Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Październik 2020, 08:50:20 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Fotorelacja z weekendu 19-20.08.2006  (Przeczytany 5437 razy)
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1007 m

W terenie W terenie


« : 21 Sierpień 2006, 21:40:31 »
0

Po pracach w ostatni weekend remontowany tabor prezentuje się następująco:



WLS50 - czołownice i ostojnica są w docelowym malowaniu, pozostawiono niepomalowane miejsca nitowania


Zestawy kołowe gotowe do zamontowania


Wagon do przewozu rudy w trakcie remontu wykonywanego prez Chudego i Klan


Zwrotnica odkopana przez Chudego i Ogona
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 22 Sierpień 2006, 15:16:18 »
0

Bardzo ładnie się ta lokomotywa zaczyna prezentować. Muszę przyznać że to pudło jest dużo ładniejsze niż w Wls75. Zastanawiam się nad ewentualnym kupnem 50tki i przekuciem na 750. Ile rzeczy trzeba zmienić? Napewno osie kół i wału ślepego i któryś z elementów hamulca. Coś jeszcze?
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1007 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 22 Sierpień 2006, 17:02:07 »
0

Cytat: "Przemek"
Bardzo ładnie się ta lokomotywa zaczyna prezentować. Muszę przyznać że to pudło jest dużo ładniejsze niż w Wls75.

Słyszałem opinię, że w kabinie WLS-75 jest głośniej z uwagi na bliskość wydechu. Czy może ktoś to potwierdzić lub nie?

Cytat: "Przemek"

Zastanawiam się nad ewentualnym kupnem 50tki i przekuciem na 750. Ile rzeczy trzeba zmienić? Napewno osie kół i wału ślepego i któryś z elementów hamulca. Coś jeszcze?


Jedynym widocznym śladem zwiększania rozstawu w naszej WLSce jest dospawany czop ślepego wału. Pozostaje pytanie jak to technicznie wykonano, tj czy nowy czop zakończony jest tuleją którą osadzamy na starym czopie.



Co do układu hamulcowego to trzeba założyć dłuższe uchwyty (te przykręcane do ostojnicy) na których "wiszą" mocowania klocków hamulcowych oraz wstawić dłuższe cięga spinające od dołu mocownia klocków. Niestety nie wiem jak te elementy fachowo nazwać.

Przemku
Zapraszam do Muzeum w celu wykonania stosownych pomiarów przed zamontowaniem układu hamulcowego na lokomotywie
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #3 : 22 Sierpień 2006, 17:15:32 »
0

Cytat: "Przemek"
Bardzo ładnie się ta lokomotywa zaczyna prezentować. Muszę przyznać że to pudło jest dużo ładniejsze niż w Wls75.

Mam inne zdanie na ten temat
Cytuj

Słyszałem opinię, że w kabinie WLS-75 jest głośniej z uwagi na bliskość wydechu. Czy może ktoś to potwierdzić lub nie?

Prawda, znam zarówno Wls40 jak i Wls75. W wls75 jest głośniej.

Cytat: "Przemek"

Jedynym widocznym śladem zwiększania rozstawu w naszej WLSce jest dospawany czop ślepego wału. Pozostaje pytanie jak to technicznie wykonano, tj czy nowy czop zakończony jest tuleją którą osadzamy na starym czopie.

Dospawka ??
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!