Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Kwiecień 2024, 04:52:35 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Modernizacja MBxd2 dla JHMD  (Przeczytany 102301 razy)
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #60 : 07 Kwiecień 2015, 19:42:22 »
0

Na tym filmie widać, że tego są już TRZY sztuki:
https://www.youtube.com/watch?v=CMtEqy23bkY


Nawet cztery... http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_805.9
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 17 Maj 2015, 07:51:50 »
+1

Byłem, widziałem !
Brzydkie jak salceson.


* M27.004, M27.002.jpg (209.34 KB, 1024x685 - wyświetlony 999 razy.)

* M27.001.jpg (291.34 KB, 1024x685 - wyświetlony 994 razy.)

* M27.003.jpg (233.31 KB, 1024x685 - wyświetlony 984 razy.)
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #62 : 17 Maj 2015, 09:34:55 »
+2

de gustibus non disputandum est
Natomiast trudno wskazać w naszym pięknym kraju, posiadającym nieco więcej kolejek taką, która dokonałaby remontu w takim zakresie (poza modernizacją wykonaną przez SKPL w Śmiglu).
Zapisane

Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 17 Maj 2015, 09:47:40 »
+4

Dariuszu, nie wypowiadam się na temat ich zalet technicznych czy funkcjonalności. Ja mówię o ich szpetocie. Jestem przekonany, że za te same pieniądze, można było zbudować coś bardziej przyjaznego dla oka. 
Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #64 : 17 Maj 2015, 20:59:43 »
0

Dariuszu, nie wypowiadam się na temat ich zalet technicznych czy funkcjonalności. Ja mówię o ich szpetocie. Jestem przekonany, że za te same pieniądze, można było zbudować coś bardziej przyjaznego dla oka. 

Sprawy gustu nie podlegają dyskusji. Faktem jest że jeżdżą w ruchu planowym, nawet z wagonem Balm-u.
Faktem jest jednak że pudło nie spełnia kolejowych norm wytrzymałości (na zderzenia).

Nie wiem czy udało się obniżyć koszty pockm w stosunku do T47+Balm-u - to chyba powinno być kluczowym punktem oceny.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Jacob
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #65 : 19 Maj 2015, 22:20:21 »
0

Sprawy gustu nie podlegają dyskusji jak urządzasz sobie swoje mieszkanie. Tutaj nie o gust chodzi a o design który jest mocno dyskusyjny. A design albo jest dobry albo nie. Tutaj projektant skopał sprawę po całości bo oprócz łodzi podwodnych z zewnątrz, inwestor otrzymał niefunkcjonalne wnętrze w środku. A wystarczyło nie kombinować za dużo i sięgnąć po ponadczasowe rozwiązania.  Z politowaniem
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #66 : 20 Maj 2015, 21:50:15 »
+2

Gust gustem, funkcjonalność funkcjonalnością... a od lat w których wyprodukowano wzmiankowany tabor trochę normy dla nowych pojazdów kolejowych się zmieniły.Jest jak jest i tyle. JHMD są właścicielem wagonu i zrobili jak chcieli w zgodzie z wymogami w ich kraju... tak na logikę.
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #67 : 04 Luty 2016, 09:52:47 »
0

U-BOOT na szlaku.
Źródło: Jindřichohradecké místní dráhy, a.s.


* 12642762_1270565112970112_6601858708734283063_n.jpg (29.37 KB, 720x960 - wyświetlony 884 razy.)
Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #68 : 04 Luty 2016, 16:25:34 »
+1

Na tym zdjęciu przypomina to trochę, podkreślam - trchę (i przez załzawione oczy) Lyntogi LKR-a...
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #69 : 31 Sierpień 2016, 07:15:01 »
0

Chyba pierwszy taki wypadek od dawna. Najgorsze, że są ranni.
http://www.obcasnik.eu/foto-devet-zranenych-pri-srazce-vlaku-na-vysocinske-uzkokolejce/
Zapisane

Mamut
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 31 Sierpień 2016, 08:08:44 »
+1

Gdyby ktoś nie lubił czeskiego to w telegraficznym skrócie:
Dnia 30.08 doszło do czołowego zderzenia dwóch pociągów, jednego relacji Obratane - Jedrzychowo i drugiego relacji Jedrzychowo - Czernowice k. Taboru. Rannych zostało 9 osób z czego 3 to pracownicy JHMD. Nie doszło do wykolejenia, straty ocenia się na 800 tys. koron czeskich. Prawdopodobna przyczyna to błąd człowieka.

A teraz chwila refleksji.
Czy gdyby u nas był prowadzony ruch planowy na taką skalę to nie mielibyśmy tego typu informacji przynajmniej raz w tygodniu? Czy stan techniczny pojazdów, zabezpieczeń, infrastruktury i wyszkolenie pracowników jest na odpowiednio wysokim poziomie? Czy może ruch odbywa się na łapu-capu, czym i kim popadnie?
Zapisane
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #71 : 31 Sierpień 2016, 10:41:17 »
0

Czy gdyby u nas był prowadzony ruch planowy na taką skalę to nie mielibyśmy tego typu informacji przynajmniej raz w tygodniu? Czy stan techniczny pojazdów, zabezpieczeń, infrastruktury i wyszkolenie pracowników jest na odpowiednio wysokim poziomie? Czy może ruch odbywa się na łapu-capu, czym i kim popadnie?

Ileś zdarzeń by na pewno było - człowiek istota zawodna, popełnia błędy. Z drugiej strony nie demonizujmy, że jest tragicznie, bo nie jest. Po wstępnych fascynacjach i totalnych wybuchach z jazdą na krawędzi to jednak eksploatatorzy starają się o pojazdy dbać.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #72 : 31 Sierpień 2016, 12:08:16 »
+2

nie demonizujmy, że jest tragicznie, bo nie jest
Jeśli na określenie sytuacji bezpieczeństwa ruchu na polskich wąskich torach użyć słowa "tragiczna", to tak jakby ją pochwalić. To jest jedna wielka żenada i patologia! Łamanie wszelkich zasad prowadzenia ruchu pociągów, bądź naginanie ich do aktualnie nam pasujących i wygodnych jest na porządku dziennym. Wzięło się to stąd, że fachowców posiadających kompetencje zastąpili dyletanci legitymujący się dobrymi chęciami.
Nie będę tematu rozwijał, bo mnie korci aby niektórym te puste, odporne na wiedzę, mikolskie łby porozbijać zanim większego bałaganu i gorszego dymu nie narobią.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #73 : 31 Sierpień 2016, 12:37:25 »
-2

Wzięło się to stąd, że fachowców posiadających kompetencje zastąpili dyletanci legitymujący się dobrymi chęciami.
Nie będę tematu rozwijał, bo mnie korci aby niektórym te puste, odporne na wiedzę, mikolskie łby porozbijać zanim większego bałaganu i gorszego dymu nie narobią.

Nie mów, że loki z wagonami z ludźmi prowadzą planowo dzieciaki bez uprawnień....
Osobiście, to uważam, że nadzór właściwych instytucji nad kolejkami powinien być mocniejszy.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #74 : 31 Sierpień 2016, 12:55:37 »
+6

Osobiście, to uważam, że nadzór właściwych instytucji nad kolejkami powinien być mocniejszy.
Mocniejszy nadzór właściwych instytucji nad kolejkami = natychmiastowe zamknięcie większości z nich
Zapisane

Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #75 : 31 Sierpień 2016, 13:00:34 »
+1

Mocniejszy nadzór właściwych instytucji nad kolejkami = natychmiastowe zamknięcie większości z nich

Niekoniecznie - większy kopniak do poważniejszego podchodzenia do różnych tematów.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #76 : 24 Wrzesień 2016, 08:50:33 »
+2

Wg http://www.k-report.net/diskuse/messages/28/276908.html#POST3627395 motorówki zostały odstawione.


* 1151162.jpg (243.91 KB, 1024x711 - wyświetlony 857 razy.)
Zapisane

Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 05 Październik 2016, 00:37:22 »
-4

Odstawione? Ciekawe czemu. Może chcą to sprzedać? U nas na paru kolejkach takie prawie nowe magazyny części pewnie by się przydały. Pudła na żylety, a silniki i bebechy wtłoczyć do naszych leciwych MBxd2 - ciekawe czy by się dało i ciekawe co by to dało...
Pozdraw
Storch
Zapisane
Mamut
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #78 : 05 Październik 2016, 09:59:52 »
+1

Z tego co rozumiem to jest problem z ramą pojazdu- odkształciła się. Dalej koledzy czesi snują domysły dlaczego stało się tak tylko w jednym przypadku a w pozostałych ramy są ok. Ktoś stwierdził, że to prawdopodobnie dlatego, że właśnie ten pojazd był przekuty z 750mm, a pozostałe były od początku na 1000mm.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #79 : 05 Październik 2016, 10:20:28 »
+4

Chwila - moim zdaniem pojazdy na 1000mm od tych na 750 różnią się dwoma rzeczami: wózkami i przekładnią pośrednią. Rama, pudło i inne ten-tegesy są takie same.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!