Hmm...Maszyny, która była na Helu osobiście nie widziałem, jednak wnioskując ze zdjęć była to "rasowa"

Gls-ka. Ale....
Lokomotywy MD2 miały fabrycznie zabudowymane sprężyny w celu amortyzowania nierówności w czasie jazdy. Natomiast lokomotywy Gls-30 posiadały typowe resory. Lokomotywa ze zdjęcia posiada resory a nie sprężyny. Ostoja nie pasuje jednak do Gls-ki. Moim zdaniem element ten był przebudowany w czasie eksploatacji, bądź (w co wątpię) lokomotywa wyjechała na resorach już z fabryki. Gdybam

Kolejna rzecz. Porównajcie pozycję maszynisty i rozmieszczenie przyrządów sterowniczych oraz wygląd zewnętrzny samej skrzyni biegów w bu maszynach.
Gls-30:
http://www.interlok.info/GLS30.htm (rysunek i zdjęcie na dole strony)
O&K MD2:
http://trains.laurell.nu/events/2005/seadville2-09.htmlhttp://www.feldbahn500.de/pictures/Dieselloks/lok_019/gallery_2.htmZdjęcia troche na szybko znalezione, ale jeśli ktoś kojarzy jak to wygląda to pewnie zauważy podobieństwo.
Jeżeli lokomotywa Gls z helu pochodzi z tej cegielni, to musiała tam być jeszcze druga maszyna. Ostoje tych maszyn zbytnio się od siebie różnią, żeby można je było przebudować w garażu. No i jeszcze osłona komory silnika, sprzęg...
Tak to wygląda moimi oczami.
Pozdrawiam
badziol