Świat kolejek wąskotorowych SMF
20 Luty 2018, 12:54:26 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejka w Kłaju  (Przeczytany 24242 razy)
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #40 : 15 Marzec 2017, 16:32:35 »
+2

http://www.klaj.pl/_files/aktualnosci/2015/goska/Projekt_Gminnego_Programu_Rewitalizacji_Gminy_Klaj.pdf
« Ostatnia zmiana: 15 Marzec 2017, 20:19:53 wysłane przez kalito » Zapisane

gajos
Minister
******
Długość toru:: 1164 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #41 : 19 Marzec 2017, 22:40:22 »
0

141 stron, któraś konkretna jest na nasz temat?  Uśmiech
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2561 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #42 : 19 Marzec 2017, 22:52:28 »
+2

Wystarczy użyć Ctrl+F i wpisać "kolej"
Cytuj
10. Zagospodarowanie leśnej kolei wąskotorowej na cele turystyczne i rekreacyjne
służące ożywieniu społecznemu Gminy Kłaj.

Lokalizacja projektu: Kłaj, działki o numerach: 1995/12, 1995/4, 1994/7, 1994/5, 1994/3,
1994/1, 1994/6, 1993/2, 2006/13, 2006/18, 2006/16, 1163/4 (Stanisławice, Gm. Bochnia),
2007/3, 2007/8, 2006/15, 832.
Podmioty realizujące projekt: Podmiotem odpowiedzialnym za realizację projektu i jego
koordynację będzie Gmina Kłaj (Urząd Gminy Kłaj). Potencjalnymi partnerami do współpracy będą: Zakład Produkcyjno-Handlowy Kazimierz Szewczyk - Żarnówka 360, 34-220 Maków
Podhalański, Filia Tartak - Kłaj 32 - 015 Kłaj 475 oraz PGL Lasy Państwowe - Nadleśnictwo
Niepołomice - ul. Myśliwska 41, 32-005 Niepołomice.
Opis stanu istniejącego: Niewykorzystany potencjał istniejącego szlaku kolejki wąskotorowej
o długości 2 km. Aktualny stan szlaku kolejowego nie pozwala na jego użytkowanie.
Cel projektu:
o Cel społeczny – jako możliwość zagospodarowania czasu wolnego mieszkańców i tym
samym zapobieganie negatywnemu zachowaniu;
o Cel gospodarczy – jako nowa atrakcja turystyczna, przyczyni się do wzrostu
atrakcyjności turystycznej Gminy Kłaj, przez co spodziewany jest wzrost ruchu
turystycznego przekładający się na korzyści dla lokalnej gospodarki;
o Cel przestrzenno-funkcjonalny i techniczny – zagospodarowanie niszczejącej
infrastruktury poprzemysłowej, stanowiącej walor kultury technicznej –
pielęgnowanie zabytków techniki;
Zakres realizowanych działań: Projekt będzie polegał na przywróceniu przejezdności
istniejącego szlaku kolei wąskotorowej o długości 2 km i przystosowaniu linii do
turystycznych przejazdów drezynami kolejowymi wraz z wstępnym przygotowaniem do
prowadzenia turystycznego ruchu pasażerskiego pociągami wąskotorowymi w przyszłości. W
ramach przygotowania należy przejąć w zarząd nieruchomości, będące przedmiotem
niniejszego projektu. Należy przeprowadzić inwentaryzację oraz ocenę stanu torowiska wraz
z wskazaniem prac naprawczych, jakie powinny zostać przeprowadzone celem przywrócenia
przejezdności linii wąskotorowej oraz dokładnego kosztu inwestycji. Możliwe będzie
zaistnienie potrzeby wydzielenia działek, na których znajduje się linia wąskotorowa z
wielkoobszarowych nieruchomości leśnych. W ramach realizacji projektu należy
76
przeprowadzić: prace w zakresie naprawy torowiska, polegającej m.in. na uzupełnieniu
brakujących elementów (przede wszystkim skradzionych lub zużytych elementów
mocujących), wymianie części podkładów, naprawie rozjazdów wraz z uzupełnieniem
brakujących ich elementów (iglice, mechanizm, oznakowanie); prace w zakresie budowy
infrastruktury obsługi i adaptacji na cele rekreacji i turystyki, polegające na budowie co
najmniej jednego peronu w obrębie stacji na końcowym odcinku linii wraz z małą
architekturą: wiatą, ławkami i stylowym oświetleniem oraz miejscem na ognisko z
zadaszeniem i ławkami na terenie „tartaku”, zakup dwóch drezyn wąskotorowych – ręcznej i
rowerowej. Odbiorcą projektu będą przede wszystkim mieszkańcy miejscowości Kłaj, jak i
całej Gminy Kłaj, a także przyjezdni – turyści i odwiedzający Gminę Kłaj i Puszczę
Niepołomicką.
Prognozowane rezultaty: Projekt będzie mieć wpływ na poprawę stanu infrastruktury
turystycznej na terenie całej gminy oraz przyczyni się do wzrostu aktywności czasu wolnego
mieszkańców – dotyczy wszystkich podobszarów rewitalizacji w Gminie Kłaj.
Czas trwania projektu: I kwartał 2018r. - II kwartał 2019r.
Szacunkowy koszt: 2 500 000 zł
Potencjalne źródła finansowania: Oś priorytetowa 11. – Rewitalizacja Przestrzeni
Regionalnej – Działanie 11.4 – Rewitalizacja Terenów Poprzemysłowych; Program Rozwoju
Turystyki do 2020 r. – dotacje krajowe na realizację celów programu m.in. dla jednostek
samorządu terytorialnego;
o Przewidywany poziom dofinansowania ze środków zewnętrznych: 75 %;
o Pozostałe 25%: wkład własny Gminy Kłaj.
Sposób oceny i miary:
· Liczba elementów uzupełnionych i wymienionych w wyniku naprawy torowiska;
· Liczba zakupionych pojazdów;
· Liczba wybudowanych obiektów infrastruktury i małej architektury;
· Liczba osób korzystających ze zrewitalizowanej przestrzeni;
· Liczba zorganizowanych przejazdów.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
vutik
Młotkowy
**
Długość toru:: 116 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 28 Marzec 2017, 11:55:30 »
+8

Spieszę z informacją, że mój album z kolejki ZPD Kłaj uzupełniłem właśnie o archiwalne fotki z lat 1995 ("rozpoznanie terenu"), 1996 (pierwszy przejazd kolejką, dojechaliśmy wtedy chyba do pierwszego rozjazdu stacji końcowej) i 1997 (impreza zorganizowana przez Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych w ramach zlotu miłośników kolei w Krakowie, wtedy też odwiedziliśmy krakowskie wodociągi). Zdjęcia z 1996 roku są datowane orientacyjnie, nie zachowały się moje notatki z tego wyjazdu.

Zapraszam: https://goo.gl/photos/LXi3AF934NSrF6q4A

Przy okazji: dlaczego kolejka w Kłaju nadal jest w "nieistniejących"?
Zapisane
PiotrS
Młotkowy
**
Długość toru:: 139 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 11 Lipiec 2017, 14:23:37 »
0

Witam

W Kłaju trwa remont drogi prowadzącej wzdłuż torów kolejki do osiedla w lesie. Wczoraj otrzymałem od kolegi kilka zdjęć dokumentujących stan torowiska w okolicy przejazdu.

http://wstaw.org/m/2017/07/11/IMG_20170710_183503.jpg
http://wstaw.org/m/2017/07/11/IMG_20170710_1834241_2.jpg
http://wstaw.org/m/2017/07/11/IMG_20170710_183441_1.jpg
http://wstaw.org/m/2017/07/11/IMG_20170710_183453_1.jpg

Pytanie czy remont drogi przewiduje zachowanie przejazdu w aspekcie planów związanych z rewitalizacją kolejki.

Pozdrawiam.

Piotr S.
Zapisane

PiotrS
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 249 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 11 Lipiec 2017, 16:58:40 »
0

Widząc jak potraktowali szyny,wątpię aby odbudowali Smutny
Zapisane

pozdrowienia
PiotrS
Młotkowy
**
Długość toru:: 139 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #46 : 26 Styczeń 2018, 19:31:41 »
0

Cześć

W ostatnią niedzielę tj. 21 stycznia 2018 r. odwiedziłem Kłaj i przy okazji rzuciłem okiem na stan linii wąskotorowej ZPD. W związku z remontem i wyasfaltowaniem drogi prowadzącej do osiedla w lesie wycięto tor na 3 przejazdach, w tym na zjeździe na teren osiedla.

To co zobaczyłem nijako zaprzecza zamiarom reaktywacji kolejki przez Gminę. Położenie asfaltu na zjeździe na działkę osiedla związane było z podniesieniem poziomu nawierzchni drogi o kilkadziesiąt centymetrów względem niwelaty toru. Tym samym udrożnienie szlaku w tym miejscu od teraz wiązałoby się  z dosyć głębokim przekopaniem drogi na głębokość około 50 cm co wydaje się nieracjonalne i nierealne. Podobnie się sytuacja przedstawia na przejeździe w lesie. Trochę lepiej to wygląda na przejeździe przy przyjeździe linii normalnotorowej. Tam poziom nawierzchni drogi został nieznacznie podniesiony a przęsło torowe wycięte i odłożone. Pomimo zeszłorocznych optymistycznych wieści perspektywa reaktywacji kolejki wciąż się oddala. Z roku na rok stan techniczny zachowanej infrastruktury się pogarsza, linia ulega fragmentacji i jest coraz bardziej zdekompletowana.

http://vlep.pl/ib62pu.jpg
http://vlep.pl/brz28h.jpg
http://vlep.pl/pcsa1w.jpg

Pozdrawiam serdecznie.

Piotr S.
Zapisane

PiotrS
banowy
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 28 Styczeń 2018, 21:27:00 »
+3

Bez urazy dla Szanownych Decydentów z Kłaja - ale nasunął mi się przy lekturze tego wątku usłyszany gdzieś kiedyś limeryk (niekolejowy, ale adekwatny): "Chwalił się raz pewien pan rodem z Kłaja, że posiada trzy wspaniałe jaja. Gdy ciekawe panienki ściągnęły zeń spodenki - że nie ma żadnego - wyszło na jaw." Z góry przepraszam, jeśli ktoś potraktuje to jako offtop....
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!