Świat kolejek wąskotorowych SMF
02 Marzec 2021, 09:51:05 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Elk - noiwy sposob myslenia???  (Przeczytany 26640 razy)
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« : 31 Maj 2006, 20:02:51 »
0

Az wierzyc sie nie chce -

http://www.wm.pl/index.php?ct=elk&id=862926

Dobrze by bylo , zeby w slad za takim spojrzeniem poszly pieniadze zarowno  samorzadowe ,  jak i unijne. Zyczylbym sobie  , zeby zjawisko to stalo sie  PLAGA i rozprzestrzenulo sie na pozostale Koleje Waskotorowe.

Pozdrawiam

ok333
---------------------------------------------------------------------------
Kalisko - Turecka Kolej Waskotorowa
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
whisper
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 31 Maj 2006, 20:54:42 »
-1

Tia, ale pierwsi "milosniki" juz protestuja, bo jakzeby tak zmieniac trase kolejki. A to, ze stalaby sie duzo atrakcyjniejsza to juz pies.
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1954 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 31 Maj 2006, 20:59:34 »
0

Obawiam się że na przeszkodzie planom może stanąć wpis do rejestru zabytków.

Oczywiście jesetm wszystkimi czterema kończynami ZA wydłużeniem trasy do Augustowa. W końcu to tylko 16 km od Turowa. Czyli zaledwie przynajmniej 16 milionów na budowę...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
bigbird
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 01 Czerwiec 2006, 19:53:05 »
0

Dla mnie zmienianie trasy kolejki, aby przebiegala nad brzegiem jeziora zamiast przez pole, jest calkowicie poronionym pomyslem (przeciez kolejka jest i tak duza atrakcja, a koszty spowodowane takim posunieciem beda znacznie wieksze od zyskow). Natomiast faktycznie dobrym pomyslem byloby przedluzyc kolejke do Augustowa - to by na pewno spowodowalo olbrzymi wzrost zainteresowaniem nia.
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 01 Czerwiec 2006, 21:49:55 »
0

Tak , macie racje wszystkim sie nie dogodzi ! Bo ,  pewnie  znalezli by sie tacy , ktorzy domagaliby sie tunelu pod jeziorem? Chichot  Popieram wydluzenie linii az do Augustowa,choc caly szlak elcki i tak nie jest wykorzystany. A nad jeziora mozna dowozic turystow pojazdami na naped owsiany. A tam kazde miejsce pracy jest na wage zlota. Znam z autopsji , bo caly kwiecien spedzilem na Mazurach Garbatych - w ramach ,,humanitarnej eutanazjii'' jaka zafundowali mi NFZ i PKP  Chichot

Pozdrawiam serdecznie

,,wybyczony''  Chichot  ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #5 : 01 Grudzień 2006, 18:51:42 »
0

Witam, to pierwszy mój post, ale nie ostatni.

Nie tak dawno rozmawiałem z moim znajomym - pracownikiem Ełkckiej Kolei Wąskotorowej. Otóż powiedział on, że dobrym pomysłem było by przedłużenie linii do Augustowa. Jednakże z praktycznego punktu widzenia takie coś nie ma absolutnie żadnego sensu przynajmniej dla Ełku. Podróż na odcinku Ełk-Sypitki, na którym latem kursują pociągi turystyczne to 45 minut jazdy. Natomiast pociąg relacji Ełk - Turowo, pokonujący odległość 38 km potrzebuje na to niespełna 4 godziny. Budowa 16 km szlaku  Turowo - Augustów, a w rezultacie połączenie Ełku z Augustowem to dla miłosników koleji prawie 5 godzinna wyprawa tylko w jedną stronę!. Projekt taki ma sens wyłącznie wtedy gdy Augustów stałby się drugą stacją główną kolejki tak jak Ełk, otrzymując tabor, a co za tym idzie budowa niezbędnej infrastruktury technicznej, nie takiej jak dla zwykłej mijanki, lecz bardziej zaawansowanej. W tym momencie na budowie tego odcinka bardziej powinno zależeć samorządowcom Augustowa niż Ełku, co nie oznacza, że ełccy politycy nie powinni się tym zaintereswać. W końcu linia leży na terenie woj. warmińsko-mazurskiego a nie podlaskiego. Samorządowcy Augustowa nie mają prawa ani kompetnecji dofinansowywać inwestycji leżącej w innym województwie i powiecie. Jak widać sprawa jest dość skomplikowana, co nie znaczy że nie do zrealizowania.

A propo przesunięcia lini EKW, bliżej jezior. Cała infrastruktura wąskotorówki jest wpisana do rejestru zabytków, więc ingerencją w nią nie jest możliwa. Być może ten kto to wymyślił, zobaczył jak w trakcie remontu wiaduktu wąskotorówki nad obwodnicą rozebrano fragment normalnotorowej bocznicy, przesuwając stu metrowy odcinek wąskiego toru bardziej w lewo względem poprzedniej lokalizacji, przy okazji likwidując dwa (tylko dwa były na całej kolejce) świetlne semafory.
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 01 Grudzień 2006, 19:39:29 »
0

Cytat: "Referee"
Natomiast pociąg relacji Ełk - Turowo, pokonujący odległość 38 km potrzebuje na to niespełna 4 godziny.


Czy przypadkiem się nie pomyliłeś :?: To pociąg jedzie 10 km/h :?: Troche to śmieszna prędkość :mrgreen:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1327 m

Na służbie Na służbie


WWW
« Odpowiedz #7 : 01 Grudzień 2006, 22:25:30 »
0

Może tak być

Pociąg relacji Starachowice Wschodnie Wąskotorowe-Lipie jedzie rozkładowo 35 minut a to jest niespełna 4 kilometry...
Zapisane

Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #8 : 02 Grudzień 2006, 10:09:24 »
0

Znajomy kolejarz powiedział mi, że sama podróż na 15 km odcinku do Sypitek to jest 45 minutowa męczarnia dla wielu podróżnych. Trzeba spojrzeć na to z perspektywy fatalnego stanu torowiska. Już teraz szlak pod Kałęczynami jest w nieciekawym stanie. Jadąc w sierpniu zamówionym pociągiem, tak bujało, że pasażerowie kurczowo chwytali się czegokolwiek w wagoanach, a że to byli Niemcy niestety nie udało mi się zrozumieć co na ten temat sądzą. Nie ważne jest jak długo jedzie pociąg ważne jest, że w obecnych realiach trudno było by taką inwestycję przeprowadzić. Chyba, że do Ełku sprowadzić cudowne stowarzyszenie SKPL, które bardzo wiele do wąskiego toru zrobiło. Jednak bez pieniędzy to i oni wiele nie zdziałają.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 03 Grudzień 2006, 14:27:01 »
0

W Bieszczadach pociąg na trasie Majdan-Przysłup, odcinek 12 km pokonuje w czasie 1h 10min.
Na wąskich torach niskie prędkosci są normalne. Stąd też się wzioł pewnien słynny regulamin:
Cytuj
1. Zabrania się zbierania grzybów podczas jazdy pociągu.
2. W czasie jazdy wyskakiwanie z pierwszego i wskakiwanie do ostatniego
wagonu jest surowo wzbronione.
3. Wyśmiewanie się z pieszych i rowerzystów nie jest wskazane (w końcu i
tak nas wyprzedzą).
4. Zabrania się wznosić okrzyki w rodzaju "gaz do dechy", gdyż denerwują
maszynistę i mogą spowodować u niego czasową niezdolność do pracy.
5. Reklamacje dotyczące szybkości kolejki nie będą uwzględniane, albowiem
jedzie ona wolno ze względu na dobro podróżnych, a nie dlatego, że
szybciej nie może.
6. Podczas jazdy nad brzegiem jeziora zabrania się łowienia ryb z okien
wagonu - istnieje niebezpieczeństwo wciągnięcia kolejki do wody przez
wyrośniętą rybę.
7. Kąpiel w jeziorze podczas jazdy wzbroniona.
8. W razie trudności przy wjeździe na wzniesienia podróżni z ostatniego
wagonu zobowiązani są do popychania kolejki.
9. Wnoszenie do wagonów żółwi lub innych równie powolnych zwierząt
traktowane będzie jako prowokacja.
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #10 : 03 Grudzień 2006, 14:35:43 »
0

A gdzie ten regulamin był dostępny (gdzie się znajdował)?
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 03 Grudzień 2006, 14:37:52 »
0

Na większości wąskotorówek
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #12 : 03 Grudzień 2006, 14:42:41 »
0

W Ełku takiego czegoś nie widziałem. U nas kolejka jest mało oryginalna, chyba że w malowaniu taboru.
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 04 Grudzień 2006, 15:24:38 »
0

[ 1/2 OT ] A dokad sie Wam tak spieszy  :grin:  :?:  :?:  :?: Chcecie TGV na waski , po tym podmoklym terenie ?
Macie szynobusy od Olsztyna via Elk do Olecka (tym ostatnim - niebieskim - jechalem w kwietniu ).Starajcie sie przedluzyc ich kursowanie do Goldapi tak,zeby kuracjusze ( a jest ich sporo w Kumieciach Zdroju  w kazdym turnusie ) mogli w soboty czy niedziele  dojechac i powrocic na/z Waszej ,,ciasnotorowki''.Zapewnijcie jeszcze godziwa gastronomie (z kartaczami i Dojlidami  :wink: ) i bedzie OK.

Pozdrawiam

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
bigbird
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 04 Grudzień 2006, 17:48:33 »
0

Cytowany powyzej regulamin pochodzi z Gnieznienskiej Kolei Dojazdowej. I jako ze mialem okazje sie nia przejechac niedawno, doskonale rozumiem czemu ten regulamin zostal tak sformulowany...
Natomiast na temat Elckiej KD - coz, szkoda ze nie ma pociagow do Kalinowa/Turowa. Mozna by w wakacje chociaz ze dwa/trzy pociagi turystyczne tam puscic, chociazby w charakterze przejazdu specjalnego dla MK z fotostopami. Dla mnie wlasnie taka 45-minutowa przejazdzka nie jest specjalnie atrakcja, gdyz trwa zdecydowanie zbyt krotko. Nie mam ochoty wybierac sie cala ta droge z Gdanska do Elku po to, by miec taka przejazdzke ktora ledwie sie zacznie, a juz szybko zleci... Natomiast gdyby byly pociagi do Turowa, na pewno bym przyjechal na kolejke; 4-godzinna przejazdzka po pieknych krajobrazach Mazur to jest juz dla mnie duza atrakcja i dla czegos takiego juz warto by wydac troche kasy na podroz do Elku, nocleg i inne zwiazane z tym rzeczy...
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #15 : 04 Grudzień 2006, 21:24:24 »
0

Odpowiem na dwie kwestie.

1. Szynobus do Olecka i nie tylko. Planowane jest przywrócenie ruchu pasażerskiego na dwóch odcinkach Olecko-Gołdap i Ełk-Pisz. Pierwsza trasa obecnie jest nieprzejzdna. Wymaga kapitalnego remontu od uzupełnienia braków w nasypach aż po nowe torowisko i infrastrukturę kolejową, m.in. stacja Gołdap. Druga linia obecnie jest przejezda, jednak poruszające się tamtędy pociągi towarowe rozwijają zawrotną prędkość Vmax=15 km/h miejscami zwiększona do 30km/h. Tu także potrzeba wielkich nakładów pieniężnych. Linia do Gołdapii miała by połączyć miasta subregionu EGO (Ełk, Gołdap, Olecko) i dalej przez przejście graniczne z obwodem Kaliningradzkim. Linia do Pisza uruchamiana z zamiarem przywrócenia trzeciego połączenia Ełk-Olsztyn przez Pisz.
2. Tylko do Sypitek. Dla jednych przejazd do Sypitek to żadna atrakcja. 15 km wiedzie przede wszystkim przez łaki i pagórki wschodnich Mazur. Innym te 45 minut podróży to wystarczająca podróż, szczególnie dla szybko nudzących się dzieci. Chyba oczywistym jest to że znacznie więcej jest zwykłych turystów niż kolejowych miłośników którzy cenią sobie przejazd całym szlakiem tylko po to aby zobaczyć manewry na końcu trasy czy tylko po to aby przyjrzeć się w jakim stanie zachował się np. dworzec i jak spełnia inne funkcje np. mieszkalne.
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 01 Styczeń 2007, 16:40:32 »
0

Piottr_tt napisal :

Cytuj
Oczywiscie jestem wszystkimi czterema konczynami ZA wydluzemniem trasy do Augustowa. W koncu to tylko 16 km od Turowa .


Piottrze tymbardziej ,ze tory  niemieckiej feldbahny docieraly w 1914 roku - poprzez lasy augustowskie - do Jeziora Bialego (sic ! ) :roll:  :

http://www.grwar.ru/pictures/pictures.html?id=42

Pozdrawiam Noworocznie

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 01 Styczeń 2007, 16:55:51 »
0

I jeszcze jedna fotke dorzuce :

http://www.grwar.ru/pictures/pictures.html?id=43

most na rzeczce Kamionka nieopodal jez.Bialego.
            *   *   *


...i zeby nie spotkac sie z zarzutami Admina i Merdatora - dorzucam  03 IV 2007 r

 :wink:

CZYLI NOWY SPOSOB MYSLENIA  ...c. d . Nowy sposob promocji ... po amerykansku :

 :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=6iE-KM_7Nzg   i  ... jeszcze II-ga czesc :

 :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=70nW9vedTb0&mode=related&search=

I wiesc nie tylko po swiecie  , ale i po Polsce sie niesie .

Pozdrawiam
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #18 : 26 Maj 2008, 15:09:00 »
0

http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080526/REG30/566536992

Cytuj
W deszczu pod parą

Do 2001 roku kolejką do Ełku przyjeżdżali mieszkańcy okolicznych wsi. Dziś jest ona największą atrakcją turystyczną i pomysłem na oryginalną imprezę.

Kamil Worończuk z Ełku nie oparł się pokusie bliskiego przyjrzenia się zabytkowemu parowozowi Ełckiej Kolei Wąskotorowej (E. Matys) Niezapomniany wieczór kawalerski i sezonowe kursy turystyczne to tylko dwa ze sposobów, w jaki dziś wykorzystać można Ełcką Kolej Wąskotorową. Mieszkańcy okolic Ełku na co dzień korzystali z niej nie tak dawno, bo przed siedmioma laty. W sobotę z okazji "Dni Pary" ciuchcia wyjechała w pierwszy w tym roku turystyczny kurs do Sypitek.

Obrona kuchni polowej
Zanim wyruszyliśmy w niecodzienną podróż - zabytkowy parowóz PX 48 ciągnie wagony tylko przy wyjątkowych okazjach - kilkadziesiąt lat wstecz przeniosło nas Towarzystwo 9. Pułku Strzelców Konnych z Grajewa.

- Za dwa dni rozpocznie się wojna - w klimat inscenizacji wprowadził Grzegorz Marciniak, dowódca pokazu. - Zadaniem żołnierzy jest zabezbieczenie transportu kolejowego jadącego na front. Pociąg będzie wiózł cenny ładunek - kuchnię polową.
Po wagony, które w podróż do Sypitek zabrały turystów żołnierze przyjechali w zabytkowym brankardzie - towarowym wagonie, który przed laty wchodził w skład eszelonu, kolejowego składu wojskowego.

- Dzięki uprzejmości grajewskiego towarzystwa mogliśmy w atrakcyjny sposób pokazać nasze eksponaty - mówi Mirosław Sawczyński z Muzeum Zabytków Kolei Wąskotorowej w Ełku. - Zabytkiem jest też platforma zamykająca skład, na której jadą żołnierze i kuchnia polowa.

Z roku na rok przybywa atrakcji
Przejazdy kolejką to nie jedyna atrakcja czekająca na turystów odwiedzających dworzec EKW. W muzeum, w którym eksponaty nie tylko się ogląda, ale również dotyka, poznać można historię kolejnictwa. W skansenie pszczelarskim warto zajrzeć do środka ula i dowiedzieć się, jak wyglądała produkcja miodu, a w pracowni rzeźbiarskiej efekty swojej pracy prezentują ełccy rzemieślnicy. W tym roku po raz pierwszy w ofercie EKW znalazły się pokazy kowalstwa artystycznego w zabytkowej kuźni wąskotorowej.

- Każdego sezonu, w ramach kursów turystycznych jesteśmy w stanie przyjąć ok. 50 tysięcy gości - mówi Ireneusz Dzienisiewicz z Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ełku. - Rekordowa ilość turystów skorzystała z naszych usług w 2006 roku - ok. 16 tysięcy.

Bilety na turystyczny przejazd kolejką kosztują 20 zł (normalny), i 10 zł (ulgowy), a dzieci do lat 5 jeżdżą za darmo. Wagon i lokomotywę na własną imprezę wynająć można już za ok. 700 zł. W ubiegłym roku ełcka kolejka dwukrotnie wykorzystywana była jako atrakcja wieczoru kawalerskiego.

Gazeta Współczesna
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!