Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 17:03:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ??  (Przeczytany 22639 razy)
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« : 15 Października 2006, 20:46:42 »
0

Witam. Na stacji w Bytomi karbiu mamy 2Wls50, niedawo zaczeliśmy ją remontowć i przypadkiem w magazynie odnalazł się tabliczka z kabiny na której pisze że:

Lok. WLS40 nr 1291 - numer się zgadza z bocznym
Silnik 4 Cyl. Wysoko Prężny - S  324 HL
Moc nominalna/największa - 50 KM
Rozstaw osi  szyn - 750mm

Chyba nie mieli tabliczek innch bo w większości Wls40 jest silnik S 64 L :!:
Może ktoś to innaczej wytłumaczy :?:
Ciekawe jest jeczsze to że początkowo pracowała w ZGH Orzeł Biały, czyli musiała zostać przekuta. Czy nie mogli jej fabrycznie zrobić 785? Prosił bym o wszelkie info na tamat tych loków.
Poniżej jej foto:
w akcji

i teraz
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 16 Października 2006, 12:34:47 »
0

Cytat: "kamicz"
Witam. Na stacji w Bytomi karbiu mamy 2Wls50, niedawo zaczeliśmy ją remontowć i przypadkiem w magazynie odnalazł się tabliczka z kabiny na której pisze że:

Lok. WLS40 nr 1291 - numer się zgadza z bocznym
Silnik 4 Cyl. Wysoko Prężny - S  324 HL
Moc nominalna/największa - 50 KM
Rozstaw osi  szyn - 750mm

Chyba nie mieli tabliczek innch bo w większości Wls40 jest silnik S 64 L :!:
Może ktoś to innaczej wytłumaczy :?:

Wls 40 ma silnik S64 L a Wls 50 ma S 324 HL i jest to jedyna różnica miezy nimi wiec silniki latały z jednej do drugiej a nawet trzeciej. Silnik S324 wystepuje w trzech odmianach: 50, 60 i 75 KM Ale nie wiem czym ta różnica jest spowodowana.
Dlaczego jednak na 2WLS50 jest oznaczenie Wls40?
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 16 Października 2006, 15:14:17 »
0

Ma ktos może poskanowane dokumenty odnosle loków Wls :?: Musze się dokształcić przed remontem naszego dupka :grin:

edit:
Czy np. rozruszniki, sprzęgła są takie same w tych lokach :?:  Spzrzęgło to jeszcze troche wytrzyma ale rozrusznik się zdupił i wypadało by mieć jedego w zapasie :sad:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 16 Października 2006, 16:04:47 »
0

Cytat: "kamicz"
Spzrzęgło to jeszcze troche wytrzyma ale rozrusznik się zdupił i wypadało by mieć jedego w zapasie :sad:[/color]

Do silników S323 i S324 są rozruszniki czeskiej firmy Magneton. U nas w Ls40 założyliśmy rozrusznik o mocy 5,8 kW kupiony w firmie Korurs w Warszawie...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 16 Października 2006, 18:03:15 »
0

Znalezienie tej firmy nie zajęło dużo czasu. rozruszniki, alternatory ale niestety nie ma tam cen. Czy mógłbyć podać Arielu cenę tego rozrusznika, bo nie wiem po ile trzeba będzie się zrzucić :?:

Ponawiam pytanie, czy ma ktoś zeskanowane dokumenty loka, itp. U jedej osoby widziałem jakies porównania loków Wls (silniki, konie, pojemności baków, itd.) Bardzo nam sie to przyda :!:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 16 Października 2006, 19:23:54 »
0

Chyba Fidzio miał dokumentacje silników. Miał mi swego czasu przesłac ale chyba zapomniał.
Jeśli chcesz robić przy silniku to musisz mieć dane dotyczace nad i podwymiarów oraz luzów. Skrzyni chyba nie będziesz rozkrecał a jeśli już to nie potrzeba do tego dokumentacji. Reszte to każdy potrafi zrobić bez dokumentacji z wyjątkiem elektryki a dokłednie owbwodu rozruchu i ładowania (co nie jest znmowu takie trudne) bo lampy to chyba każdy umie podłączyć by świeciły.
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 16 Października 2006, 20:43:31 »
0

Silnik ani skrzynia nie będą dotykane. Trzeba zrobić elektrykę i to prawie od 0. No pomalować i podłaczyć hamulce. Ponadto panewki sa wyjechane :sad:

Cytat: "Przemek"
Dane o WLs 50. Od WLs 40 różni się tylko silnikiem.

typ: 2WLs40, 2Wls50
Szerokość toru: 750/785/900 mm
Średnica kół: 550? mm
Typ silnika: S 324 HL
Średnica cylindra: 120 mm
Skok tłoka: 160 mm
Moc nominalna: 50 KM
Obroty nominalne: 1500 obr/min
Max moment obrotowy: 351,2 Nm
Jednostkowe zużycie paliwa: 190 g/Kmh
Typ przekładni: L8
Prędkość jazdy na biegu:
-I 4 km/h
-II 7 Km/h
-III 11 km/h
-IV 17 km/h
Minimalny promień łuku: 10 m
Masa służbowa: 7 t
Masa w stanie próżnym: 6,8 t
Pojemność zbiornika paliwa: 136 l
Siła pociągowa przy rozruchu: 1900 kG
Max masa pociągu: 100 t


Skopiowałem to z tamatu o Wls40, czy wszystko się zgadza :?: Pliss, piszcie wszelkie info.
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 17 Października 2006, 08:12:44 »
0

Cytat: "kamicz"
Znalezienie tej firmy nie zajęło dużo czasu. rozruszniki, alternatory ale niestety nie ma tam cen. Czy mógłbyć podać Arielu cenę tego rozrusznika, bo nie wiem po ile trzeba będzie się zrzucić :?:

My za nasz rozruszniczek zapłaciliśmy preferencyjną cenę 793 zł, firmie takie zalegały kilka lat na magazynie, dlatego cena nieco niższa niż sugerowanego zamiennika (nr kat. 9 187 320). Co prawda powinien być to rozrusznik 6 kW, ale ten bez problemu uruchamia naszą Ls40. Jego symbol to 9 187 321 i na fakturze figuruje jako rozrusznik do sieczkarni
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 17 Października 2006, 11:10:36 »
0

Ariel napisal :


 
Cytuj
na fakturze figuruje jaki rozrusznik do sieczkarni  :wink:


Fiskus Wam uzna ta sieczkarnie , Kolego  Co? Lepperowi to moze ... :grin: - on bizony hoduje . A Wy ? Noooo, chyba ze macie duzo trawska na torach do przerobienia na kompost ( to wcale nie jest takie glupie )? Musze sie przejechac do Skierek.Juz najwyzsza pora!


Pozdrawiam

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 17 Października 2006, 14:55:39 »
0

Cytat: "ok333"
Musze sie przejechac do Skierek.Juz najwyzsza pora!


No to Panie Andrzeju w najbliższy pociąg i wziuu ;-)
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 17 Października 2006, 20:53:31 »
0

Ten rozrusznik jest takich wymiarów jak oryginalny :?: Myślę że na dupka 5,8 kW spokojnie wystarczy :wink: W bytomiu jest podobno jaki puknkt naprawy rozruszników. Naprawa takowego do WLp kosztuje w granicach 500-800 zł. To jeśli jest kasa wydaje mi się lepiej nówke kupić :cool:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 18 Października 2006, 08:18:15 »
0

Cytat: "kamicz"
Ten rozrusznik jest takich wymiarów jak oryginalny :?: Myślę że na dupka 5,8 kW spokojnie wystarczy :wink: W bytomiu jest podobno jaki puknkt naprawy rozruszników. Naprawa takowego do WLp kosztuje w granicach 500-800 zł. To jeśli jest kasa wydaje mi się lepiej nówke kupić :cool:

Kamilu rozrusznik jest identyczny jak oryginalny. Jest to jego nowsza wersja. Nasza Ls40 też ma silnik S324 i nowy rozruszniczek bez problemu ją odpala. Żeby było śmieszniej rozrusznik regenerowany kosztuje około 900 zł...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 18 Października 2006, 13:27:45 »
0

Cytat: "kamicz"
Skopiowałem to z tamatu o Wls40, czy wszystko się zgadza :?: Pliss, piszcie wszelkie info.


typ: 2WLs40
Szerokość toru: 750 mm
Średnica kół: 550 mm
Typ silnika: S 64 L
Średnica cylindra: 110 mm
Skok tłoka: 160 mm
Moc nominalna: 40 KM
Obroty nominalne: 1000 obr/min
Max moment obrotowy: 28,7 Nm
Jednostkowe zużycie paliwa: 210 g/Kmh
Typ przekładni: L8
Prędkość jazdy na biegu:
-I 4 km/h
-II 7 Km/h
-III 11 km/h
-IV 17 km/h
Minimalny promień łuku: 14 m
Masa służbowa: 7,8 t
Masa w stanie próżnym: 7,6 t
Pojemność zbiornika paliwa: 136 l
Siła pociągowa przy rozruchu: 1900 kG
Max masa pociągu: 100 t


typ: 2WLs50
Szerokość toru: 750 mm
Średnica kół: 550 mm
Typ silnika: S 324 HL
Średnica cylindra: 120 mm
Skok tłoka: 160 mm
Moc nominalna: 50 KM
Obroty nominalne: 1000 obr/min
Max moment obrotowy: ?
Jednostkowe zużycie paliwa: 190 g/Kmh
Typ przekładni: L8
Prędkość jazdy na biegu:
-I 4 km/h
-II 7 Km/h
-III 11 km/h
-IV 17 km/h
Minimalny promień łuku: 14 m
Masa służbowa: 7,8 t
Masa w stanie próżnym: 7,6 t
Pojemność zbiornika paliwa: 136 l
Siła pociągowa przy rozruchu: 1900 kG
Max masa pociągu: 100 t
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #13 : 18 Października 2006, 18:32:59 »
0

Cytat: "Przemek"
Chyba Fidzio miał dokumentacje silników. Miał mi swego czasu przesłac ale chyba zapomniał.
Jeśli chcesz robić przy silniku to musisz mieć dane dotyczace nad i podwymiarów oraz luzów. Skrzyni chyba nie będziesz rozkrecał a jeśli już to nie potrzeba do tego dokumentacji. Reszte to każdy potrafi zrobić bez dokumentacji z wyjątkiem elektryki a dokłednie owbwodu rozruchu i ładowania (co nie jest znmowu takie trudne) bo lampy to chyba każdy umie podłączyć by świeciły.


Uuupssss  :oops: zapomnialem rzeczywiscie...  Schemat elektryczny tez gdzies mam. Obiecuje poprawe Co do rozrusznika to moze byc to rowniez rozrusznik czechoslowacki firmy PAL - (takie same są m.inw LIAZ-ach czy IFA-ch (4 i wiecej cylindrowych) UWAGA!! Moduł zębatki może być inny.

P.S Odnosnie tego co napisal kol. Przemek : rzeczywiscie 2Wls40 mialy oryginalnie zainstalowane silniki S64 ale w tej chwili znalezienie ktorejkolwiek z wlsek z tym silnkiem graniczy z cudem, o samym silniku nie wspominajac. Wiekszosc motorkow zmieniono juz na kultowy S324HL.

P.S2 Co do róznic mocy 324-ki nie znam się zbytnio ale obiło mi się o uszy kilka informacji:
- róznia się głowicą
- pompą wtryskową i jej wyregulowaniem
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 18 Października 2006, 21:46:22 »
0

Cytat: "Przemek"

Masa służbowa: 7,8 t
Masa w stanie próżnym: 7,6 t

To masa w przypadku loków na 600mm jest inna :?:  Nie powinno być 6,8 t i 7t?
Cytat: "fidzio "

P.S2 Co do róznic mocy 324-ki nie znam się zbytnio ale obiło mi się o uszy kilka informacji:
- róznia się głowicą
- pompą wtryskową i jej wyregulowaniem

Czyli rozruszniki wszędzie są takie same :?: Bo loków Wls40/50 to tu troche jest i może dało by się odkupić :grin:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 19 Października 2006, 10:29:54 »
0

Cytat: "kamicz"
To masa w przypadku loków na 600mm jest inna :?:  Nie powinno być 6,8 t i 7t?

Wls40/50, 2Wls40/50, Wls75 to trzy różne typy lokomotyw. Różnica między nimi jest taka jak między Warszawą, Żukiem, Nysą i Tarpanem.

Cytat: "fidzio"
P.S2 Co do róznic mocy 324-ki nie znam się zbytnio ale obiło mi się o uszy kilka informacji:
- róznia się głowicą
- pompą wtryskową i jej wyregulowaniem

Możliwe. Inna głowica daje większy stopień sprężania co zwiększa moment obrotowy i moc ale trzeba przestawić początek wtrysku na wcześniejszy (na pompie) i zwiększyć ciśnienie na wtryskiwaczach. Zauważcie że silnik o mocy 50KM osiąga ta moc przy 1000 Obr/min a silnik o mocy 75KM przy 1500 Obr/min więc tu dochodzi zmiana mocy przez zwiększenie obrotów. Silniki latały od maszyn do maszyn więc ciężko dziś ustalić, który silnik ma dana lokomotywa bez dokładnych danych technicznych. Np. Wls40 może mieć silnik 75KM a Ls60 silnik 50KM, 2Wls40 np. 60KM itd. Wszystkie te silniki mają oznaczenie S 324 HL.
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #16 : 19 Października 2006, 15:51:07 »
0

Cytat: "kamicz"

Czyli rozruszniki wszędzie są takie same :?: Bo loków Wls40/50 to tu troche jest i może dało by się odkupić :grin:


Na 99,9% tak
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 21 Października 2006, 19:42:56 »
0

Cytat: "fidzio"

Na 99,9% tak

No to bardzo fajnie, bo nasz szwanuje. Dziś znowu pracowaliśmy przy loku. Drapaliśmy farbę i ukazało się ciekawe oznaczenie z ZGH Orzeł Biały gdzie lok pracował przez prawie 40 lat. "ZAKŁADY GÓRNICZE im 'L. WARYŃSKIEGO', PIEKARY ŚL., Pod dozorem PKP, nr rej. 1291"

A poniżej fotki z naszej wyprawy do Strzybnicy. Wls18-07 i Wls180-29



[ Dodano: Nie Paź 22, 2006 16:59 ]
Kolejne pytania: :grin:
1. Czy w 2Wls50 są jeszcze jakieś tabliczki oprócz: rozrusznik, Nast. obr. silnika, piasecznica, gwizdawka :?: Jak tak to jakie, bo nie wiem czy czegoś barkuje.

2. Jakie są przełączniki i do czeo służą i czy są jakieś zegary oprócz jednego (nie pamiętam co pokazuje) :razz:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Ernie
Młotkowy
**
Długość toru:: 89 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 28 Października 2006, 12:06:39 »
0

te Lidki to są rozebrane do pocięcia czy w dobrych zamiarach?
Zapisane

Małe jest piękne.
Michał P.
SGKW
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 28 Października 2006, 13:02:45 »
0

Ciężko powiedzieć jak byliśmy tam to nikogo od tych lidek nie było... człowiek ktory zajmuje sie tymi lokomotywami najprawdopodobniej pracuje w Tarnogórskim PKP tak nam powiedział cieć. Więc niewiadomo jakie były zamiary rozebrania...
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!