Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:51:37 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cegielnia w Rzucewie / Rutzau  (Przeczytany 13393 razy)
walec93
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« : 05 Stycznia 2010, 20:19:19 »
0

Witam.
Poszukuję zdjęć jak i informacji co do kolejki kursującej we wsi Rzucewo koło Pucka.

Z góry dzięki
Zapisane
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 06 Stycznia 2010, 16:54:24 »
0

Najprościej popytać w samej miejscowości, albo przeszukać gdańskie archiwa. Próbowałem sam coś poszukać, ale stare mapy niemieckie twierdzą, że do lat 40tych kolejki tam jeszcze nie było. Za to polskie mapy z lat 70tych wyraźnie wskazują na krótką, niewiele ponad kilometrową nitkę od cegielni do wyrobiska. Spróbuj zdobyć mapy w skali 1:10000 z lat 60tych, tam wszystkie torowiska są pozaznaczane. Na geoportalu niestety są już jedynie nowe arkusze, na których torowiska już nie ma.



Back... mała zmiana. W narodowym archiwum cyfrowym wisi zdjęcie opisane jako "nieustalony zakład przemysłowy w okolicy Rzucewa". Jego umieszczenie i wygląd jak ulał pasują do cegielni w Rzucewie. Zdjęcie zalinkowane poniżej.

Zapisane

Ha!
1852m
Czytelnik

Długość toru:: 2 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 01 Listopada 2011, 21:51:50 »
+8



Trafiłem na te foty na panoramio:)
Zapisane

Zaklinam czas w fotografie.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #3 : 01 Listopada 2011, 22:18:56 »
0

Chyba se jedno na tapetę wstawię Piękne
Zapisane

To jest przekaz.
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 02 Listopada 2011, 15:22:35 »
0

Ja se wrzuciłem To z tymi łowcami i Peksem...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #5 : 03 Listopada 2011, 00:28:12 »
0

Super fotka dwóch klasyków tzn.Gls-ki i Autosana H9 w barwach PKS.
Zapisane

Jakub Szadkowski
badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 03 Listopada 2011, 22:41:13 »
0

Super fotka dwóch klasyków tzn.Gls-ki i Autosana H9 w barwach PKS.

Oj.. Gls-ka to to nie jest

Ja tu widzę niemieckiego O&K MD2 z kabiną Gls-ki, a przynajmniej podwozie z tej maszyny.
Proszę porównać ze zdjęciami:

http://www.uzkorozchodky.hys.cz/existlok/ok_md2/ok_md2_003.php
http://www.buntbahn.de/modellbau/viewtopic.php?p=262157  (świetny model tej maszyny)

A zdjęcia z cegielni naprawdę super
Pozdrawiam
badziol
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #7 : 04 Listopada 2011, 19:38:20 »
0

Hmm... No to na Helu mieliśmy parę lat to niemieckie coś tam?  I kilku specjalistów, którzy toto oglądali w realu nie poznało się, a ko. badziol ze zdjęcia się wyznał? Bo jak podają źródła miejscowe, to "od zawsze" na cegielni była jedna i ta sama lokomotywka. Ta sama co trafiła do MOW, a teraz jest nie wiadomo gdzie (Arczi by wiedział,no ale on się tutaj nie udziela już)
Zapisane

badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 04 Listopada 2011, 21:07:25 »
0

Hmm...Maszyny, która była na Helu osobiście nie widziałem, jednak wnioskując ze zdjęć była to "rasowa" Gls-ka. Ale....

Lokomotywy MD2 miały fabrycznie zabudowymane sprężyny w celu amortyzowania nierówności w czasie jazdy. Natomiast lokomotywy Gls-30 posiadały typowe resory. Lokomotywa ze zdjęcia posiada resory a nie sprężyny. Ostoja nie pasuje jednak do Gls-ki. Moim zdaniem element ten był przebudowany w czasie eksploatacji, bądź (w co wątpię) lokomotywa wyjechała na resorach już z fabryki. Gdybam

Kolejna rzecz. Porównajcie pozycję maszynisty i rozmieszczenie przyrządów sterowniczych oraz wygląd zewnętrzny samej skrzyni biegów w bu maszynach.

Gls-30:
http://www.interlok.info/GLS30.htm (rysunek i zdjęcie na dole strony)

O&K MD2:
http://trains.laurell.nu/events/2005/seadville2-09.html
http://www.feldbahn500.de/pictures/Dieselloks/lok_019/gallery_2.htm

Zdjęcia troche na szybko znalezione, ale jeśli ktoś kojarzy jak to wygląda to pewnie zauważy podobieństwo.

Jeżeli lokomotywa Gls z helu pochodzi z tej cegielni, to musiała tam być jeszcze druga maszyna. Ostoje tych maszyn zbytnio się od siebie różnią, żeby można je było przebudować w garażu. No i jeszcze osłona komory silnika, sprzęg...

Tak to wygląda moimi oczami.

Pozdrawiam
badziol
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #9 : 06 Listopada 2011, 03:00:13 »
0

Super fotka dwóch klasyków tzn.Gls-ki i Autosana H9 w barwach PKS.

Oj.. Gls-ka to to nie jest

Ja tu widzę niemieckiego O&K MD2 z kabiną Gls-ki, a przynajmniej podwozie z tej maszyny.
Proszę porównać ze zdjęciami:

http://www.uzkorozchodky.hys.cz/existlok/ok_md2/ok_md2_003.php
http://www.buntbahn.de/modellbau/viewtopic.php?p=262157  (świetny model tej maszyny)

A zdjęcia z cegielni naprawdę super
Pozdrawiam
badziol

Dzięki kolego za czujność!
Faktycznie to nie jest Gls-ka tylko jakiś składak,na bazie podwozia maszyny której typ kolega podał powyżej Szok
Zapisane

Jakub Szadkowski
mw
Gość
« Odpowiedz #10 : 16 Stycznia 2012, 23:14:12 »
0

Nie żaden składak tylko rzeczywiście MD2s z kabiną od gls-ki
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!