Romas
|
|
« Odpowiedz #40 : 07 Sierpnia 2009, 07:09:51 » |
0
|
Kratownica jest inna , fakt. Tak to jest jak się człowiekowi do własnego archiwum nie chce zajrzeć , a polega tylko na pamięci :oops:
To samo zdjęcie jest publikowane w książce B.Pokropińskiego "Kujawskie Koleje Dojazdowe", z podpisem że jest to most pod Lubrańcem a zdjęcie wykonano w 1932 roku. Niektórzy powiedzą, że u B.P. jest wiele błędów. Fakt , ale tym razem autor powołuje się na źródło, a jest nim książka "Komunikacja w Polsce Odrodzonej". Ja tej pozycji w soich zasobach nie mam, więc nie mogę potwierdzić.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #41 : 07 Sierpnia 2009, 07:52:30 » |
0
|
Jeśli to rok 32 to prześwit 600mm i być może po przekuciu na 750 i wprowadzaniu transporterów most został wymieniony na inny.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #42 : 07 Sierpnia 2009, 08:15:45 » |
0
|
Jest to z całą pewnością most pod Lubrańcem na Zgłowiączce. Na moście widać dwa parowozy Wp29 - czyli nie może być mowy o szerokości toru 600 mm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Atterdag
|
|
« Odpowiedz #43 : 07 Sierpnia 2009, 09:16:29 » |
0
|
Dzięki za pomoc. Widzę, że nie lada dyskusja rozgorzała. I tak, jest to próba obciążeniowa.
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #44 : 07 Sierpnia 2009, 14:26:32 » |
0
|
Kratownica jest wysoka, bo to kratownica na normalny tor. Tak się robiło
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #45 : 07 Sierpnia 2009, 15:06:18 » |
0
|
Kratownica jest wysoka, bo to kratownica na normalny tor. Czy ja wiem... Ogólnie stara kratownica wykonana jest z delikatniejszych elementów, więc aby uzyskać odpowiednią sztywność, odległość pasa górnego i dolnego musiała być większa (trywializując: jak w belce dwuteowej lub szynie - im wyższy profil, tym sztywniejsza, nawet jeśli grubości półek i środnika są nieco mniejsze) To, o czym wspominałem - forma połączenia dwóch kratownic ponad torem raczej dostosowana jest do skrajni wąskotorowej. Możliwe oczywiście, że wykorzystano jakieś standardowe elementy odpowiednio je adaptując, ale przęsło jako całość z pewnością nie jest normalnotorowe. Ponieważ jest problem ze zdjęciami, które wklejam na forum (raz wyświetla a raz nie), podaję do nich link. Pozdrawiam PS Przy okazji coś, dla miłośników mostów: Zdjęcia z albumu dziadka z Wojny Bolszewickiej. Wiem, że rozstaw szerszy/jeszcze szerszy niż obowiązujący na tym zacnym forum, ale po znajomości :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Piotrek
|
|
« Odpowiedz #46 : 12 Września 2009, 20:04:20 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
adam
|
|
« Odpowiedz #48 : 11 Października 2009, 20:34:55 » |
0
|
I widzisz , a lokomotywka była do końca sprawna , jak byliśmy na przetargu to gość właśnie z muzeum mówił,żeby nie licytować bo każdą cene da za nia i tak poszła , a z hali jak ja zabierali to o własnych siłach wyjechała i były to ostatnie fotki jej i jej większych sióstr , tylko jestem ciekaw jako sprawna to tylko eksponat czy raczej takze zrobią ją jeżdżącą na jakimś krótkim odcinku , bo to bez sensu aby sprawna stała i nie cieszyła oka w ruchu.
|
|
|
Zapisane
|
Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
|
|
|
Atterdag
|
|
« Odpowiedz #49 : 11 Października 2009, 21:02:50 » |
0
|
No właśnie w załączonym filmiku widać ją w nowym malowaniu jak o własnych siłach ciągnie duży skład ciekawie skonstruowanych wagonów pasażerskich. Aż kusi by się kiedyś udać na Karaiby i ją sfotografować...
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
adam
|
|
« Odpowiedz #50 : 12 Października 2009, 21:09:08 » |
0
|
słuchaj ja akurat piszę o tej Wls-40 - to o nią był bój , a najbardziej mnie ciekawi co sie stało z WLS-150 tkami były tam dwie sztuki kto je kupił a raczej nie Szereniawa
|
|
|
Zapisane
|
Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
|
|
|
kamicz
SGKW
Długość toru:: 298 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #51 : 12 Października 2009, 22:35:32 » |
0
|
Pozostałe Wls150 zakupiła firma Tabor, było gdzieś info o tym na forum :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #52 : 12 Października 2009, 23:25:45 » |
0
|
Według wask.pl zostały zezłomowane...
A odnośnie tej małej to mam pytanie.
Czy to nie jest 2WLS40 tylko oznaczona jako WLS40??
wygląd jak 2WLS rozstaw 750mm tylko oznaczenie namalowane na boku....
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Michał Z
|
|
« Odpowiedz #53 : 13 Października 2009, 14:56:46 » |
0
|
Dzisiaj zwiedziłem Muzeum ... Px48 wraz z wagonami również przemieścił się w nowe miejsce na terenie muzeum. A ja mam głupie pytanie, jak oni ustawili na jednym torze Px49 razem z węglarkami na 600 mm z Bydgoskiej KD? pozdr M.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #54 : 13 Października 2009, 15:46:38 » |
0
|
Gdzieś w necie jest foto. Jedna szyna wspólna a druga. W dwóch kawałkach o różnych szerokościach
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
kamicz
SGKW
Długość toru:: 298 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #55 : 13 Października 2009, 16:59:17 » |
0
|
Według wask.pl zostały zezłomowane...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #56 : 13 Października 2009, 17:38:06 » |
0
|
Oj chyba z przeznaczeniem na części a nie uruchomienie...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
adam
|
|
« Odpowiedz #57 : 13 Października 2009, 19:49:42 » |
0
|
O rany Boskie w mordę j............... rany julek przecież,,, one czynne do końca niech ich szlak - no to na pewno na części , mmmmmm brak mi słów - skad ta fotka - czy jest jakiś adres , telefon do tej firmy co je "uratowała" - pozdr
|
|
|
Zapisane
|
Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #58 : 13 Października 2009, 20:17:00 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:59:03 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
kamicz
SGKW
Długość toru:: 298 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #59 : 13 Października 2009, 20:27:31 » |
0
|
ZTCW to w Lidkach z cukrowni zdemontowano bufory oraz zestawy kołowe, reszta nadal kompletna.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
|