Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Sierpień 2019, 13:05:45 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 17   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa  (Przeczytany 183679 razy)
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #20 : 09 Maj 2008, 15:25:34 »
0

3Aw został przez nas wyremontowany,odmalowany,środek zrobiony prawie od podstaw
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Carlos85Gno
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 09 Maj 2008, 22:32:31 »
0

:mrgreen: jutro odbedzie sie majówka z ciuchcia szczegóły www.gkw-gniezno.pl :mrgreen:
Zapisane

pomalutku wszystko w Gnieznie sie rozkreca!!!!!Bedzie Dobrze
Carlos85Gno
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 10 Maj 2008, 23:27:50 »
0

moim zdaniem imprezka w Gnieznie udala sie mam kilka fotek i 3 filmiki nakrecone  :mrgreen: przy okazji dowiedzialem sie ze ruch towarowy zostal wstrzymany  :cry:
Zapisane

pomalutku wszystko w Gnieznie sie rozkreca!!!!!Bedzie Dobrze
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 11 Maj 2008, 09:43:11 »
0

Z jakiego powodu?
Zapisane
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #24 : 11 Maj 2008, 19:58:31 »
0

ponieważ "wagony na transporterach wywołują wstrząsy i są za szerokie"-śmiech na sali.  :shock:  :Co?:  :!: Politechnika poznańska nie wykryła żadnych wstrząsów  :!:  :!:  :Co?:  :shock:
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
damix55
Gość
« Odpowiedz #25 : 12 Maj 2008, 20:37:10 »
0

słuchajcie jeżeli by odbudowac małe węglarki wąskotorowe których kilka jest na GKW to może szanowny P.Kwiatkowski zezwolił by na to pod warunkiem że koleka jeździła by wolniej na tym terenie i na wagonach wąskotorowych na dworcu zrobiło by się rampe towarowa do przeładowywania węgla z wąskich na normalne i po sprawie kolej dalej zarabia

kalito: proszę poprawić ten post, gdyż jest nieczytelny. dziękuję...
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1307 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #26 : 12 Maj 2008, 21:13:25 »
0

Cytat: "damix55"
słuchajcie jeżeli by odbudowac małe węglarki wąskotorowe których kilka jest na GKW to może szanowny P.Kwiatkowski zezwolił by na to pod warunkiem że koleka jeździła by wolniej na tym terenie i na wagonach wąskotorowych na dworcu zrobiło by się rampe towarowa do przeładowywania węgla z wąskich na normalne i po sprawie kolej dalej zarabia

Sugerujesz przeładunek ? Koszt ! nie mam więcej pytań.
PS. Apropos takich dziwnych drgań i "Panie nie jeździjcie bo mi dom sie zawali" to po otwarciu stacji metra Dworzec Gdański do Metra zgłosiły się dwa przedszkola z żądaniem pokrycia kosztów remontu, ponieważ ściany im pękają. Metro potraktowało sprawę poważnie i wykonało ekspertyzy. Wynik był zaskakujący. Największe drgania występują pomiędzy godzinami 0.00-5.00 akurat gdy metro nei kursuje natomiast jeżdżą pociągi towarowe torami nieopodal.
Zapisane

102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #27 : 13 Maj 2008, 16:16:33 »
0

Węglarki właśnie mieliśmy zacząć remontować,ale raczej nie będziemy wozic w nich towaru.Przeładunek?Zgadzam się,to za duże koszty.Przeciętnie  nasi pracownicy dostają 1000(max)za miesiąc,przynajmniej tak mi wiadomo-a nie sądze,żeby za takie pieniądze im się chciało przeładowywac towar z normalnych na wąskie.
do P.S.większe dragania są od samochodów niz od kolejki,tak przedstawiają wyniki xD
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
damix55
Gość
« Odpowiedz #28 : 13 Maj 2008, 16:20:57 »
0

to niech przewozi inne towary w wagonach wąskotorowych takie których nie trzeba przeładowywać na normalnotorowe wagony
Zapisane
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #29 : 13 Maj 2008, 16:22:36 »
0

Nie przesadzajmy.Co wsadzimy na wąski tor?Kolego damix55,przydkład?
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
damix55
Gość
« Odpowiedz #30 : 13 Maj 2008, 16:23:46 »
0

buraki lub pasze no nie wiem co jeszcze
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1344 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #31 : 13 Maj 2008, 17:15:18 »
0

Czyli myślisz o przewozach wewnętrznych... Megaciekawa teoria, gdyby była wygłoszona czas jakiś temu... Ale spokojnie. Buraki. To na waskich torach już było i się sprawdzało. Tylko dla kogo te przewozy :?: Bo chyba decyzja o rezygnacji z takich przewozów była przez cukrownię przemyslana. Gdyby był w tym sens ekonomiczny to przecież te przewozy wznowionoby nieprawdaż :?:  I przede wszystkim czym :?:  50-letnimi wagonami węglarkami :?:  Powiedzieć "niech wozi" jest łatwo. Ale zastanów się czasem czy to możliwe...
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 295 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #32 : 13 Maj 2008, 18:51:38 »
0

Zapraszam do obejrzenie małej fotorelacji z otwarcia sezonu  turystycznego na Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej, które odbyło się w sobotę 10 maja.  :grin:


 :arrow: http://piotrek-w.fotosik.pl/albumy/432174.html


P.S. Wkrótce zdjęcia wyremontowanego gnieźnieńskiego wagonu 3Aw.
Zapisane
lisiogonek
Mechanik
***
Długość toru:: 291 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 14 Maj 2008, 08:37:16 »
0

Kolega dobrzyn uważa, że likwidacja kolejek cukrowniczych miała swoje uzasadnienie ekonomiczne...Zgadzam się z tą opinią w sporej części. Ale kiedy widzę nasze nędznej jakości szosy na których jeżdżą wypełnione burakami ciężarówki i ciągniki z przyczepami, to zastanawiam się czy nie lepiej było wozić takie rzeczy kolejką...Dodam gwoli wyjaśnienia, że mam na myśli Nakło nad Notecią. Często tam bywam i zapewniam Kolegów że w sezonie jesiennym tworzą się tam korki spowodowane przez pojazdy zwożące surowiec do cukrowni Rudki. Jadąc samochodem osobowym za ciężarówkami trzeba uważać aby auta nie uszkodził jakiś spadający burak...Tak więc uważam że likwidacja kolejek cukrowniczych wcale nie oznacza jakiegoś zbawienia ekonomicznego. Tylko tyle że koszty utrzymania dróg rozjeżdżanych przez te ciężarówki wzrósł wielokrotnie. A te koszty nie ponosi bezpośrednio cukrownia. Gdyby tak musiała ponosić te koszty bezpośrednio z własnej kasy, to kto wie czy nagle nie pojawiłaby się jakaś ekonomiczna ekspertyza wskazującą na celowość używania kolejki do wożenia surowca....Tyle tylko że wrócić nie ma do czego, tak w Nakle, jak i na większości kolejek cukrowniczych...Przepraszam że tak może trochę OT....ale takie tam refeksje mnie naszły....
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2613 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #34 : 14 Maj 2008, 09:10:38 »
0

Owszem szkoda ze kolejki nie wożą buraków ale teraz jest trochę inaczej z ich odbiorem niz było to za czasów kolejek. Kiedyś rolnicy wozili na place składowe i dopiero z tam tond odbierała cukrownia w dogodnym dla siebie terminie. Teraz cukrownia odbiera od rolnika prosto z pola za pomocą specjalnej maszyny http://www.agrofoto.pl/forum/Mysza-ROPY-image32873.html w wyznaczonym terminie. ciężko by było prowadzić linie kolejowo do każdego rolnika a pyzatym burak powinien być  uprawiany przynajmniej co 4 lata na tym samym polu wiec pryzma nie jest zawsze w tym samym miejscu zwłaszcza ze cukrownie są zamykane i coraz mniej sie uprawia buraka.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #35 : 14 Maj 2008, 19:23:44 »
0

Buraki.buraków nie ma kto u nas odebrać,raczej-cukrownia jest wlasnie rozbierana.
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1344 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #36 : 14 Maj 2008, 19:50:19 »
0

Tak mi się wydawało że cukrownia Gniezno poszła pod młotek, ale nie miałem pewności więc tego nie pisałem.
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #37 : 14 Maj 2008, 20:56:15 »
-1

Poszła pod młotek,poszła.wszystko burzą,tory wyrywają,piaskują i sprzedają
...
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 295 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #38 : 09 Listopad 2008, 13:29:08 »
0

Oto zdjęcia z wczorajszych prac na Gnieźnieńskiej KW: http://podroze-waskotorowe.blog.onet.pl/  

Co jakiś czas będę zamieszczał na tym blogu relacje z prac na GKW. Jak ktoś chce się dołączyć ZAPRASZAMY! Prace są mniej więcej co sobotę. Jeżeli ktoś jest zainteresowany udziałem, proszę o wiadomość na PW.
Zapisane
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 09 Listopad 2008, 14:03:35 »
0

Towary są już całkowicie zawieszone? Nie dawno jeszcze jeździły do jakiegoś zakładu 1,5km od stacji.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 17   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!