Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 08:39:18 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lokomotywy elektryczno-spalinowe  (Przeczytany 28559 razy)
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 28 Września 2009, 01:13:50 »
0

Cytat: "Phinek"
Oczywiście - nie mylisz się. To chodzi głównie o turbinę i jej delikatne łopatki.

Na łopatki turbiny działają gazy o temperaturze przekraczającej nieraz 600 stopni C. Chłodzenie silnika nic do tego nie ma. Schłodzić możesz jedynie obudowę turbiny.

Cytat: "Phinek"
Inna inszość to co opisał Przemek... tam mamy doczynienia z silnikami 2 suwowymi z rozrządem tłokowym - Kto widział tuleję od M62 doskonale wie o co chodzi.

Co ma do tego silnik dwusuwowy? TEM2 ma silnik czterosuwowy.
W M62 rozrząd jest tłokowo-zaworowy.

Cytat: "Phinek"
Jeszcze inna inszość zachodzi np. w lokomotywach WLs150 - tutaj mamy doczynienia z aluminiowym silnikiem z dużą pojedyńczą aluminiową głowicą - to trzeba studzić na wolnych obrotach mimo braku jakiego kolwiek doładowania. Po prostu trzeba ostudzić do 70 st. aby uniknąć niebezpieczeństwa uszkodzenia głowicy.

Zapieczenia pierścieni tłokowych. W Bieszczadach stoją dwie Wls150 z taką usterką.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #41 : 28 Września 2009, 03:00:47 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:08:50 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 28 Września 2009, 15:35:59 »
0

Cytat: "Phinek"
Zasadniczo chłodzenie silnika takiej konstrukcji jak Okołowski C22 ma na celu obniżenie temperatury spalin, które to mają zmiejszyć temperaturę łopatek sprężarki. Jednocześnie maleje temperatura 1 pierścienia uszczelniającego, który podobnie jak łopatki sprężarki ma bezpośredni kontakt ze spalinami.

Ok. Dodajmy turbinę do przyczyn chłodzenia. W końcu to wrażliwy element. Jeździłem z uszkodzonymi turbosprężarkami i powiem że jest to niezły czad Chichot. Pamiętajmy jednak o pierścieniach. Zapieczone pierścienie uniemożliwiają obrócenie wałem korbowym i tylko naprawa pomaga. Jeśli chodzi o głowice to słyszałem już różne historie niesamowite na ich temat. Najcześtszą przyczyną uszkodzeń głowic jest jednak zbyt szybkie wchodzenie na wyższe obroty, nieodwodnienie cylindrów przed uruchomieniem silnika po długim postoju, wadliwe materiały, przeciążanie silnika, jazda pod dużym obciążeniem na zimnym silniku...
Jedno jest pewne silnik przed zgaszeniem schłodzić trzeba do temperatury określonej w instrukcji obsługi.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #43 : 28 Września 2009, 16:30:27 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:08:27 wysłane przez Phinek » Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #44 : 19 Listopada 2009, 07:54:39 »
0

Cytat: "Phinek"
Jaką temperaturę ma silnik Stonki przy pracy na Grochowie?


75-85 st. C
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #45 : 19 Listopada 2009, 11:50:19 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:24:11 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!