Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #60 : 07 Kwiecień 2015, 19:42:22 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #61 : 17 Maj 2015, 07:51:50 » |
+1
|
Byłem, widziałem ! Brzydkie jak salceson.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #62 : 17 Maj 2015, 09:34:55 » |
+2
|
de gustibus non disputandum est Natomiast trudno wskazać w naszym pięknym kraju, posiadającym nieco więcej kolejek taką, która dokonałaby remontu w takim zakresie (poza modernizacją wykonaną przez SKPL w Śmiglu).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #63 : 17 Maj 2015, 09:47:40 » |
+4
|
Dariuszu, nie wypowiadam się na temat ich zalet technicznych czy funkcjonalności. Ja mówię o ich szpetocie. Jestem przekonany, że za te same pieniądze, można było zbudować coś bardziej przyjaznego dla oka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WL
|
|
« Odpowiedz #64 : 17 Maj 2015, 20:59:43 » |
0
|
Dariuszu, nie wypowiadam się na temat ich zalet technicznych czy funkcjonalności. Ja mówię o ich szpetocie. Jestem przekonany, że za te same pieniądze, można było zbudować coś bardziej przyjaznego dla oka.
Sprawy gustu nie podlegają dyskusji. Faktem jest że jeżdżą w ruchu planowym, nawet z wagonem Balm-u. Faktem jest jednak że pudło nie spełnia kolejowych norm wytrzymałości (na zderzenia). Nie wiem czy udało się obniżyć koszty pockm w stosunku do T47+Balm-u - to chyba powinno być kluczowym punktem oceny.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
Jacob
Nowicjusz
Długość toru:: 21 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #65 : 19 Maj 2015, 22:20:21 » |
0
|
Sprawy gustu nie podlegają dyskusji jak urządzasz sobie swoje mieszkanie. Tutaj nie o gust chodzi a o design który jest mocno dyskusyjny. A design albo jest dobry albo nie. Tutaj projektant skopał sprawę po całości bo oprócz łodzi podwodnych z zewnątrz, inwestor otrzymał niefunkcjonalne wnętrze w środku. A wystarczyło nie kombinować za dużo i sięgnąć po ponadczasowe rozwiązania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #66 : 20 Maj 2015, 21:50:15 » |
+2
|
Gust gustem, funkcjonalność funkcjonalnością... a od lat w których wyprodukowano wzmiankowany tabor trochę normy dla nowych pojazdów kolejowych się zmieniły.Jest jak jest i tyle. JHMD są właścicielem wagonu i zrobili jak chcieli w zgodzie z wymogami w ich kraju... tak na logikę.
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #67 : 04 Luty 2016, 09:52:47 » |
0
|
U-BOOT na szlaku. Źródło: Jindřichohradecké místní dráhy, a.s.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #68 : 04 Luty 2016, 16:25:34 » |
+1
|
Na tym zdjęciu przypomina to trochę, podkreślam - trchę (i przez załzawione oczy) Lyntogi LKR-a...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #69 : 31 Sierpień 2016, 07:15:01 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mamut
Nowicjusz
Długość toru:: 17 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #70 : 31 Sierpień 2016, 08:08:44 » |
+1
|
Gdyby ktoś nie lubił czeskiego to w telegraficznym skrócie: Dnia 30.08 doszło do czołowego zderzenia dwóch pociągów, jednego relacji Obratane - Jedrzychowo i drugiego relacji Jedrzychowo - Czernowice k. Taboru. Rannych zostało 9 osób z czego 3 to pracownicy JHMD. Nie doszło do wykolejenia, straty ocenia się na 800 tys. koron czeskich. Prawdopodobna przyczyna to błąd człowieka.
A teraz chwila refleksji. Czy gdyby u nas był prowadzony ruch planowy na taką skalę to nie mielibyśmy tego typu informacji przynajmniej raz w tygodniu? Czy stan techniczny pojazdów, zabezpieczeń, infrastruktury i wyszkolenie pracowników jest na odpowiednio wysokim poziomie? Czy może ruch odbywa się na łapu-capu, czym i kim popadnie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Misiek_K
|
|
« Odpowiedz #71 : 31 Sierpień 2016, 10:41:17 » |
0
|
Czy gdyby u nas był prowadzony ruch planowy na taką skalę to nie mielibyśmy tego typu informacji przynajmniej raz w tygodniu? Czy stan techniczny pojazdów, zabezpieczeń, infrastruktury i wyszkolenie pracowników jest na odpowiednio wysokim poziomie? Czy może ruch odbywa się na łapu-capu, czym i kim popadnie?
Ileś zdarzeń by na pewno było - człowiek istota zawodna, popełnia błędy. Z drugiej strony nie demonizujmy, że jest tragicznie, bo nie jest. Po wstępnych fascynacjach i totalnych wybuchach z jazdą na krawędzi to jednak eksploatatorzy starają się o pojazdy dbać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #72 : 31 Sierpień 2016, 12:08:16 » |
+2
|
nie demonizujmy, że jest tragicznie, bo nie jest Jeśli na określenie sytuacji bezpieczeństwa ruchu na polskich wąskich torach użyć słowa "tragiczna", to tak jakby ją pochwalić. To jest jedna wielka żenada i patologia! Łamanie wszelkich zasad prowadzenia ruchu pociągów, bądź naginanie ich do aktualnie nam pasujących i wygodnych jest na porządku dziennym. Wzięło się to stąd, że fachowców posiadających kompetencje zastąpili dyletanci legitymujący się dobrymi chęciami. Nie będę tematu rozwijał, bo mnie korci aby niektórym te puste, odporne na wiedzę, mikolskie łby porozbijać zanim większego bałaganu i gorszego dymu nie narobią.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Misiek_K
|
|
« Odpowiedz #73 : 31 Sierpień 2016, 12:37:25 » |
-2
|
Wzięło się to stąd, że fachowców posiadających kompetencje zastąpili dyletanci legitymujący się dobrymi chęciami. Nie będę tematu rozwijał, bo mnie korci aby niektórym te puste, odporne na wiedzę, mikolskie łby porozbijać zanim większego bałaganu i gorszego dymu nie narobią.
Nie mów, że loki z wagonami z ludźmi prowadzą planowo dzieciaki bez uprawnień.... Osobiście, to uważam, że nadzór właściwych instytucji nad kolejkami powinien być mocniejszy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #74 : 31 Sierpień 2016, 12:55:37 » |
+6
|
Osobiście, to uważam, że nadzór właściwych instytucji nad kolejkami powinien być mocniejszy.
Mocniejszy nadzór właściwych instytucji nad kolejkami = natychmiastowe zamknięcie większości z nich
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Misiek_K
|
|
« Odpowiedz #75 : 31 Sierpień 2016, 13:00:34 » |
+1
|
Mocniejszy nadzór właściwych instytucji nad kolejkami = natychmiastowe zamknięcie większości z nich
Niekoniecznie - większy kopniak do poważniejszego podchodzenia do różnych tematów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #76 : 24 Wrzesień 2016, 08:50:33 » |
+2
|
|
|
|
|
Storch
Młotkowy
Długość toru:: 83 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #77 : 05 Październik 2016, 00:37:22 » |
-4
|
Odstawione? Ciekawe czemu. Może chcą to sprzedać? U nas na paru kolejkach takie prawie nowe magazyny części pewnie by się przydały. Pudła na żylety, a silniki i bebechy wtłoczyć do naszych leciwych MBxd2 - ciekawe czy by się dało i ciekawe co by to dało... Pozdraw Storch
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mamut
Nowicjusz
Długość toru:: 17 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #78 : 05 Październik 2016, 09:59:52 » |
+1
|
Z tego co rozumiem to jest problem z ramą pojazdu- odkształciła się. Dalej koledzy czesi snują domysły dlaczego stało się tak tylko w jednym przypadku a w pozostałych ramy są ok. Ktoś stwierdził, że to prawdopodobnie dlatego, że właśnie ten pojazd był przekuty z 750mm, a pozostałe były od początku na 1000mm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #79 : 05 Październik 2016, 10:20:28 » |
+4
|
Chwila - moim zdaniem pojazdy na 1000mm od tych na 750 różnią się dwoma rzeczami: wózkami i przekładnią pośrednią. Rama, pudło i inne ten-tegesy są takie same.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|