Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:11:49 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co na Wyrzyskich piszczy... :-)  (Przeczytany 267605 razy)
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #100 : 04 Marca 2013, 13:42:46 »
0

Cytuj
Pytanie o nawierzchnię i technologię zabudowy jest jak najwłaściwsze - chodzi o to aby nie popełnić błędów już popełnianych na innych kolejach

Spokojnie, byle kto tego nie będzie robił. Niestety nie znam się na tego typu pracach za dobrze, więc nie mogę podjąć dyskusji.
Wiem tylko, że największy problem w tym miejscu sprawiał brak podkładów na jednym z obecnych przęseł (błąd firmy remontującej DK10 ładnych parę lat temu) co powodowało, że szyny mocno pracowały rozbijając regularnie asfalt. Drugie przęsło, gdzie pozostawiono podkłady i tylko zalano je asfaltem, zachowuje się dzielnie do dziś mimo upływu lat.

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #101 : 04 Marca 2013, 18:33:58 »
0


Cytuj
i w jakiej technologii będzie wykonany?
Tu niestety moja wiedza nie jest wielka, w grę wchodzą dwa przęsła 20 m prawdopodobnie z szyn S42 i podkładów betonowych na tor 750.
Betoniaki na 750 w torze 600 na przejedzie przy tak ruchliwej drodze???  To można zrobić na szlaku ale nie na przejeździe.
Tu by były najlepsze szyny tramwajowe na podkładach z ceownika. Wszytko ze sobą dobrze zespawane żeby nie było luzów. Wszytko zalane jedno warstwo asfaltu. Nie można robić warstw bo to zaraz się rozsypuje.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #102 : 04 Marca 2013, 19:43:39 »
0

Dlaczego mowa jest o dwóch przęsłach po 20 m? DK 10 jest w rejonie Kosztowa dwujezdniowa?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
RadekO
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #103 : 04 Marca 2013, 19:54:48 »
0

Kochani będzie przęsło, będzie zrobione tak jak się należy - zostawiamy to fachowcom. Jeśli znajdziecie czas to zapraszamy bo nie ma co gadać trzeba działać i nie patrzeć na przeciwności, linia aż się prosi do jazdy!!!
Zapisane

Piszę poprawnie po polsku
Wyrzyska Kolejka Powiatowa
Pozdrawiam RADEK
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #104 : 04 Marca 2013, 19:59:31 »
0

tam jest jedna jezdnia i chodnik po obu stronach. Ale równoległe do torów biegnie droga wiec mamy podwójne skrzyżowanie. Ale to i tak jedno przęsło 20m powinno wystarczyć.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #105 : 04 Marca 2013, 20:22:24 »
+2

powinno wystarczyć.......
  ..... tej czczej pisaniny  Tak jak jeden z Kolegów wcześniej napisał: Kochani będzie przęsło, będzie zrobione tak jak się należy - zostawiamy to fachowcom
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #106 : 04 Marca 2013, 20:23:53 »
+2

Dobrze Radku, bastuję. Rozumiem że mamy fachowcom nie napraszać się z wiedzą zdobytą na przestrzeni ponad dziesięciu lat eksploatacji kolei wąskotorowych. Miejmy nadzieję że nie będą musieli uczyć się na błędach... własnych.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
RadekO
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #107 : 04 Marca 2013, 20:25:53 »
0

Kochany ta kolejka dla Powiatu i pobliskich gmin to czysta przyjemność i zysk dlatego nie spartolą sprawy a bynajmniej MY z TWKP nie pozwolimy na to
Zapisane

Piszę poprawnie po polsku
Wyrzyska Kolejka Powiatowa
Pozdrawiam RADEK
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #108 : 04 Marca 2013, 20:34:14 »
0

Dlatego była seria pytań, może nie bezpośrednich, którą można wspólnie zatytułować: "Czy znacie niebezpieczeństwa jakie występują przy budowie skrzyżowań linii kolejowych z drogami krajowymi?"
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #109 : 04 Marca 2013, 20:55:59 »
0

Rozumiem że mamy fachowcom nie napraszać się z wiedzą zdobytą na przestrzeni ponad dziesięciu lat eksploatacji kolei wąskotorowych.
Jak zwykle ..... nadinterpretacja. Oprócz takich fachowców tu są też "fachowcy" od klawiatury. I do tych kierowałem swój wpis.
Zapisane
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #110 : 04 Marca 2013, 21:56:54 »
0

Koledzy - wrzućcie na luz, naprawdę nie ma się o co sprzeczać.
Pracami przy przejeździe będą się zajmować ludzie, którzy nie raz już takie rzeczy robili (mamy kilka zaprzyjaźnionych ekip), tak więc cierpliwie poczekajcie na ukończenie prac.

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #111 : 04 Marca 2013, 22:17:39 »
+5

Kolego Studencie, nie chodzi tu o "napinanie się" a jedynie o "dmuchanie na zimne" bo całość operacji pachnie dobrymi chęciami i tylko tym.
Wykonanie trwałego przejazdu przez drogę o takim natężeniu ruchu nie może być podbudowane wyłącznie dobrymi chęciami. Potrzebna jest dobra podbudowa - zarówno w rozumieniu dosłownym jak i w przenośni.
Co do fachowców, zwłaszcza tych zaprzyjaźnionych. Sam mam doświadczenia jak rozmaite ludzie, którzy nie raz już takie rzeczy robili potrafili robotę spaprać.
Jak napisałem: chcecie to pomożemy uniknąć błędów gdzieś indziej popełnionych, nie chcecie - Wasza sprawa.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #112 : 05 Marca 2013, 15:19:12 »
+5

Sam mam doświadczenia jak rozmaite ludzie, którzy nie raz już takie rzeczy robili potrafili robotę spaprać.

To np.a propos //\ \  na 465? ;-)
Zapisane

student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #113 : 05 Marca 2013, 19:04:38 »
+1

Cytuj
całość operacji pachnie dobrymi chęciami i tylko tym.

Ok. Przekonamy się

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #114 : 07 Marca 2013, 20:31:12 »
0

Co prawda od jesieni z przyczyn oczywistych (brak czasu, kasy, mobilizacja na sezon itp) nie uczestniczę czynnie w życiu TWKP, ale z dobrze wiem że to co pisze Student to nie są czcze słowa. Oczywiście każdą robotę można spaprać (stara maksyma mówi "temu co nic nie robi, wszystko się udaje, a najlepiej gadanie "), lecz bądźmy dobrej myśli. Na pewno będziemy potrzebować wiele rąk do pracy, może więc potraktujemy to jako okazję aby bliżej poznać się przy wspólnej pracy Nagrodą będzie możliwość premierowego przejazdu pojazdem szynowym poza hektometr 12,0
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #115 : 18 Marca 2013, 11:39:34 »
0

Miło mi poinformować, że dzięki współpracy polsko - niemieckiej szlak oczyszczony został do stacji w Jeziorkach Kosztowskich
Pozostają w torze jeszcze gdzieniegdzie korzenie, które trzeba usunąć koparką, ale jesteśmy dobrej myśli.

Prace będą kontynuowane gdy nastanie przyjemniejsza aura.
W kwietniu, jak Bóg da, ruszamy na Wysoką  Spoko

http://feldbahn.forumieren.com/t8240-6-1-2-arbeitseinsatz-bei-der-wirsitzer-kreisbahn

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Bart
Młotkowy
**
Długość toru:: 132 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #116 : 18 Marca 2013, 21:57:45 »
0


Wir haben keine passwort.
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2013, 22:01:13 wysłane przez Bart » Zapisane

grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #117 : 18 Marca 2013, 22:45:48 »
0

Niestety powyższy link wymaga zarejestrowania na forum.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #118 : 18 Marca 2013, 23:22:02 »
+2

Cytat: Robert1887
Moin zusammen,

nach toller Koordination mit Peter und dem Verein in Weißenhöhe sind wir letztes Wochenende mit einem kleinen Stoßtrupp an die Strecke gefahren... Im Rahmen der Ökoausbildung hat uns das Wetter nicht im Stich gelassen (ein Tag nach Abreise kam das böse Schneetief..).

Ziel unserer Aktion war die Strecke nördlich der B10



Von dort aus ging es Richtung Gleisdreieck Zuckerfabrik, wo die polnischen Kollegen in den letzten Wochen schon gute Arbeit gemacht haben.

Lediglich ein Erdhaufen ist noch im Wege, wenn man Richtung Osten (Falmierow) abbiegt.



Ansonsten freie Fahrt in Richtung Czajcze. Abgesehen von Kraut, Gras und Blättern....




Bei Streckenkilometer näherten wir uns schließlich der berüchtigten Ortsdurchfahrt von Schönsee (Jeziorke). Dort standen reihenweise Bäume im Gleis.



Bei km 13,2 in Richtung Norden wurde der Wald noch dichter....



Nach unserem Einsatz vier Stunden später sah es anders aus



Gleismässig hat sich in den letzten hundert Jahren nicht viel verändert


Der Strecke weiter in Richtung Czajcze folgend entstanden dann diese Bilder







Nach drei Tagen Einsatz kamen wir dann endlich zu unserem Ziel, dem Haltepunkt in Schönsee (zweigleisig)




Rückblickend haben wir viel geschafft, Wissek und Lobsens ein gutes Stück näher zu kommen

Ein Ausblick auf die Strecke zwischen Czajcze und Lobsens.... Dort liegen zumindest bis kurz vor Lobsens auch noch alle Schienen......




Mit diesem tollen Grundstein freuen wir uns schon, Euch alle beim Einsatz im April in und um Weißenhöhe wiederzusehen...

Liebe Grüsse,
Robert

Tłumaczyć nie będę
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2013, 23:31:28 wysłane przez andrzej2110 » Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #119 : 18 Marca 2013, 23:26:36 »
0

Cytuj
Tłumaczyć nie będę

Przepraszam zainteresowanych.
Moja wina; nie zwróciłem uwagi, że niektóre tematy są tam zamknięte dla niezalogowanych.
Dzięki andrzej2110  

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!