Świat kolejek wąskotorowych SMF
02 Kwiecień 2020, 16:55:16 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Robierają Nasielską  (Przeczytany 109130 razy)
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1312 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #180 : 03 Marzec 2011, 22:40:53 »
+4

A co by było gdyby

"Gdybym był bogaczem
Dejdel didel dejdel

Zbudowałbym ja dom najwyższy na świecie
W samym by sercu miasta stał.
A schodów by bez liku było w domu tym,
Okropnie dużo w górę w dół ciut-ciut
I donikąd schody też bym miał,
Bo sobie tak akurat życzyłbym."
Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1663 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #181 : 04 Marzec 2011, 13:37:29 »
+22


Ożywienie kolejki wcale nie oznacza że dana kolejka stała się przedsiębiorstwem działającym według zasad wolnego rynku kolego Andrzeju, a na różne wersje gdybania "co by było, gdyby było coś tam, coś tam" nie  mam czasu i chęci pisać.

No nie musi. Pod warunkiem wszekże, że ktoś (samorząd, sponsor, tajemnczy Dobry Wujek) będzie ten cały interes finansował. Jeśli nie ma żadnego z nich, to kolej musi działać na zasadach rynkowych. Wyżej dupy nie podskoczysz, bicza z piasku nie ukręcisz.

Teraz słów parę na temat dwóch rodzajów deficytów (kwestię tę juz na tym forum wielokrotnie roztrząsano, że przypomnę: Tomasz Strapagiel i ja).

1. Deficyt z prowadzenia przewozów - mamy z nim do czynienia wtedy gdy wpływy z prowadzenia przewozów (biletów, czarterów itd.) nie pokrywają kosztów uruchamiania pociągów. Są niższe niż koszty paliwa i zatrudnienia personelu.

Przykład kalkulacji dla jednego dnia kursowania pociągów (podane tu kwoty są z życia wzięte, ale to nie ma akurat większego znaczenia, o ideę chodzi):

KOSZTY:

Koszty paliwa:                                                                                   900 złotych
Koszty personelu (mechanik, pomocnik, kierownik, konduktor):     360 złotych     +
                                                                                                      ==============
Bezpośrednie koszty uruchomienia pociągu:                                   1260 złotych

PRZYCHODY:

Sprzedane bilety:                                       110*6 złotych =                660 złotych
Grupa zorganizowana (faktura VAT):                                                 300 złotych     +
                                                                                                     =============
Przychody z uruchomienia pociągu:                                                   960 złotych


Wynik finansowy dnia kursowania pociągów:

Przychód z biletów i faktur:                                                              960 złotych
Koszty paliwa i ludzi:                                                                       1260 złotych    -
                                                                                                     ==============
Zysk (a raczej strata) z dnia:                                                - 300 złotych


Podsumowując do jednego dnia kursowania pociągu dołożyliśmy 300 złotych.

Teraz wyobraźmy sobie, że na naszej hipotetycznej kolejce urchamiamy pociągi w lipcowe i sierpniowe weekendy (konkretnie: w soboty i niedziele, święta). W roku 2011 wypada takich dni 18 (10 w lipcu i 8 w sierpniu), liczmy dla równego rachunku 20 dni kursowania.
Każdego dnia dokładamy 300 złotych. 300 zł x 20 dni kursowania daje nam 6000 złotych straty w sezonie.

Jeśli mamy taką sytuację, to kaplica. Współczuję, czas zwijać manaty. Z resztą same się zwiną, jeden sezon nas wykonczy. Ba, miesiąc nas wykończy, toż stowarzyszeniem jesteśmy.

Rozpatrzyliśmy sytuację permanentnego deficytu wynikającego z faktu, że wpływy z biletów / faktur nie pokrywaja kosztów paliwa i wynagrodzeń.



2. Sytuacja inna - pociągi przynoszą zyski. Załóżmy, że wygląda to tak:

KOSZTY:

Koszty paliwa:                                                                                   900 złotych
Koszty personelu (mechanik, pomocnik, kierownik, konduktor):     360 złotych    +
                                                                                                      ==============
Bezpośrednie koszty uruchomienia pociągu:                                   1260 złotych

PRZYCHODY:

Sprzedane bilety:                                       220*6 złotych =                1320 złotych
2 grupy zorganizowane (faktura VAT):                                                600 złotych     +
                                                                                                     =============
Przychody z uruchomienia pociągu:                                                   1920 złotych


Wynik finansowy dnia kursowania pociągów:

Przychód z biletów i faktur:                                                            1920 złotych
Koszty paliwa i ludzi:                                                                       1260 złotych   -
                                                                                                     ==============
Zysk z dnia:                                                                                       660 złotych


Wow! Alleluja! Zarabiamy! Ach, teraz włącza nam się żądza pieniądza i mnożymy te swoje 660 złotych przez 20 dni kursowania pociągów i co mamy:

660 złotych dziennie x 20 dni = 13200 złotych w całym sezonie!

WOW, ALE SZMALU!

I większość ludzi tu się zatrzymuje w swoich kalkulacjach, szczęśliwa, że nie dołożyła do paliwa i dniówki mechaników / kierpocia. Ba, po zakończeniu sezonu przyjemny pliczek 132 zielonych banknotów z podobizną króla Władysława winien szeleścić w kieszeni. Ale, ale. Czegoś nie szeleści. Dlaczego?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1663 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #182 : 04 Marzec 2011, 13:44:13 »
+17

(ciąg dalszy poprzedniego postu - próba wrzucenia jednego tak kobylastego postu wywołuje błąd serwera, heh)


Otóż okazuje się, że w uproszczeniu w ciągu roku wydajemy:

- co miesiąc płacimy 500 zł za prąd (latarnie, ogrzewanie, czajnik, komputer, spawarka): 500 zł x 12 =                 6000 zł
- miesięcznie na telefony schodzi 200 zł (telefon do starosty, lokalnego radia, personelu): 200 zł x 12 =               1200 zł
- coroczny obowiązkowy przegląd toru przez uprawnionego diagnostę:                                                                4000 zł
- coroczny obowiązkowy przegląd obiektów inżynieryjnych (mosty, przepusty itd):                                             2000 zł
- oleje do lokomotywy, bo bierze ich sporo:                                                                                                           2500 zł
- uzupełnienie tablic na przystankach i znaków na przejazdach, bo zdemolowali / pokradli miejscowi:                1500 zł
- farba do wagonów, bo obłażą, pędzelki, rozpuszczalnik, rękawice robocze:                                                       1000 zł
- papier i tusz do drukarki, pieczątka, bo się zgubiła, kłodka bo zardzewiała:                                                         500 zł
- hydraulik, bo rura na stacji pękła / elektryk, bo kabelek sie w ścianie spalił:                                                        600 zł
- wywóz szamba: 50 zł x 12 =                                                                                                                                    600 zł
- zakup części do lokomotyw (filtry, paski klinowe, żarówki, dorobienie wałka u ślusarza):                                  1500 zł
- wydatki promocyjne (ulotki, plakaciki skromne):                                                                                                 1200 zł   +
                                                                                                                                                                               ========
RAZEM KOSZTY:                                                                                                                                                     22600 zł


I cóż się okazuje nagle? Że zamiast miłego w dotyku zwitka 132 banknotów z królem Władysławem mamy:

PRZYCHÓD:   13200 zł
KOSZTY:        22600 zł   -
                   =========
STRATA:        -9400 zł

UUpps, peszek! Niefarcik!

Cóż nam wyszło? Wyszło nam, że choć pociągi bezpośrednio na swoje jeźdźenie zarabiają, to jednak po uwzględnieniu tylko i wyłącznie samych kosztów bieżącego utrzymania mamy 9400 złotych straty!

I tyle nam wychodzi z działalności na zasadach rynkowych. Ekonomia wskazuje, że płyniemy co roku na niemal 10.000 złotych.
Ale, ale! Na szczęście z pomocą przychodzą nam szczodrzy samorządowcy. Starosta z wójtem zrobili zrzutkę i dali nam 12.000 złotych dotacji. Nooo, jesteśmy uratowani! Teraz kalkulacja wygląda z goła inaczej:


PRZYCHÓD:   13200 zł
KOSZTY:        22600 zł  -
                   =========
STRATA:        -9400 zł
DOTACJA:     12000 zł  +
                   =========
                       2600 zł

Tratatata, fanfary, jesteśmy 2600 złotych nad kreską! Można otwierać szampana! Albo wódkę, jak kto woli.

I na tej zasadzie właśnie działa aktualnie większość kolejek - płacą za paliwo, wynagrodzenia, rachunki za prąd, telefon, oleje do lokomotyw. Wyłącznie wydatki bieżące. A deficyt pokrywają z jakiś tam drobnych dotacji / wpływów z 1%, bo są organizacjami pożytku publicznego. Super.

Zapominamy jednak o jednej ważnej rzeczy: wszystko się starzeje i dekapitalizuje. Okazuje się nagle, że w celu utrzymania biznesu w ruchu w ciągu 3 lat trzeba:

- załatać dach, bo cieknie i się wali:                                                                                                                                        50.000 zł
- przeobręczować i przetoczyć zestawy kołowe w lokomotywie:                                                                                           30.000 zł
- wymienić 1000 podkładów, bo diagnosta nie obierze inaczej toru:                                                                                      80.000 zł
- naprawić podmyty przez wiosenną powódź most, bo zaczyna zjeżdżać do wody:                                                               90.000 zł
- zrobić naprawy główne co najmniej 3 wagonom, bo się total rozpadają i nie ma czym ludzi wozić:                                  200.000 zł
- w budynku administracyjnym wymienić okna, bo wiatr porywa papiery ze stołu, a herbata w szklance zamarza:               15.000 zł
- zrobić remont łażni, bo kafelki odłażą, ludzie sie brzydzą i SANEPID czepia:                                                                       20.000 zł
                                                                                                                                                                                             ==========
RAZEM KOSZTY NIEZBĘDNYCH INWESTYCJI:                                                                                                                           485.000 zł

Wychodzi na z tego, że żeby biznes się nie rozpadł musimy co roku wydawać średnio niemal 162.000 złotych. Tymczasem mamy co roku aź 2600 złotych. Znaczy się do powstrzymania dekapitalizacji (rozpadania się ze starości i żużycia) majątku brakuje nam, bagatela, jedynych 160.000 złotych rocznie. Marnie....

Ale znów szczęśliwie przychodzą nam w sukurs samorządowcy i sponsorzy dając łącznie średnio 50.000 złotych rocznie na te prace. Super. Ale my potrzebujemy 160.000 żeby utrzymać biznes. Wciąż brakuje nam 90.000 złotych średniorocznie!.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1663 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #183 : 04 Marzec 2011, 13:48:37 »
+19

(postrzu część trzecia, ostatnia, alleluja)

Co robimy w takim wypadku? To oczywste - wykonujemy tylko i wyłącznie prace niezbędne do utrzymania kolei w ruchu:

- dach - zamiast porządnego remontu robimy łatanie - trochę papy, kilka desek, jedna belka:                                          10.000 zł
- zestawy kołowe w lokomotywie - podmieniamy z odstawionej                                                                                                0 zł
- podkłady - wymieniamy 200 tam, gdzie nam pociąg do środka toru wpada i wprowadzamy ograniczenia miejscowe:     16.000 zł
- podmyty most - łatamy jakoś, tu się podsypie, tam podmuruje, wbije w ziemię parę podkładów, aby stało:                 15.000 zł
- wagony - tu wymienimy parę desek, tam przybijemy blachę, żeby dziury nie było widać, odmalujemy, jakoś będzie      9.000 zł
- okna w budynku biurowym - trudno, niech wieje, przyciśniemy papiery wkrętem, nie odfruną, kupimy termosy:                  0 zł
- łaźnia - niech się myją w misce. Albo w domu. SANEPIDOWI damy flaszkę. Albo bombonierkę:                                                0 zł
                                                                                                                                                                                           ==========
RAZEM:                                                                                                                                                                                50.000 zł

Wydaliśmy wszystko od sponsorów i samorządów. Całe 50.000 zł. Ale jak? Łatając, robiąc na sztukę, aby jeszcze się nie rozpadło. Kanibalizujemy własny tabor, obniżamy komfort pracy pracowników i wolontariuszy. Obniżamy atrakcyjność kolei w oczach turystów. Wielu rzeczy nawet nie próbujemy robić. Tak szczęśliwie zaoszczędziliśmy całe 90.000 złotych!  
Ale jakim kosztem?

- Turyści co raz wolniej jeźdżąctm szmelcem nie będą chcieli jeździć. Spadnie frekwencja ==> spadną przychody, deficyt się pogłębi.
- Odstawimy najbardziej zdezelowane wagony  ==> zmniejszymy zdolność przewozową ==> spadną przychody deficyt się pogłebi
- Za rok, dwa nie będzie czego kanibalizować. Nie będzie czym prowadzić pociągów, a co najmniej zabraknie maszyn na rezerwę ==> spadną przychody, deficyt się pogłębi
- Diagnosta w końcu łatanego na sztukę toru nie dopuści do eksploatacji, a nawet jeśli, to wykolejenia co kilka dni nas wykończą, turystów przestraszą i zniechęcą ==> spadnie frekwencja, spadną przychody, nie mówiąc o ewentualnych problemach jeśli ktoś zostanie ranny, albo, odpukać, zginie.
- Połatany na sztukę most się w końcu zawali. Miast 90.000 na porządny remont będziemy musieli wydać 300.000 na odbudowę. A jak most się zawali, to nigdzie nie pojedziemy ==> przewozy i przychody spadną do zera.

A jak jeszcze dodamy, że za kilka lat trzeba będzie wymienić w lokomotywie dogorywającego Maybacha, bo raz, że się rozpadnie, a dwa, że nie ma do niego częśći. Mamy w perspektywie wydatek co najmniej 500.000 zł na modernizację loka. I nie mówcie mi o silnikach Wola / Henschel, bo to też łatanie na krótka metę. I to jeszcze nieekonomiczne (paliwożerca tak samo jak Maybach).

Wniosek: mimo tego, że pociągi na siebie zarabiają, nie dokładamy do paliwa i płac, a koszty bieżącego utrzymania pokrywamy dzięki dotacjom i sponsorom, to deficyt i tak istnieje choć nie jest widoczny na pierwszy rzut oka. W kasie nie ma debetu, nie załużamy się u znajomych, w bankach ani u dostawców towarów czy usług. Załużamy się u samych siebie. Zjadamy własny ogon. Unikamy kosztów po prostu nie ponosząć ich i godząc się na dekapitalizację (pogorszenie stanu) naszego taboru, budynków, torów, mostów.... Zjadamy własny ogon.
Tak można działac lat parę. Ale nie wiecznie. Tak na pewno nie da się rozwijać. Nieusuwane usterki i awarie kumulują się. Któregoś dnia czegoś nie da się juz połatać, podkładać na słowo honoru, zaczarować magicznymi rękami genialnego mechanika. Nastąpi śmierć techniczna.
Tak jak w przypadku żywego organizmu następuje śmierć gdy organizm nie daje już rady regenerować zużytych ze starości i / lub przepicia organów, tak w przypadku kolejki nastąpi śmierć z zajechania, wyeksploatowania, zdarcia do cna, jak sandały Mojżesza.

A na koniec... A na koniec nic. Proszę po prostu przemyśleć to, co napisałem.

PS.
Podane liczby są liczbami przykładowymi, acz nie wyssanymi z brudnego palucha. Proszę się mnie nie czepiać, ze na paliwo schodzi nie 900 a 870 zł dziennie, a podkład kosztuje nie 80, a 75 złotych. Tu nie chodzi kwoty dokładne co do złotych, czy setek złotych. Chodzi o pokazanie skali problemu. Tak na prawdę, czy nam brakuje 80 czy 110 tysięcy rocznie nie ma istotnego znaczenia. Nie wpływa w sposób zasadniczy na całokształt i nie rozjaśnia mrocznych perspektyw na przyszłość.

PS 2.
Choć jestem raczej pesymistą jeśli chodzi o przyszłość większości kolejek w Polsce (jeśli nie będzie jakiś radykalnych zmian, ale raczej nie będzie), to jednak wierzę, w ograniczony sukces niektórych kolejek. Wierzę w ogólny sens naszej działalności. Wierzę lepsze czasy nie nagle i nie zaraz, ale przyjdą. A dzięki naszym obecnym wysiłkom przynajmniej niektóre koleje do tych czasów dotrwają.

Nie wierzę jednocześnie w sukces przedsięwzięć typu reanimacja kadawra typu Nasielsk. Jeśli nawet ktoś jakimś cudem zdobędzie tabor i zarobi na paliwo, to nie zarobi na tę całą resztę. Amen. Cuda się zdarzają (vide fakt, że do dziś istnieje w Polsce tyle kolejek), ale nie przesadzajmy, heh.

Amen. Ufff.
« Ostatnia zmiana: 04 Marzec 2011, 13:56:40 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1081 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #184 : 04 Marzec 2011, 14:53:17 »
0

Bardzo dobrze przedstawiłeś sprawę. W Nasielsku jest jednak jeszcze gorzej, bo na start nie mamy działającej kolei a już właśnie taką w stanie śmierci technicznej - zawalona szopa, częściowo rozebrany i rozkradziony tor, brak jakiegokolwiek taboru do jeżdżenia i na części i do tego brak atrakcyjności z punktu widzenia turystycznego. Na samo wejście potencjalny fanatyk-ekstremista musiał by wydać całą górę kasy...
Zapisane

To jest przekaz.
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1508 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #185 : 04 Marzec 2011, 15:10:26 »
+1

Wydrukować, powiesić nad łóżkiem, wkuć na pamięć i recytować 5 razy dziennie. To jest konkretna odpowiedź człowieka mającego doświadczenie w prowadzeniu kolei wąskotorowej, a nie czcze dywagacje wszelkiej maści "zbawicieli". Chcesz zbawić kolej - udowodnij w sposób podobny do powyższego, że możesz!

Duży plus za posta.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 368 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #186 : 04 Marzec 2011, 16:46:51 »
+1

Wreszcie ktoś odważył się przedstawić  polskie realia wąskotorowe w sposób jakiego oczekiwałem,po prostu nic dodać nic ująć.
Dlatego z mojej strony przekazuję wielki szacun dla kolegi Pawła.
P.S.
Do NKD mam wielki sentyment i bardzo dobrze ją wspominam,a wszelkie informacje na temat dokonywanej rozwałki po prostu podnoszą mi ciśnienie,stąd tak a nie inna była moja reakcja w moim przedostatnim poście.
« Ostatnia zmiana: 04 Marzec 2011, 16:57:45 wysłane przez Jakub Szadkowski » Zapisane

Wiem,że nic nie wiem.
lisiogonek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #187 : 04 Marzec 2011, 18:02:28 »
0

Kolega Paweł bezlitośnie odsłonił ekonomiczne realia naszej branży; no cóż...Przyznaję że choć skądinąd znam te problemy dość dokładnie z własnego podwórka, nie potrafiłbym przedstawić tak dokładnie w tak przejrzysty sposób, ponadto Paweł uczynił to w zupełnie bezstronny sposób. Wielki szacunek dla Pawła  zarówno za treść, jak i sposób jej przedstawienia.
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 834 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #188 : 04 Marzec 2011, 19:49:21 »
0

Mam nadzieję że wywód Pawła dotrze w całości do "pewnego adresata". Jak nie wyśle, będę musiał "sklejać" poszczególne posty.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1517 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #189 : 05 Marzec 2011, 19:53:36 »
0

Myślę, że kalkulacje Pawła należałoby wyciągnąć z wątku nasielskiego i umieścić gdzieś bardziej na wierzchu jako lekturę obowiązkową. Zapewne jeszcze nie raz nam się przydadzą...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1508 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #190 : 05 Marzec 2011, 20:07:08 »
0

Spoko, będę pamiętał gdzie są i w razie potrzeby odeśle się do tej lektury co oporniejszych delikwentów
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
gagarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #191 : 10 Kwiecień 2011, 21:33:18 »
0

Coś usłyszałem, pod budką z piwem, że palinki poszły w ruch, czy ktoś może potwierdzić informację? 
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2622 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #192 : 10 Kwiecień 2011, 22:28:48 »
0

Paweł mi dziś pisał ze ktoś wycinał jakieś drzewa z torowiska. O wyrwanych szynach nie mówił nic. Dziś jechał wzdłuż całej trasy.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1081 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #193 : 10 Kwiecień 2011, 22:59:52 »
0

Dzisiaj przejeżdżałem wzdłuż prawie całej trasy - nie widziałem tylko małego odcinka w obrębie samego Nasielska bo jest z dala od ulicy. Żadnych prac związanych ze zorganizowaną likwidacją torów nie stwierdziłem. Drzewa są owszem powycinane, ale przy drodze i na krótkim odcinku - z obu stron. Sądząc po stanie nawierzchni drogi w tym miejscu (bezpieczne Vmax = 25 km/h) są to przygotowania do jej remontu i poszerzenia.
Zapisane

To jest przekaz.
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 770 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #194 : 26 Kwiecień 2011, 20:48:33 »
+1

Witam.

Dzisiaj wracając ze świąt przejeżdzałem przez Nasielsk i z okna pociągu zrobiłem kilka zdjęć szopy- z tego co dojżałem to wisiały już ostrzeżenia typu"obiekt grozi zawaleniem" co w sumie nie dziwi.

Pozdrawiam...


* NKD szopa1.jpg (84.78 KB, 640x480 - wyświetlony 413 razy.)

* NKD szopa2.jpg (86.85 KB, 640x480 - wyświetlony 399 razy.)

* NKD szopa3.jpg (93.4 KB, 640x480 - wyświetlony 387 razy.)
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #195 : 26 Kwiecień 2011, 20:57:48 »
0

Zapewne i tak znajdą się mitomani którzy powiedzą że wystarczy przybić kilka desek, naciągnąć papą i kawałkiem blachy i kreślić świetlaną przyszłość przed Nasielską KD.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
karolmaszynista
Gość
« Odpowiedz #196 : 07 Maj 2011, 10:43:51 »
-7

Zapewne i tak znajdą się mitomani którzy powiedzą że wystarczy przybić kilka desek, naciągnąć papą i kawałkiem blachy i kreślić świetlaną przyszłość przed Nasielską KD.
na drezynową wystarczy
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1006 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #197 : 07 Maj 2011, 11:20:05 »
+5

na drezynową wystarczy
Nie, nie wystarczy.

Pozdrawiam
Marcin Olendrzyński
Sekcja Drezynowa PTKW
Zapisane

KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1312 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #198 : 07 Maj 2011, 12:34:31 »
+3

na drezynową wystarczy
Dlaczego zatem jeszcze siedzisz w domu a nie działasz w terenie? Ludzie siedzący w branży doskonale znają potencjał poszczególnych miejsc i wiedzą gdzie i jak lokować siły i środki. Niestety jedyną szansą Nasielska jest lokalna inicjatywa, której jak widać brak.
Zapisane

Bart
Młotkowy
**
Długość toru:: 132 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #199 : 10 Czerwiec 2011, 23:58:35 »
+3

Nasielska właśnie definitywnie przechodzi do historii. Szyny są już zdjęte od Nasielska do Winnicy. W wielu miejscach jeszcze leżą luzem i pewnie czekają na pocięcie na mniejsze kawałki. W kilku miejscach widać też sterty wyrwanych podkładów.
Pomiędzy Winnicą a Pułtuskiem narazie jeszcze nic się nie dzieje.
No i przy okazji rozbiórki szlak doczekał się naprawdę solidnego odkrzaczenia..
Zapisane

Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!