Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:47:03 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cegielnia Boroszów  (Przeczytany 13332 razy)
Kubaczkowski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie


« : 01 Kwietnia 2007, 19:41:11 »
0

Witam! Wybrałem się dzisiaj na krótką wycieczkę rowerową śladami kolejki cegielnianej w Boroszowie koło Olesna (woj. Opolskie)
Nie znam historii samej cegielni, ale wiem, że kolejka z 10 lat temu jeszcze jeździła. Trasa kolejki ma ok +/- 1 km. Prowadzi od wyciągarki koleb w cegielni, do wielkiego wyrobiska, dzisiaj zalanego wodą. Z relacji mieszkańców dowiedziałem się, że jeździła tam prawdopodobnie lokomotywa Wls40 (albo coś podobnego) po torze 600mm. Dzisiaj nie ma już żadnych śladów obecności lokomotywy, zachowały się z 2 koleby, i ok. 60 % układu torowego. Nie zaobserwowałem też żadnych śladów po mijankach. Czas na fotki:

-> słabo widoczny odcinek toru w stronę cegielni - po prawej stronie drogi

-> tor przy samej cegielni, w stronę zachodnią, do wyrobiska

-> koleba przy wciągarce

-> cegielnia

-> koleba z innej perspektywy

-> tu tor się kończy, prawdopodobnie tu stała koparka do ładowania koleb

-> chyba najlepiej zachowany odcinek toru, w stronę wyrobiska

-> tor w stronę cegielni, widać jej komin na dalszym planie
To tyle, pozdrawiam!
Zapisane

http://qbakolej.cal.pl/ -> moja kolejowa galeria
Michał Izydorczak
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 27 Listopada 2007, 23:00:05 »
0

Jeździła tu Wls40/50.
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 28 Listopada 2007, 11:56:14 »
0

.. i została pocięta w grudniu 2005r.
Zapisane
Michał Izydorczak
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 29 Listopada 2007, 10:14:16 »
0

A nie wiesz kiedy pocięli odstawione wcześniej wraki? Też w grudniu czy wcześniej?
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 29 Listopada 2007, 12:03:27 »
0

Ciężko powiedzieć
Ja byłem tam w redniu 2005r. cięli ostanią WLS i koleby. Niestety nie spytałem kiedy pozbyli się reszty taboru.
Na szczęście parę istotnych elementów z pociętej WLSki dało się uratować i wstawić do starachwickiej WLS 50
Zapisane
Michał Izydorczak
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #5 : 29 Listopada 2007, 22:11:47 »
0

Cytat: "Rogoz"
Ciężko powiedzieć
Ja byłem tam w redniu 2005r. cięli ostanią WLS i koleby.

Zanotowałeś może numer tej wuelski?
Około 1999 roku widziałem tam 2 nieczynne maszyny i jedną jeżdżącą. Wszystko WLs40/50.
Ta eksploatowana miała pomarańczową kabinę i worek foliowy na nią założony jako coś w rodzaju osłony chyba przed wiatrem .
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 07 Grudnia 2007, 23:05:27 »
0

Na szczęście zabezpieczyłem tabliczki. To był nr 1959, rok produkcji 1968
Więcej info dostarczy kolega MW
Zapisane
PAFAWAG
Mechanik
***
Długość toru:: 172 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 13 Stycznia 2008, 20:23:11 »
0

Ale nie rozebrali linii :smile:

Co w takim razie zamierzają z nią zrobić? Jednak ją rozbiorą, czy mają jakieś inne plany?
Zapisane

"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
Michał Izydorczak
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 15 Stycznia 2008, 08:09:01 »
0

Cytat: "PAFAWAG"
Ale nie rozebrali linii :smile:

Co w takim razie zamierzają z nią zrobić? Jednak ją rozbiorą, czy mają jakieś inne plany?


Ja nie spodziewałbym sie rewelacji. Zwykle takie pozostałości trochę poleżą w ziemi, a potem i tak kończą jako wsad do pieca. Widocznie chwilowo dla zarządców mieniem zakładu pojawiły się inne priorytety niż zakończenie rozbiórki leżących w trawsku "jakiś torów". Takich nieużywanych torowisk na kolejach przemysłowych w Polsce można było kilka lat temu spotkać sporo. Czas pokazał, że nikt niestety nie powrócił do ich eksploatacji.
Zapisane
PAFAWAG
Mechanik
***
Długość toru:: 172 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 15 Stycznia 2008, 20:18:28 »
0

Cytat: "Michał Izydorczak"
Czas pokazał, że nikt niestety nie powrócił do ich eksploatacji.

Mogłyby na przykład znaleźć zastosowanie w Pionkach czy na Helu, w przyszłości także na Wrocławskiej KD w Miliczu (po poszerzeniu rozstawu oczywiście, jeśli to tor patentowy). Wtedy byłby z nich większy pożytek niż najpierw rdzewienie w ziemi, a później przerób na żyletki  :wink:
Zapisane

"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 15 Stycznia 2008, 22:53:46 »
0

Cytat: "PAFAWAG"
Mogłyby na przykład znaleźć zastosowanie w Pionkach czy na Helu

Doświadczenie pokazuje, ze nawet pomimo bezpłatnego ofiarowania materiału szynowego, bardzo trudno jest zorganizować ekipę rozbiórkową i zapłacić za transport. Nawet na dystansie 2km.
Zapisane

Kubaczkowski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 18 Stycznia 2008, 15:40:13 »
0

Zachowane fragmenty toru są naprawdę niewielkie. Wątpię czy 50 metrów można by odzyskać.
Zapisane

http://qbakolej.cal.pl/ -> moja kolejowa galeria
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!