Przemek
|
 |
« Odpowiedz #20 : 18 Czerwca 2006, 19:59:27 » |
0
|
CZ mugł by mi ktoś dać wymiary bądż rysunki techniczne tej lokomotywki Wiem tylko że koło ma 550mm a kabina 1440mm.
Zgóry dzięki za odp. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fidzio
Gość
|
 |
« Odpowiedz #21 : 19 Czerwca 2006, 08:44:33 » |
0
|
Jaros proszę wrzuć zdjęcie całej kabiny bo wygląda to w porównaniu ze zwykłą wls40 nieco kosmicznie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #22 : 19 Czerwca 2006, 09:50:56 » |
0
|
Czy ktoś ma może możliwość zeskanować rysunki techniczne tej lokomotywy?? Chodzi mo głównie o ostoję i jej wymiary. Skan poniżej. Z podziękowaniami dla kolegi Emibe za wyczyszenie skanu 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #23 : 19 Czerwca 2006, 11:19:14 » |
0
|
Dane o WLs 50. Od WLs 40 różni się tylko silnikiem.
typ: WLs50 Szerokość toru: 600 mm Średnica kół: 550 mm Typ silnika: S 324 HL Średnica cylindra: 120 mm Skok tłoka: 160 mm Moc nominalna: 50 KM Obroty nominalne: 1000 obr/min Max moment obrotowy: ? Jednostkowe zużycie paliwa: 190 g/Kmh Typ przekładni: L8 Prędkość jazdy na biegu: -I 4 km/h -II 7 Km/h -III 11 km/h -IV 16 km/h Minimalny promień łuku: 10 m Masa służbowa: 7 t Masa w stanie próżnym: 6,8 t Pojemność zbiornika paliwa: 136 l Siła pociągowa przy rozruchu: 1900 kG Max masa pociągu: 100 t Lata produkcji: 1961-1975 Liczba zbudowanych lokomotyw: 1090 w tym dwie lokomotywy z 1971 dla Krajów Socjalistycznych. 3 lokomotywy z 1971 do Egiptu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fidzio
Gość
|
 |
« Odpowiedz #24 : 19 Czerwca 2006, 13:57:25 » |
0
|
Dane o WLs 50. Od WLs 40 różni się tylko silnikiem.
Typ silnika: S 324 HL Obroty nominalne: 1000 obr/min
Wydaje mi sie ze znamionowe obroty S324 to 1500 obr/min Max moment obrotowy: ??
Moment obrotowy przy 1500 obr/min = 35,8 kGm = 351,2 Nm
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #25 : 19 Czerwca 2006, 14:27:49 » |
0
|
Dane o WLs 50. Od WLs 40 różni się tylko silnikiem.
typ: WLs50 Szerokość toru: 600 mm Typ silnika: S 324 HL Moc nominalna: 50 KM
WLS50 jaką remontujemy na Wielkim Piecu posiada nieco inne prametry od serii: Szerokość toru: 750 mm Moc nominalna: 75 KM Silnik został przeszczepiony z Ls60. Moge więc stwierdzić, że mamy wersję po tunningu :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #26 : 19 Czerwca 2006, 14:44:20 » |
0
|
No właśnie. W obrotach twki POWER. Silnik S 324 HL był stosowany w:
- Wls 50 i 2Wls50 - obroty 1000 moc 50 KM, - Wls 75 - obroty 1500 moc 75 KM - LS 60 - obroty ?? moc 60 KM (niech to ktoś policzy :wink: ) - LS 75 i 2 Ls75 - obroty 1500 moc 75
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #27 : 19 Czerwca 2006, 15:23:37 » |
0
|
No właśnie. W obrotach twki POWER. Silnik S 324 HL był stosowany w:
- Wls 50 i 2Wls50 - obroty 1000 moc 50 KM, - Wls 75 - obroty 1500 moc 75 KM - LS 60 - obroty ?? moc 60 KM (niech to ktoś policzy :wink: ) - LS 75 i 2 Ls75 - obroty 1500 moc 75 A także w Ls40 w ramach modernizacji, a w ostatniej serii fabrycznie.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
fidzio
Gość
|
 |
« Odpowiedz #28 : 19 Czerwca 2006, 22:31:16 » |
0
|
Upieram sie dalej  wlasnie nabyłem instrukcję obsługi silników wysokoprężnych S324 S323 i 322 w której czytam ze silniki S324 niezaleznie od wersji (50 czy 75 KM) maja obroty znamionowe 1500 obr/min.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #29 : 19 Czerwca 2006, 23:51:40 » |
0
|
Instrukcje obsługi czy DTR? Czy udostępniłbyś mi to?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
jaros
Nowicjusz

Długość toru:: 36 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #30 : 14 Lipca 2006, 18:37:48 » |
0
|
Jaros proszę wrzuć zdjęcie całej kabiny bo wygląda to w porównaniu ze zwykłą wls40 nieco kosmicznie  Wcześniej nie widziałem tego posta:) Proszę:    Pozdrawiam jaros
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fidzio
Gość
|
 |
« Odpowiedz #31 : 15 Lipca 2006, 08:26:19 » |
0
|
Pulpit wygląda fajnie  zastanawiam się co oznaczają niektóre przełączniki/kontrolki no i czy zostały one umieszczone w ramach naprawy w jakimś ZNTK-u czy to raczej wesoła twórczość lokalnych warsztatów  No i dzięki za fotki 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fish
Nowicjusz

Długość toru:: 17 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #32 : 12 Sierpnia 2006, 00:38:50 » |
0
|
Czołem ! Ostatnio znalazłem dwie smutne, zaczynające rdzewieć WLS 40. Pierwsza totalny złom. Bez silnika, wiązarów, części blach. Druga wydaje sie być w miarę kompletna. Także brakuje wiązarów i jest tochę zdewastowana ale robi nie najgorsze wrażenie. Czy kogoś interesują ? Pozdrawiam 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #33 : 14 Sierpnia 2006, 10:08:22 » |
0
|
A czy ktoś orientuje się jakie jest typowe malowanie tych lokomotyw w czasach eksploatacji na wąskich szlakach przez PKP? Szczególnie kolor "budy", ramy nośnej?
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
student
|
 |
« Odpowiedz #34 : 14 Sierpnia 2006, 14:14:25 » |
0
|
Nie wiem jak było typowo, w każdym razie podam przykład z naszego (białośliwskiego) podwórka - buda i osłona silnika jednolicie stalowo-szara, rama nośna ceglasto-czerwona.
Pozdrowienia.
|
|
|
Zapisane
|
Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #35 : 14 Sierpnia 2006, 16:00:50 » |
0
|
WLS-50 stacjonująca na Wielkim Piecu w Starachowicach po remoncie będzie miała odtworzone oryginalne malowanie, tj: - ostojnica, zderzaki - czarne - czołownice - czerwone - kabina, komora silnowa - zieleń tzw. kolejowa - wnętrze przedziału silnikowego, kabiny - szare
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #36 : 15 Sierpnia 2006, 10:37:39 » |
0
|
WLS-50 stacjonująca na Wielkim Piecu w Starachowicach po remoncie będzie miała odtworzone oryginalne malowanie, tj: - ostojnica, zderzaki - czarne - czołownice - czerwone - kabina, komora silnowa - zieleń tzw. kolejowa - wnętrze przedziału silnikowego, kabiny - szare Jest taka konwencja, która napewno będzie zgodna z oryginałem a dotyczy spraw mechaniczno eksploatacyjnych. Chodzi o malowanie metalowych przewodów instalacji: - Paliwowej - kolor czerwony- Olejowej - kolor żółty (Olejowej - kolor żółty) - Wodnej - kolor zielony- Powiecznej (pneumatycznej) - kolor niebieski.Takie malowanie jest stosowane we wszystkich polskich lokomotywach spalinowych i bardzo ułatwia obłsuge lokomotywy podczas przeglądów codziennych i napraw. Jeden rzut oka wystarczy by wiedzieć które rury są od oleju a które od paliwa a jeśli są jakies nieszczelnosci to odrazu wiem w którym układzie ta nieszczelność. Jeśli Na żółtej ruże będzie woda to wiem że nie ta rura jest nieszczelna itd. :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maik_99
Nowicjusz

Długość toru:: 23 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #37 : 15 Sierpnia 2006, 20:25:57 » |
0
|
Witam. No własnie to jest swoją drogą ciekawa sprawa jak jest z tą kolorystyką instalacji. Z moich obserwacji wynika że kolory podane przez kolegę Przemka nie zawsze odpowiadają rzeczywistości. Rogowskie Lxd2 np. mają instalację paliwową w kolorze żółtym. Poza tym ostatnio widziałem też instalację paliwową w tym kolorze w normalnotorowej SM30. Czy stnieja na ten temat jakieś przepisy? Pozdrawiam Maciej Michalski.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #38 : 16 Sierpnia 2006, 06:54:01 » |
0
|
Mimo wszelkich sugestii dotyczących przewodów instalacyjnych dzięki wszystkim za odpowiedź dotyczących malowania Wls'ek na Waszych "podwórkach" 
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Awiso
Nowicjusz

Długość toru:: 26 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #39 : 16 Sierpnia 2006, 11:33:29 » |
0
|
Czołem ! Ostatnio znalazłem dwie smutne, zaczynające rdzewieć WLS 40. Pierwsza totalny złom. Bez silnika, wiązarów, części blach. Druga wydaje sie być w miarę kompletna. Także brakuje wiązarów i jest tochę zdewastowana ale robi nie najgorsze wrażenie. Czy kogoś interesują ? Pozdrawiam  Czy mógłbyś coś bliżej napisać na ich temat? Gdzie one się znajdują i kto jest ich właścicielem? A może jakieś zdjęcia? Pozdr. Awiso
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|