Piottr_tt
|
 |
« : 22 Stycznia 2007, 10:31:29 » |
0
|
W artykule : http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.misc.kolej&aid=43839362http://www.glos.com/index.php?ida=2110napisali W Wielkopolsce chodziło o 12 projektów. Dotyczy to na przykład budowy poznańskiej słoniarni, utworzenia Mickiewiczowskiego Centrum Kultury w Żerkowie, remontu mostu w Pyzdrach czy modernizacji kolejki wąskotorowej z Gniezna do Witkowa. Wszystkie te projekty czekały na podpis Tadeusza Dziuby, bo trzeba je rozliczyć do końca 2008 roku. Kto wie, jaki zakres jest projektu dotyczącego Gnieźnieńskiej? Czyżby Kolegom z Gniezna udało się przetrzeć ścieżki polskiej biurokracji?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #1 : 22 Stycznia 2007, 11:19:13 » |
0
|
Wypada pogratulowac Gnieznu i Gnieznienskiej KP ! Pierwsze koty za ploty . W nastepnym okresie kolej pewnie na :wink: ... Kalisz i SKPL???
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 209 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2 : 22 Stycznia 2007, 16:16:03 » |
0
|
Jak napisano w ŚK 1/07 kolejka ma dostać 4,5 miliona złotych. Ma to zostać przeznaczone na remont parowozu, rekonstrukcję wagonów oraz najciekawsze, wybudowanie odgałęzienia z Witkowa do Skorzęcina.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #3 : 23 Stycznia 2007, 14:51:08 » |
0
|
Fajna sprawa - z Witkowa do osrodkow w Skorzecinie jest ca 12 - 15 km. Zalezy , jak poprowadzona zostanie trasa. GnKP moze liczyc na dosc duza frekwencje . Boje sie o jedno , zeby nie wylano dziecka z kapiela - mam na mysli szczegolnie odcinek Powidz - Anastazewo . Mam nadzieje ,ze stowarzyszenie z Anastazewa dopilnuje swojej sprawy i nie dopusci do unicestwienia tego odcinka .
Pozdrawiam
ok333
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
syrenka
Nowicjusz

Długość toru:: 40 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 24 Stycznia 2007, 00:10:10 » |
0
|
Mam nadzieje ,ze stowarzyszenie z Anastazewa dopilnuje swojej sprawy i nie dopusci do unicestwienia tego odcinka . Też mam nadzieję, że ten odcinek nie przepadnie! Bardzo go lubię. Cieszę się ogromnie z tej dotacji.
|
|
|
Zapisane
|
F-16 cud techniki - leciał tydzień z Ameryki
|
|
|
bigbird
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #5 : 27 Stycznia 2007, 19:18:51 » |
0
|
Fajnie ze jest dotacja, niemniej jednak lepiej sie skupic na tym, co jest realne. Odcinek do Anastazewa juz istnieje, ale jest w nienajlepszym stanie. Mysle, ze warto pieniadze zainwestowac przede wszystkim w renowacje szlaku i parowozu, oraz w rozreklamowanie kolejki - odnosze wrazenie ze niewielu ludzi wie, iz w Gnieznie znajduje sie taka wielka atrakcja.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #6 : 29 Stycznia 2007, 09:47:31 » |
0
|
Czyli tak jak myślałem- nikt nic nie wie - co obejmuje projekt objęty finansowaniem i jaka jest kwota?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #7 : 29 Stycznia 2007, 13:13:28 » |
0
|
Piottr_tt napisal : ,,Czyli tak , jak myslalem - nikt , nic nie wie'' Nooo nie zupelnie Piottrze - to nie czeski film , ale polska rzeczywistosc. Troche wiemy , lecz nie wszystko . Podaje link , gdzie znajduje sie troche informacji o ,,tej kasie '' :grin: : http://www.powiat-gniezno.pl/index.php5?m=news&id=570Z tego tekstu wybiore to , co jest najwazniejsze dla gnieznienskiej waskotorowki - z kosztu calkowitego projektu 1.4 ,,Rozwoj turystyki i kultury'' ZPORR tzn. 580.819,72 zl powiat gnieznienski otrzymal - 75% tej kwoty , czyli 435.614,79 zl ( a nie jakies tam 4,5 mln :!: ). I dopiero z tej kwoty zostanie sfinansowane zadanie GnKW w postaci czy formie dwoch ( 2 ) imprez promocyjnych - wiosna i jesienia 2007 r na tym ciasnotorowym szlaku . Nie wiem , czy w folderze promujacym powiat gnieznienski (naklad 120.000 egz.) znajdzie sie miejsce na info o kolejce waskotorowej . Bo na wystawach w Brukseli i Londynie http://www.exhibition.com.pl/gallery_pl.htmznalazlo sie miejsce na 2 impresje fotograficzne , ale na torze normalnym . Pozdrawiam z Wielkopolski Wschodniej ok333
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #8 : 09 Lutego 2007, 15:38:59 » |
0
|
Mam nadzieje ,ze miasto Gniezno ,,wysupla'' kase na naprawe parowozu Px48-1919 , gdyz gnieznienskie warsztaty waskotorowe biora go ,, na tapete'' - jak donosi Tomek D. : Witam, 09.02.2007 Dziś parowóz został załadowany na platformę samochodową i przetransportowany do Śmigla, gdzie w wybrane dni będzie prowadził planowe pociągi osobowe relacji Śmigiel - Stare Bojanowo. Po powrocie parowozu do Gniezna zostanie on poddany naprawie głównej. Tymczasem w wąskotorowych warsztatach trwa rewizja podwozia Px48-1919. Kilka zdjęć z załadunku Px48-1785 znajdą Państwo na www.parowozy.strefa.plZapraszam, Tomek Świat Parowozów www.parowozy.strefa.pl--------------------------------------- A ja pozdrawiam z Kalisza ok333
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Waldi
Gość
|
 |
« Odpowiedz #9 : 13 Lutego 2007, 17:27:30 » |
0
|
Gniezno mogłoby pomyśleć nad trasą Anastazewo - Ślesin, bo w Sompolnie obecnie następują zmiany na lepsze  Wiem, że tam mają problem z kopalnią, ale coś może udałoby im się wymyślić. Wtedy znów by można pojechać najdłuższą trasą w Polsce 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sb
Nowicjusz

Długość toru:: 17 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #10 : 23 Sierpnia 2007, 16:07:29 » |
0
|
Gniezno mogłoby pomyśleć nad trasą Anastazewo - Ślesin... Czy są więc plany reaktywacji kolei przebiegającej przez Kleczew? Jeśli tak, to która organizacja by ją obsługiwała?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
flugzeug30
Gość
|
 |
« Odpowiedz #11 : 23 Sierpnia 2007, 21:06:55 » |
0
|
Przypuszczam, ze, jezeli daloby sie reaktywowac linie Anastazewo- Sompolno i dalej do Przystronia, Kola i Dobrego Aleksandrowskiego, to obslugiwaloby je SKPL z wsparciem samorzadow i lokalnych stowarzyszen milosnikow kolei.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
 
Długość toru:: 130 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 24 Sierpnia 2007, 12:12:09 » |
0
|
Flugzeug o czym mówisz? A kto zasponsoruje rozebrane stacje i całe linie?  ? Przecież to utopia. Zapomnij o tych tematach. Ja już uważam ze ten temat to historia i nie wracam do niego.
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
wagonownia
Gość
|
 |
« Odpowiedz #13 : 24 Sierpnia 2007, 15:37:54 » |
0
|
kolega dobrze pisze - zgadzam się z tym .Gdzie byli Ci wszyscy jak na warsztatach był sprzęt , maszyny , szyby w oknach , wagony , lokomotywy i oczywiście przejezna linia.Gdyż pomiędzy Przystroniem i Sompolnem juz jest firma dobrze prosperująca w środku torowiska ,część linii jedna strona ,część linii druga strona, a Koło takze już historia , od Koła do Przystronia torów brak -juz. Więc stacja bez budynku w Kole została i tak samo w Przystroniu a od Przystronia w strone Izbicy Kujawskiej linii w większości brak .CZy to byli złodzieje ,czy ktoś inny - myśli zostawiam dla myślących - pozdrawiam serdecznie i życzę innym kolejkom a także operatorom w/w wszystkiego dobrego i przetrwania w tych trudnych czasach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #14 : 24 Sierpnia 2007, 18:32:31 » |
0
|
Przypuszczam, ze, jezeli daloby sie reaktywowac linie Anastazewo- Sompolno i dalej do Przystronia, Kola i Dobrego Aleksandrowskiego, A jaki jest sens reaktywacji? Ja nie widze żadnego. to obslugiwaloby je SKPL z wsparciem samorzadow i lokalnych stowarzyszen milosnikow kolei. Tiaaa, chyba z Islandii
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
flugzeug30
Gość
|
 |
« Odpowiedz #15 : 25 Sierpnia 2007, 12:34:32 » |
0
|
No dobrze, przesadziłem. Ruch osobowy na SKD- to se ne vrati.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #16 : 27 Sierpnia 2007, 08:16:04 » |
0
|
to obslugiwaloby je SKPL z wsparciem samorzadow i lokalnych stowarzyszen milosnikow kolei. Tiaaa, chyba z Islandii Lepiej tego ująć nie można było. Niektórzy mają tendencję do bujania w obłokach z całkowitym oderwaniem od rzeczywistości, która czasem aż skrzeczy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mike Russ
|
 |
« Odpowiedz #17 : 23 Czerwca 2008, 12:57:36 » |
0
|
Szkoda, niestety, ale Marek Sz ma rację... Do tego na trasie jest czynna odkrywka węgla brunatnego... Zrobić można wszystko, ale za jakie pieniądze? I to pod warunkiem, że samorządy dały by wolną drogę. Ech, marzenia... Na razie trzeba się skupić na tym co jest, bo Gnieżnieńska KD to, przypominam, OSTATNI istniejący odcinek Kujawskiej sieci. Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
Modelarstwo komputerowe - nowe technologie w popularyzacji kolei wąskotorowych
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #18 : 23 Czerwca 2008, 20:04:08 » |
0
|
Ostatni i jak narazie nie zapowiada się ,by go zlikwidowano!:)
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
whisper
Młotkowy
 
Długość toru:: 78 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #19 : 23 Czerwca 2008, 21:19:43 » |
0
|
Jakkolwiek nie spojrzeć, zakaz wykonywania przewozów towarowych to spory cios...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil
|
|
|
|