Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 01:52:32 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Autostrady Polskie vs Niemieckie  (Przeczytany 9328 razy)
krzysiek20
Gość
« : 20 Grudnia 2005, 11:15:53 »
0

Cytat: "Karol"
Cytat: "stoker"
Jako przestrogę podaje przykład Lyd2-069.
Co prawda różnica 15cm ale jakoś o takich problemach LP-Lyd2-01/07 niebyło słychać. Mi się wydaje, że to nie wina szyn tylko ułorzonego torowiska które to w Lipiu i Płocicznie zostały ułorzone przez wojska niemieckie w czasie wojny (w Lipiu podczas drugiej, Płocicznie popdczas pierwszej) to w Bieszczadach torowiskiem zajeła się profesjonalna firma podczas modernizacji.

Cytat: "stoker"
budujecie z takim mozołem szyny
Może ktoś z Pionek mi wytłumaczyć na czym polega "budowa szyn"?
no ja mysle że niemcy zrobili to o wile lepiej niż jakaś firma porónaj niemieckie autostrady z lat 40-stych a nasze obecnie budowane Chichot
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 20 Grudnia 2005, 13:23:12 »
0

Cytat: "krzysiek20"

no ja mysle że niemcy zrobili to o wile lepiej niż jakaś firma porónaj niemieckie autostrady z lat 40-stych a nasze obecnie budowane Chichot


Gwoli ścisłości to Niemcy budowali autostrady głównie w latach 30-tych. Na początku lat 40-tych kaska na budowy się skończyła, bo byly trochę inne wydatki. Można trochę poczytać na: www.berlinka.pcp.pl.
Autostrady te były budowane solidnie, ale na nieco inne niż obecnie normy obciążenia, nie miały poboczy. Ponadto nie były należycie konserwowane. A dziw, że dotrwały jako tako do naszych czasów.

Analogicznie zapewne było z budowanymi przez Niemców kolejami wąskotorowymi. Były one projektowane wg starszych norm pod nieco lżejszy tabor. Dal przykładu mogli robić ciaśniejsze łuki -  co mogło później spowodować, że w Lyd2 wykoleiła się właśnie na łuku. Odrębną sprawą jest oczywiście właściwe utrzymanie torowiska – z czym jak wiadomo nie zawsze było najlepiej.
Zapisane
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #2 : 20 Grudnia 2005, 20:32:22 »
0

Cytat: "Rogoz"
Cytat: "krzysiek20"

no ja mysle że niemcy zrobili to o wile lepiej niż jakaś firma porónaj niemieckie autostrady z lat 40-stych a nasze obecnie budowane Chichot


Gwoli ścisłości to Niemcy budowali autostrady głównie w latach 30-tych. Na początku lat 40-tych kaska na budowy się skończyła, bo byly trochę inne wydatki. Można trochę poczytać na: www.berlinka.pcp.pl.
Autostrady te były budowane solidnie, ale na nieco inne niż obecnie normy obciążenia, nie miały poboczy. Ponadto nie były należycie konserwowane. A dziw, że dotrwały jako tako do naszych czasów.

Analogicznie zapewne było z budowanymi przez Niemców kolejami wąskotorowymi. Były one projektowane wg starszych norm pod nieco lżejszy tabor. Dal przykładu mogli robić ciaśniejsze łuki -  co mogło później spowodować, że w Lyd2 wykoleiła się właśnie na łuku. Odrębną sprawą jest oczywiście właściwe utrzymanie torowiska – z czym jak wiadomo nie zawsze było najlepiej.
30-tych czy 40-tych tego niewiem ale wiem że napewno były lepsze od tych które dziś u nas się robi jak ktos byłi widział niemicką autostrade to wie o co mi chodzi:)
pozdrawiam
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 20 Grudnia 2005, 21:32:32 »
0

Cytat: "krzysiek20"
30-tych czy 40-tych tego niewiem ale wiem że napewno były lepsze od tych które dziś u nas się robi jak ktos byłi widział niemicką autostrade to wie o co mi chodzi:)
pozdrawiam


Raczej nie porównywałbym autostrad zrobionych 70 lat temu z budowanymi obecnie niezależnie od kraju postania. Autostrady budowane w tym okresie nie miały wielu udogodnień jakie są obecnie:
- pasy awaryjne
- bariery enegochłonne
- telefony alarmowe
- wymalowanych pasów i kocich oczek
Ponadto podjazdy były często strome a wykonywano je z kostki brukowej, zaś sama nawierzchnia miała dośc szerokie szczeliny dylatacyjne. Jazda po takiej drodze dawała mało komfortowy efekt charakterystycznych równomiernych stuków.

Przykłady:
Okolice Kołbaskowa:


Elbląg-Królewiec


Elbląg-Królewiec (Maciejewo)1938r.


i widok obecny




Aby nie odbiegac zanadto od tematów kolejowych nadmienię, że do budowy autostrad powszechnie wykorzytywano koleje polowe





Wszystkie zdjęcia ze strony www.berlinka.pcp.pl[/img]
Zapisane
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #4 : 20 Grudnia 2005, 23:02:59 »
0

ja tamm się kłocić o to nie bede bo nie ma o co ale lepiej napisz o kolejach polowych kiedyś widziałęm coś takiego na discowery czy to takie koleje na których tory się przenosi itd.
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 03 Stycznia 2006, 09:12:15 »
0

Wyszperałem jeszcze parę zdjęć na www.berlinka.pcp.pl. Zdjęcie zostały wykonane na odcinku Kołbaskowo-Szczecin


Okolice Kołbaskowa


Okolice Smolęcina


Okolice Klęskowa
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!