Waldi
Gość
|
 |
« : 24 Lipca 2006, 15:18:55 » |
+1
|
Sompolno 22 lipca 06' odwiedziłem stacje w Sompolnie z kolejarzami z Krośniewic. Ta wizyta była szokiem dla nas wszystkich. Stacja wygląda jakby przeszła trzecią wojnę światową, jeszcze 1,5 roku temu przejeżdżał tędy pociąg techniczny, dziś niestety nic tu już nie dojedzie, tory zostały rozkradzione w przeciągu trzech miesięcy w biały dzień. Okoliczni mieszkańcy (w tym była pracownica tej kolejki) opowiadali, jak przychodzili złomiarze i wyrywali wszystko co metalowe, wyrywali nawet pręty z okien, czy nawet zbrojenia podłogi, by potem sprzedać to na pobliski złom. Nikt na to nie zwracał uwagi, można było kraść wszystko co się dało. Wszystko to spowodowało, że budynki mieszczące się na stacji uległy całkowitemu zniszczeniu. Na stacji zostały jeszcze gdzie niegdzie kilku metrowe odcinki toru. Aż trudno uwierzyć w to co się stało z Sompolnem. A jeszcze tak nie dawno był to najważniejszy węzeł na KKD, dziś niestety to historia, przykra historia. A jeszcze 22 lipca mieliśmy plany przejazdu w sierpniu pociągiem technicznym do Sompolna, pierwszym problemem jednak nie okazała się zniszczona stacja, a wybudowana firma na torowisku dwa kilometry przed Sompolnem. Jak mogło do tego dojść w cywilizowanym państwie, by firma wybudowała się na miejscu torowiska. W Polsce to jest tylko możliwe, bo tu za pieniądze można wszystko, najgorsze jest to że na kolejkę nie ma pieniędzy, bo trzeba kupić nowy samochód i wille z basenem panu burmistrzowi, a taki zabytek jak kolejka musi iść na straty. Niestety żadne słowa już nie przywrócą Sompolna, ale nadal można walczyć o odcinek Boniewo Izbica Kujawska Przestronie, dlatego wszystkich którzy są zainteresowani pomocą przy tym odcinku proszeni są o kontakt. Nie możemy do tego dopuścić, by to samo się stało z tym odcinkiem oraz Krośniewicami. Trzeba walczyć, jeżeli chcemy mieć takie zabytki techniki jak kolejka. Niedługo zamieścimy zdjęcia z Sompolna, to co dziś zobaczyłem jest nie do opisania, kolejarz, który przepracował 30 lat na tej kolejce był załamany tym widokiem, niestety jest to bardzo przykre i jeszcze raz przypominam trzeba WALCZYĆ. Fotki niedługo będą na www.skokw.info
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #1 : 24 Lipca 2006, 15:52:35 » |
0
|
Czyzby juz tylko zostala ta kolejka na filmie DVD Andrzeja Mastalerza ? Dalaczam sie do Apelu Waldiego - RATUJMY TO CO DA SIE URATOWAC !!! przypomne za Krzysztofem Zietara : http://wask.czuby.net/kolejRozkl.php?id=smpkd&rozkl=302.jpgPozdrawiam z Kaliskiej KD ok333
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Waldi
Gość
|
 |
« Odpowiedz #2 : 24 Lipca 2006, 17:33:36 » |
+1
|
Czyzby juz tylko zostala ta kolejka na filmie DVD Andrzeja Mastalerza ? Niestety ale tak, bo raczej nie ma takich co by chcieli wydać kase na odbudowanie kolejki
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
han
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3 : 31 Lipca 2006, 13:57:15 » |
0
|
Pod koniec maja tez mialem okazje byc w Sompolnie, jak zobaczylem ta stacje to az mnie ciarki przeszly. Myslalem ze to lepiej bedzie wygladac. Wszystkie metalowe czesci z budynkow poznikaly, szyny powyrywane. Plakac mi sie chcialo :cry: Jechalem pozniej jeszcze do Slesina i oprocz firmy ktora ulokowala sie na torowisku jeszcze w Sompolnie torowisko jest kompletne az do mostu nad kanalem w Slesinie. Praktycznie codziennie sobie ogladam Sompolno na wspomnianym juz filmie i nie moge wyjsc ze zdumienia co sie tu stalo. Nie moge odzalowac tego ze nigdy nie dotarlem do Sompolna koleja a w ostatnich paru latach byly takie okazje 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
papierz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #4 : 28 Stycznia 2007, 19:38:41 » |
+1
|
W temacie Sompolna zapraszam na stronę: http://skokw.info/photogallery.php?album_id=9Na tej stronie znajdziecie efekty działania złomiarzy i nie tylko na terenie stacji i w pobliżu (lato 2006). UWAGA! Materiał przeznaczony dla ludzi o mocnych nerwach i dozwolony od 18 lat!!!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #5 : 07 Lutego 2007, 18:19:05 » |
0
|
Byłem tak TAM jak stały jeszcze Lxd2... obie już bez silników... Na dobre urzędowali złodzieje... Dzieci bawiły się wtedy dźwigiem do nawęglania. Ostatnie wakacje 2006 spędzałem nad Gopłem. Po drodze jechałem drogą Koło-Sompolno a później Sompolno-Tomisławice i widziałem ta firmę. Pamiętam, że jak ten parking budowali to szyny i podkłady były pieczołowicie układane z boku. Myślałem że do odbudowy po remoncie... Widziałem też ostatnio z daleka lokomotywownię w Sompolnie.. I nie chcę już tam więcej jechać. Chcę pamiętać jak odjeżdża pociąg turystyczny do Ślesina a obok stoi transporterowy.. Jak Lxd2 manewruje w Kole, jak inna prowadzi pociąg roboczy pod Kołem. Chce pamiętać Sompolno za życia. Ono umarło. W szerokim temacie widziałem też prace rozbiórkowe na stacji w Piotrkowie Kujawskim... W mojej kolekcji jest hak stamtąd...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
tompalec
|
 |
« Odpowiedz #6 : 06 Kwietnia 2009, 20:54:18 » |
0
|
Temat odgrzebany ale mnie ciekawiący. Chciałem się dowiedzieć coś więcej o tej kolei. W szczególności co się ostało, gdzie są jeszcze tory a gdzie ich brakuje, czy już nic nie zostało z tej kolei oprócz ruin. Tę kolej znam tylko z Atlasu Wąskotrówek na którym jest zaznaczona że istnieje ale nie jest użytkowana. Przeglądając, marzyłem o składzie jadącym z Gniezna do Ozorkowa. Zawsze uważałem że marzenia są dla straceńców więc nim jestem. Ale po tych zdjęciach które znalazłem to już nie wierzę w Atlas. Może autor powinien znacznie odświerzyć to wydawnictwo. Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maszynista27
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #7 : 06 Kwietnia 2009, 21:11:03 » |
0
|
W skrócie to linia jest od Ślesina do Sompolna i od Sompolna do Przystronia z małymi ubytkami, oprócz stacji której nie ma.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #8 : 07 Kwietnia 2009, 10:59:55 » |
0
|
W Gnieźnie,w pługu(802S)jest zachowany wykaz pracowników KD Sompolno upoważnionych do używania wyżej wymienionego ustrojstwa.Nawet są poszczególne adresy pracowników :mrgreen: Możnaby ich nawiedzić kiedyś ,jeżeli adresy się zgadzają :mrgreen: A kto wie,może coś ciekawego człowiek by się dowiedział?
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
adam
|
 |
« Odpowiedz #9 : 11 Lipca 2009, 11:50:40 » |
0
|
witam - Sompolno Sompolnem , ale jak ktoś z Was ma dostęp do strony www.skkw.pl to proszę wejść w zakładkę galeria i folder zdjęc Sompolno - jest zrównane z ziemią oprócz budynku i wierzy .
|
|
|
Zapisane
|
Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #10 : 11 Lipca 2009, 13:08:33 » |
0
|
Na tamtym forum jest napisane ze budynki rozebrało PKP na nakaz inspektora budowlanego. Budynki groziły zawaleniem. Ale co się dziwić jak pokradli zbrojenie.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 209 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #11 : 12 Lipca 2009, 20:48:25 » |
0
|
Witam. Dziś miałem okazję odwiedzić na chwilę Sompolno. Byłem tam pierwszy raz, ale gdyby nie budynek stacyjny i wieża wodna, nie poznałbym, że w tym miejscu była kiedyś duża stacja kolei wąskotorowej. Kilka zdjęć zamieściłem tutaj: http://picasaweb.google.pl/Lukash.G.93/Sompolno#Po drodze do Sompolna (gdzieś dwie wsie wstecz jadąc drogą z Konina) widziałem po lewej stronie na jakiejś łące urządzony plac składowy. Znajdowały się tam chyba szyny i podkłady. Może pochodziły one z Sompolna? Prosiłbym o możliwe potwierdzenie lub zaprzeczenie mojej tezy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #12 : 13 Lipca 2009, 22:39:51 » |
0
|
Sit transit gloria... Nie powinno się robić zdjęć otwartej trumny...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #13 : 20 Lipca 2009, 01:45:47 » |
0
|
Nie powinno się robić zdjęć otwartej trumny... W związku z tym proponuję cofnąć się w czasie do ostatnich chwil funkcjonowania Sompolińskiej KD. Sompolno odwiedziłem z aparatem dwa razy: - w na początku maja 2000: Zdjęcia - pod koniec maja 2001 z pociągiem dla miłośników kolei z Krośniewic do Gniezna - piękna podróż: Zdjęcia Na jakość zdjęć wpłynął niestety skaner, którego kiedyś używałem.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
lukass
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #14 : 20 Lipca 2009, 13:24:01 » |
0
|
czy można prosić o link do tych zdjęć?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #15 : 20 Lipca 2009, 13:45:43 » |
0
|
Przepraszam, może trochę niewyraźnie to wyszło. Kliknij na Słowa "Zdjęcia" w treści poprzedniego posta (dwie osobne galerie). Przed chwilą sprawdzałem - linki działają. Miłego oglądania 
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #16 : 20 Lipca 2009, 13:49:47 » |
0
|
I takie Sompolno zapamiętam na zawsze...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #18 : 04 Października 2009, 08:26:24 » |
0
|
Ostatnio doszły mnie słuchy,że został uporządkowany teren dawnej lokomotywowni(czyt.ruiny zostały sprzątnięte). Coś ma stanąć w tym miejscu?Czy ktoś się orientuje jak sprawa wygląda?
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
|
|