102N
|
 |
« Odpowiedz #120 : 26 Kwietnia 2011, 12:02:09 » |
+1
|
Mam pytanie. Jakie prace są potrzebne przy wózkach, by wagony 3Aw mogły jeździć ?( chodzi mi głównie o nr 1946)
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #121 : 26 Kwietnia 2011, 14:33:52 » |
0
|
Mam pytanie. Jakie prace są potrzebne przy wózkach, by wagony 3Aw mogły jeździć ?( chodzi mi głównie o nr 1946)
Na chwilę obecną planowany jest przegląd, który pozwoli ocenić zakres koniecznych prac. Jak tylko zostaną ukończone wózki technologiczne wywiązęmy wózki i poddamy je szczegółowemu przeglądowi. Natomiast chciałbym zaznaczyć że aktualnie wagon 1946 wygląda dokładnie tak:  Wspawaliśmy pierwszych 6 wstawek, które usztywniły konstrukcję wagonu i zapobiegły dalszej jego deformacji, do wstawienia zostało jeszcze 26 takich wstawek (WSZYSTKIE słupki na długości 30cm od ramy były skorodowane do tego stopnia, ze były przerwane), dach na środku wagonu ugniął się w dół o około 3-4cm. Jeszcze rok stania w krzakach i naprawdę nie byłoby co zbierać z tego wagonu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Patrick II
Młotkowy
 
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #122 : 26 Kwietnia 2011, 16:51:01 » |
0
|
troszeczkę rdzy  ile oryginalnych części jest do uratowania? 
|
|
|
Zapisane
|
ehhh...
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #123 : 26 Kwietnia 2011, 18:09:55 » |
0
|
ile oryginalnych części jest do uratowania?  Szacuję, że około 50%, najważniejsze są detale takie jak wywietrzniki, ramy okienne itp. słowem wszystko co dość trudno lub drogo byłoby odtworzyć. Oczywiście wszystkie zachowane części które przejdą weryfikację będą wymagały mniejszej lub większej regeneracji. Aktualnie zadaniem nr.1 jest jak najszybsze przygotowanie do piaskowania obydwu wagonów, dlatego gorąco zapraszamy praktycznie w każdy weekend do udziału w pracach. Mamy zadania zarówno proste (np. demontaż elementów wnętrza wagonu) jak i bardziej skomplikowane wymagające wprawy i doświadczenia (cięcie i demontaż blach poszycia, czyszczenie ramy z resztek skorodowanych profili).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Patrick II
Młotkowy
 
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #124 : 26 Kwietnia 2011, 18:38:25 » |
0
|
a podwozie, osie, zawieszenie, smarownice git?? czy będziecie musieli sami zrobić od nowa??
|
|
|
Zapisane
|
ehhh...
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #125 : 26 Kwietnia 2011, 21:52:58 » |
0
|
a podwozie, osie, zawieszenie, smarownice git?? czy będziecie musieli sami zrobić od nowa??
Jak już kolega pisał, nie da się wszystkiego robić jednocześnie, zwłaszcza, że nie ma komu  Generalnie podwozie jest w dużo lepszym stanie niż pudło. Wagon doskonale się toczy, wszystkie resory wydają się kompletne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #126 : 27 Kwietnia 2011, 09:03:38 » |
0
|
a podwozie, osie, zawieszenie, smarownice git?? czy będziecie musieli sami zrobić od nowa??
Pierw pudła, potem reszta. Na chwilę obecną wózki stwarzają całkiem przyzwoite wrażenie ale to tylko wrażenie, pogadamy jak je wywiążemy i rozbierzemy na części pierwsze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #127 : 30 Maja 2011, 12:00:42 » |
0
|
W Rogowie nieustająco pracujemy nad naszymi dwoma wagonami 3Aw, kilka nowych fot. na naszej stronie: http://kolejrogowska.pl/?page_id=2Zaczynają nas gonić terminy rozliczenia etapów prac przy tych wagonach dlatego gorąco apelujemy do wszystkich, którym nieobcy jest los tych zabytków o pomoc. W najbliższy weekend 4-5 czerwca planujemy zintensyfikować nasze prace. Robota przede wszystkim na szlifierkę, jak ktoś ma własną - niech przywiezie. Oczywiście nocleg i miłą atmosferę zapewniamy W sprawie szczegółów prosimy wysyłać maile do koordynatora - Adama W.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #128 : 17 Czerwca 2012, 13:25:19 » |
0
|
Ciekawostka: Reklama KNN 2012 ciągle jeździ w akaemach, wzbudzając przy tym zainteresowanie podróżnych
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #129 : 17 Czerwca 2012, 18:54:31 » |
0
|
Ciekawostka: Reklama KNN 2012 ciągle jeździ w akaemach, wzbudzając przy tym zainteresowanie podróżnych
Mam nadzieję, że niebawem zamieni się w reklamę po prostu KWRRB 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #130 : 18 Czerwca 2012, 13:02:56 » |
0
|
Połowa de facto jest reklamą KWRRB po prostu 
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #131 : 01 Lipca 2012, 10:19:59 » |
+4
|
Na naszej stronie prezentujemy garść nowych zdjęć z postępu prac: http://kolejrogowska.pl/?page_id=2Wszystkim zaangażowanym w prace gorąco dziękujemy  Jednocześnie zapraszamy wszystkich chętnych do przyłączenia się do naszych prac, zwłaszcza przy odbudowie wagonów 3Aw. Jesteśmy w Rogowie w każdy weekend a zajęcie znajdzie się dla każdej pary rąk, oczywiście dostosowane do chęci i indywidualnych umiejętności 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #132 : 11 Sierpnia 2012, 08:32:06 » |
+1
|
W dniach 16 - 19 sierpnia zapraszamy do udziału w ciekawych pracach w Rogowie. Zakres prac dotyczy dwóch projektów prowadzonych aktualnie przez FPKW: - odbudowy wagonu 3Aw (Bxhpi 1908) - budowy peronu na st. Rogów Towarowy Wąsk. Na miejscu istnieje możliwość bezpłatnego nocowania (trzeba mieć tylko własny śpiwór), ponadto są jak zawsze toalety i prysznice z ciepłą wodą  Zapraszamy na wakacje w Rogowie!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #133 : 20 Sierpnia 2012, 13:57:04 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
tompalec
|
 |
« Odpowiedz #135 : 03 Września 2012, 23:05:01 » |
0
|
ZAJEBISTE  Sorki ale inaczej nie mogłem tego wyrazić
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #136 : 04 Września 2012, 00:40:29 » |
0
|
A to widać wreszcie efekt tych kilku tygodni (chyba ze trzech) coniedzielnych nalotów ;P
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #137 : 04 Września 2012, 07:33:33 » |
+2
|
Z tego co wiem, to H0e ma proporcje 1:87 a nie 1:1 Śliczne zdjęcia! I proponuję od ręki polinkować się bezpośrednio z kolejrogowska.pl
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2012, 07:57:06 wysłane przez Brood.K »
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #138 : 04 Września 2012, 07:38:48 » |
0
|
A jakim cudem ci lotnicy znaleźli się w kooperacji z Wami? Można jakieś szczegóły? Ekstra fotki 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
czerwony
Nowicjusz

Długość toru:: 24 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #139 : 05 Września 2012, 20:52:30 » |
-7
|
Wiem, że sprowokuję i pewnie zaraz nieźle mi się zbierze, ale proponuję zmienić nazwę tego tematu z "PRACE NA KWRRB" na "PRACE NA KWRJR" - czyli Kolej Wąskotorowa Rogów-Jeżów-Rogów.
A tak poza tym to fajne i oryginalne zdjęcia.
Pozdr
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|