bigbird
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #20 : 12 Kwietnia 2006, 18:32:33 » |
0
|
I co sie stalo w koncu??? Strona PTMKZ w ogole mi nie dziala i dalej trwam w niepewnosci :? Oswieccie mnie!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #21 : 12 Kwietnia 2006, 19:04:16 » |
0
|
Mi też niedziałała (np. 10 dopiero pojawiło się ogłoszenie z 7 kwietnia). Musiałem skasować pamięć podręczną to wkońcu się dobrze zaladowała.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
bigbird
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #22 : 12 Kwietnia 2006, 20:16:38 » |
0
|
NO I CO BYLO NA NIEJ NAPISANE??? Powiedzcie mi bo inaczej dostane zawalu serca!!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tomasz_sokolowski
Czytelnik
Długość toru:: 1 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #23 : 12 Kwietnia 2006, 21:55:39 » |
0
|
Sorki. Strona PTMKŻ nie działa bo elektrycy mieli dziś coś przełączać w budynku i pewnie coś schrzanili.
Oto kopia info ze strony
W dniu 11 kwietnia 2006 roku odbyły się rozmowy Zarządu PTMKŻ z władzami powiatu nowodworskiego na temat dalszej współpracy związanej z działalnością Żuławskiej Kolei Dojazdowej. Jako, że ustalenia zawarte podczas rozmów nie zostały przez powiat nowodworski potwierdzone na piśmie sytuacja pozostaje "w zawieszeniu".
Na dzień dzisiejszy Pomorskie Towarzytwo Miłośników Kolei Żelaznych NIE JEST operatorem Żuławskiej Kolei Dojazdowej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolej koszalin
|
 |
« Odpowiedz #24 : 12 Kwietnia 2006, 22:04:34 » |
0
|
Skandal tyle pracy włożonej
|
|
|
Zapisane
|
Uruchamiamy Koszalinską Kolej Wąskotorowa
|
|
|
Wojtek Sz.
Nowicjusz

Długość toru:: 23 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #25 : 14 Kwietnia 2006, 18:41:47 » |
0
|
SKANDAL... Dlaczego w naszym kraju władze są tak nieprzychylne tym, którzy próbują zrobić coś pożytecznego?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bigbird
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #26 : 15 Kwietnia 2006, 08:57:43 » |
0
|
Bez przesady jeszcze nie wszystko stracone... moze SKPL sie zainteresuje? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #27 : 15 Kwietnia 2006, 16:14:12 » |
0
|
Chyba wątpię. SKPL to nie hiena cmentarna, nie będzie Kolegom kolejki podbierać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek Sz.
Nowicjusz

Długość toru:: 23 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #28 : 15 Kwietnia 2006, 21:41:40 » |
0
|
Ale jeśli kolejką nie zajmie się SKPL to kto? Szanse na znalezienie nowego operatora są nikłe...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #29 : 15 Kwietnia 2006, 23:02:16 » |
0
|
Może Kormoran? A tak poważnie to niepodano informacji czy wtorkowe spotkanie było korzystne dla PTMKŻ, czy też nie.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #30 : 15 Kwietnia 2006, 23:15:44 » |
0
|
Kormoran znaczy śmierć. Patrz Opalenica. W ogóle kto stoi za tą tajemniczą nazwą? Lepiej, żeby sobie powiat sam wyrobiła licencję.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #31 : 16 Kwietnia 2006, 00:04:16 » |
0
|
Jeżeli chodzi o samego operatora - to nie musi mieć licencji. Podstawa prawna: Ustawa o transporcie kolejowym. Po zmianie Dz.U. 2006 nr 12. poz 63.
Art.2 Przepisy ustawy stosuje się także do: pkt 3) infrastruktury kolejowej obejmującej linie kolejowe o szerokości torów mniejszej niż 1.435 mm i przewoźników kolejowych korzystających z tej infrastruktury kolejowej, z wyjątkiem rozdziałów 4a, 6-8, art. 5 ust. 3-6, art. 9, art. 13 ust. 1 oraz art. 59-64.";
Dla wąskotorówek wypada m.in. rozdział 8 p.t. "Licencjonowanie transportu kolejowego". Choć IMHO jest to małe piwo w porównaniu z art. 19 ww. ustawy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Krzysiek
|
 |
« Odpowiedz #32 : 16 Kwietnia 2006, 16:06:07 » |
0
|
A tyle mówiło się, aby zwolnić operatorów na kolejach wąskotorowych z obowiązku posiadania licencji i było "niedasię". A widać da się, i rozwiązano to w bardzo prosty sposób. Problemem pozostają świadectwa, które nadal (może już nie długo?) są wymagane.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Krzysiek
|
|
|
Pechu
Młotkowy
 
Długość toru:: 107 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #33 : 19 Kwietnia 2006, 08:00:04 » |
0
|
A tyle mówiło się, aby zwolnić operatorów na kolejach wąskotorowych z obowiązku posiadania licencji i było "niedasię". A widać da się, i rozwiązano to w bardzo prosty sposób. Problemem pozostają świadectwa, które nadal (może już nie długo?) są wymagane. Moim zdaniem ten zapis w ustawie otwiera furtke dla roznych firm typu "krzak" ktore moga powaznie zagrozic kolejkom - np. chec pozyskania gruntow. Moim zdaniem licencja byla pewnego rodzaju zapora przed takimi- wiekszosc przewoznikow waskotorowych licencje i tak posiada.... Coz, wielu chcialoby sie bawic w kolej, lecz nie kazdy ma czyste intencje i ja to rozumiem, lecz na sprawe nalezy tez spojrzec z innej strony. Co do ustawy- jest to bubel, gdyz wyeliminowana zostala mozliwosc dotacji do przewozow jak i zwrotu ulg ustawowych dla toru wezszego niz 1435mm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Krzysiek
|
 |
« Odpowiedz #34 : 19 Kwietnia 2006, 08:06:27 » |
0
|
Możliwe, że ma to poza pewnymi zaletami również i wady. Muszę przyznać, że oceniałem sprawę z perspektywy sytuacji w Czarnej Białostockiej. W tym wypadku o dotacjach nikt nie myślał. Rozumiem, że Urząd Marszałkowski może przyznać dotację tylko licencjonowanemu przewoźnikowi? Ciekawe czy po wyłączeniu rozdziału o licencjonowaniu dla kolei o torze węższym niż 1435 taką licencję będzie można mimo wszystko nabyć... Zresztą, jak już wspomniałeś większość operatorów na wąskich już owe licencje nabyło.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Krzysiek
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #35 : 19 Kwietnia 2006, 10:20:34 » |
0
|
Moim zdaniem ten zapis w ustawie otwiera furtke dla roznych firm typu "krzak" ktore moga powaznie zagrozic kolejkom - np. chec pozyskania gruntow. Moim zdaniem licencja byla pewnego rodzaju zapora przed takimi- wiekszosc przewoznikow waskotorowych licencje i tak posiada.... Teoretycznie. Owszem, tak może być, ale niekoniecznie. W przypadku "dobrych" gruntów, owa firma "krzak" (albo i spółeczka np. "pożądnej" firmy handlowej) mogłaby kupić sobie licencję. I co wtedy? Najwięcej - moim zdaniem - ma do powiedzenia właściciel wąskotorówki. Bo - tak jak w omawianym wątku - on zrezygnuje lub wybierze sobie operatora (z licencją lub teraz bez). A to zależy od poczuwania się do obowiązku ochrony dobra kultury technicznej jakim są koleje wąskotorowe, przedkładania tych wartości nad profity z handlowania nieruchomościami (niewykluczam spieniężenia zbędnego majątku by kolejka nie zniknęła całkowicie). Oczywiście zależy to również od współpracy i zrozumienia (obopólnego) z operatorem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|