andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #120 : 03 Listopada 2009, 21:17:40 » |
0
|
Ubytki do 2500 mb - to bardzo konkretny argument. 2,5km ubytku na lini 70km to nie jest tak dużo jeszcze. Łącznie nawet jakby brakowało 7 km to by była tylko 1/10. Ile brakuje na lini cukrowniczej Ostrowite - Brodnica?? Do tego wspomiana kolejka starachowicka gdzie brakuje 1/4 lini. A Stargard Szczeciński?? tam są spore ubytki a nadal zabytkiem jest a wadze chcą zamiast szyn mieć ścieżkę rowerowo. Czemu tam nei wykreślili?? bo nie podlega pod świętokrzyskiego konserwatora zabytków.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #121 : 03 Listopada 2009, 21:18:52 » |
0
|
Mi tam się już nie chce odpowiadać w detalu... Nie rozumiem postawy Kuca i innych osób które twierdzą, że kolejki nic nie są warte. Wg mnie są warte i mogą być treścią życia wielu osób. Ale chyba czegoś jednak nie rozumiem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
TW Kolejofil
|
 |
« Odpowiedz #122 : 03 Listopada 2009, 21:19:51 » |
0
|
społeczeństwo ma ten właśnie zabytek, dokładnie gdzieś Dokładnie w interesie, można by powiedzieć... Skoro już gadamy na tym poziomie. mogą być treścią życia wielu osób Dla niektórych jedyną istotną treścią...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #123 : 03 Listopada 2009, 21:39:20 » |
0
|
żadna wąskotorówka nie przyda się nikomu innemu niż mikolom, może tylko dodatkowo turystom W odwrotnej kolejności należy wymieniać uczestników utrzymania jakiejkolwiek kolei, czyli najpierw ogół, potem margines. Bo to turyści dają kolejce zarobić, a bez tego co Fenicjanie wymyślili, to sobie można tak właśnie popieprzyć na foremce. Ups, :oops: zapomniałem, że za dostęp do Internetu też trzeba zapłacić. Wąsko- normalno- szeroko-torówki muszą służyć ludziom. Więc ich istnienie zweryfikuje życie i... przyroda. @Andrzej 2110 Wydłub sobie jedno oko. Wszak stanowi ono tylko 0,0004% wagi Twojego ciała.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #124 : 03 Listopada 2009, 21:50:15 » |
0
|
A co mi tam... 2,5km ubytku na lini 70km to nie jest tak dużo jeszcze Jeszcze... Zresztą, to tylko najdłuższy odcinek bez torowiska. Ile jest w sumie? Czemu tam nei wykreślili?? Jeszcze... Wg mnie są warte i mogą być treścią życia wielu osób. Problem w tym, że w okolicach Pińczowa i Wiślicy nie ma takich osób, albo postanowiły one zająć się działającym fragmentem sieci... Zastanówmy się, co by się stało, gdyby Konserwator wbrew zdrowemu rozsądkowi nie wykreślił... i gdyby Minister w pijanym widzie nie uchylił jego decyzji (PKP zapewne złożyłoby odpowiedni wniosek). Śmiem twierdzić, że sytuacja przycichłaby na kolejne 5(-10-15) lat. W tym czasie zniknęłyby kolejne kilometry torów, część nasypów zostałaby wykorzystana jako źródło piasku i żwiru a na pozostałym torowisku rosłyby coraz dorodniejsze krzaki. Kolejny wniosek, kolejna wizja lokalna i... Rany Boskie!!! Zabytek zniknął!
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #125 : 03 Listopada 2009, 21:55:31 » |
0
|
Wydłub sobie jedno oko. Wszak stanowi ono tylko 0,0004% wagi Twojego ciała.
bez komentarza....
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
agneskate
|
 |
« Odpowiedz #126 : 03 Listopada 2009, 21:57:00 » |
0
|
Komentarz: 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Aga
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #127 : 03 Listopada 2009, 22:04:26 » |
0
|
Dawno nie widziałem tak trafnego komentarza... Można liczyć, że tor (czyli podkłady + szyny) to 30% linii, budowle ziemne + tyczenie to (powiedzmy) 50%, przepusty i wiadukty - 15% a pozostała infrastruktura 5%, z czego wynika, że po zniszczeniu 50% toru, 10% budowli ziemnych i 30% mostów kolej jest zachowana w ca. 75%. Pytanie tylko, do czego to się może komukolwiek przydać jeśli nie istnieje możliwość (o potrzebie nie wspomnę) ponownego uzyskania 100%. Tak jak w Totku - piątka to nie jest 83% szóstki...
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #128 : 03 Listopada 2009, 22:45:05 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:28:21 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #129 : 04 Listopada 2009, 00:35:24 » |
0
|
Widzę, ze jak się nie ma o czym pisać to i jedni i drudzy pieprzą. Stanowiska się wyostrzają. Potęga internetu  Mnie można zaliczyć do grupy kłapaczy internetowych. Serio. Nie robi to na mnie wrażenia. A krytykować stanowisko konserwatora zabytków, nieczułe społeczeństwo będzie mi wolno, niezależnie od tego, czy ktoś podbił 2 czy 2222 podkłady, przejechał 5000 km na parowozie, złożył Lydke śrubka po śrubce, czy wypił 5 hektolitrów piwa na szlaku. Phinek, nie wiem o jakich ciętych szpilach piszesz - tak jakby ktoś coś zarzucał praktykom. Jak na razie od nierobów i pyskaczy zostali wyzwani teoretycy. Czy ci co są przeciwni zaistniałej sytuacji to jacyś debile? Na forum każdy ma prawo pisać, niezależnie od czasu spędzonego na wąskim torze, czy przy kompie. A może zamknijmy w cholerę forum, bo prawdziwi miłośnicy spędzają czas na szopie lub na szlaku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #130 : 04 Listopada 2009, 07:17:02 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:28:15 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #131 : 04 Listopada 2009, 07:29:20 » |
0
|
Do ile km Piaseczyńskiej jest do rozbiórki??? Da rade dojechać do następnej stacji za Grójcem?? Edit: Nie zapominajmy o innych kolejkach z ubytkami. Czyli do likwidacji całą nieużywana sieć Żuławki, Stargardzka, cześć Gryfickiej, Kaliskiej, Nasielsk wspomina wczesnej linia cukrownicza. A co by było gdyby takie podejście było kilka lat temu do kolejki w Czarnej Białostockiej?? Dziś Ogoniasty nie maił by co odbudowywać. Tak samo spore ubytki, zarośnięte torowisko przez las. W dodatku do Arboretum a w Młodawach mamy ogród na rozstajach. Tylko ze do Młodzaw połowę bliżej i mniej ubytków.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #132 : 04 Listopada 2009, 07:33:16 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:28:08 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #133 : 10 Listopada 2009, 13:53:00 » |
0
|
Wszyscy mieliśmy nieco więcej (i dobrze) czasu do zastanowienia, dlatego temat został otwarty i jako że dyskusja zeszła na ogólne zagadnienia ochrony wąskiego toru, to została przeniesiona. Do tego ogródka wrzucam kolejny kamyk. Mianowicie - poza ruchem społecznym (wolontariatem), który niewątpliwie jest istotny ALE NIEJEDYNY by ratować co się ostało, potrzebna jest oprócz przychylności konserwatorskiej, odpowiedzialna postawa miejscowego samorządu. I teraz powstaje dygresja: co to znaczy odpowiedzialna? Czy taka, by nie dopłacać do nie przynoszącego nawet minimalnych profitów zabawki dla mkoli czy garstki turystów, czy ratowanie (mimo pewnych wątpliwości natury ekonomicznej) jakby nie było: zabytku techniki, elementu krajobrazu kulturowego. A dyskusję chciałbym wzbogacić o wypowiedzi dotyczące Waszych doświadczeń. I tu pytanie dla działaczy praktyków (bo kłapacze internetowi zapewne nie mają o tym pojęcia): 1. WŁAŚCICIEL - jak wygląda sprawa współpracy z samorządem; głównie finansowej WSPÓŁpracy; 2. POŁOŻENIE - czy jest jakaś zależność, że na lepiej "prosperujące" kolejki ma fakt bliskości dużych ośrodków miejskich, że łatwiej o wolontariusza, że łatwiej o potencjalnego reklamodawcę, że takiego wolontariusza (czy związany z koleją bogatszy samorząd) stać na hojniejsze wsparcie "zabawy w kolej". Niech głosem w dyskusji będzie również sytuacja Pyskowic: Zdążyć przed śmiercią, poważne problemy Skansenu z Pyskowic Skansen kolejowy z Pyskowic to jedyny taki obiekt na Śląsku, unikat na skalę kraju. Działa od 10lat, ale teraz, kiedy stał się znany i rozpoznawalny pojawiły się czarne chmury. Pyskowicki Skansen może zniknąć z powierzchni ziemi. http://kolejpodsudecka.pl/portal/aktualnosci/113/zobacz.htmlI proszę tematu dyskusji NIE sprowadzać do skrajności.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #134 : 10 Listopada 2009, 16:49:02 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:26:40 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|