Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 16:22:01 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lxd2  (Przeczytany 118978 razy)
Krzysiek
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #60 : 17 Grudnia 2005, 19:09:16 »
0

Nikogo nie uraziłeś. Jeżeli chodzi o mnie to starałem się uświadomić Ci, że samą ilością pisanych postów niczego nie osiągniesz. Warto poczytać trochę na WWW, mamy w Polskim Internecie co nieco na temat wąskiego toru.
Zadawanie pytań jest jak najbardziej wskazane. Razi sytuacja kiedy ktoś zadaje pytanie, na które już wcześniej udzielana była odpowiedź bądź prowadzona była na dany temat obszerniejsza dyskusja. Pozdrawiam i zachęcam do dalszej aktywności na forum.
Zapisane

Pozdrawiam
Krzysiek
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 17 Grudnia 2005, 19:12:58 »
0

ok. Ale uwierzcie mi że naprawde mi nie chodzi o ilość postów.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #62 : 17 Grudnia 2005, 21:45:35 »
0

http://ag.bocznica.org/

Zanim zadasz pytanie, po prostu sprawdź, czy ktoś jego wcześniej już
nie zadał i nie uzyskał odpowiedzi.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #63 : 17 Grudnia 2005, 22:32:21 »
0

http://tabor.wask.pl/ i następnym razem zanim zapytasz o jakiegoś Lxd2 sprawdz czy tam niebędzie odpowiedzi na Twoje pytanie. W Opalenicy jest jeden Lxd2 który został sprowadzony z Przeworska i był sprawny w 2001 roku. Potem wraz z (ponownym) zamknięciem Opalenickiej KD części z niego zostały przekazane do Nowego Dworu (i być może na inne kolejki, nie jestem pewien) na części zamienne do używanych na ŻKD lokomotyw.
I tak jeszcze przy okazji nie LXD2 tylko Lxd2.
Zapisane

.
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #64 : 17 Grudnia 2005, 23:24:22 »
0

Cytat: "gkw"
lxd2. ta lokomotywa podoba mi sie najbardziej ze wszystkich loków wąskotorowych.

bo nie widziałeś jeszcze Lyd2  Chichot
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #65 : 18 Grudnia 2005, 00:05:13 »
0

Po pierwsze o gustach sie nie dyskutuje, a po drugie Lyd2 to inny typ lokomotywy niz Lxd2 i proby porownania beda mysle podobne jak stwierdzenie co jest lepsze Ursus C330 czy Fiat 126P.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
emcebob
Mechanik
***
Długość toru:: 182 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 18 Grudnia 2005, 00:05:43 »
0

Eeee tam najładniejsza jest Lyd1
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #67 : 18 Grudnia 2005, 00:13:05 »
0

Najładniejszy jest Px48 i wszystkie spalinówki przy nim wymiękają :twisted:
Zapisane

.
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 18 Grudnia 2005, 13:45:50 »
0

Cytat: "grzegorz_sykut"
Lyd2 to inny typ lokomotywy niz Lxd2

Tak, ale...
Lyd2 jest jakby uproszczona wersją Lxd2. Silnik ten sam, przekładnia prawie ta sama. W porównaniu z Lx ma bardzo prostą budowę i jest bardzo prosta w obsłudze. Jej najpoważniejszą wadą jest napęd, trzy nieprzesuwne osie w ostoi i wszystkie z obrzeżami mają tendencje do prostowania łuków. Do wad można doliczyć jeszcze wiązary, które z założenia są wadliwe (nierówne przenoszenie momentu obrotowego). Gdyby Lyd2 miała cztery osie na wózkach to by była (Lxd2 ??) idealna wręcz lokomotywa.
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #69 : 18 Grudnia 2005, 14:27:12 »
0

Cytat: "Karol"
Najładniejszy jest Px48 i wszystkie spalinówki przy nim wymiękają :twisted:


Eeee tam, jak się an taki Px do górnoslaskich tendrzaków??  Chichot

pozdr
Marek
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #70 : 18 Grudnia 2005, 18:31:11 »
0

Cytat: "Przemek"
przekładnia prawie ta sama

Prawie robi wielką różnicę.
Cytat: "Przemek"
Do wad można doliczyć jeszcze wiązary, które z założenia są wadliwe (nierówne przenoszenie momentu obrotowego).

Musisz się jeszcze pouczyć mechaniki. Nierównomierne przenoszenie momentu następowałoby gdyby wiązary były tylko po jednej stronie, lub korby byłyby obrócone względem siebie o 180 st.

S posdravem Adam
Zapisane

Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #71 : 18 Grudnia 2005, 18:48:34 »
0

Cytat: "Adam W"
Nierównomierne przenoszenie momentu następowałoby gdyby wiązary były tylko po jednej stronie, lub korby byłyby obrócone względem siebie o 180 st.

Może masz racje. Nie wziołem w swoich rozważaniach że wiązary sa z dwóch stron. Nie zmienia to faktu że ten rodzaj napędu ma wady dlatego jest stosowany tylko w lokomotywach o małej prędkości (mowa o spalinowych). Nawet w parowozach w wielu nowoczesnych konstrucjach rezygnowano z wiazarów.

Cytat: "Adam W"
Musisz się jeszcze pouczyć mechaniki.

Chamskie docinki zachowaj dla siebie. Potem się dziwicie że wam po chamsku odpisuje.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #72 : 18 Grudnia 2005, 19:01:50 »
0

Cytat: "Przemek"
Cytat: "Adam W"
Musisz się jeszcze pouczyć mechaniki.

Chamskie docinki zachowaj dla siebie. Potem się dziwicie że wam po chamsku odpisuje.

Ja nie widzę ani odrobiny chamstwa w tej wypowiedzi, no chyba że Przemek potraktował ją jak
"- Już ja was, k[...] nauczę."

Panowie, pax, pax między bracią wąskotorową.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #73 : 21 Grudnia 2005, 19:14:37 »
0

Tym bardziej, że Święta za pasem

Wątek o Wls'kach - przeniesiony zgodnie z sugestią.

Pozdrawia

MP
Zapisane
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #74 : 18 Kwietnia 2006, 15:38:07 »
0

Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie gdzie obecnie znajduje sie lxd2 344 ? szukałem już wszedzie i znalazłem tylko informacje że lxd2 344 została zabrana z sompolna w 200x r. nie moge jednak znaleźć informacji gdzie obecnie sie znajduje i w jakim jest stanie. Niestety stronka www.tabor.wask.pl ma problemy techniczne i nie moge tam sie dowiedzieć. Moze ktoś posiada jakieś w miare aktualne foto tej lokomotywy?                   Pozdrawiam
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #75 : 18 Kwietnia 2006, 16:20:17 »
0

Wedłóg kopi google jest odstawiona w Gnieźnie od 2003.
Zapisane

.
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #76 : 18 Kwietnia 2006, 17:41:08 »
0

Posiada ktos fotke z gniezna tej lokomotywy?
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 31 Października 2008, 10:32:36 »
0

Mam pytanie odnośnie Lxd2 332 z Jędrzejowa (tylko proszę nie potraktować tego jaką jakąś krytykę :Co?: )

Czy ktoś wie dlaczego gdy przemalowano ją na kolor niebieski w 2007r nie otrzymała ona schematu malowania, jaki był używany kiedyś (np. Lxd2 309, 289, 328) :?:  Farby zużyto by tyle samo, a wówczas mogła by stać się atrakcyjną ofertą do przejazdów specjalnych dla MK. W takim malowaniu jak ma teraz, to chyba Lxd2 nie występowały.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #78 : 31 Października 2008, 11:18:36 »
0

Ale czemu mają być wszystkie na jeno kopyto??? Mi akurat to malowanie się podoba
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #79 : 31 Października 2008, 13:37:41 »
0

Obecne malowanie wcale nie jest brzydkie, chodzi mi tylko o realia historyczne (gdyby ciągnęła pociąg specjalny dla MK). Zresztą i tak za jakieś 10 lat obecne malowanie też będzie "historyczne" :lol: . Swoją drogą malowanie taboru rumuńskiego od początku odbiegało od schematu obowiązującego na PKP, inaczej Rumuny były by zielone :wink: .
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!