Janusz
SGKW
Długość toru:: 181 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #180 : 02 Września 2010, 19:31:23 » |
0
|
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na pewno będzie nam łatwiej podjąć decyzję przy ewentualnym zakupie nowych akumulatorów.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
Janusz
SGKW
Długość toru:: 181 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #181 : 23 Października 2010, 22:52:52 » |
0
|
Jakiś czas temu razem z Groszkiem zapieliśmy amperomierz w Lxd2 Buczek kręcił wajchami a my mierzyliśmy:
Pompiscze oliwne pożarło około 60A
Rozrusznik pożerał powyżej 600A ( skala na amperomierzu 600A skończyła się i przed wyświetleniem błędu mignęła magiczna cyfra 1000A )
Zmierzyliśmy niedawno przy pomocy bocznika prądy pobierane przez rozrusznik. Silnik maybacha, zimny, po wstępnym przesmarowaniu, temp. otoczenia i loka ok.15 oC, podłączona "matka", napięcie przed włączeniem rozrusznika 27V. I tak: - impuls w momencie załączenia rozrusznika -1250A, - średni prąd w czasie ustalonej pracy rozrusznika, jednakowy w dwóch kolejnych pomiarach - 750A. Jak widać, akumulatory nie mają lekko. W zasadzie pomiar powinien być wykonany na silniku zagrzanym do przepisowych 40 oC, chcieliśmy jednak sprawdzić jak będzie wyglądał rozruch w cięższych warunkach.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #182 : 23 Października 2010, 23:17:10 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:15:36 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Janusz
SGKW
Długość toru:: 181 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #183 : 24 Października 2010, 02:02:53 » |
0
|
Sam jestem ciekaw. Nasz jedyny henschel w tej chwili nie nadaje się do prób.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #184 : 24 Października 2010, 03:13:10 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:15:48 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
arvent
Czytelnik
Długość toru:: 3 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #185 : 22 Czerwca 2020, 16:42:57 » |
0
|
Czy ktoś jest w posiadaniu dokładnych rysunków technicznych lokomotywy Lxd2? Zakładam, że takowe istnieją, tylko pewnie nie są wrzucone w sieć. Załączam zdjęcia rysunku młodszej serii, dedykowanej dla Węgier jako Mk45. Właśnie o tego typu dokładność rysunku mi chodzi. Niestety te fotografie oryginału z Rumunii, nie są najwyższej jakości i wymiary najczęściej nie są do odczytania. Rysuję wektorowo rzuty Lxd2, obecnie śląską 374 i nie ukrywam, że takie rysunki byłyby znacząco pomocne (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii) (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
arvent
Czytelnik
Długość toru:: 3 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #187 : 22 Czerwca 2020, 17:40:12 » |
0
|
Dzięki, oczywiście znam świetne dzieło Pana Marcina Wojdy Niestety po dokładnych analizach tych rysunków, podjąłem decyzję o stworzeniu własnych. Wynikało to z potrzeby posiadania znacznie dokładniejszego rysunku, z większą ilością detali, jak i wykrytych błędów w wymiarach i proporcjach, które niestety, ale mają tam miejsce i nawet koledzy z zachodu, wzorując się na tych rysunkach, powielali błędy na ich modelach. Rysuję w skali 1:5 i nanoszę wszystko co się da. Nadal jestem daleki od ideału, ponieważ bez wycieczki na grunt i dokonania pomiarów, cały czas muszę gdybać jaki wymiar ma dany element. Obecnie mam gotowe czoła. Mówiąc gotowe mam na myśli dość dobrze wyskalowane, gotowe do wydrukowania, żeby udać się z rysunkiem na grunt, nanieść wymiary na papier, a w domu poprzesuwać ścianki wszystkich elementów czoła pod wiarygodne liczby. Reszta rzutów w trakcie prac. To strasznie żmudna robota
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #188 : 22 Czerwca 2020, 22:10:58 » |
0
|
No to bardziej nie pomogę. W literaturze funkcjonują jeszcze inne rysunki, ale to dwa poziomy pod tym, nie warto sobie zawracać nimi głowy. Bardzo dużo rysunków poszczególnych części jest w DTR od Rumuna, ale to nie jest typowy katalog dokumentacji. Niemniej pamiętam, że można było coś z tego wyciągnąć. Jeśli chcesz coś jeszcze dokładniejszego to miarka w dłoń i w teren. Mierzenie jest bardzo fajne. Zwłaszcza połączone z archeologią
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Szymek
|
|
« Odpowiedz #189 : 26 Czerwca 2020, 20:01:42 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #190 : 26 Czerwca 2020, 21:10:34 » |
0
|
Trafiły tam już dość dawno temu. Tyle, że ja, sierotka, zapomniałem zaktualizować dane w spisie taboru.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #191 : 27 Czerwca 2020, 10:05:41 » |
0
|
Trafiły tam już dość dawno temu. Tyle, że ja, sierotka, zapomniałem zaktualizować dane w spisie taboru.
I tym oto sposobem z lokomotyw Lxd2 użytkowanych w polskim przemyśle została tylko HP-Lxd2-08 ... Orientuje się ktoś , czy Lxd2-373 jest własności gminy kuźnia raciborska ?
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #192 : 29 Czerwca 2020, 09:48:28 » |
+2
|
I tym oto sposobem z lokomotyw Lxd2 użytkowanych w polskim przemyśle została tylko HP-Lxd2-08 ...
Jak by to powiedzieć... no jednak nie Na szybko i z pamięci: Przeworska Lxd2-268 pracowała w ZGH Sabinów, co więcej, była to jedna z pierwszych lokomotyw sprowadzonych do Polski. Parę przypadków pewnie się znajdzie. Uprzedzając ripostę: To nie jest zupełnie inna para kaloszy. Taka sama, tylko parę dekad wcześniejsza
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #193 : 29 Czerwca 2020, 15:35:42 » |
+2
|
Orientuje się ktoś , czy Lxd2-373 jest własności gminy kuźnia raciborska ?
Tego nie wiem. Lokomotywa w roku 2002 została przekazana przez likwidowaną Dyrekcję Kolei Dojazdowych gminie Racibórz (wraz z całą masą innego taboru), zaś gmina niezwłocznie przekazała wszystko niesławnej pamięci Towarzystwu Miłośników Górnośląskich Kolei Wąskotorowych z panem G. na czele, które to towarzystwo zajęło się rychło masowym złomowaniem taboru, jego eksportem oraz przez jakiś czas prowadziło jedyny w kraju komis kolejowy w Stanicy, hehe... Lxd2-373 należała do taboru, który trafił w łapki TMGKW. Jak dalej potoczyły się kwestie własności, to trudno wyczuć - mało prawdopodobne by wciąż należała do TMGKW - pan G. niemal na pewno wszystko rozsprzedał. Generalnie jak zaczęło mu się robić gorąco, to wywiózł resztki zabawek do Karniowa, żeby przypadkiem nikt ich nie dopadł. Resztki jego kolekcji kupił pan Ł. gdy został naczelnikiem w Rudach (aktualnie wyprzedaje resztki swojej kolekcji....), wtedy też wróciła do kraju 373, co pozwala sądzić, że wraz z pozostałymi zabawkami pana G. kupił ją wtedy pan Ł. Podsumowując: mamy kilka możliwości: * maszyna należy do pana Ł. * maszyna należy do którejś z "organizacji społecznych" związanych (niegdyś) z panem Ł. * maszyna należy do gminy * ... albo do któregoś "potentatów" wąskich torów kręcących się niegdyś (albo i nadal) w okolicach rudzkiej stacji Generalnie jeśli ktoś chciałby mieć pewność czy maszyna należy do gminy, czy nie, to musiałby pytać w Urzędzie Miasta i Gminy Kuźnia Raciborska. Być może w trybie dostępu do informacji publicznej
|
|
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwca 2020, 15:53:16 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #194 : 14 Listopada 2020, 17:49:08 » |
+1
|
nie wiem czy było:
tak wygląda pulpit w L45H po modernizacji w Rumunii
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #195 : 14 Listopada 2020, 17:52:12 » |
0
|
A to jest pracująca lokomotywa, czy zdjęcia pochodzą z zakładu który dokonał modernizacji?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #196 : 14 Listopada 2020, 18:05:20 » |
+3
|
Przynajmniej była pracująca : https://www.youtube.com/watch?v=kWMggnkWIiUWstawiali tam silniki caterpillar. Widać też modernizacje oświetlenia. A i to są dwie różne lokomotywy jak widać po zdjęciach. To jest linia wąsk. zakładów CIECH Soda Romania. Czyli nasz polska grupa ciech. Swoją drogą tam były jakieś zawirowania i kolei groziło zamkniecie w zwiazku z ograniczeniem działalności zakładu. Ciekawe jak to się skończyło czy ktoś wie ? EDIT i ODP, takie info uzyskałem: Problem powstał bo miejscowa ciepłownia podniosła opłaty za parę technologiczną i produkcja stała się nieopłacalna. Szlak jest raczej kompletny ale ruchu praktycznie nie ma. Gdzieś słyszałem o planach turystycznych ale to ciężko powiedzieć co z tego będzie. Podobno Ciech w ciągu 2 lat chce postawić własną ciepłownię i ponownie uruchomić produkcję. p.s. zdjęcia pochodzą z zakładu dokonującego modernizację
|
|
« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2020, 20:36:04 wysłane przez andrzej84 »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #197 : 04 Sierpnia 2021, 07:45:57 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2021, 14:15:31 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Kolejka
|
|
« Odpowiedz #198 : 05 Sierpnia 2021, 21:27:27 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|