sarna
|
 |
« Odpowiedz #580 : 15 Maja 2014, 23:11:17 » |
+3
|
Przyznaję się bez bicia - zapomniałem podmienić wczoraj wodę w krewetkarium. Kiedy mogę się spodziewać odwiedzin Agencji Bezpieczeństwa Zwierzęcego  EDIT: dałem im kawałek banana, myślę że już mi wybaczyły: 
|
|
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2014, 23:16:46 wysłane przez sarna »
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #581 : 03 Czerwca 2014, 14:10:24 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #582 : 03 Czerwca 2014, 14:35:58 » |
0
|
Trochę tego faktycznie jest.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kolejwizja
Nowicjusz

Długość toru:: 34 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #583 : 10 Czerwca 2014, 17:32:23 » |
+4
|
Kucyk oraz Axel debatowali na temat zasięgu parowozu TKp Śląsk. W pilskim Interloku zrobiliśmy kiedyś następujące zestawienie danych, opierając się na doświadczeniach drużyn parowozowych:  Zestawienie pokazuje, że TKp jest fajnym parowozem na bocznych liniach, gdzie bez problemu co 20 km wóz strażacki dopompowuje wody, jest hydrant itp. Najlepiej na trasach z małym natężeniem ruchu bądź na szlakach zarządzonych całkowicie przez towarzystwa muzealno-turystyczne. Zachodni sąsiedzi mają do dyspozycji takie trasy i są zadowoleni z TKp - w Szwajcarii, Niemczech, Anglii, Belgii... W Polsce wszystko zależy od w/w możliwości co chwilę dopompować wody. Dopuszczenie w UTK nie uważam za problemem, bowiem parowozy tej serii jeździły w Polsce przed 1997 rokiem, co według Prawa Kolejowego kwalifikuje je do uproszczonego trybu dopuszczenia. Gdyby było to komuś potrzebne, mógłbym pomóc. Ale wniosek musi złożyć operator mający wszelkie potrzebne dopuszczenia, certyfikat bezpieczeństwa itp. Więc moim zdaniem pytaniem nie jest, czy można by dopuszczyć TKp, raczej - na kogo. Hermann Schmidtendorf
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #584 : 14 Czerwca 2014, 21:14:23 » |
0
|
No, nareszcie jakieś konkrety - choć nie omieszkam dodać, że owe określenie "doświadczenie drużyn parowozowych" odbieram jako sygnał zachowywania wielkiej, pięćdziesięcioprocentowej, rezerwy. Chyba że "zasięg" rozumiemy jako minimalną długość obsługiwanego "tam i z powrotem" odcinka przy solidnej jeździe.
Jeśli chodzi zaś o świadectwo typu dla Ferrum, to takowe jest już wydane. Na Śląsk nie ma większych też problemów - jak przedpiśca pisał, był ten typ dopuszczony do eksploatacji przed wejściem w życie ustawy o transporcie kolejowym w 1997 roku.
Jednakże problem pojawia się gdy chcemy jeździć taką maszyną nie tylko po bocznicy, czy wyłączonym torze, ale po całej sieci kolejowej - wtedy potrzebne jest zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego którego otrzymanie jest trochę trudniejsze...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #585 : 19 Czerwca 2014, 15:41:54 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #586 : 22 Czerwca 2014, 08:42:51 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #587 : 22 Czerwca 2014, 09:34:27 » |
0
|
Z TKt48 to nie do końca chyba tak jest. Z resztą z TKp i TKh również.
1. TKt48 - bez problemu bez dobierania wody przejeżdża 50-60km (trasa Jaworzyna Śl - Wrocław + manewry) 2. TKp - z tego co pamiętam 40km nie stanowiło problemu 3. TKh - 2 przykłady - TKh05151 osobiście prowadziłem pociąg z Dzierżna do Rokitnicy, co prawda była druga maszyna ale i 39 wagonów na haku więc obaj mieliśmy co robić. TKh49 z Chabówki do Mszany oblatywał 3 razy bez dobierania wody z 3 wagonami Bi (Ci)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kolejwizja
Nowicjusz

Długość toru:: 34 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #588 : 26 Czerwca 2014, 15:07:06 » |
0
|
Wyżej przekazana tabelka Interloku przedstawia zasięg parowozów z rezerwą bezpieczeństwa.
Przynajmniej w Niemczech waga służbowa parowozu podana jest z załadowaniem 2/3 zapasów wody i węgla. Nie z pełnym zapasem. Skoro więc do służby jedzie się według tej nomenklatury tylko z 2/3 zapasów, to zasięg podaje się również na tę okoliczność. Poza tym wiele zależy od terenu, od jakości węgla, od umiejętności personelu, i to sprawia, że zasięg podaje się z rezerwą bezpieczeństwa.
W praktyce wyniki mogą być lepsze.
Załatwienie dopuszczenia do eksploatacji TKp Śląsk nie powinno być problemem, bo parowóz ten jeździł w kraju przed 1997 roku.
Dlaczego Drogi Kucyku to jest trudniejsze niż w przypadku Ferrum? Nie ma przecież obecnie dopuszczenia na bocznicy i na szlak PKP PLK odrębnie. Jest dopuszczenie ogólne. O ile macie problemy, mógłbym ewentualnie pomóc?
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2014, 19:42:28 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #589 : 26 Czerwca 2014, 15:20:22 » |
0
|
Jeszcze raz: by jeździć na wąskim torze i na bocznicy potrzebne jest świadectwo dopuszczenia typu pojzadu kolejowego do eksploatacji łatwe do osiągnięcia gdy typ pojazdu był przed 1997 rokiem eksploatowany na terytorium Polski. Aby śmigać po sieci PLK potrzebne jest zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego które jest trudne do osiągnięcia. Czemu zaś ferrumka może śmigać po torach PKP PLK? Na pewno jedną z przyczyn jest PKP Cargo, a innych mogę się tylko domyślać... 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
|
pawel.adamczyk
|
 |
« Odpowiedz #591 : 16 Lipca 2014, 21:47:18 » |
0
|
Cześć. To całkiem przyzwoita cena, jeszcze cała platforma, ja zapłaciłem w ratach za takie same kółka z osiami i łożyskami, 450 zł, pochodziły z cegielni Piotrowice , koło Nałęczowa,rozstaw 750 mm (były przekuwane z 600mm), jakbym brał z ramą to wyszło by ze 1000zł. 3zł za 1 kg. 
|
|
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2014, 21:51:04 wysłane przez pawel.adamczyk »
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
CarnageLink
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #592 : 21 Lipca 2014, 18:46:48 » |
-1
|
Wyżej przekazana tabelka Interloku przedstawia zasięg parowozów z rezerwą bezpieczeństwa.
Przynajmniej w Niemczech waga służbowa parowozu podana jest z załadowaniem 2/3 zapasów wody i węgla. Nie z pełnym zapasem. Skoro więc do służby jedzie się według tej nomenklatury tylko z 2/3 zapasów, to zasięg podaje się również na tę okoliczność. Poza tym wiele zależy od terenu, od jakości węgla, od umiejętności personelu, i to sprawia, że zasięg podaje się z rezerwą bezpieczeństwa.
W praktyce wyniki mogą być lepsze.
Załatwienie dopuszczenia do eksploatacji TKp Śląsk nie powinno być problemem, bo parowóz ten jeździł w kraju przed 1997 roku.
Dlaczego Drogi Kucyku to jest trudniejsze niż w przypadku Ferrum? Nie ma przecież obecnie dopuszczenia na bocznicy i na szlak PKP PLK odrębnie. Jest dopuszczenie ogólne. O ile macie problemy, mógłbym ewentualnie pomóc?
Świadectwa dopuszczenia typu: - TKt48: T/2002/0091 - TKh: T/2002/0092 (PKP Cargo), T/2002/0092-1/10-008 (PTK Holding S.A., obecnie DB Schenker) - TKp: T/2014/0082. Więc, świadectwo na Śląska już jest. Kolejwizja, to mam pytanie. Dlaczego TKh 05353 należąca do DB Schenker ma tylko i wyłącznie dopuszczenie na bocznicę, a nie ma na sieć PKP PLK? Dlaczego TKp 4422 nie mógł pojechać do Wolsztyna na Paradę Parowozów kilka lat temu? Tylko, dlatego że nie miał świadectwa typu ani dopuszczenia na sieć PKP PLK. A przecież można było wystawić jednorazowe dopuszczenie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #593 : 02 Sierpnia 2014, 09:45:56 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
 |
« Odpowiedz #594 : 03 Sierpnia 2014, 21:08:17 » |
0
|
Wygląda na spektakularne bankructwo belgijskiej kolejki... Ktoś zna szczegóły sprawy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #595 : 03 Sierpnia 2014, 22:34:32 » |
0
|
Prywatna kolekcja wystawiona na sprzedaż przez spadkobierców zmarłego właściciela. Tyle z opisu ze strony gdzie znalazłem ten link. Swoją drogą wcale nie największa prywatna kolekcja jaką widziałem wystawioną na sprzedaż...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #596 : 04 Sierpnia 2014, 22:33:34 » |
0
|
Za mniej niż 2000 euro można mieć ładny zestaw kolejki koło domu ....
Plus oczywiście transport i tory ....
10 - 15 tysi na stół do dzieła ....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brecht
Młotkowy
 
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
 |
« Odpowiedz #597 : 12 Sierpnia 2014, 22:04:17 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #598 : 13 Sierpnia 2014, 12:07:12 » |
0
|
Ojaniemogę, jaka fantazja! Czyżby produkt słynnych warsztatów Werkowicza, który swego czasu wyprodukował dwustronnego Malucha?
Pojazd wygląda na seryjny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hjugytf
|
 |
« Odpowiedz #599 : 17 Sierpnia 2014, 15:47:45 » |
0
|
Ale to brzydkie!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|