Rav
Nowicjusz
Długość toru:: 28 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #40 : 27 Lipiec 2013, 08:20:27 » |
+2
|
Pytanie za milion punktów. Co z kolejką? Mam taki niecny plan żeby się tam wybrać, pytanie czy jest po co
Po roku nadal trzyma się dobrze mimo pewnej redukcji torów oraz transportu osobowego załogi kopalni o czym wspominano wcześniej. W letnio-wakacyjnym klimacie wygląda świetnie, o to dowód, stan lipiec 2013: http://youtu.be/W3DiuxRbolk
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Lipiec 2013, 09:45:54 wysłane przez Rav »
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #41 : 10 Lipiec 2014, 08:55:53 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #42 : 20 Lipiec 2014, 10:05:02 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #43 : 20 Lipiec 2014, 10:24:44 » |
0
|
Nie ogarniam, mieli zamykać bo kończyło się złoże a tu jeszcze się znalazło wungla na 2-3 lata Niemniej jednak wiadomość pozytywna
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #44 : 25 Lipiec 2014, 00:51:06 » |
+6
|
Pozwolę sobie wyjaśnić to i owo. Rzecz nie w tym, że węgiel nagle się znalazł. O tym, że złoże się kończy i kiedy się wyczerpie (2016-2017) wiadomo od dawna. On tam jest i, z technicznego punktu widzenia, można go wydobyć. Problem w tym, że KWK Kazimierz - Juliusz przynosi straty, zaś jej właściciel - Katowicki Holding Węglowy (KHW) ma problem z utrzymaniem płynności finansowej. Zatem chce odstrzelić wszystko, co przynosi straty, a nie ma perspektyw na przywrócenie rentowności, tudzież, jak w przypadku KWK K-J, przewidywany okres eksploatacji jest na tyle krótki, że restrukturyzacja jest po prostu wątpliwa pod względem finansowym. Chodzi o to, że, być może, udałoby się przywrócić rentowność KWK K-J, ale to i tak działanie na krótką metę bo za owe 2-3 lata nie będzie czego wydobywać.
Podsumowując - KHW ugiął się pod naciskami górników (zapewne działając z polecenia rządu, który chce uniknąć niepokojów społecznych) i zgodził się na finansowanie strat przynoszonych przez KWK K-J jeszcze przez 2 czy 3 lata. Zapłacimy za ten spokój społeczny wszyscy. Ty, ja i reszta czytających tego posta. Kilka milionów złotych zapłacimy.
Inną rzeczą jest to, że, teoretycznie, możliwe jest przedłużenie egzystencji KWK K-J jeśli zyskałaby ona dostęp do złóż zlikwidowanej kopalni Jan Kanty w Jaworznie. Wymagałoby to jednak dwóch rzeczy. O obie trudno. Raz: dziesiątek milionów złotych na udostępnienie złoża (a, jak pisałem, KHW pieniędzy nie ma), a dwa: zgody władz Jaworzna na prowadzenie wydobycia pod miastem. A te się do tego zbytnio nie palą.
Dodam jeszcze, że KWK K-J nie jest jedyną, która chce sięgnąć po złoża z Jana Kantego. O ile K-J chce prowadzić wydobycie z wykorzystaniem swojej istniejącej infrastruktury znajdującej się na terenie Sosnowca, to ta druga firma chce zbudować nowe szyby (upadowe) na terenie Jaworzna i wykorzystać, co się da z tego, co zostało po Janie Kantym. Tej drugiej opcji władze Jaworzna są też niechętne, ale mniej. A to dlatego, że dałoby to miejsca pracy na terenie Jaworzna. No i podatki szerzej wpływałyby do kieszeni Jaworzna. Tzn. nie tylko podatek od złóż, ale też podatek od nieruchomości i podatek dochodowy płacony przez firmę, która zobowiązała się utworzyć swoją siedzibę na terenie Jaworzna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #45 : 25 Wrzesień 2014, 13:05:36 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #46 : 29 Maj 2015, 13:34:28 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Rav
Nowicjusz
Długość toru:: 28 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #47 : 31 Maj 2015, 15:52:44 » |
+6
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
PiotrS
|
|
« Odpowiedz #49 : 14 Październik 2015, 01:13:03 » |
+1
|
Szymku, a jeszcze nie tak dawno wspólnie podróżowaliśmy w jednym wagonie z górnikami... A tak to świetnie hulało. 4 lata temu to był pewnie najlepiej utrzymany szlak o rozstawie 750 mm w kraju.
Z tego co słyszałem krakowskie SMK, próbowało tam zorganizować imprezę pożegnalną, ale nie pamiętam jak to się skończyło? Chyba Kopalnia nie odpowiedziała w ogóle na pismo?
Swoją drogą, to ciekawe co się dzieje z infrastrukturą kolejki na zamkniętym terenie zakładu? Nigdy nie przekroczyłem bramy i nie byłem pod lokomotywownią.
Pozdrawiam.
Piotr S.
|
|
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #50 : 14 Październik 2015, 16:24:54 » |
+1
|
Jestem zaskoczony determinacją władz samorządowych. Byłem przekonany, że jak do prezydenta dotrze, ile to kosztuje, to mu przejdzie. Tym czasem wygląda, że on traktuje kolej nie jako atrakcję samą w sobie, ale ma szerszy plan zagospodarowania terenu po Juliuszu. Jeszcze powstaje pytanie - jak duży fragment trasy pozostanie? Czy całość, czy tylko jakiś kilometrowy fragment, co ś a la kolejka parkowa? To się wszystko okaże. Jak na razie 3mam kciuki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
|
« Odpowiedz #51 : 17 Styczeń 2016, 16:33:28 » |
0
|
Tymczasem zdjęcia z ostatnich dni kolejki można obejrzeć na blogu przemysłowym. Wg. autora, 29 maja wueleska o nr zakładowym 6 wyjechała z lokomotywowni po raz ostatni.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #52 : 17 Styczeń 2016, 17:18:41 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|
PiotrS
|
|
« Odpowiedz #54 : 24 Kwiecień 2017, 19:43:49 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #56 : 23 Październik 2017, 20:52:47 » |
+4
|
Oho, nowe wieści: http://twojezaglebie.pl/waskotorowka-sosnowiec/Nowa atrakcja miasta. Sosnowiec przejmie kolejkę wąskotorową Sosnowiec przejął kolejkę wąskotorową po KWK Kazimierz-Juliusz. Uratowano dzięki temu unikatową pamiątkę przemysłowych tradycji Zagłębia Dąbrowskiego.Niegdyś kolejka przewoziła różnego rodzaju ładunki oraz górników i łączyła dwie części zakładu. W przyszłości ma stać się atrakcją turystyczną dla mieszkańców naszego regionu, i nie tylko. Miasto przez wiele miesięcy starało się pozyskać składniki majątku związanego z kolejką wąskotorową byłej kopalni Kazimierz-Juliusz, w celu zachowania historii miasta i kraju. – Kolejka została przejęta przez gminę Sosnowiec. Finalnie ma wrócić na tory i wozić pasażerów na odcinku Kazimierz Górniczy-Juliusz – mówi Rafał Łysy, rzecznik sosnowieckiego magistratu. – W tej chwili trwa inwentaryzacja tego, co zastaliśmy, a musimy pamiętać, że spora część została już rozszabrowana. Na tę chwilę trudno określić, kiedy kolejka mogłaby ruszyć. Po inwentaryzacji będziemy szacować, jakie środki są niezbędne, aby mogła znowu działać – dodaje.Operatorem kolejki ma być spółka wydająca bezpłatny samorządowy miesięcznik „Kurier Miejski”. Miasto nie chce powoływać nowego podmiotu w tym celu. Przejęta kolejka ma szansę stać się nową atrakcją miasta oraz unikatową pamiątką kopalnianych tradycji naszego regionu. – Kolejka w przyszłości mogłaby stać się prawdziwą atrakcją turystyczną przypominająca o górniczych tradycjach naszego miasta i regionu – mówił kilka miesięcy temu Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
velarik
Nowicjusz
Długość toru:: 30 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #57 : 24 Październik 2017, 15:07:04 » |
0
|
Szkoda tylko, że się obudzili, jak duża część taboru dostała nóg... Ze 3 miesiące temu na OLX sprzedawano 2 wagony przewożące pracowników. Szybko poszły i niestety nie wiadomo gdzie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PiotrS
|
|
« Odpowiedz #58 : 26 Październik 2017, 00:46:47 » |
0
|
WLs150-6847 znajduje się w Czernichowie, na terenie powstającego mini skansenu (prywatnej kolekcji) przy powstającej restauracji (lub czymś w tym stylu). Z tym, że nie wiem kiedy ta lokomotywa zakończyła służbę w Sosnowcu, bo mogło to być już jakiś czas temu. Jest tam też Lyd2 ale bez oznaczeń. Podejrzewam, że może pochodzić z kolejki KWK Janina. Lydka ma na haku dwa wagony kryte w niebieskim malowaniu ale jakoś mi nie pasują do tych z Sosnowca. http://www.ostatniakolejka.pl/Pozdrawiam serdecznie. PiotrS
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Październik 2017, 01:33:29 wysłane przez PiotrS »
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #59 : 26 Październik 2017, 17:20:25 » |
+1
|
Kiedys na Olx czy innym sprzedajemy wisiała Lyd2 z Cementowni Opole sprzedawana właśnie z Czernichowa, WLs150 chyba też... A na zdjęciu typowe pomorskie brankardy
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|