Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Marzec 2021, 23:37:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Koniec Opalenickiej tory cięte na złom  (Przeczytany 33848 razy)
Mikołaj
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« : 13 Październik 2006, 19:30:06 »
0

Niestety temat Opalenicka KD upadł PKP Nieruchomości w Poznaniu po bardzo szybkim przetargu wyłoniła firme która od 5 dni rozbiera to co zostałało z dawnej sieci kolejki. Tak że dokładnie w 120 rocznice otwarcia kolejki PKP zakończyła jej historię, w ciągu następnych paru dni firma złomiarska rozbierze reszte torów ... :cry:  :cry:  :sad:
Zapisane

kolej koszalin
Młotkowy
**
Długość toru:: 79 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 13 Październik 2006, 22:09:05 »
0

Szkoda
Zapisane

Uruchamiamy Koszalinską Kolej Wąskotorowa
Tomek.SMK
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 20 Październik 2006, 23:40:01 »
0

Witam,

Z przykrością potwierdzam ten fakt. Stowarzyszenie ustaliło dokładnie, kto bezpośrednio i na czyje polecenie działa w tej sprawie i wystosowało odpowiednie pismo do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, jednak po konsultacji z nim podjęcie jakichkolwiek działań stało się niemożliwe. Dotyczy to kwestii prawnej. Nie mamy kontaktu z Maciejem Zeidlerem- prezesem TKW Opalenica Towarzystwa posiadającego KRS i większą wiedzę i możliwości co do tej właśnie linii.
Sprawa Opalenicy również została przedstawiona Dyrektorowi Sankowskiemu z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Sam byłem świadkiem jak p. Maciej prowadził rozmowy w sprawie przejęcia linii i wpisania do rejestru zabytków, były wystosowane pisma. Również byłem zaproszony w zeszłym roku na spotkanie z wieloma władzami, które widziały sens organizacji tej turystycznej kolejki... efekty wszystkich "zaangażowanych" widać na załączonym obrazku.
Nie trzeba jednak szukać winnych tej sytuacji, już kiedy linia została podzielona autostradą stało się jasne iż jej likwidacja kiedyś nastąpi. Dodatkowo problemem od samego początku była jakakolwiek organizacja w działaniach- brak ludzi do pracy, a sporadyczne spotkania tak naprawdę przynosiły mizerny efekt.

Poniżej kilka zdjęć ze zbiorów TKW Opalenica wykonanych około roku 1922:

www.icpnet.pl/~tomm/opalenicka.kd/1.JPG
www.icpnet.pl/~tomm/opalenicka.kd/2.JPG
www.icpnet.pl/~tomm/opalenicka.kd/3.JPG
www.icpnet.pl/~tomm/opalenicka.kd/4.JPG
www.icpnet.pl/~tomm/opalenicka.kd/5.JPG
www.icpnet.pl/~tomm/opalenicka.kd/6.JPG

Pozdrawiam Tomek
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1954 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 21 Październik 2006, 17:56:28 »
0

Co do ewentualnych możliwości kolegi Zeidlera to ja bym był dosć sceptyczny.  
Pokusiłbym się nawet o postawioną na podstawie moich własnych obserwacji insynuację, że jest jednym ze współwinnych agonii tej kolejki.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Krzysztof
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 22 Październik 2006, 12:27:05 »
0

Witam,jaki był powód wykreslenia kolejki z Rejestru zabytków i jak wyglada sprawa na dzien dzisiejszy,czy jest jeszcze jakis fragmat linii w całosci,czy ktos robi cos w temacie uratowania jej lub jej fragmetu,czy juz jest zaorane i stracone wszystko.
Zapisane

Pozdrawiam Krzysiek
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 22 Październik 2006, 12:31:54 »
0

Szkoda, że Lxd2-263 została pocięta na złom  :mad: Smutny
Zapisane
Tomek.SMK
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 23 Październik 2006, 16:56:46 »
0

Wątpię Panie Piotrze,

Znam Macieja dość dobrze, wiele razem podróżowaliśmy po kolejkach i załatwaliaśmy różne sprawy.
Maciej od  bardzo dawna prowadził rozmowy z przedstawicielami władz Opalenickich jak i PKP i u Konserwatora w sprawie przejęcia linii jak i później jej rewitalizacji. Moje Stowarzyszenie się nawet zobowiązało, że w momencie przejęcia zajmiemy się rewitalizacją w celu stworzenia atrakcji turystycznej (tak jak to miało miejsce na KKD i GKD- Gostyń-Kościan- Grodzisk Wlkp.).
Jest nawet drezyna ręczna- wąskotorowa, służąca jako ta właśnie atrakcja i narzędzie pomocne przy pracach - jako drezyna inspekcyjna.
Kiedy linia została wykreślona z rejestru zabytków i podzielona przez autostradę nie zraziły go te fakty i działał dalej. Można powiedzieć iż znacznie intensywniej zajmował się rozmowami, pisaniem pism, udzielamiem wywiadów w tej właśnie sprawie.
Na linii zostało też zorganizowanych kilka imprez oraz prac rewitalizacyjnych (sprzątanie toru).

Decyzja o likwidacji zapadła w Warszawie, Konserwator rozłożył ręce... Obecnie nie mam kontaktu z Maciejem- gdyż choruje.
Ja się w tej sytuacji pytam: gdzie jest reszta Zarządu TKW i gdzie członkowie?
To pytanie powinien sobie zadać każdy...
Zapisane
bigbird
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 24 Listopad 2006, 20:34:15 »
0

Doszly mnie sluchy o jakims przejezdzie w okolicach Trzcianki w ta niedziele, niby ma byc sprowadzona lokomotywa z Gniezna, czy wie ktos moze wiecej na ten temat?
Jesli cos takiego rzeczywiscie sie odbywa, bedzie to pewnie ostateczny pogrzeb Opalenickiej Kolei Dojazdowej (data tez symboliczna: czy to przypadkiem nie 26.11.1996 odbyl sie ostatni planowy kurs turystyczny na kolejce?)
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1954 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 03 Grudzień 2006, 15:30:09 »
0

Cytat: "bigbird"
Doszly mnie sluchy o jakims przejezdzie w okolicach Trzcianki w ta niedziele, niby ma byc sprowadzona lokomotywa z Gniezna

No i co, skończyło się jak w śmiglu, tzn. nie odbyło się?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Tomek.SMK
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 05 Grudzień 2006, 08:06:14 »
0

Witam,

Chciałbym poinformować, że prowadzone są działania z udziałem Macieja Z. w sprawie ratowania tego co zostało na Opalenickiej KW.
Będzie petycja do Wojewody i Marszałka Województwa Wlkp. Mamy wiele spotkań w mediach (m.in. Wyborcza, TVP3, TVN24, itp.) Jest duże zainteresowanie, ludzie się oburzeni.
Konserwator również podjął "jakieś" działania, szczegółów dowiemy się na spotkaniu z nim.

Jak będziemy coś wiedzieć więcej, poinformuję i udostępnię wszelkie dokumenty z prowadzonych działań.

Pozdrawiam Tomek
www.smks2.org.pl

PS Prośba do osób posiadających jakiekolwiek dokumenty z działalności, historii Opalenickiej KW - proszę o pilny kontakt.
Zapisane
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 05 Grudzień 2006, 11:52:48 »
0

jeśli można wiedziec to ile zostało km szlaku którego w razie powodzenia waszych działań bedzie mozna użytkowac?
Zapisane
Tomek.SMK
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 07 Grudzień 2006, 17:14:10 »
0

:neutral: Wątpię, aby wogle się udało uratować cokolwiek z torów. Walczymy o parowozownię i inne budynki za które się jeszcze nie zabrali. Jeśli natychmiast wstrzymają działania to zostanie 9 km. Na to jednak nie liczymy. Cała dokumentacja z prowadzonych działań będzie udostępniona.
Pozytywny efekt- Wojewódzki Konserwator w dniu wczorjaszym podjął decyzję o rozpoczęciu procedury wpisu do rejestru zabytków tego co jeszcze zostało- szkoda że dopiero teraz!
Zapisane
Mikołaj
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #12 : 10 Grudzień 2006, 16:59:26 »
0

Sytauacja na 10.12.2006 Tory pozostały jedynie na odcinku Trzcianka - Duszniki (rozbiera je inna firma która ma rozpocząć prace wiosną 2007 o odcinek Lwówek - Opalenica jest rozebrany w 80 % (został jedynie odcinek Opalenica Kolonia - Rudniki) reszty nie ma. Prace rozbiurkowe na tym odcinku mają się zakończyć jeszcze w tym roku...

Pytanie do Tomka po co wam budynki skoro nie ma torów?
Zapisane

flugzeug30
Gość
« Odpowiedz #13 : 14 Luty 2007, 18:17:37 »
0

No coz....autostrada jest bardziej dochodowa od kolejki....i lokalne punkty skupu zlomu zarobily.... :cry:  :evil:

po prostu liczy sie glownie natychmiastowa kasa

A w sumie....daloby sie odbudowac choc maly kawalek?!. Skoro w Pionkach i Starachowicach FPKW sie udalo dogadac z lokalnymi bonzami w sprawie odbudowy choc czesci torow, to moze i wy powinniscie moze wystapic z argumentami finansowymi?!
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 626 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #14 : 14 Luty 2007, 23:08:44 »
0

Zeby można było odbudowac choc 100m toru  to trzeba bedzie wyprzedzić firmę rozbiórkową i pocichu zdemontowac troche szyn i podkładów. Jak juz firmy złomiarskie sie zawiną to mozna bedzie z tych przechwyconych szyn odbudowac choć kawałek szlaku.
Jak bym mieszkał bliżej kolejki to sam bym im sprzatnął ze 300m toru i przechował go na podwórku.
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Bart
Młotkowy
**
Długość toru:: 132 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 18 Czerwiec 2007, 21:51:05 »
0

Czy ktoś się orientuje jak przedstawia się obecnie Opalenicka KD?
Coś z niej pozostało czy już całkowicie przeszła do historii?  :sad:
Zapisane

Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 297 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #16 : 09 Lipiec 2008, 23:16:11 »
0

2 lipca wybrałem się, żeby zobaczyć czy coś jeszcze pozostało z Opalenickiej KD… To, co zobaczyłem (a raczej nie zobaczyłem) to mnie przeraziło, że prawie nic nie zostało po najstarszej wąskotorówce w Wielkopolsce.  :sad: Szyny tkwią tylko w przejazdach, budynki te, które są zamieszkałe jakoś wyglądają, lecz pozostałe staja się powoli ruiną.


Jedynym bardziej pozytywnym zaskoczeniem było to, iż w lokomotywowni na torach stoi nadal wagon. Jak byłem w Opalenicy 2 lata temu (około 2 miesiące przed rozbiórką torów), kobieta mieszkająca w budynkach przy lokomotywowni powiedziała, że wagon kupił jakiś facet z Wrocławia i, że wszystko potną na złom… Po części z tym pocięciem miała rację, niestety… :sad:  Ale pozostaje kwestia tajemniczego mężczyzny, który kupił ten wagon. Czy może ktoś wie, kto to i jaki szykuje się dalszy los tego wagonu?


Poniżej link do zdjęć, które wykonałem…
 :arrow: http://piotrek-w.fotosik.pl/albumy/466696.html
Zapisane
Poldek
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 10 Lipiec 2008, 10:10:38 »
0

Fajne fotki.Dlaczego w Polsce nic się nie opłaca, mało komu zależy na pozostawieniu kawałka historii?
Zapisane

PKS- Pewność Komfort Szybkość
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #18 : 10 Lipiec 2008, 10:39:00 »
0

Smutne, mam wspomnienia z OKD i często bywam w tamtych rejonach. Za każdym razem widok coraz gorszy...
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 297 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #19 : 11 Lipiec 2008, 21:52:32 »
0

Ja niestety nie mam żadnych wspomnień... :sad: Nigdy nie miałem okazji się przejechać ani kawałka drogi.

A co z tym wagonem? Ktoś coś wie?
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!