Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Luty 2020, 19:55:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: KL Hajnówka  (Przeczytany 40135 razy)
Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 21 Styczeń 2013, 17:41:14 »
0

Kucyk dzięki za cytat Quote de jure z którego wynika że co nie jest zabronione jest dozwolone.

Niemniej jednak uważam że jak zwykle ujawnia się powszechne u nas dziadostwo / prowizora na każdym kroku ....
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3943 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #41 : 21 Styczeń 2013, 18:44:29 »
0

dziadostwo / prowizora na każdym kroku

O, o, o! To jest najtrafniejsze podsumowanie całości zagadnienia!
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 29 Czerwiec 2015, 08:31:08 »
0

KL Hajnówka w mediach:

Puszcza Białowieska bez wąskotorówki. Potrzebny certyfikat

Cytuj
- Niedawno zmieniła się ustawa o kolejnictwie. I teraz do naszej ciuchci odnoszą się dokładnie te same przepisy, co do pendolino. Musimy przechodzić taki sam przegląd taboru i zdobywać takie same certyfikaty - wyjaśnia leśnik.


Cytuj
Do tego dochodzi kwestia używanych przez nas motowozów. To wyprodukowany na początku lat 70. typ V10C. Państwo zamówiło ich wtedy 100 sztuk. Na dobrą sprawę to były prototypy.


Nie ma rewizji, nie ma DSU...
Zapisane
Vincent
Nowicjusz
*
Długość toru:: 38 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #43 : 29 Czerwiec 2015, 11:01:00 »
+1

wrzucili chłopowi kolejkę na głowę, a on się uczył przecież na leśnika :-) I zdziwieni że nie jeździ.
Zapisane
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 16 Lipiec 2015, 21:21:38 »
0

http://www.hajnowka.bialystok.lasy.gov.pl/waskotorowe-kolejki-lesne#.VagD1R9TzVV

Wygląda na to, że działa.
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #45 : 18 Lipiec 2015, 19:29:28 »
+1

wierzysz w to, że strona mająca w adresie "gov" będzie wiarygodnym, a co ważniejsze, AKTUALNYM źródłem informacji?
Zapisane

Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #46 : 18 Lipiec 2015, 19:51:47 »
0

Pod tym samym adresem jeszcze końcem czerwca była rzeczywiście informacja o zawieszeniu przewozów.
Zapisane
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #47 : 19 Lipiec 2015, 11:17:16 »
+1

Kolejka działa, nawet kilka dni temu się wykopyrtnęli na szlaku.
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1185 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #48 : 01 Wrzesień 2015, 04:40:06 »
+4

Kolejka jak najbardziej jeżdzi a w tytule tego tematu UWAŻAĆ jest chyba już nieco nieaktualne.

W ostatnią sobotę na szlak wyjechało 5 zapełnionych wagonów po widocznie remontowanym torowisku.


Generalnie panuje porządek na terenie stacji.


Są miejsca na pikniki.


Remont lokomotywowni trwa.


Dobrze wrażenie sprawia również kasa znajdująca się tuż przy peronie


Warto zwrócić uwagę na doskonały stan taboru wystawionego jako pomniki.


Nie pozostaje nic jak wsiąść i jechać


Trasa może i monotonna ale urozmaicona przez:
Wiadukty drogowy i normalnotorowy zlokaliozwane blisko siebie.


Trójkąt z odgałęzieniem.


Kilka polan po istniejących w tych miejscach ładowniach


Fajny wykop.


I tak dalej i tak dalej.


Podczas godzinnego postoju na stacji docelowej Topiło, można podziwiać urocze jezioro, groblę z torem i mostem. W okollicy stacyjki znajduje się kilka porządnie przygotowanych miejsc piknikowych. Dla spragnionych zakupów znajduje się również sklep i zagroda z przekąskami z prawdziwej kuchni kaflowej. Dodatkową atrakcją jest pomnik składający się z parowozu Ty-3811 z tendrem, wagonu towarowego krytego oraz dwóch wózków kłonicowych.








Tradycyjnie podaję link do galerii
https://picasaweb.google.com/100817226249442340617/20150828HAJNOWKA
I nie ma relacji bez filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=z5h6mGzhEac
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #49 : 29 Czerwiec 2016, 09:26:21 »
+4

Nieznany Bór - na górze planowy pociąg Hajnówka-Białowieża, na dole skład specjalny kolei leśnej do Topiła (17.04.1993)
Autor:  Fundacja Pro Kolej


* 13403245_974832015971515_4503155034055161994_o.jpg (354.57 KB, 2048x1343 - wyświetlony 536 razy.)
Zapisane

ronnie861
Młotkowy
**
Długość toru:: 80 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 15 Wrzesień 2016, 10:28:56 »
+2

Kolejka ma się bardzo dobrze. Chętnych na przejażdżkę mnóstwo. W dniu 28.08 jechało 5 wypełnionych po brzegi wagonów. Sporo osób obeszło się smakiem i dla nich zorganizowano drugi kurs do Topiła. W ruchu była V10C-557. Mają dużo zamówień na przejazdy specjalne dla grup we wrześniu. Remont lokomotywowni się zakończył, otoczenie jest zadbane. Jedynie trójkąt nieco zarośnięty. Podobno nadleśnictwo planuje przywrócić do ruchu parowóz Tx1112. Zdecydowanie należy usunąć słowo "UWAŻAĆ!" z nazwy wątku tej kolejki. Kilka fotek:

https://www.flickr.com/search/?user_id=131098193%40N03&text=V10C-557&sort=date-taken-desc&view_all=1
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1654 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #51 : 27 Grudzień 2016, 01:18:57 »
0

Półtora miliona na remont. Co więcej - to już się dzieje, a my nic nie wiedziliśmy. Skandal, nasze służby wywiadowcze dały ciała, towarzysze!

http://www.bialystok.lasy.gov.pl/aktualnosci/-/asset_publisher/1M8a/content/prace-remontowe-waskotorowej-kolejki-lesnej#.WGGzNvCLReO
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3943 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #52 : 28 Grudzień 2016, 22:18:02 »
+3

Oczywiście należy się cieszyć, że na polskiej mapie kolei wąskotorowych można będzie zaznaczyć kolejny odcinek linii na którym wykonano "naprawę główną" nawierzchni, tym nie mniej dziwi mnie czemu po raz drugi widzę złamanie świętej zasady Pana Wiesia: U siebie - rób jak u siebie, a u obcego - na odpierdol?

Sytuacja z przed kilku miesięcy.
Dzwoni do mnie człowiek z Hajnówki pytając się gdzie dostać szyny i inne metalowe sprawy do remontu. Udzielam odpowiedzi, po czym pytam:
- A podkłady skąd macie?
- A sami zrobiliśmy.

U, zdziwiło mnie, ale jednocześnie zapaliła mi się ostrzegawcza lampka, zatem pytam:
- No ja rozumiem że jako leśnicy sami wycięliście, przycięliście, przetarliście drewno, ale co z impregnacją?
- Sami zaimpregnowaliśmy! - odparł leśnik dumnie.

Tu nastąpiła wymiana doświadczeń z której wynikło że impregnacja wg. leśników polegała na pomoczeniu belek w jakimś wodnym sosie w którym się kisi drewno na więźby dachowe które przecież i 100 lat wytrzymują.
Zwróciłem zatem uwagę, że jednak krokwie zasadniczo eksploatowane są w nieco lepszych warunkach niż panujące w glebie i usłyszałem:

- Bo u nas jest obszar "Natura 2000" i nie można stosować chemii.

Uśmiechnąłem się na taki argument, bo co mają siedliska patków do elementów nawierzchni? Z resztą znałem już podobne wypowiedzi usprawiedliwiające stan, gdy tor tonął w chwastach, albo krzaki ryły burty taboru.

Opowiedziałem, jak kiedyś w Piasecznie próbowano oszukać naturę poprzez malowanie identycznych białych podkładów przepalonym olejem mającym naśladować barwą toksyczne sosy i że okazało  się to kiszką, gdyż po 5-6 latach wszystkie belki się rozpadły bo grzyby i owady się nie nabrały i zrobiły (a raczej zjadły) swoje. Zaproponowałem aby jednak wysłać przetarty półprodukt do pobliskiej nasycalni aby wtłoczyć w nie kreozot dzięki któremu szwele mogły wytrzymać te ćwierć wieku. Odpowiedź była prosta:

- Tak zadecydowano na górze.

Cóż - w naszym kraju, jak już się pogoni fachowców, i dzięki temu przejmie się władzę absolutnie, zazwyczaj jednak, czy tego chcemy, czy nie, proza życia swoje robi. I wtedy mus działać.
Podkłady, których zabudowanie pochłonie ileś tam, wytrzymają do końca kadencji, a potem... - potem, to zmartwienie następców.

Wałkiem, czy pędzlem - jeden pies.
Ważne że robione na odpierdol jest!
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 945 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #53 : 28 Grudzień 2016, 22:52:43 »
0


Cóż - w naszym kraju, jak już się pogoni fachowców, i dzięki temu przejmie się władzę absolutnie, zazwyczaj jednak, czy tego chcemy, czy nie, proza życia swoje robi. I wtedy mus działać.
Podkłady, których zabudowanie pochłonie ileś tam, wytrzymają do końca kadencji, a potem... - potem, to zmartwienie następców.

Wałkiem, czy pędzlem - jeden pies.
Ważne że robione na odpierdol jest!


Janusz,
kto bogatemu zabroni... Jako główny drogowiec u nas ostatnimi czasy przyjąłem trzy zasady:
- jak ładuję gdzieś drewno, to tylko nówka sztuka nie śmigana;
- jeśli decyduję się na odstępstwo, powiedzmy na odcinkach na góra 10 podkładów;
- a w najważniejsze tory szopy ładuję INBK - przy odrobinie szczęścia idzie kupić nówki nieśmigane gdzieś na lepsze czasy zmagazynowane...!
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #54 : 10 Styczeń 2017, 22:41:26 »
0

Co prawda bardziej o JELCZU, ale ...
https://www.youtube.com/watch?v=TiYi4keOqnI
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #55 : 14 Styczeń 2017, 21:54:37 »
+2

Co prawda bardziej o JELCZU, ale ...
https://www.youtube.com/watch?v=TiYi4keOqnI
A tu z oryginalnego materiału https://youtu.be/lvbbOaYsqrw?t=4m39s
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #56 : 29 Lipiec 2017, 23:12:18 »
+5

Film z jazdy ze składem prowadzonym HF-ką w 1995 roku.
https://www.youtube.com/watch?v=Y3XmaIbAj-w
Zapisane

Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #57 : 12 Styczeń 2020, 11:41:18 »
+1

BIP
Wygląda na to, że Nadleśnictwo przetarg na prowadzenie przewozów rozpisało w Wigilię.

Z SIWZ wynika, że pomysł remontu w stronę Postołowa jest raczej zarzucony.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2020, 11:50:12 wysłane przez Zgroza » Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!