SKM na terenie miasta

(1/2) > >>

des_ag:
Witam
Przez przypadek ;) trafiłem na Wasze forum ... co prawda interesuje sie m.in. komunikacja szynową ale głównie miejską czyli tramwajami ...
Drugim moim konikiem jest kartografia czyli różne rózniaste plany miast i mapy. Kilka dni temu  w moim zbiorze pojawiła sie nowa pozycja Kielce+ Skarzysko-Kamienna i Starachowice, postanowiłem, poniewaz jeszcze w Waszym grodzie nie byłem, zadac kilka pytań nt. kolejki wąskotorowej na które nie mogłem znależć odpowiedzi.

Na w/w planie miasta zaznaczone są na terenie 2 przystanki kolejki - Starachowice Cmentarz - przy skrzyzowaniu z ul. Iłżecką oraz Starachowice Młynówka - blisko ul. Staropolskiej. Czy są to faktycznie istniejace przystanki na terenie miasta? Czy jest jakis początkowy jak tak to jak brzmi jego oficjalna nazwa? Czy to nie przypadkiem Starachowice Wschodnie waskotorowe, jezeli tak to w jakim miejscu sie on znajduje - blisko trójkąta torowego czy koło lokomotywowni. ( Na planie miasta tego juz nie zaznaczono :(

Czytając Wasze forum należą sie Wam ogromne gratulacje za cel jaki sobie postawiliscie oraz za pierwsze juz sukcesy...
Domyslam sie że docelowo kolejka bedzie kursowała az do Iłzy.

Hm? Mnie natomiast zastanawia cos innego - czy mysleliscie i czy jest to mozliwe do zrealizowania aby kolejka rozpoczynała swój bieg w pobliżu Muzeum Przyrody i Techniki, gdyz nie ma co ukrywac zmienił sie charakter tej kolejki i obecne jej położenie jest z punktu turystycznego troche na uboczu ( podobnie jest np. w Piotrkowie - byłem tam w październku robiąc aktualizacje planu miasta ). Patrząc na plan do tej placówki prowadzi normalny tor a więc jakas tam szansa jest azeby poprzez trzecią szynę był prowadzony ruch waskotorowy do muzeum.
Ja patzre teraz z punktu widzenia turysty który musi miec wyłożone wszystko na tacy i pod ręką  azeby z tego skorzystac ...
Osobiscie uwazam że poprowadzenie kolejki pod muzeum powinno byc piorytetem dla miasta lub innej instytucji administracyjnej. Moze warto o tym pomyslec i zrobic wyliczenia i jakąś tam wizje przyszłosciowa kolejki.
Chyba ze juz taka koncepcja juz istnieje - to przepraszam :)

To chyba tyle mam na samym początku pytan nt SKW.
Pozdrawiam
des_ag

AXEL:
Koncepcja połączenia Wielkiego Pieca z SKW powstała dość dawno temu, ba są nawet plany architektoniczne potrzebne do realizacji tegoż przedsięwzięcia jednak głównym problemem jest ta nieszczęsna "trzecia szyna" a właściwie to jej brak... PKP innymi słowy. Poza tym jest to dość kosztowna "impreza". Niewątpliwie jest to w planach na przyszłość i jak najbardziej jest to bardzo istotny pomysł do trealizacji dla władz Powiatu.

Co do przystanków Starachowice Cmentarz i Młynówka to są w planach. Wszystko wskazuje na to że tuż po zejściu sniegów zajmiemy sie pierwszym z nich i być może, a jest to bardzo prawdopodobne, taki przystanek powstanie jeszcze przed albo w trakcie trwania sezonu 2006r.

emibe:
Cytat: "des_ag"

Kilka dni temu  w moim zbiorze pojawiła sie nowa pozycja Kielce+ Skarzysko-Kamienna i Starachowice, postanowiłem, poniewaz jeszcze w Waszym grodzie nie byłem, zadac kilka pytań nt. kolejki wąskotorowej na które nie mogłem znależć odpowiedzi.

Na w/w planie miasta zaznaczone są na terenie 2 przystanki kolejki - Starachowice Cmentarz - przy skrzyzowaniu z ul. Iłżecką oraz Starachowice Młynówka - blisko ul. Staropolskiej. Czy są to faktycznie istniejace przystanki na terenie miasta? ....


OoO, to ciekawe. Kto jest wydawcą tego planu? Musiał skorzystać z mojego planu www.poznaj.starachowice.org , bo tylko tam oraz na biletach SKW i rozkładach (ulotkach) z 2004 roku widniały te przystanki. PPWK i Demart nie mają. To duży plus dla wydawcy,że tak aktualizuje. Ciekaw jestem jak inne szczegóły przedstawia.

Wracając do tematu bardziej kolejowego. Cmentarz i Młynówka są ustalonymi przystankami, natomiast jeszcze nie są zorganizowane i oznaczone w realu. Z Młynówką jest ten problem, że jest na chyba największym spadku na linii. W drodze z Lipia (Iłży) nie ma problemu, bo z górki. Przystanki obsługiwały głównie wysiadających. W przypadku Cmentarza chcemy by był wizytówką (jest w miejscu o wiele widocznym jak przystanek Starachowice Wsch Wąsk.). Zobaczymy, czas pokaże co się uda nam zrobić.

Co do połączenia, tak jaknapisał AXEL, przymiarki są. Ale są jeszcze większe trudności. Wybudowane ostatnimi laty garaże na bocznicy do Wielkiego Pieca (to nie PKP tylko UM). Przejście przez stacje Starachowice Wschodnie (IMO powinno się zmienić tą nazwę na Starachowice Wierzbnik). Jeżeli udałoby się przejść trzecią szyną (już widzę twarze ludzi w PKP) po torze przy peronie pierwszym, byłby to ewenement - wąski tor pod drutem. I trzecia trudność - to mało miejsca przy ulicy Spółdzielczej (zabudowa, ulica i linia kolejowa). No i do tego trzeba sporo sporo załatwiania i jeszcze więcej zasobów pieniężnych.

Ogoniasty:
Witam.
 No własnie ta trzecia szyna.... to tez nie jest prosta rzecz. Jak wiadomo by połączyc tor normalny z wąskim potrzebne są 2 zwrotnice jednoiglicowe.
 Zeby połaczyc sie z torem normalnym po ktorym smigają pociągi osobowe wymagane jest podłaczenie zwrotnic jednoiglicowych pod nastawnie. Oczywiscie same podłaczenie nie wystarcza bo beda tez wymagane semafory dla wąskiego toru. A poco :?:  Tego chyba nie trzeba wyjaśniac :wink:

AXEL:
Stacja Starachowice nie jest na lini pierwszej kategorii także chyba najlepszym rozwiązaniem dla SKW byłoby zamknięcie ruchu normalnotorowego przy pierwszym peronie... to narazie tylko mżonki. W każdym razie, plany są.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona