arti281
|
|
« Odpowiedz #740 : 21 Październik 2016, 08:44:24 » |
0
|
Może sam tą wydmuszkę dowiezie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Misiek_K
|
|
« Odpowiedz #741 : 24 Październik 2016, 14:00:34 » |
0
|
,,Sprzedam semafor PKPA cena i tak z kosmosu.
Własna produkcja wyszłaby taniej o połowę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #742 : 28 Styczeń 2017, 20:27:04 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #743 : 05 Luty 2017, 23:20:25 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #745 : 14 Maj 2017, 23:01:36 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #746 : 14 Maj 2017, 23:09:25 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WIĆUŚ
|
|
« Odpowiedz #747 : 14 Maj 2017, 23:23:08 » |
+3
|
A turystów do węglarek... Szły słuchy że miał być prowadzony ruch turystyczny po zamknięciu kopalni, ale patrząc na to co się dzieje z taborem to ciężko jest w to uwierzyć. Miało być tak pięknie, a wyszło jak zawsze, a szkoda bo jedna z ostatnich kolei przemysłowych przestanie istnieć mimo popytu na atrakcje turystyczne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #748 : 13 Czerwiec 2017, 09:28:32 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #749 : 16 Lipiec 2017, 21:49:43 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Krecik
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #750 : 23 Lipiec 2017, 20:40:29 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Kajetan
|
|
« Odpowiedz #752 : 28 Lipiec 2017, 20:32:48 » |
0
|
Punkt pierwszy jest o tyle ciekawy, że dotyczy przeróbki typowej węglarki Ziehla na wagon systemu Talbot.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #753 : 28 Lipiec 2017, 21:00:28 » |
0
|
Kolejami interesuje się od jakiegoś czasu, jednak nigdy wcześniej nie słyszałem o SN53. SN52 to i owszem, jeden nawet stoi w Warszawie ale 53 to jakaś zupełna nowość dla mnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
|
« Odpowiedz #754 : 28 Lipiec 2017, 22:34:44 » |
+1
|
A to dlatego, że nigdy go nie zbudowano... Wzmianka na jego temat znajduje się w książce "Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1945-1990" wydawnictwa Kolpress.
Jeden z wielu pomysłów, których nie wprowadzono w życie.
Niedawno ta sama osoba wystawiała na sprzedaż dokumentację wagonu wąskotorowego typu... 11Aw. Z lat osiemdziesiątych. A to znaczy że na przestrzeni 20 lat od zaprojektowania wagonu 3Aw opracowano, przynajmniej w zarysie, dokumentację do ośmiu różnych typów pasażerskich wagonów wąskotorowych.
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #755 : 29 Lipiec 2017, 08:08:18 » |
0
|
Z lat osiemdziesiątych. A to znaczy że na przestrzeni 20 lat od zaprojektowania wagonu 3Aw opracowano, przynajmniej w zarysie, dokumentację do ośmiu różnych typów pasażerskich wagonów wąskotorowych. Tak było w całym przemyśle w Polsce. Czy to kolejowym, samochodowym, rolniczym czy dowolnym innym. Konstruktorzy rozwijali czy projektowali nowe maszyny ale co z tego jak władza mówiła że tego co już robią i tak jest brak, więc po co inwestować w nowe skoro na to stare jest popyt jak ciul. I tak skończył się PRL a my zostaliśmy z konstrukcjami z lat 50. Potem nie ma co się dziwić że wszystko padło bo po co ktoś miał kupować polskie nowe skoro nawet używane z zachodu było wiele lepsze i nowocześniejsze. Żeby nie było że sobie tak wymyślam to proponuje przeczytać ksiażkę pt."Polskie konstrukcje i licencje motoryzacyjne w latach 1922-1980" Gdzie autor opisuje jak wyglądały zmagania Konstruktorów i władzy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #756 : 29 Lipiec 2017, 16:46:51 » |
0
|
Dokumentację 11Aw już ktoś przejął. Ciekawe jak to miało wyglądać. Swoją drogą. Czy w 1984 roku, typ nie powinien się już zaczynać od 8...?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #758 : 17 Sierpień 2017, 12:06:54 » |
+1
|
Punkt pierwszy jest o tyle ciekawy, że dotyczy przeróbki typowej węglarki Ziehla na wagon systemu Talbot.
To raczej nie przebudowa węglarek systemu Ziehla na talboty, co zupełnie nowa konstrukcja. Sprawa jest znana, ba, powstał nawet jeden taki wagon. Co prawda w dość niewielkiej skali, ale powstał Przez lata stał w biurze naczelnika w budynku zarządu GKW. Co się po nim stało po roku 2002, kiedy wszystko i wszyscy się stamtąd wynieśli - nie wiem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|