Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:24:13 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wiosna w Rogowie  (Przeczytany 16199 razy)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« : 28 Marca 2007, 16:07:49 »
0

Jest coraz cieplej. Coraz więcej wolontariuszy budzi się z zimowego snu i przyjeżdża do Rogowa. W zeszły weekend prowadziliśmy prace przy odświerzaniu kilku jednostek taboru, oraz przy naszej izbie muzealnej - Magazynie Nr 1.


W najbliższy weekend będziemy kontynuować rzeczy zaczęte ostatnio, a także zamierzamy naprawić peron na Rogowie Osobowym i wyciąć trochę krzaków na szlaku. Prace rozpoczynamy już w piątek rano, a kończymy w niedzielę. Niedługo Rogowska Kolej Wąskotorowa rozpocznie sezon turystyczny. Teraz każda para rąk do pracy jest bardzo cenna. Wszystkich chętnych do pomocy zapraszamy!

S posdravem Adam
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #1 : 03 Kwietnia 2007, 01:01:15 »
0

Oj dzieje się dzieje....
Od Piątku to Niedzieli udało się wykonać:
- manewry
- podczyszczenie kilku wagonów cukrowniczych
- malowanie dwóch wagonów cukrowniczych
- odnowienie malatury letniaka
- podokańczać malowanie SM03
- wyczyścić i pomalować biurko do celów wystawowych
- zadbać o roślinność w naszym ogródku
- poprawić instalację elektryczną w Wmc
- przeprowadzić jazdę patrolową
- powycinać trochę roślinności przytorowej
- przeprowadzić trochę prac porządkowych
- wylać płyty oporowe do peronu na Osobowym
- ....
pewnie coś ominąłem...
... a oprowadzić ok 10 turystów  :lol:

Jak mi się uda to zamieszczę niebawem parę fotek, narazie polecam: http://www.fpkw.pl/www.php?idSekcji=4

PS. W ten weekend na kolejce pracowały trzy wolontariuszki oraz dziewięciu wolontariuszy - Ty też możesz dołączyć!
Zapisane
Mamadou
Nowicjusz
*
Długość toru:: 22 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 03 Kwietnia 2007, 20:50:38 »
0

Bezczelne pytanie z serii "zróbcie tak i tak"...Czy w tym roku można się spodziewać w łikendowych pociągach wagonów 1Aw? Może jest ich wciąż za mało? Tak sobie myślę, że to trochę niesprawiedliwe, kolejki które mogą całe składy ze starszych wagonów formować malują je w jarmarczne kolory (Ełcka, Sochaczewska, Świętokrzyska), a w Rogowie gdzie dbacie o historyczne malowanie wciąż ich mało. Podobnie jest z parowozami...No ale może jeśli chodzi o Rogowską to pewnie tylko kwestia czasy żeby ujrzeć pociąg taki jak za dawnych lat...
Zapisane

Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 04 Kwietnia 2007, 17:25:42 »
0

W Rogowie jest 5 wagonów 1Aw. By przejechać się w pełni historycznym pociągiem brakuje jednej rzeczy - rąk do pracy.

S posdravem Adam
Zapisane

wagonownia
Gość
« Odpowiedz #4 : 04 Kwietnia 2007, 20:51:32 »
0

witam serdecznie - masz kolego racje co do malowania.Kolejka rogowska jest najlepiej prowadzoną i utrzymana kolejką jaką znam .Podoba mi sie szczególnie że barwy wagonów osobowych są w orginalnych barwach PKP-owsich i że nikt nie zamalowuje bądz lkiwduje napisów PKP na wagonach czy lokomotywach Lxd2.To jest tak jak  by mieć syrenkę i oderwać jej znaczek FSO a zamocować od mercedesa i mówić że to mercedes.Ja rozumiem że np składy turystyczne niech będą kolorowe - bo turyści , małe dzieci - poprostu kolorowe wagoniki , ale tez powinny być składy pomalowane w historyczne barwy dla MK czy z Polski czy z zagranicy i najbardziej mnie wścieka przykład na jędrzejowskiej KD  zamolowane literki na tabliczce pod orzełkiem  na parowozie czy na rumuńskiej doczepie  naklejka fioletowa  a po bokach obu wystajace litery P.Mozna policzyć na palcach jednej ręki gdzie kolejki maja jeszcze napisy PKP - i ja uważam że tak powinno zostać a żęwzgledu na historię a takze że na fotkach bądz filmach jakoś lepiej to wyglada a nie jak w domu dla umysłowo chorych. - więc  Mławska KD . Krośniewicka KD . Rogowska KD . Gryficka KD , Grójecka KD ,  i tak mi się wydaje ale to tyle - może ktoś mnie poprawi.U nas w Krośniewicach  tylko mbxd2 i jedna do niego doczepa otrzyma nowe malowanie jak na Pleszewskiej KD a reszta taboru orginalnie malowaniu historycznym.Kiedyś na forum czytałem że nie wolno używać napisów PKP - wręcz przeciwnie z ustaleń a takze z dokumentu który otrzymałem że na taborze nie mozna malować logo firmy a nie samych liter a tym bardziej jeżeli nam na historycznym malowaniu - przykład kolejka w Zittau gdzie wagony posiadaja nazwę przedsiebiorstwa DR - Deutsche Reichsbahn jak za czasów rzeszy niemieckiej.A co do malowanie liter takich bądz innych jest to zależne od właściciela bądz operatora - jego dobra wola - pozdrawiam
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #5 : 05 Kwietnia 2007, 19:55:59 »
0

Cytat: "wagonownia"
Kolejka rogowska jest najlepiej prowadzoną i utrzymana kolejką jaką znam .

Miło to słyszeć. Jednak zwróć uwagę że żadna z kolejek poza rogowską, no i w pewnym sensie sochaczewską, nie funkcjonuje jako kolej muzealna. Czasy PKP na wąskim torze się definitywnie skończyły. Każdy z współczesnych operatorów ma prawo do własnych oznaczeń i malowania.

A co do 1Aw, to w piątek (jutro), oraz w poniedziałek i wtorek (9 i 10 kwietnia) pracujemy w Rogowie. Pomoc mile widziana


S posdravem Adam
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #6 : 05 Kwietnia 2007, 23:31:50 »
0

Cytat: "wagonownia"
... .Podoba mi sie szczególnie że barwy wagonów osobowych są w orginalnych barwach PKP-owsich i że nikt nie zamalowuje bądz lkiwduje napisów PKP na wagonach czy lokomotywach Lxd2.


P.K.P. - Podłudzka Kolej Powiatowa  :lol:

Cytat: "wagonownia"
...
To jest tak jak  by mieć syrenkę i oderwać jej znaczek FSO a zamocować od mercedesa i mówić że to mercedes.


Ja widziałem kiedyś poldka z logo Daewoo - nie dało się patrzeć.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #7 : 06 Kwietnia 2007, 09:50:16 »
0

Cytat: "Phinek"
Ja widziałem kiedyś poldka z logo Daewoo - nie dało się patrzeć.


Jak będziecie robić fotostopy klimatem z lat 80'tych, zgłoście się do mnie - mj polonez rocznik l979 stoi do dyspozycji  :wink:
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #8 : 06 Kwietnia 2007, 11:11:17 »
0

To dobry pomysł... bo do lat 80-tym nie musził bym remontować moich wartburgów - rocznik 62  :lol:

Obecnie kolejka na być w klimacie lat 70. co jest związane z posiadanym czynnym taborem oraz interesującą nas kolorystyką (tym znakomicie zajmuje się Michał Z.)

Pracujemy też nad starszym wcielem, ale to pewnie dopiero za parę lat osiągniemy...
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 06 Kwietnia 2007, 21:07:59 »
0

"Obecnie kolejka na być w klimacie lat 70. co jest związane z posiadanym czynnym taborem"
Wiedziałem że zakup tych wartburgów kryje w sobie jakieś większe plany niż tylko chęć posiadania samochodu Chichot
ps. obawiam sie że niestety nie będę miał czasu pobrukować w Rogowie Smutny
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #10 : 07 Kwietnia 2007, 21:36:17 »
0

Cytat: "konrad"

ps. obawiam sie że niestety nie będę miał czasu pobrukować w Rogowie Smutny


A ja porobiłem porządki i znalazłem parę książek, które Cię mogą zainteresować....  :wink:  ot taka drobna forma wpływania na decyzje...
Pamiętaj, że praktycznie co tydzień piątek-niedziela pracujemy na kolejce - wystarczy, że choć jeden kwietniowy weekend sobie zarezerwujesz, a już będzie coś do przodu.

PS. Pilnie poszukiwany brukarz, najchętniej z Rembertowa  :wink:
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #11 : 11 Kwietnia 2007, 01:03:20 »
0

Odpowiadam sam sobie... ale minęło parę dni...

W Lany poniedziałek na kolejce się działo...
- Ścięty został słupek - jaki i po co ? zapraszamy na otwarcie, wówczas na wystawie zobaczyć będzie można efekt. (Adam, Edek, Ewa, Maciek, Ja) - Tak powstał pociąg pancerny:

Który przejechał obok budynku zarządu:

by zająć pozycję strzelniczą... ODŁAMKOWY ŁADUJ...


- Kończony był remont biurka z Nasielskiej KD (Kasia, Ja)



(foto: Katarzyna Grąbczewska)


- Naprawiane zostało sprzęgło w Wmc + regeneracja i wymiana skrzyni biegów - mamy wszystkie 3 biegi  :lol:  (Maciek, Ja)
- Ogólnie dokonany został przegląd układu napędowego Wmc + mycie nadwozia (Maciek)
- Przygotowana została tablica zależności + tablica kluczy zapasowych (Kajetan)


- Przeprowadzony został nocny patrol szlaku (Maciek, Kajetan)
- Przeprowadzone zostały przace porządkowe w Magazynie Nr 1 - np. mycie okien (Adam + dziewczyny z Rogowa)


- Ugotowany został obiad (Kasia)  :wink:


- Zjedzony (Wszyscy)  :lol:

- Takie jeszcze foto z początków manewrów:



PS. Lanie krawędzi peronu ze względu na marną pogodę zostało przełożone na Piątek-Sobotę. chętnych do pomocy przy tej i innych pracach zapraszamy

PS2. Zaraz jadę na prace Piątek-Sobota - zdjęcia po powrocie  :wink:
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #12 : 15 Kwietnia 2007, 09:09:07 »
0

13.04:

Wraz z Kajetanem tuż przed południem dotarliśmy na kolejkę i od razu zabraliśmy się do pracy...
Ze względu na awarię wodociągu podjechaliśmy po wodę do starej studni:


Kajetan dzielnie wyciągał wiaderka:


Dzięki pobranej wodzie mogliśmy dokonać wylewki korony krawędzi peronowej:


14.04:

Sobotniego poranka przyjechał do nas Marcin by dołączyć do zabawy w naszej piaskownicy:


Dzięki wspólnej pracy szybko dokonaliśmy dogładzenia wczoraj wylanej krawędzi:


W trakcie przerwy w pracy... zwiedziliśmy wieżę wodną...


...z której roztacza się piękny widok na właśnie modernizowaną stację Rogów...


...oraz liczne zawory wewnętrz wieży:


Po przerwie przekopaliśmy tą część peronu, gdzie za tydzień będą kładzione płyty chodnikowe:


Po powrocie na teren lokomotywowni, Kajetan udał się na polowanie na bażanty:

(foto: Kajetan Różycki)

Wspomniana wcześniej studnia, była trochę nadwyrężona zębem czasu, toteż korzystając z posiadanego zasobu cementu, dokonaliśmy uzupełnienia brakujących cegieł oraz zabezpieczyliśmy koronę studni:

(foto: Kajetan Różycki)


Tak natomiast prezentuje się biurko po środku Magazynu Nr 1


Na fajrant dokonaliśmy szybkiej akcji ratunkowej... Mały ptaszek tak dokładnie zwiedzał nasz wagon pocztowy, że zapomniał jak się wychodzi... pomogliśmy mu w tej skomplikowanej czynności:


Oczywiście rogowskie aktualności znajdziecie pod adresem:
http://www.fpkw.pl/www.php?idSekcji=4
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #13 : 16 Kwietnia 2007, 17:41:16 »
0

Milusio
Efekty robią wrażenie. Niestety mnie nie było, ale wpadnę w najbliższy weekend. Będzie też kilka innych osób. Ja planuję pracować od piątku do niedzieli. Czy ktoś jeszcze przyjedzie na trzy dni ciągiem?

S posdravem Adam
Zapisane

flugzeug30
Gość
« Odpowiedz #14 : 20 Kwietnia 2007, 20:08:49 »
0

może przyjadę na jeden dzień.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #15 : 21 Kwietnia 2007, 00:02:31 »
0

Rano w piątek znowu zjechało do Rogowa paru wolontariuszy. Los sprawił, że musiałem się ze wszystkimi wieczorkiem pożegnać i pognać do domu. Kożystając jednak z okazji zamieszczam szybkie fotki z piątku 20.04.07:

Ewa podczas przykręcania tabliczek do świeżo powieszonej skrzyni zależności:


Ogólniejszy plan Mazazynu Nr 1


Tak powstaje...


...kolejna atrakcja dla zwiedzających


Wszystkie tabliczki już przykręcone. Czas wkładać klucze i układać drogę.


Tu się suszą detale malowane przez Kajetana.


W taborze też się dzieje... kolejna węglareczka doczekała się świeżej farby, zaś stojąca w dali Lydka ma na nowo wyregulowane hamulce oraz wykonany przegląd wiosenny.


Na otwarcie sezonu szykowany był również parowóz.


PS. Gdy wyjeżdzałem na stacji pozostali:
- AdamW
- Michał Z
- Kajetan
- Maciek (Maik_99)
- Marcin (MarcinCapec)

Gdyby ktoś chciał do nich dołączyć - ZAPRASZAMY - roboty wystarczy dla wszystkich
Telefon na stację: 046 874 80 23
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #16 : 23 Kwietnia 2007, 10:08:47 »
0

Orenstein odmalowany, kolejny kruszwicki wagon także. Ponadto założyliśmy poprzeczkę i izolatory na słup teletechniczny w Magazynie Nr 1, posprzątaliśmy w nim, oraz dostawiliśmy jeszcze kilka odrestaurowanych ostatnio eksponatów. Konrad z pomocą Eweliny ułożył następny kawałek kamiennego bruku przed Magazynem. Na peronie została przekopana, wyrównana i ubita ziemia tak, że w przyszłym tygodniu będzie już można układać płytki.
       W następny weekend rozpoczynamy sezon, ale jeszcze zostało trochę roboty. Ja przyjeżdżam z Jackiem w piątek rano. Z tego co wiem Kajetan też planuje. Kto jeszcze pomoże?

S posdravem Adam
Zapisane

mch
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #17 : 23 Kwietnia 2007, 16:23:23 »
0

Jeśli już, to nie wcześniej niż w sobotę. Niektórzy pracują od poniedziałku do piątku.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #18 : 23 Kwietnia 2007, 16:52:17 »
0

Dlatego pytanie kierowane jest do osób, które mają wolny piątek lub mogą go sobie wygospodarować.
Jeżeli nie możesz w piątek to nie chwal się tym tylko deklaruj się na inny termin.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!