Tutaj są mapki i koncepcja projektu.
Moim skromnym zdaniem PTMKŻ na samym początku bardzo błędnie planuje przebieg całej trasy. Ze względów ekonomicznych położenie trzeciej szyny w układzie torów normalnotorowych jest jak najbardziej uzasadnione ale tu moim zdaniem nasuwają się następujące problemy:
1.W okresie letnim na Hel przyjeżdża około 30 par pociągów letnich, które odstawiane są na bocznice i przez większość dnia czekają na wieczorny odjazd do swoich stacji macierzystych. Wstawiając trzecia szynę w jedną z tych bocznic likwiduje się jedno miejsce na składy czekające na swój wyjazd.
2. Bardzo ciężko będzie skomunikować przejazdy kolejki wąskotorowej z bardzo intensywnym w sezonie letnim ruchem na torach stacyjnych.
3. Względy techniczne ,np.: na tych planach wyrysowany jest przebieg torów przez bocznice która połączona jest z pozostałymi torami tak zwanym „anglikem”. Ja jestem laikiem w tych sprawach ale na chłopski rozum i oko nie da tam rady wstawić trzeciej szyny.
4.PTMKŻ wytyczając tak trasę jest uzależniony od dwóch bardzo kapryśnych, trudnych i nieprzewidywalnych partnerów jakimi są PLK i Wojsko Polski.