Dzisiaj natknąłem się na ten post pisany w 2006 roku (więc ładnych kilka lat temu) i mimo to natchnęło mnie aby poszukać w necie informacji na temat owej bocznicy.
Znalazłem tą dyskusję:
http://www.kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?pid=8215 (nawiasem mówiąc także z udziałem Grzegorza
).
Moje zainteresowanie podtrzymywał fakt, że podobnie jak Grzegorz pamiętam jeżdżącą SM03 do byłej żelatyny (to było w latach 90-tych). Któregoś dnia tamtych lat nawet natknąłem się na pociąg na przejeździe kolejowym niestrzeżonym w ulicy Długiej w Puławach (obecnie jest tam przepust dla toru pod obwodnicą Puław). Postanowiłem z uwagi na pogodny dzień (12-04-2011) oraz na fakt orania tamtych stron przez nowych inwestorów wybrać się rowerkiem i aparatem na zwiady, aby uwiecznić co tam się jeszcze da. Popełniłem kilka fotek, które zamieszczam poniżej.
Okolice Bramy nr 3 Zakładów Azotowych, a więc miejsca, gdzie tor bocznicy splata się z innymi torami, które dalej dochodzą do stacji Puławy Azoty:
Widok w kierunku przystanku Puławy-Chemia. Na pierwszym planie tor bocznicy:
Most na rzece Kurówce:
Przepust pod obwodnicą - widok w kierunku byłej żelatyny:
W torze widać jeszcze płyty betonowe stanowiące ślad po byłym przejeździe kolejowym...
Dalej tor biegnie do zakładu. Po prawej widoczny betonowy płot:
Miejsce w którym tor rozkręcono. W tle lokomotywownia:
Budynki docelowego miejsca, gdzie zmierzała bocznica. Widok od strony lasu. Widać tor za drzewami:
Budynek lokomotywowni. Widok od lasu:
Budynek byłej lokomotywowni jednostanowiskowej. W ziemi pozostały podkłady betonowe:
Wnętrze lokomotywowni. Podejrzewam, że niedługo budynek zniknie, bo nieopodal pracowały maszyny, które równały z ziemią inne obiekty...
Lokomotywownia z profilu (widok od strony lasu):
Patrząc z kierunku lokomotywowni dalej widać ułożone w ziemi podkłady betonowe, które trafiają w płot marketu Tesco...
Nawiasem mówiąc wcześniej myślałem, że Tesco przewidziało jakąś bramę kolejową i wykorzysta tą bocznicę do zaopatrywania się, czy coś.... ale jak pokazują fotki nic takiego nie widać.
Na wysokości Tesco ostatni kolejowy ślad - podkład. Być może po byłym koziołku...
Na wysokości lokomotywowni widać ślady rozjazdów, które rozgałęziały tor bocznicy żelatyny i kierowały go z powrotem (za lokomotywownię) w kierunku stanowiska rozładunku (cystern?) przez tą bramę:
A za tą bramą tor został zachowany. Rozjazdy mają nawet zwrotniki:
Widać betonowy płot. Zdjęcie od strony głównego toru bocznicy ...
by w końcu skończyć bieg na tym stanowisku (rozładunek cystern?):
To tyle.
Kończąc nadmienię, że jak pokazuje ta fotka:
...wybudowano przepust pod obwodnicą. Mam nadzieję, że tor ten będzie kiedyś przez jakiegoś odbiorcę wykorzystany. Tereny na które zmierza to tereny inwestycyjne. Kto wie, może kiedyś znowu ujrzymy jeżdżące pociągi. Jednak zauważyć się da, że stan torowiska w niektórych miejscach nie jest najlepszy.