Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 12:37:31 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co na Wyrzyskich piszczy... :-)  (Przeczytany 267697 razy)
stoker
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #120 : 09 Kwietnia 2013, 15:27:40 »
+1

Do Interloku w Pile przybył z Niemiec parowóz LAS. Obecnie trwają prace związane z przywróceniem mu wyglądu typowo polskiego oraz zamontowaniem hamulca parowego:

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-poznan,43/wazy-10-ton-choc-ma-tylko-6-metrow-szykuja-las-na-zlot-w-bialosliwiu,316719.html

http://www.powiat.pila.pl/starostwo-powiatowe/aktualnosci/411;las-na-torowisku

Paweł Korcz
Zapisane
Sputnik
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #121 : 09 Kwietnia 2013, 16:55:38 »
0

Cytuj
Do Interloku w Pile przybył z Niemiec parowóz LAS. Obecnie trwają prace związane z przywróceniem mu wyglądu typowo polskiego oraz zamontowaniem hamulca parowego.
Czy może ktoś mi rozjaśnić temat montażu hamulca parowego na tym konkretnym egzemplarzu parowozu "LAS" ?

Czym dokładnie montaż tego hamulca jest spowodowany ? Rozumiem, że ma to też coś wspólnego z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa na kolei.

Od jakiego parowozu zostanie zamontowany w "Lasku" hamulec parowy ? Od Px48, czy też normalnotorowego Ol49 ?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #122 : 09 Kwietnia 2013, 19:15:15 »
0

E, no czy Kolega Sputnik jąderka sobie robi?

Parowozy Las były wyposażone w hamulec ręczny - rzutowy (taka bambuła od zwrotnika na tylnej ścianie budki maszynisty co jak się ją przerzuci w lewo to klocki hamulcowe cisną na koła). Hamulec ten służył jako postojowy, choć w zasadzie można było go użyć jako roboczego bo siłę hamowania miał sporą, tylko wygody obsługi nie uświadczy się.

Oprócz tego parowozy miały hamulec parowy: para z odbiornicy przechodziła przewodem do "kranu maszynisty" - kurka dwudrogowego podobnego wyglądem do zaworu hamulca dodatkowego w lokomotywach z hamulcem pneumatycznym. Po przekręceniu rękojeści płynęła rurką do cylindra hamulcowego umieszczonego pod podłogą budki w którym to cylindrze tłok napierał na dźwignię naprężającą układ cięgła przyciskającego klocki do kół. Dokładnie ten sam układ który można było naprężyć przerzucając bambułę ręcznego.

Z jakichś powodów lok widocznie nie ma cylindra i kurka hamulca parowego, stąd konieczność montażu, ale nie jest ona spowodowana obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa na kolei a zwykłą wygodą obsługi pociągów. Szczególnie pasażerskich, gdzie trzeba się zatrzymać we właściwym miejscu, czy też gładko dojechać do wagonów.
Pamiętajmy, że parowozy prowadzące ruch na kolejach przemysłowych nie musiały się specjalnie szczypać z kwestiami hamowania - tam opory ruchu wszelakich pojazdów były zasadniczo tak wielkie, że wystarczyło zamknąć parę do silników, a skład stawał. Podobnie nawet mocny dojazd do pogniecionych wagonów pełnych kamieni czy buraków nie był szkodliwy dla "pasażerów". Możliwe zatem że ów Las nie posiadał hamowania parą już w czasach gdy był lokomotywą a nie sprzętem rozrywkowym.

Kolega Sputnik pomylił hamulec parowy z powietrznym. PeiXy i OeLki mają sprężarki które dostarczają tego co trzeba hamulcom. Tutaj nie ma mowy o zakładaniu sprężarki tylko dodaniu możliwości hamowania bezpośrednio parą.

A swoją drogą to jaki polski numer ma ów czajnik?
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2013, 19:18:29 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
stoker
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #123 : 09 Kwietnia 2013, 20:28:02 »
+1

A swoją drogą to jaki polski numer ma ów czajnik?


3471 / 1957 r.

http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc2=on&par=Las3471

Paweł
Zapisane
Sputnik
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #124 : 10 Kwietnia 2013, 16:33:57 »
0

Dziękuję koledze Kucykowi za wyczerpującą odpowiedź. Jeśli chodzi o szczegóły budowy parowozu to jestem zupełny laik Niezdecydowany

Dobrze, że mamy na forum chociaż jedną osobę, która miała do czynienia z parowozem na co dzień i wie o nich prawie wszystko

Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #125 : 10 Kwietnia 2013, 17:01:27 »
0

Odnośnie foto z 1995 roku. Czy tam widać trzy syny? I czy hala w Witaszycach służyła jakimś kolejowym celom po rozbiórce kolejki jak można wywnioskować z w/w zdjęcia?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #126 : 11 Kwietnia 2013, 19:58:01 »
0

Cytuj
Odnośnie foto z 1995 roku. Czy tam widać trzy syny?

O jaka fotografię chodzi?

Cytuj
I czy hala w Witaszycach służyła jakimś kolejowym celom po rozbiórce kolejki jak można wywnioskować z w/w zdjęcia?

Witaszyce to zupełnie inna kolej, Kolego...

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #127 : 11 Kwietnia 2013, 20:31:31 »
+4

Czy tam widać trzy syny?
Raczej: Trzech Synów
Profesor Miodek
Zapisane

errorr
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #128 : 12 Kwietnia 2013, 11:45:48 »
0

http://www.faktypilskie.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=12991%3Azlot-pod-par&catid=44%3Abialosliwie&Itemid=37
czyli III Zlot od 30 maja do 2 czerwca
Zapisane

"Najpiękniejsze są takie podróże, które pamięć na zawsze zachowa,
gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, a kolejka - wąskotorowa"
(J. Kondratowicz)
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #129 : 12 Kwietnia 2013, 22:11:36 »
+1

Cytuj
czyli III Zlot od 30 maja do 2 czerwca

Dokładnie.
Bardziej szczegółowy plan przedstawiony będzie pod koniec kwietnia.
Na razie mamy potwierdzenie przybycia 2 parowozów oraz przynajmniej 2 lokomotyw spalinowych.

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #130 : 21 Kwietnia 2013, 12:07:30 »
0

Z niemieckiego forum.  Post napisany Fr 19 Apr 2013, 22:43
Ciekawa szczotka torowa
Cytat: ZZ Top
Der 7. Arbeitseinsatz hat begonnen. Nach meiner Ankunft in Weißenhöhe fand ich einen Teil der Truppe in Seeheim. Diese warteten dort auf die Ankunft der NS1 aus Guldental mit dem "Besen" aus Ilmenau, der hier zu seinem ersten Einsatz kommt.

Bild1


Danach ging es weiter auf getrennten Wegen (Straße, Schiene) zur S10.
Bild2


Der Kühler gönnt (braucht) sich hier einen Schluck.
Bild3


Bild4

 
An der S10 wurde noch einmal denn Arbeitsablauf für den nächsten Tag zu besprochen.
Bild5


Der Chef nimmt noch einmal Maß.
Bild6


Nach dieser Besprechung ging es zurück bis zur nächsten Straßenkreuzung. Hier wurde dann der "Besen" gedreht.
Bild7


Bild8


Bild9


Bild10


Bild11


Bild12


Bild13


Das Gegengewicht wird wieder aufgesetzt.
Bild14


Eine Sparmaßnahme. Der Chef hat die tägliche Wodkaration auf eine Flasche pro Tag reduziert.
Bild15


Der erste Einsatz des "Besens" macht zuversichtlich, es zeigte sich daß er einiges bewirken kann um die Strecke sauber zu halten.

Jetzt muß ich "Gute Nacht" sagen, denn Morgen sollen wir früh raus!
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #131 : 21 Kwietnia 2013, 12:16:42 »
0

He, fajna relacja z dużą dozą dobrego  humoru.
Zastanawiam się jednakowoż co autor pomysłu ciągnięcia owej szczotki miał na myśli ciągnąc ją...
Czy dobrze widzę że na 5 fotce za przejazdem są złożone przęsła do wbudowania?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #132 : 21 Kwietnia 2013, 12:21:28 »
0

Tak. Te przęsła niedawno przyjechały. Na jednym zdjęciu widać jaka szeroka droga jest w tym miejscu.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #133 : 21 Kwietnia 2013, 17:56:03 »
+1

Cytat: ZZ Top
Als ich nach meinem letzten Bericht gegen 23 Uhr noch einmal in die Gaststube ging stellte ich mit erstaunen fest, daß nur noch die Leute vom Verein am Tisch sassen. Die anderen waren schon zu Bett gegangen. daß hatte auch einen guten Grund,denn um 6 Uhr war Aufstehen angesagt, 6:30 Uhr Frühstück und 7 Uhr sollten wir an der S10 sein. (ohne Zug, wir hatten alles in den Autos)
Hinter die Bildnamen habe ich die Uhrzeit der Aufnahme geschrieben.

Bild14 06:54   Wir waren da.


Bild15 07:03


Bild16 07:43   Der Straßenbau rückt an.


Bild17 08:34   Die Arbeiten fangen an, in dem die Straße gesperrt wird.


Bild18 08:34   Und dann geht es endlich los.Zuerst wird die Stelle frei gelegt an der die Schienen durchgeschnitten werden müssen.


Bild19 08:37 der Asphalt wird geschnitten.


Bild20 08:41


Die drei "Ampelmänchen leisten großartiges! Zuverlässig mit einer gewissen Grazilität und Eleganz halten die JUNGS den Verkehr über Stunden flüssig am laufen.
Bild21 08:42  ;Bild22



Cytat: ZZ Top
Bild23 08:44


Bild24 08:45


Bild25 08:47


Bild26 08:55


Bild27 08:56   Peter zieht die alten Schienen.


Bild28 09:00   Im Hintergrund ist der Kran angekommen.


Bid29 09:02


Bild30 09:05   Zunächst fährt der Lader vom Straßenbau vor, um den Asphalt zu laden.


Bild31 09:08   Doch dann übernimmt Peter daß mit seinem Greifer.



Cytat: ZZ Top
Bild32 09:14   Der Leiter vom Straßenbau nimmt Maß.


Bild33 09:28   Als Peter fertig ist, übernimmt der Lader das Ausbackern der Grube.


Bild34 09:29   Auf der anderen Straßenseite wird derweile damit begonnen eine Laschung frei zulegen.


Bild35 09:38   Wieder wird gemessen.


Bild36 09:39   Peter kommt mit dem "Kleinen" um ein paar Platten aus dem Gleis zu heben.


Bild37 09:40   Es gelingt nicht.


Bild38 09:42;Bild39 09:43   Da muß Micha mit dem Hammer ran, der seinen Spaß dabei hat.


Bild40 09:48   Dann geht es. Im Hintergrund steht der Kameraman von Asta TV, die kurz vorher ankamen.



Cytat: ZZ Top
Bild41 09:53   Peter will die Schrauben wegbrennen.


Bild42 09:53   


Bild43 09:55   Micha holt die Flex.


Bild44 10:07   Einige vom Verein beschäftigen sich mit dem Freischnitt des nächsten Streckenabschnittes.


Bild45 10.15   Asta TV bei der Produktion.


Bild46 10:17   Bei Ihr dachte ich erst an Presse, Sie gehörte aber zu einer Gruppe aus Bromberg die den Verein unterstütze.


Bild47 10:25   Dann kam der Landrat.


Bild48 10:27   Das Interview wird gleich durch den Traktor dahinter unterbrochen werden.



Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #134 : 21 Kwietnia 2013, 17:58:44 »
0

Cytat: ZZ Top
Bild49 10:28   Mann flüchtete; Bild50 10:28   und dann ging es weiter.


Bild51 10:39   Der erste Frostschutz wird abgekippt.


Bild52 10:39   Das ist schon das zweite Interview.


Bild53 10:58   Man verlegt ein Leerrohr.


Zu diesen drei Bilder frage ich mich, was die technische Komission und die Rennleitung in Deutschland dazu sagen würden. Was man hier auf Bild 54 nicht sieht Schweller braucht kein Auto. Daß mit der Motorhaube war die Folge eines Wildunfall`s und der Kran mit seinem übersichtlichen und leicht zugänglichen Kabelbaum, das Öl auf dem Lenkgetriebe sagt uns das da noch welches drin ist.
Bild54 11:05


Bild55; Bild56


Bild57 11:07



Cytat: ZZ Top
Bild58 11:24   Sand wird angeliefert


Bild59 11.26   und verteilt.


Bild60 11:34   Die warten inzwischen, daß sie abladen dürfen.


Bild61 11.36


Bild62 11:37   Der Querschnitt durch den alten Überweg.


Bild63 11:47


Bild64 11:49   Auf den Sand kommt jetzt der erste Frostschutz.


Bild65 11:53   Radek hatte sich am Finger verletzt, deshalb nur die Kamera. Peter vertreibt sich die Zeit mit dem entfernen von Wurzelwerk.


Bild66 12:00   Gemessen und kontrolliert wird ständig.



Cytat: ZZ Top
Bild67 12:01


Bild68 12.10; Bild69 12.31


Bild70 12:41; Bild71 12:45   Zuschauer, im Hintergrund, vorne ist das wachsame Auge.


Bild72 12:45; Bild73 12:48


Bild74 12:49


Bild75 12:54   Hier wird der Aushub und das Baumaterial zwischen gelagert.


Bild76 12:56   Der Freischneidetrupp.



Cytat: ZZ Top
Bild77 13:15 Hier nimmt man es ganz genau; Bild78 13:32 Das Gleis schwebt heran.


Bild79 13:33; Bild80 13:35 Der Kran schafft es nicht ganz von seinem Standpunkt, so legt Peter das Gleis an seinen Platz.


Bild81 13:36


Bild82 13:39   Asta TV


Bild83 13:48   Der Leiter vom Straßenbau.


Die Schwellen sind unten nicht so eben wie der vorbereitete Untergrund, es wird gestopft, Das Gleis liegt zu hoch. Es muß noch einmal heraus und der Untergrund etwas abgekratzt werden.
Bild84 14:00; Bild86 14:13



Cytat: ZZ Top
Bild85 14:00   Der Teer wird angeheizt.


Bild87 14:20   Torsten prüft.


Bild88 14:25   Es passt immer noch nicht.


Bild89 14:30   Ein Arbeiter holt einen Stampfer um das Gleis "einzustampfen". Dabei reißt die Schnur zum starten das Motors.Hier schon bei der Reparatur.


Bild90 14:38   Dann geht es von Schwelle zu Schwelle.


Bild91 14:44   Jetzt paßt es, Frostschutz kann aufgefüllt werden.


Bild92 14:47   Aus der alten Schiene werden passende Zwischenstücke geschnitten,


Bild93 15:05   gebohrt


Bild94 15:14   und eingesetzt.



Cytat: ZZ Top
Bild95 15:39   Hier wird Teer verstrichen, um das Asphaltieren vorzubereiten.


Bild96 16:15   Der Asphalt wird eingebracht. An der Gleisbaustelle wird noch gearbeitet.


Bild97 16:38   Frostschutz wird direkt vom Hänger aus eingebracht.


Bild98 16:58


Bild99 17:18


Bild100 17:35   Die Spurrinne wird verfüllt, nicht bis oben, um sie gegen Wasser abzudichten.


Bild101 17:36   Eine Hochzeitskolone kommt vorbei.


Bild102 17:37


Bild103 17:46   Das Tageswerk! Man hätte sich mehr gewünscht, doch es war nicht möglich. Alle waren fertig, der Abend war dann auch kurz denn man wollte früh ins Bett.


Bild104 17:50   Die Straße wird gereinigt, der Asphalt gegossen. (zum abkühlen)


Nach diesem Bild bin ich dann auch gefahren, in die Rosa. Die Deckschicht kommt erst am Montag wenn auch der zweite Abschnitt gebaut wird. Der heutige Sonntag steht unter dem Motto "Fahrzeug und Werkzeugpflege". (ruhig)


Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #135 : 21 Kwietnia 2013, 18:20:00 »
+4

No, to jest porządna wymiana przejazdu wraz z najważniejszym: wykonaniem solidnej podbudowy.
Gratulacje!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 334 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #136 : 21 Kwietnia 2013, 22:00:48 »
0

W jakich okolicach ten przejazd?
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #137 : 21 Kwietnia 2013, 22:13:46 »
0

Nieżychowo DK10
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #138 : 23 Kwietnia 2013, 15:35:21 »
0

Pytanie do Organizatorów zlotu:
Czy można by w tym roku liczyć na jakiś plan imprezy uwzględniający wycieczki dalej niż Kocik Młyn? (o ile będą oczywiście, a można przypuszczać, że będą patrząc na postęp prac choćby przy przejeździe przed DK10...) ;-)
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #139 : 23 Kwietnia 2013, 22:43:46 »
0

Cytuj
Czy można by w tym roku liczyć na jakiś plan imprezy uwzględniający wycieczki dalej niż Kocik Młyn? (o ile będą oczywiście, a można przypuszczać, że będą patrząc na postęp prac choćby przy przejeździe przed DK10...) ;-)

Liczyć można

Kursy planowe mają jeżdzić na trasie Białośliwie - Pobórka, od Pobórki do końca przejezdności szlaku buszować będa Niemcy.
Pozdrowienia.
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!