Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 06:25:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wls40  (Przeczytany 44966 razy)
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 16 Sierpnia 2006, 17:26:52 »
0

Cytat: "Maik_99"
Z moich obserwacji wynika że kolory podane przez kolegę Przemka nie zawsze odpowiadają rzeczywistości.
Rogowskie Lxd2 np. mają instalację paliwową w kolorze żółtym.

http://img150.imageshack.us/my.php?image=37vg2.jpg
Tu masz fotke wraku stojącego w krzakach w Rogowie i się zgadza. W praktyce istotnie malowanie instalacji jest rózne a wynika to z dwóch rzeczy:
-nieznajomość zasad malowania instalacji lub
-braku odpowiedniej farby (oszczędności).
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #41 : 20 Sierpnia 2006, 12:34:27 »
0

Cytat: "Przemek"

Chodzi o malowanie metalowych przewodów instalacji:
- Paliwowej - kolor czerwony
- Olejowej - kolor żółty (Olejowej - kolor żółty)
- Wodnej - kolor zielony
- Powiecznej (pneumatycznej) - kolor niebieski.

Przemku, a jest jakaś zasada malowania rur, w których poprowadzono instalację elektryczną??
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 20 Sierpnia 2006, 14:44:37 »
0

Niespotkałem się. Może dlatego że same kable są różno-kolorowe.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #43 : 16 Grudnia 2006, 11:36:49 »
0

Dostałem właśnie fotkę od Arcziego - ładnie ilustruje malowanie. No ale wojsko to ma czas nawet trawę malować na zielono, więc nie dziwmy się lokomotywie



A tu widok ogólny

Zapisane
Ernie
Młotkowy
**
Długość toru:: 89 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 08 Stycznia 2007, 19:45:01 »
0

Od jakiegoś czasu zdawało mi się (pora ciemna), że ktoś wywiózł wrak Wls40 lub 50 z Przygodzickiej cegielni. Dziś przekonałem się o tym na 100%, bo po Wls'ce i kolebach i torze, na którym stały pozostała tylko przekopana ziemia :/
Ktoś wie, co się stało z tym wrakiem? Jaki to ma numer? Czy to 40 czy 50?
Wrak ten pozbawiony wiązarów, oprzyrządowania kabiny (wyjątek stanowi tabliczka z napisem "Piaszecnica" oraz wajcha od trąbki), baku i wszelkich innych rzeczy znajdujących się w komorze silnika, za wyjątkiem samego silnika. Po obręczach kół grubości opłatka wywnioskowałem, że nieźle szlifowała tory. Jeśli ktoś ma zamiar zobaczyć wyrównany teren po 10 metrowym odcinku toru musi wysiąść z pociągu w Jankowie Przygodzickim i przejść 100m drogą na południe.
Gratis dam parę fotek, które popełniłem jesienią.
Paczka fotek - Wls.rar


Teks sprawdzony i poprawiony za pomocą programu Word.
Zapisane

Małe jest piękne.
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #45 : 12 Lipca 2007, 01:01:34 »
0

Pytanie do znawców tematu. Czy można w lokomotywce WLS-40 odkręcić kabinę maszynisty. Czemu pytam , musimy w Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu przestawić lokomotywkę na drugą stronę bunkra. Przez bunkier z kabiną nie przejedzie ponieważ jest za wysoka a przeniesienie jej dzwigiem przez bunkier ze względu na dużą ilość drzew nie wchodzi w rachubę. Jedyna możliwość to przejechać przez bunkier i stąd pytanie czy można odkręcić kabinę maszynisty?
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #46 : 12 Lipca 2007, 08:42:56 »
0

Można, można, tyle że to kupa roboty jest - i kupa chłopa potrzeba... Rogoz z chłopakami z Wlk. Pieca może opisać jak to wygląda. Jak już kabina będzie zdjęta, to jest doskonała okazja do konserwacji blach.
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 13 Lipca 2007, 09:18:44 »
0

Cytat: "Marcin Przybysz"
Można, można, tyle że to kupa roboty jest - i kupa chłopa potrzeba... Rogoz z chłopakami z Wlk. Pieca może opisać jak to wygląda. Jak już kabina będzie zdjęta, to jest doskonała okazja do konserwacji blach.


Jest tam jak Marcin rzecze. Zrobiliśmy z Wls-ki cabrio, ale było z tym roboty od groma. Pierwsze co trzeba było zrobić to zdemonotwać całe panel sterowanie, osprzęt w kabinie, drzwi itp. Potem kabinę trzeba odkręcić - śrub jest trochę, nasza była dodatkowo przyspawana do podłogi. Do zdjęcia kabiny wystarczy 4-5 chłopa. Poniżej fotki ilustrujące temat:







Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 13 Lipca 2007, 11:35:53 »
0

Zdolne chlopaki  :grin:   :!:  Maja cabrio i   :wink:  Toy-Toy .

Pozdrawiam gratulujac.
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!