Adam W
|
 |
« : 02 Lutego 2006, 18:35:26 » |
0
|
Sesja na PŁ ma się ku końcowi  . W najbliższą sobotę i niedzielę (28-29 lutego) dłubiemy jak zwykle przy motorówce. Chętnych do pomocy przy wskrzeszaniu MBd1 zapraszam. Wszystkich ciepłolubnych zapewniam, że śpimy w ogrzewanym budynku. S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maik_99
Nowicjusz

Długość toru:: 23 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1 : 02 Lutego 2006, 21:56:44 » |
0
|
Będzie można też PODŁUBAĆ w innych miejsca. Każdy wybierze sobie coś wedle własnego upodobania. Byle nie siedzieć przed komputerem i nie DŁUBAĆ w nosie  Pozdrawiam Maciej Michalski
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #2 : 06 Lutego 2006, 20:49:10 » |
0
|
Dłubanie ( ale nie w nosie) przeciągnęło się do poniedziałku. Motorówka zyskała nowe drzwi, kolejną część nawrotnika. Ruszyły prace nad pulpitami... S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #3 : 08 Lutego 2006, 13:26:30 » |
0
|
Motorówka zyskała nowe drzwi, kolejną część nawrotnika. Ruszyły prace nad pulpitami... na www.fpkw.pl w dziale aktualności rogowskich dwa zdjęcia ilustrujące powyższe  pozdrawiam M.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #4 : 16 Lutego 2006, 13:13:05 » |
0
|
W sobotę 18.02.2005 nadal pracujemy przy MBd1. Zapraszam.
S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maik_99
Nowicjusz

Długość toru:: 23 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #5 : 19 Lutego 2006, 10:50:55 » |
0
|
Witam. Mimo słabej obsady (zaledwie 3 osoby - w porywach do 5) udało nam sie zrobić sporo przy wagonie MBd1.
Po ponad rocznej przerwie wróciły do Rogowa zestawy kołowe wagonu MBd1. Wymieniono w nich łożyska przekładni osiowych oraz koła talerzowe, teraz czeka je jeszcze napawanie i będą mogły wrócić pod wagon. Serdeczne podziękowania dla Maćka, Jacka i Kuby. Udało się zakończyć prace na siłownikami nawrotnika i zakończyć wygłuszanie kabiny silnikowej.
Wkrótce postaram się zamieścić fotki z wczoraj.
Pozdrawiam Maciej Michalski.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #6 : 19 Lutego 2006, 12:18:34 » |
0
|
Po ponad rocznej przerwie wróciły do Rogowa zestawy kołowe wagonu MBd1. Wymieniono w nich łożyska przekładni osiowych oraz koła talerzowe, teraz czeka je jeszcze napawanie i będą mogły wrócić pod wagon.
Ano właśnie, jakie są przekładnie w 133? Pytam, bo w tym sezonie zabieramy się za bytomskiego 281. Planujecie wstawienie w wagonie drugiej chłodnicy, tak jak to było oryginalnie? Wszelkie uwagi na temat remontu bedą mile widziane, bo mogą przydać, się przy naszym wagonie. pozdr Marek
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #7 : 19 Lutego 2006, 16:39:45 » |
0
|
Są to przkładnie stożkowe hipoidalne z mostu napędowego od Stara. Co do drugiej chłodnicy to jej udział w chłodzeniu silnika byłby raczej znikomy. Duże opory w tej części instalacji (metry rur doprowadzających) sprawiłyby że i tak znacznie większy strumień popłynąłby przez chłodnicę położoną bliżej silnika (chłodnicowe prawo Kirchoffa  ). Najprawdopodobniej zastosujemy dodatkowy wentylator. Póki co najważniejsze są zestawy kołowe, maźnice, wały napędowe i sterowanie. S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maik_99
Nowicjusz

Długość toru:: 23 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #8 : 19 Lutego 2006, 18:33:26 » |
0
|
Oprócz dużych oporów trzeba też wziąść pod uwagę waydajność pompy wodnej. Jeżeli palnujecie wykorzystać tylko tą, która jest na silniku to dużym prawdopodobieństwem nie poradzi sobie ona z tak znacznie powiększonym układem chłodzenia. Samo zastosowanie drugiej chłodnicy i długich rur podniesie jego pojemność o prawie 50% jeżeli nie więcej. Pozatym nie daje się przewidzieć jak będzie zachowywało się chłodziwo w tak wykonanym układzie, tzn którędy popłynie i w jakich ilościach.
Z drugiej strony argumentem przemawiającym za takim rozwiązaniem jest np. fakt istnienia układów ogrzewania wykorzystujących chłodziwo (MBxd1).
Rozbudowa takie układu wymaga sprawdzenia wprowadzanej do użycia koncepcji. Pozdrawiam Maciej Michalski
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #9 : 21 Lutego 2006, 17:32:58 » |
0
|
Poniżej dwie fotki z soboty autorstwa Maćka. Zaspana Lydka niechętnie wyjechała z szopy...  ...a zestawy kołowe MBd1 nie bardzo chciały wracać do domu. Złośliwie wyjeżdżały z toru by poturlać się w śniegu   S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maik_99
Nowicjusz

Długość toru:: 23 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #10 : 27 Lutego 2006, 22:21:06 » |
0
|
Witam. W ostatni weekend udało się zgromadzić w Rogowie całkiem pokaźną grupę wolontariuszy. Wagonik MBd1 zyskał drugie drzwi i udało się niemal całkowicie zakończyć wygłuszanie kabiny silnikowej. Poniżej kilka fotek   Marcin - pogromca styropianu  Adam - w czasie modlitwy do drzwi
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #11 : 03 Marca 2006, 11:37:31 » |
0
|
Dziś i jutro urzędujemy w Rogowie. Prace jak w temacie. Zapraszam.
S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #12 : 03 Marca 2006, 12:24:33 » |
0
|
A w niedzielę ktoś będzie w Rogowie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #13 : 04 Marca 2006, 21:11:50 » |
0
|
W niedzielę nikogo nie będzie. Własnie wróciłem. Jestem totalnie zmęczony, mimo to zadowolony. Udało się definitywnie wykończyć siłowniki nawrotnika wraz z wieszakami i pospawać do końca drzwi. Rozpoczęliśmy też prace nad rekonstrukcją pedałów w kabinie "niesilnikowej".
S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #14 : 30 Marca 2006, 17:42:35 » |
0
|
W najbliższą sobotę (1 kwietnia) znów zbieramy się na dłubaninę przy motorówce. Tym razem prace sufitowe i drobna mechanika. Zapraszam.
S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #15 : 02 Kwietnia 2006, 15:18:44 » |
0
|
Ze względu na dobre warunki pogodowe, oraz całkowity brak śniegu doszło do nieplanowanego wcześniej wyjazdu patrolowego. Część wolontariuszy pojechała Wuemcetką ciąć krzaki i sprawdzić stan torowiska po zimie. Reszta została przy pracach w Rogowie. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym we wczorajsze prace.
S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maik_99
Nowicjusz

Długość toru:: 23 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #16 : 02 Kwietnia 2006, 22:45:20 » |
0
|
Witam. Chciałem nadmienić, że w tym roku nie zanotowalismy żadnych ubytków w torowisku. Wyrosła na za to "piękna" kupa cmentarnych śmieci w okolicach Białynina. W moim osobistym mniemaniu to robota miejscowego plebana, który w ramach planu oszczędnościowego pozbył się śmieci tuż obok torów w dodatku w jednym z najbardziej malowniczych miejsc na kolejce czyli w tzw. "okopach". Być może ten kolorowy prezent w mnienaniu "sługi bożego" miał uatrakcyjniać to miejsce. Mam nadzieję, że winny tego zdarzenia usunie śmieci na własnyc koszt. O rowiązaniu tej kwestii postaram się poinformować w najbliżyszm czasie. Pozdrawiam Maciej Michalski.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #17 : 03 Kwietnia 2006, 12:27:15 » |
0
|
Macieju, zrobcie foty i zalaczcie je do pisma skierowanego do Ks.Proboszcza Parafii pw sw........(tu wstawcie).W pismie tym wezwijcie Proboszcza do usniecia smieci z tego malowniczego miejsca wyznaczajac jednoczesnie termin usuniecia np 7 , 14 dni(do Swiat Wielkiej Nocy) . W przypadku braku reakcji zawiadomcie Policje. Zwykle skutkuje.
Pozdrawiam Wielkanocnie.
ok333 --------------------------------------------------------------------- Koleje SKPL - NIE TRUJA !
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #18 : 03 Kwietnia 2006, 17:03:55 » |
+1
|
(...) W moim osobistym mniemaniu to robota miejscowego plebana (...) Jak wspomniał Maciek jest to jego osobiste mniemanie. Trzeba się dobrze zastanowić zanim zaczniemy oskarżać. Winnego należy raczej szukać w firmie zajmującej się wywozem śmieci. Szczerze wątpię żeby ksiądz załadował kupę odpadów, zawiózł w okopy i wywalił. S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|