010, 19:00:53 »
0

...i mały reflektorek na dachu :wink: BTW do czego służyły te dwa gniazda umieszczone na przedniej ścianie wysoko ponad reflektorami? Oświetlenie wagonów?

Z danych ponad zdjęciem wynika, że fabryka przewidywała możliwość montażu w lokomotywie silników 350-konnych - powstały w ogóle jakieś L35H?...
Zapisane

"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #166 : 28 Maj 2010, 20:14:27 »
0

L35H to była bardzo liczna seria, ale nie trafiała ona do Polski.
Zapisane
gagarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #167 : 28 Maj 2010, 21:51:57 »
0

czy mi się wydaje, czy są jeszcze cofnięte osłony przy podwoziu?
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #168 : 29 Maj 2010, 13:53:37 »
0

Na tym zdjęciu z folderu jest właśnie L35H. Co ciekawe widziałem DTR-kę rumuna z trzema rysunkami: dla toru 750/1000mm, 785mm. Trzeci przedstawiał coś, w stosunku do czego jestem pewny że to była właśnie L35H.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #169 : 04 Lipiec 2010, 07:38:27 »
0

Mam takie jedno pytanie. Byłem w przeworsku i tam maja taką dziwną LXD2.
A mianowicie silnik bardzo gwałtownie reaguje na zwiększenie pozycji nastawnika nawet przy przejściu z 1 na 2 silnik dostaje maksymalną dawkę (wiadomo regulator wielozakresowy chce utrzymać takie obroty jak mu nakazuje nastawiacz) silnik bardzo zrywa i jak osiągnie obroty jakie trzeba to już chodzi cicho i spokojnie.
I pytanie czy tak ma być, nie rozwala to silnika ?
Czy może jest to wina np. braku oleju w tłumiku nastawiacza obrotów i wtedy nastawiacz za szybko porusza dźwignią obrotów pompy wtryskowej ?

A i jeszcze jedno bo gdzieś chyba było ale nie mogę znaleźć. Czy na pozycji jazdy hamulec dodatkowy też luzuje ?
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #170 : 04 Lipiec 2010, 09:39:42 »
0

Na pozycji jazdy hamulec dodatkowy nie luzuje. Jedynie łączy się przewód glówny ze zbiornikiem powietrza majacym ciśnienie zredukowane 5 Atm poprzez kalibrowany przewód. Hamulec dodatkowy luzuje na pozycji luzowania hamulca dodatowego i na tzw. fali.
Zapisane
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #171 : 04 Lipiec 2010, 22:44:28 »
0

A mianowicie silnik bardzo gwałtownie reaguje na zwiększenie pozycji nastawnika nawet przy przejściu z 1 na 2 silnik dostaje maksymalną dawkę (wiadomo regulator wielozakresowy chce utrzymać takie obroty jak mu nakazuje nastawiacz) silnik bardzo zrywa i jak osiągnie obroty jakie trzeba to już chodzi cicho i spokojnie.
I pytanie czy tak ma być, nie rozwala to silnika ?
Czy może jest to wina np. braku oleju w tłumiku nastawiacza obrotów i wtedy nastawiacz za szybko porusza dźwignią obrotów pompy wtryskowej ?
Witam
Przyczyn może być kilka. Począwszy od błędów w połączeniach części elektrycznej rozrządu, wspomniany brak oleju w tłumiku, po uszkodzenie uszczelek na tłoczkach siłownika. To ostatnie wydaje się bardzo prawdopodobne, mieliśmy podobną usterkę w naszej 352 miedzy pozycją 3 a 4. Po wymianie uszczelek nastawiacz pracował już poprawnie. "Zrywaniu" towarzyszył nadmierny skok dźwigni nastawiacza.
Zapisane

785mm
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #172 : 06 Lipiec 2010, 18:36:41 »
0

Cytuj
Hamulec dodatkowy luzuje na pozycji luzowania hamulca dodatowego i na tzw. fali.
Ale w kranie St60 nie ma pozycji "fali"
W/g mojej pamięci on ma takie położenia (jak sie pomyliłem proszę poprawić).

1- Jazda
2- Luzowanie ham. dodatkowego
3- Odcięcie
4- Hamowanie ham. dodatkowym
5- Hamowanie pneumatyczne służbowe
6- Hamowanie nagłe

Fala w znaczeniu fali jest położeniem zwanym fachowo "napełnianiem uderzeniowym" które polega na popełnianiu przewodu głównego z przewodem zasilającym. A w Lxd2 czegoś takiego nie ma, przynajmniej w 265
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #173 : 06 Lipiec 2010, 19:15:24 »
0

Grzesiu ustawiając kran hamulca w pozycji najdalszej od siebie łączysz bezpośrednio zbiornik ciśnienia zredukowanego 5 Atm z przewodem glównym i to można nazwać falą.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #174 : 06 Lipiec 2010, 19:44:43 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:15:01 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #175 : 06 Lipiec 2010, 19:55:07 »
+1

Ekhm!... Już było o tym, np. od posta http://750mm.pl/index.php?topic=737.msg30819#msg30819 ... Spoko

Kranisko ST60-11 ma pozycjówy takowe:

I. Szybkie luzowanie - czyli tak jak mówi Buczek - loading przewodu głównego przez dużą dziurę suwaka wprost ze zbiornika zredukowanego ciśnienia i, w promocji, odluźnianie hamulca bezpośredniego lokomotywy, jeśli była zahamowana pozycją V.
II. Jazda - ładowanie PG przez mały otworek ze zbiornika zredukowanego ciśnienia. Przy tej pozycji hamulec bezpośredni nie luzuje.
III. Luzowanie hamulca bezpośredniego, PG nie zasilany.
IV. Odcięcie - podwójna trakcja - wszystkie otwory zamknięte, nic nie płynie.
V. Hamowanie hamulcem bezpośrednim ładowanym ze zbiornika głównego, czyli ciśnieniem nawet 10atn.
VI. Hamowanie służbowe przez wypsikanie niewielkiej ilości powietrza z PG, zadziałają zawory rozrządcze również na lokomotywie.
VII. Hamowanie nagłe - sru wszystko z PG, w bonusie cylindry lokomotywy dostają powietrze ze zbiornika głównego.
« Ostatnia zmiana: 06 Lipiec 2010, 19:59:48 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #176 : 24 Sierpień 2010, 18:08:57 »
0

Witam
Mam pytanie, czy ktoś ma jakieś doświadczenia ze stosowaniem w Lxd2 akumulatorów mniejszych, niż przewidziane przez producenta?
Wydaje się, że współczesne baterie z samochodów ciężarowych powinny sprostać zadaniu, chociaż w przypadku rozruszników do maybacha prądy potrafią osiągać 400A podczas pracy rozrusznika.
Na rynku można obecnie kupić bez problemów akumulatory o pojemności w granicach 230Ah i prądach rozruchowych do 1200A. Ceny oscylują wokół 1500zł. Natomiast akumulatory typowo dla lokomotyw produkuje, na ile w tej chwili się orientuję jeden wytwórca, a koszt zestawu 12V 320Ah to ok.3000zł.
W zasadzie oprócz rozruchu, obciążeniem byłby jedynie podgrzewacz o poborze prądu ok. 12A.
Zapisane

785mm
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #177 : 24 Sierpień 2010, 18:30:29 »
+1

Piaseczno, w ramach walki o pokój i kuchnię, już od 6 lat używa w lokach akumulatorów samochodowych o pojemnościach 200 i 225Ah. Ustawione są po jednym w każdej skrzyni, a dla wygody na wózeczkach przykręcono sklejki z listewkami które zapobiegają przemieszczaniu się małych, w stosunku do pierwowzoru, baterii. Baterie ważą po 60 kg, co znacząco ułatwia operowanie nimi nawet jednoosobowo (o dwustu-kilowych "krowach" nie wspomnę). Jak widać obecna technika spowodowała, że akumulator może być niewielki, lekki i w pełni zaspokoi potrzeby lokomotyw, wszak odkąd stare krówska zostały wywalone skończyły się definitywnie problem z brakiem prądu i doładowywaniem baterii.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Phinek
Gość
« Odpowiedz #178 : 24 Sierpień 2010, 20:33:56 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:15:21 wysłane przez Phinek » Zapisane
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #179 : 24 Sierpień 2010, 22:36:25 »
0

Jakiś czas temu razem z Groszkiem zapieliśmy amperomierz w Lxd2 Buczek kręcił wajchami a my mierzyliśmy:

Pompiscze oliwne pożarło około 60A

Rozrusznik pożerał powyżej 600A  ( skala na amperomierzu 600A skończyła się i przed wyświetleniem błędu mignęła magiczna cyfra 1000A )
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpień 2010, 22:43:32 wysłane przez Drezyniarz » Zapisane
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!