Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:20:40 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: kolejka w Grecji  (Przeczytany 20967 razy)
Bart
Młotkowy
**
Długość toru:: 132 m

W terenie W terenie


« : 19 Marca 2007, 15:07:31 »
0

Witam,

na stronie Gazety znajduje się artykuł na temat greckiej kolejki wąskotorowej z Diakofto do Kalavrity.
Miłej lektury.
http://serwisy.gazeta.pl/turystyka/1,50348,3975779.html

Pozdrawiam
Zapisane

Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 22 Listopada 2010, 21:39:53 »
0

Witam! Ponieważ znalazłem na YT filmy z kolei wąskotorowych w Grecji zamieszczam linki http://www.youtube.com/watch?v=6R7dM_GtHlE   ,   http://www.youtube.com/watch?v=eyba4pc6Wg0      Po drugim filmie łowcy RP1 mieliby mokro w majtach Pozdrawiam. Bogdan
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2010, 21:46:35 wysłane przez Bogdan_KRK » Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 22 Listopada 2010, 23:17:48 »
-1

spotkaliście się z takim pojazdem? czy jakiś spec mógłby opisać układ napędowy tego spalinowego zespołu trakcyjnego (?) z pierwszego filmiku? czy ja tam widziałem wiązary?
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 23 Listopada 2010, 00:21:44 »
+1

Tak tam są wiązary...

Zasadniczo to sprawa wygląda następująco... Ogólnie kolej Diakofto - Kalavryta posiada prześwit 750 mm (czyli jedyny słuszny ) i od roku 1959 wykorzystuje trzy zespoły trakcyjne ΑΒδφπτ 3001-03 produkcji francuskiej firmy Billard do których w 1967 roku dołączyły 3 kolejne prawie identyczne ΑΒδφπτ 3004-06 wyprodukowane przez Decauville.
Wszystkie posiadają wiele cech wspólnych zaś zasadnicza różnica między Billardami a Decauvillami to moc silnika generatora. Billardy mają moc 260 kW (350 KM) zaś Decauville 373 kW (500 KM). Reszta jest zasadniczo podobna.

W skład zespołu wchodzi:
  • Wagon sterowniczy (P)
  • Generator (ΟΠΕ)
  • Wagon silnikowy (K)

Generator zasila wagon silnikowy, który ma 2 silniki trakcyjne (po 83 kW), zaś dla poprawienia przyczepności zastosowano wiązary, które zapewniają napęd na wszystkie 4 osie oraz zmniejszają chęć do poślizgów. Zespół osiąga prędkość 40 km/h na płaskim i ok. 25 km/h przy wzniesieniu 3,4% lub ok.12 km/h dla odcinków zębatych gdzie może pokonywać wzniesienia do 14,5%.

Źródła:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diakofto_Kalavryta_Railway#Diesel_trainsets
http://fr.wikipedia.org/wiki/Mat%C3%A9riel_moteur_des_chemins_de_fer_grecs#Mat.C3.A9riel_moteur_.C3.A0_voie_de_750_mm
http://www.diorama.com/gr/gr_prod_odont.shtm
http://www.oocities.com/athens/forum/7209/DKEN.htm
http://www.odontotos.com/

« Ostatnia zmiana: 23 Listopada 2010, 00:35:39 wysłane przez Phinek » Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #4 : 12 Lutego 2011, 18:58:52 »
0

Nie wiem czy było ale polecam zdjęcia z grecji:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5215375

Uwagę zwracają odstawione (!) wąskotorowe Stadlery na 1000mm
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
vutik
Młotkowy
**
Długość toru:: 126 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 13 Lutego 2011, 19:47:16 »
0

... wąskotorowe Stadlery na 1000mm
... zakup pewnie dofinansowała UE 
Nóż się w kieszeni otwiera, a ręce i [autocenzura] opadają. Już wcale się nie dziwię, że Grecja pada z hukiem.
[rail fiction] Może dałoby się to kupić za jakieś nieduże pieniądze i puścić do Ozorkowa czy innego Lutomierska bez drutu? Albo dla kolejki gryfickiej? [/rail fiction]
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 13 Lutego 2011, 21:26:05 »
0

Dwa Stadlery do Piaseczna, dwa do Gryfic i będzie nowoczesna kolej regionalna 
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #7 : 13 Lutego 2011, 22:16:16 »
0

Stoją tak pewnie w wyniku kłopotów finansowych w jakich znalazł się cały kraj - ciekawe czy będą jakieś przetargi na nie żeby kolejka się spłaciła ze swoich długów... Ale pewnie i tak będą drogie jak na kieszeń polskich wąskotorówek a do tego jeszcze transport do Pl by doszedł
Zapisane

To jest przekaz.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 13 Lutego 2011, 22:23:23 »
-3

Do tego dostosowanie ich do polskich przepisów.  Szybciej jak 30km/h i tak nie pojadą ze względu na stan torowiska i przepisy...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #9 : 14 Lutego 2011, 07:05:42 »
-1

No do Piaseczna a ja mógłbym nimi jeźdić autoryzację na flirta mam
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #10 : 14 Lutego 2011, 07:53:15 »
-1

Też bym chciał je zobaczyć w Piasecznie ale obawiam się że nie zmieściłyby się na żeberku = nie mogłyby wjeżdżać na halę.
Zapisane

Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 17 Lutego 2011, 15:02:03 »
+3

Do tego dostosowanie ich do polskich przepisów.  Szybciej jak 30km/h i tak nie pojadą ze względu na stan torowiska i przepisy...
A co to za przepis, który ogranicza jeżdżenie po wąskich torach do 30 km/h? Według mnie czegoś takiego nie ma... Kiedyś już Cię o to pytałem i nie dostałem satysfakcjonującej odpowiedzi.
Zapisane
mastif
SGKW
*
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie

coś tam z elektryką


« Odpowiedz #12 : 17 Lutego 2011, 17:53:11 »
0

jako autobusy szynowe uzyskałyby przez  operatora  wąskiej infrastruktury dopuszczenie na większą prędkość np. 50 km/h
Zapisane

Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
piotrbel
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 28 Marca 2011, 19:35:16 »
-1

W latach 70tych w Piasecznie wagony motorowe jezdziły 70km/godz.
Zapisane

miłosnik
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 28 Marca 2011, 20:32:37 »
0

70?? Na wąskim??? Możesz to jakoś udowodnić??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #15 : 28 Marca 2011, 21:02:18 »
+1

W latach 70tych w Piasecznie wagony motorowe jezdziły 70km/godz.

Nie można wykluczyć, że incydentalnie taką prędkość ktoś czasem rozwijał, z całą pewnościa jednak nie była to prędkość rozkładowa. Z prostej przyczyny - przepisy takiej nie dopuszczają.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 29 Marca 2011, 12:20:12 »
0

Co do tych 70 km/h to może i incydentalne przypadki na zasadzie gazu k... aż się urwie / zobaczymy co to to warte.
Wracając do realiów i dowodów: B.Pokropiński, Kolej Grójecka, końcówka str. 58 do 60 (część nt działąń podczas wojny) mowa o ograniczeniach ze względu na zużycie szlaku dla parowozów do 40 i motowozy do 50km/h.na odcinku G.Kalwaria-Piaseczno.
Pozwala to sądzić że w normalnych warunkach były lepsze warunki na szlaku...

Aktualnie niewiem jak wygląda to w papierach na 1000/750mm więc jeśli jest aktualna podstawa prawna(warunki techniczne) to niech mądrzejszy da znać.
Pozdrawiam...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #17 : 29 Marca 2011, 21:17:39 »
0

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5317786 do poczytania(jak ktoś zna zaodrzański) i po pooglądania
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Turysta
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 25 Kwietnia 2011, 23:19:35 »
0

A te staruszki stojące na zdjęciach obok odstawionych Stadlerów, z rozbitymi reflektorami itd. to co to jest?
Pozdrawiam!
Zapisane
Roman
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 06 Listopada 2011, 22:32:01 »
0

to sa stare spalinowe zespoły trakcyjne kolei Peloponezkiej
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!