Jerzy Ch.
Nowicjusz

Długość toru:: 39 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #20 : 05 Sierpnia 2009, 20:16:59 » |
0
|
Już nie długo Rumunka 465 będzie miała nowy ( po kapitalnym remoncie ) silnik. Będzie on własnością PTKW. Osobą, która najbardziej przyczyniła sie do namówienia zarządu tej firmy jest BUCZEK i to jemu historia Piaseczyńskiej Kolei Wąskotorowej bedzie zawdzięczać ten maleńki fragment, bo najważniejsze jest przekonać do wydania pieniędzy. Reszta nie jest już problemem... reszta to znalezienie tych pieniedzy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #21 : 05 Sierpnia 2009, 22:50:25 » |
0
|
Ja to jestem taka malutka kropelka w morzu... A nawiązując do 465 to ona ma tą zaletę, że aż tak tragicznie się z niej nie leje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #22 : 05 Sierpnia 2009, 22:58:26 » |
0
|
kropla która przelała czarę i będzie nowy silnik.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #23 : 28 Czerwca 2010, 20:20:22 » |
0
|
Nowy rekord! Buczek_pkp przełożył przy pomocy innych wariatów kolejowych (z Ogonem na czele) sprężarkę w Lxd2 w czasie 43 minut. Poprzedni rekord wynoszący 45 minut (patrz druga od góry pozycja http://www.kolejka-piaseczno.com/pol/foto_forum.php ) został pobity pomimo utrudnień polegających na konieczności zdemontowania klamotu z lokomotywy 465, wszak poprzednią sprężarę wystarczyło wytargać z zakamarów z rupieciami. Przyczyną wymiany, tradycyjnie odbywającej się podczas manewrów związanych z zestawieniem niedzielnego 1211, było, (tradycyjne) pęknięcie wału związane (nie wiedzieć czemu) z wizytą delegowanego maszynisty z Sochaczewa. P.S. Statystycznie za 19 wymian sprężarek / wizyt maszynistów z WMD Sochaczew czas operacji przełożenia powinien wynieść 5min, jednakże wobec braku sprawnych sprężarek (ostatnią daliśmy) chyba trudno będzie osiągnąć ten wynik... 
|
|
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwca 2010, 09:10:41 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #24 : 29 Czerwca 2010, 17:27:27 » |
0
|
Po całym dniu myslenia, szukania i kręcenia kluczem udało się nam skompletować sprężarkę do lokomotywy 465. Jutro sprawdzimy czy działa i zabierzemy się za kompletowanie kolejnej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Drezyniarz
Młotkowy
 
Długość toru:: 113 m
W terenie
Cenzura to początek DYKTATURY
|
 |
« Odpowiedz #25 : 23 Lipca 2010, 23:14:10 » |
0
|
Jakiś czas temu z Buczkiem na wesoło rozpatrywaliśmy ile faktycznie z tych 12 cylindrów silnika w lokomotywie Lxd2 ciągnie wagony, wszak sprężarka, napęd hydrostatyczny, opory własne silnika oraz inne agregaty pochłaniają MOC, Czyli ile cylindrów faktycznie ciągnie pociąg? Morze ktoś to policzy
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #26 : 24 Lipca 2010, 09:46:08 » |
0
|
Policzył to już Mądry Konstruktor. W książce znanej nam wszystkim p.t. "Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii Lxd2" na stronie 9 widnieje taka oto informacja: - Maksymalna moc (silnika) przy 1450 obr/min. 450KM (330,8kW) - Moc pociągowa na obwodzie kół przy 1450 obr/min. 368KM (270,5kW)
Zaważmy, że oprócz urządzeń pomocniczych takich jak kompresor (pobór max. 17kW mocy), napęd wentylatora Behr,a (on to chyba ze 40kW bierze), alternator (7kW), duża strata mocy występuje w przetwornikach momentu, czyli jak to ogólnie przyjęło się mówić w skrzyni hydraulicznej. Straty te, zamieniające moc mechaniczną bezpośrednio w ciepło (grzanie oliwy przez jej bełtanie) są tym większe, im bardziej zużyta jest skrzynia, gdyż, przy powiększaniu luzów między wirującymi częściami w układzie pompa - turbina, coraz więcej oleju idzie na przecieki co sprzyja zamętowi. Tak więc śmiem twierdzić, że w obecnych lokomotywach, których się od 20 lat nie naprawia, moc na obwodzie kół zapewnia 2/3, czyli 8 cylindrów. 4 służą temu, aby wszystko się kręciło. Choć słyszałem o lokomotywach z południa Polski, gdzie jeszcze więcej garów się opieprza.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #27 : 04 Maja 2011, 20:51:58 » |
0
|
Dawno w temacie nie pisano, więc warto słów kilka skrobnąć. 454 nadal dzielnie śmiga na manewrach i przy pociągach. Buczek pouszczelniał układ wodny i paliwowy, stąd brak problemów wyciekowych. Trochę drażni zużycie ogólne silnicy bo ciśnienia oliwy po nagrzaniu trzymać nie chce - na wolnych spada do 1 atn - ale od czego odpowiednia korekta nastawy presostatu sygnalizacji awarii? Na dniach zmienimy oliwę na odpowiedniejszą dla starych strucli i obadamy czy się polepszy, czy się popieprzy. Z ciekawostek, to dodam, że jeszcze niedawno lok jakoś słabo się zbierał z ciężkimi składami, ale odpowiednia regulacja "magiczną" śrubą na pompie wtryskowej dodała straconych kuców umożliwiając osiąganie przyzwoitych 1500 obrotów pod obciążeniem. Wypadało by jeszcze skunksa pomalować, bo wygląda jak stara ladacznica, ale to już inna historia... 
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2011, 21:08:52 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #28 : 04 Maja 2011, 21:43:26 » |
0
|
Klapę zdjęła obsługa, czy natura?
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #29 : 04 Maja 2011, 21:49:13 » |
0
|
Filar bramy hali. Niezamknięta była klapka podczas wyjazdu... A właściwie to nie jest potrzebna! 
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2011, 21:58:39 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Seku
Nowicjusz

Długość toru:: 15 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #30 : 04 Maja 2011, 23:02:54 » |
0
|
A ja od siebie dodam, że strasznie podoba mi się taki zajechaniec  Na zdjęciach to już w ogóle klimat nie z tej ziemi 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #31 : 24 Maja 2011, 20:57:14 » |
0
|
W poście http://750mm.pl/index.php?topic=2589.msg47751#msg47751 opisałem jak 465 dostała w dupsztal. Aby było po równo, 454 dostała nowe baterie Bosch T5 225Ah 1150A i oliwę silnikową Superol Falco 15W40 SAE CD. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #32 : 04 Listopada 2012, 21:32:37 » |
0
|
Dzisiejsze testy 454 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #33 : 04 Listopada 2012, 21:41:38 » |
0
|
Testy po wymianie uszczelki pod głowicą...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|