Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Październik 2018, 02:32:18 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejka w Kłaju  (Przeczytany 29808 razy)
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #40 : 15 Marzec 2017, 16:32:35 »
+2

http://www.klaj.pl/_files/aktualnosci/2015/goska/Projekt_Gminnego_Programu_Rewitalizacji_Gminy_Klaj.pdf
« Ostatnia zmiana: 15 Marzec 2017, 20:19:53 wysłane przez kalito » Zapisane

gajos
Minister
******
Długość toru:: 1168 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #41 : 19 Marzec 2017, 22:40:22 »
0

141 stron, któraś konkretna jest na nasz temat?  Uśmiech
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2591 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #42 : 19 Marzec 2017, 22:52:28 »
+2

Wystarczy użyć Ctrl+F i wpisać "kolej"
Cytuj
10. Zagospodarowanie leśnej kolei wąskotorowej na cele turystyczne i rekreacyjne
służące ożywieniu społecznemu Gminy Kłaj.

Lokalizacja projektu: Kłaj, działki o numerach: 1995/12, 1995/4, 1994/7, 1994/5, 1994/3,
1994/1, 1994/6, 1993/2, 2006/13, 2006/18, 2006/16, 1163/4 (Stanisławice, Gm. Bochnia),
2007/3, 2007/8, 2006/15, 832.
Podmioty realizujące projekt: Podmiotem odpowiedzialnym za realizację projektu i jego
koordynację będzie Gmina Kłaj (Urząd Gminy Kłaj). Potencjalnymi partnerami do współpracy będą: Zakład Produkcyjno-Handlowy Kazimierz Szewczyk - Żarnówka 360, 34-220 Maków
Podhalański, Filia Tartak - Kłaj 32 - 015 Kłaj 475 oraz PGL Lasy Państwowe - Nadleśnictwo
Niepołomice - ul. Myśliwska 41, 32-005 Niepołomice.
Opis stanu istniejącego: Niewykorzystany potencjał istniejącego szlaku kolejki wąskotorowej
o długości 2 km. Aktualny stan szlaku kolejowego nie pozwala na jego użytkowanie.
Cel projektu:
o Cel społeczny – jako możliwość zagospodarowania czasu wolnego mieszkańców i tym
samym zapobieganie negatywnemu zachowaniu;
o Cel gospodarczy – jako nowa atrakcja turystyczna, przyczyni się do wzrostu
atrakcyjności turystycznej Gminy Kłaj, przez co spodziewany jest wzrost ruchu
turystycznego przekładający się na korzyści dla lokalnej gospodarki;
o Cel przestrzenno-funkcjonalny i techniczny – zagospodarowanie niszczejącej
infrastruktury poprzemysłowej, stanowiącej walor kultury technicznej –
pielęgnowanie zabytków techniki;
Zakres realizowanych działań: Projekt będzie polegał na przywróceniu przejezdności
istniejącego szlaku kolei wąskotorowej o długości 2 km i przystosowaniu linii do
turystycznych przejazdów drezynami kolejowymi wraz z wstępnym przygotowaniem do
prowadzenia turystycznego ruchu pasażerskiego pociągami wąskotorowymi w przyszłości. W
ramach przygotowania należy przejąć w zarząd nieruchomości, będące przedmiotem
niniejszego projektu. Należy przeprowadzić inwentaryzację oraz ocenę stanu torowiska wraz
z wskazaniem prac naprawczych, jakie powinny zostać przeprowadzone celem przywrócenia
przejezdności linii wąskotorowej oraz dokładnego kosztu inwestycji. Możliwe będzie
zaistnienie potrzeby wydzielenia działek, na których znajduje się linia wąskotorowa z
wielkoobszarowych nieruchomości leśnych. W ramach realizacji projektu należy
76
przeprowadzić: prace w zakresie naprawy torowiska, polegającej m.in. na uzupełnieniu
brakujących elementów (przede wszystkim skradzionych lub zużytych elementów
mocujących), wymianie części podkładów, naprawie rozjazdów wraz z uzupełnieniem
brakujących ich elementów (iglice, mechanizm, oznakowanie); prace w zakresie budowy
infrastruktury obsługi i adaptacji na cele rekreacji i turystyki, polegające na budowie co
najmniej jednego peronu w obrębie stacji na końcowym odcinku linii wraz z małą
architekturą: wiatą, ławkami i stylowym oświetleniem oraz miejscem na ognisko z
zadaszeniem i ławkami na terenie „tartaku”, zakup dwóch drezyn wąskotorowych – ręcznej i
rowerowej. Odbiorcą projektu będą przede wszystkim mieszkańcy miejscowości Kłaj, jak i
całej Gminy Kłaj, a także przyjezdni – turyści i odwiedzający Gminę Kłaj i Puszczę
Niepołomicką.
Prognozowane rezultaty: Projekt będzie mieć wpływ na poprawę stanu infrastruktury
turystycznej na terenie całej gminy oraz przyczyni się do wzrostu aktywności czasu wolnego
mieszkańców – dotyczy wszystkich podobszarów rewitalizacji w Gminie Kłaj.
Czas trwania projektu: I kwartał 2018r. - II kwartał 2019r.
Szacunkowy koszt: 2 500 000 zł
Potencjalne źródła finansowania: Oś priorytetowa 11. – Rewitalizacja Przestrzeni
Regionalnej – Działanie 11.4 – Rewitalizacja Terenów Poprzemysłowych; Program Rozwoju
Turystyki do 2020 r. – dotacje krajowe na realizację celów programu m.in. dla jednostek
samorządu terytorialnego;
o Przewidywany poziom dofinansowania ze środków zewnętrznych: 75 %;
o Pozostałe 25%: wkład własny Gminy Kłaj.
Sposób oceny i miary:
· Liczba elementów uzupełnionych i wymienionych w wyniku naprawy torowiska;
· Liczba zakupionych pojazdów;
· Liczba wybudowanych obiektów infrastruktury i małej architektury;
· Liczba osób korzystających ze zrewitalizowanej przestrzeni;
· Liczba zorganizowanych przejazdów.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
vutik
Młotkowy
**
Długość toru:: 116 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 28 Marzec 2017, 11:55:30 »
+8

Spieszę z informacją, że mój album z kolejki ZPD Kłaj uzupełniłem właśnie o archiwalne fotki z lat 1995 ("rozpoznanie terenu"), 1996 (pierwszy przejazd kolejką, dojechaliśmy wtedy chyba do pierwszego rozjazdu stacji końcowej) i 1997 (impreza zorganizowana przez Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych w ramach zlotu miłośników kolei w Krakowie, wtedy też odwiedziliśmy krakowskie wodociągi). Zdjęcia z 1996 roku są datowane orientacyjnie, nie zachowały się moje notatki z tego wyjazdu.

Zapraszam: https://goo.gl/photos/LXi3AF934NSrF6q4A

Przy okazji: dlaczego kolejka w Kłaju nadal jest w "nieistniejących"?
Zapisane
PiotrS
Mechanik
***
Długość toru:: 174 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 11 Lipiec 2017, 14:23:37 »
0

Witam

W Kłaju trwa remont drogi prowadzącej wzdłuż torów kolejki do osiedla w lesie. Wczoraj otrzymałem od kolegi kilka zdjęć dokumentujących stan torowiska w okolicy przejazdu.

http://wstaw.org/m/2017/07/11/IMG_20170710_183503.jpg
http://wstaw.org/m/2017/07/11/IMG_20170710_1834241_2.jpg
http://wstaw.org/m/2017/07/11/IMG_20170710_183441_1.jpg
http://wstaw.org/m/2017/07/11/IMG_20170710_183453_1.jpg

Pytanie czy remont drogi przewiduje zachowanie przejazdu w aspekcie planów związanych z rewitalizacją kolejki.

Pozdrawiam.

Piotr S.
Zapisane

PiotrS
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 263 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 11 Lipiec 2017, 16:58:40 »
0

Widząc jak potraktowali szyny,wątpię aby odbudowali Smutny
Zapisane

pozdrowienia
PiotrS
Mechanik
***
Długość toru:: 174 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #46 : 26 Styczeń 2018, 19:31:41 »
0

Cześć

W ostatnią niedzielę tj. 21 stycznia 2018 r. odwiedziłem Kłaj i przy okazji rzuciłem okiem na stan linii wąskotorowej ZPD. W związku z remontem i wyasfaltowaniem drogi prowadzącej do osiedla w lesie wycięto tor na 3 przejazdach, w tym na zjeździe na teren osiedla.

To co zobaczyłem nijako zaprzecza zamiarom reaktywacji kolejki przez Gminę. Położenie asfaltu na zjeździe na działkę osiedla związane było z podniesieniem poziomu nawierzchni drogi o kilkadziesiąt centymetrów względem niwelaty toru. Tym samym udrożnienie szlaku w tym miejscu od teraz wiązałoby się  z dosyć głębokim przekopaniem drogi na głębokość około 50 cm co wydaje się nieracjonalne i nierealne. Podobnie się sytuacja przedstawia na przejeździe w lesie. Trochę lepiej to wygląda na przejeździe przy przyjeździe linii normalnotorowej. Tam poziom nawierzchni drogi został nieznacznie podniesiony a przęsło torowe wycięte i odłożone. Pomimo zeszłorocznych optymistycznych wieści perspektywa reaktywacji kolejki wciąż się oddala. Z roku na rok stan techniczny zachowanej infrastruktury się pogarsza, linia ulega fragmentacji i jest coraz bardziej zdekompletowana.

http://vlep.pl/ib62pu.jpg
http://vlep.pl/brz28h.jpg
http://vlep.pl/pcsa1w.jpg

Pozdrawiam serdecznie.

Piotr S.
Zapisane

PiotrS
banowy
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 28 Styczeń 2018, 21:27:00 »
+4

Bez urazy dla Szanownych Decydentów z Kłaja - ale nasunął mi się przy lekturze tego wątku usłyszany gdzieś kiedyś limeryk (niekolejowy, ale adekwatny): "Chwalił się raz pewien pan rodem z Kłaja, że posiada trzy wspaniałe jaja. Gdy ciekawe panienki ściągnęły zeń spodenki - że nie ma żadnego - wyszło na jaw." Z góry przepraszam, jeśli ktoś potraktuje to jako offtop....
Zapisane
PiotrS
Mechanik
***
Długość toru:: 174 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 15 Lipiec 2018, 12:28:57 »
0

Absurdów ciąg dalszy. Na zdjęciach wybudowany 2 lata temu przejazd w ciągu toru szlakowego kolejki ZPD Kłaj. Zdjęcia wykonałem 13 lipca 2018.

https://zapodaj.net/93464e30df355.jpg.html

https://zapodaj.net/dfe2d5c3f53a7.jpg.html

Kolejka wciąż istnieje. Jej stan z roku na rok się pogarsza ale może warto przenieść ten wątek do działu "Koleje przemysłowe" lub "Koleje leśne". Dział "Koleje leśne" byłby jak najbardziej adekwatny ponieważ zachowana infrastruktura stanowi spuściznę kolejki leśnej funkcjonującej w Puszczy Niepołomickiej w latach 40.

Pozdrawiam.

PiotrS
« Ostatnia zmiana: 15 Lipiec 2018, 12:38:30 wysłane przez PiotrS » Zapisane

PiotrS
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!