Świat kolejek wąskotorowych SMF
04 Marzec 2021, 17:05:52 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co z linią Nowy Dwór - Ostaszewo?  (Przeczytany 74124 razy)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1545 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #60 : 30 Marzec 2014, 00:53:59 »
+5

Myślę, że po niemal dwuletniej przerwie można powrócić to tego wątku by kontynuować (miejmy nadzieję) relację z przywracania do życia odcinka Tuja - Ostaszewo.

Fotorelacja z dzisiejszych (teraz już wczorajszych) prac:
Słupska Powiatowa Kolej Drezynowa: Śladami Żuławskiej Kolei Dojazdowej



« Ostatnia zmiana: 30 Marzec 2014, 00:57:18 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
bxi
Młotkowy
**
Długość toru:: 93 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 11 Maj 2014, 07:53:16 »
+5

Znalezione na fb:

"za Tują w kierunku Lubieszewa"
Zapisane
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 363 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #62 : 30 Czerwiec 2015, 22:52:50 »
0

Czy w tym roku planuje się jakąś imprezę/przejazdy w kierunku Tui i Lubieszewa poza kursami cmentarnymi w listopadzie?
Zapisane
boris-cz
Młotkowy
**
Długość toru:: 50 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 02 Lipiec 2015, 22:58:00 »
0

Moźesz się nie doczekać odpowiedzi bo optymistyczna wcale nie będzie.Wystarczy popatrzeć na ofertę przewoźnika,gdzie nawet wzmianki na temat tego odcinka nie ma... Niezdecydowany
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2658 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #64 : 12 Listopad 2015, 21:38:10 »
-1

http://nowydworgdanski.naszemiasto.pl/artykul/nowy-dwor-gd-tory-do-ostaszewa-jednak-do-rozbiorki,3568571,1,artgal,t,id,n,tm.html
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 363 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #65 : 13 Listopad 2015, 18:08:47 »
0

Czy jest gdzieś reakcja stowarzyszenia na to wydarzenie?

Smuci mnie to bardzo, oznacza to bowiem, że Żuławska będzie miała mniejsze szanse wyjścia poza narrację "morze + most obrotowy", odbudowana linia do Ostaszewa byłaby świetnym przykładem linii typowo rolniczej...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4151 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #66 : 13 Listopad 2015, 18:31:32 »
+9

Kuźwa, myślałem że na wykładach urządzonych w Piasecznie specjalnie dla Autora powyższego posta o przetrwaniu w rzeczywistej rzeczywistości Kolega uważał. Jednak jak widać tak nie było. Zatem powtarzam:
1. Sens utrzymania mają tylko linie mające naprawdę sens eksploatacyjny*.
2. Rozrzucenie miernych sił na więcej niż można utrzymać skutkować będzie śmiercią całości.
3. Zagospodarowywać należy jedynie niezbędną część materiału z likwidowanych linii, bo zagospodarowanie jest drogie.

A co do deklaracji władz Ostaszewa o odbudowie, to... no właśnie - to jest rzeczywistość: pierdzielenie, mielenie ozorem, składanie obietnic zainwestowania milionów - to nic nie kosztuje. A jak trzeba wydać pieniądze to pojawiają się rzeczywiste koszty, czyli nieubłagana rzeczywistość zwycięża. Tylko chodzi o to aby tę rzeczywistość brać pod uwagę, a nie udawać że jej nie ma, bądź, co gorsze (i co Kolega sugeruje) z nią walczyć, bo taka walka jest z góry skazana na klęskę.

*)sens eksploatacyjny to generowanie potoków podróżnych liczonych w tysiącach, a nie Kolegi Zgrozy który daną kolejkę odwiedzi dwa razy w przeciągu trzech lat. O wizytach Andrzeja2110 nie wspominając.
Zapisane

Czy to prawda że dawanie dużej ilości Rp1 ma istotny wpływ na bezpieczeństwo na przejazdach?
Oczywiście, ale z uwagi na trudności z kopaniem grobów sugerujemy maszynistom ograniczenie trąbienia zimą.
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 363 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #67 : 13 Listopad 2015, 23:07:21 »
+1

Uważał, uważał. Po prostu chciałbym usłyszeć, co o sensie eksploatacyjnym sądzi stowarzyszenie. A żal każdego kilometra nie jest od razu sugestią, że z rzeczywistością należy walczyć.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4151 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #68 : 14 Listopad 2015, 07:53:25 »
+8

chciałbym usłyszeć, co sądzi stowarzyszenie
W porannym moczu czuję, że stowarzyszenie, które żeglując tą swą dziurawą ŻKD walczy heroicznie wiążąc strzępy żagli kolejki sznurkiem i drutem aby jakoś w ogóle płynęła, przy której to walce jednocześnie musi omijać rafy i mielizny samorządowych decydentów, nic nie sądzi. Znaczy może i sądzi, ale zajęte czynnościami nawigacyjno-bosmańskimi o których mowa powyżej, bądź kalkulując że dyplomatyczne niewypowiadanie się jest efektywniejsze od czczego darcia ryja, zwyczajnie nie zamieści oficjalnego stanowiska na tym zacnym.
Ahooj!
Zapisane

Czy to prawda że dawanie dużej ilości Rp1 ma istotny wpływ na bezpieczeństwo na przejazdach?
Oczywiście, ale z uwagi na trudności z kopaniem grobów sugerujemy maszynistom ograniczenie trąbienia zimą.
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #69 : 09 Maj 2017, 01:38:09 »
+2

I to by było na tyle Smutny

http://www.strefahistorii.pl/article/4865-juz-koniec-zulawskiej-kolejki-w-ostaszewie

To już koniec żuławskiej kolejki w Ostaszewie


Kilka lat przepychanek pomiędzy powiatem a miłosnikami historii, protesty mieszkańców i zaskakująca decyzja ówczesnego konserwatora. Dziś wiemy na pewno, że żadna kolejka wąskotorowa nie pojedzie już do Ostaszewa w Powiecie Nowodworskim. Właśnie rozpoczął się tam demontaż torów.
 
Bartosz Gondek
 
Powiat Nowodworski rozstrzygnął przetarg na rozebranie i zezłomowanie niemal ośmiu kilometrów torów kolejki wąskotorowej. Według dokumentacji przetargowej, rozbiórka planowana jest na dwa etapy: 1) Ostaszewo (za peronem) - Stawiec (przed przejazdem przez drogę) i  Stawiec (za przejazdem przez drogę) - granica obrębu Lubieszewo i Tuja, oraz fragment przy cmentarzu w Nowym Dworze Gdańskim. Prace rozbiórkowe zakończone mają być w lipcu. Portal www.strefahistorii.pl udokumentował pierwsze wyrywanie torów.


Warto przypomnieć, że zaledwie trzy lata temu - 2014 roku, mieszkańcy Ostaszewa, miłośnicy kolei wąskotorowej i członkowie organizacji pozarządowych sprzątali linię kolei wąskotorowej z Ostaszewa do Nowego Dworu Gdańskiego. Wtedy też, po protestach mieszkańców, udało się wstrzymać rozbiórkę kolejki, ale tylko na chwilę. Rok później konserwator przychylił się do stanowiska starostwa. W miejscu rozebranej linii mają powstać min punkty informacyjne i trasa rowerowa.
Początki linii wąskotorowej na Żuławach sięgają 1886 roku. Pierwszy odcinek kolei wąskotorowej na Żuławach liczył 4,5 km i połączył cukrownię w Nowym Stawie z miejscowością Dębina Południe. Obsługiwaly go jeszcze konie. Sześć lat później cukrownia w Nowym Stawie otrzymała koncesję na budowę kolejki wąskotorowej prowadzonej przez trakcję mechaniczną o rozstawie szyn 750 mm. Dwa lata później, po drugiej stronie Wisły, wybudowano wąskotorową linię Cedry Wielkie – Cukrownia – Pszczółki. W latach 1900 – 1905 połączono linie żuławskie z Malborkiem i Gdańskiem.



Nieistniejący dworzec wąskotorowy w Nowym Dworze Gdańskim
 
Żuławy pokryła gęsta sieć bocznych linii i bocznic, które docierały do prawie wszystkich wsi i majątków, zwłaszcza na południu Żuław. W roku 1920 całkowita długość sieci liczyła już 316 km. Dwadziesiącia lat później już prawie 340km. Demontaż linii następował od lat 50 – tych XX wieku.
Dziś jedynym czynnym reliktem kolejki żuławskiej jest Żuławska  Kolej Dojazdowa, działająca na trasie: Tuja, Mikoszewo, Sztutowo. Więcej o ciągle i oby jak najdłużej działającej, Żuławskiej Kolei Dojazdowej na www.kolejzulawska.pl
Zapisane
Franc Maurer
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 10 Maj 2017, 17:22:46 »
0

To ch....... jeb...............  komu przeszkadzało , miało być dla ludzi , działacze gminni i reszta mieli być dla ludzi  , szczególnie podczas wyborów , widac posłuchali ale ciemnoty.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 953 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #71 : 10 Maj 2017, 17:55:37 »
-2

To ch....... jeb...............  komu przeszkadzało , miało być dla ludzi , działacze gminni i reszta mieli być dla ludzi  , szczególnie podczas wyborów , widac posłuchali ale ciemnoty.
J Ę Z Y K !!!
« Ostatnia zmiana: 10 Maj 2017, 18:25:35 wysłane przez Ariel Ciechański » Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1195 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #72 : 10 Maj 2017, 19:46:03 »
+1

Posłuchajcie wypowiedzi pana ptaka...
"nie możemty żyć w rodzaju absurdu że coś co nie funkcjonuje" "nie ma celu bo dzisiaj nikt nie jeżdzi kolejką jako środkiem transportu" itd.
http://m.radiogdansk.pl/wiadomosci/item/60383-to-koniec-kolei-w-ostaszewie-nie-bedzie-juz-kursow-waskotorowki-zdjecia
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Mamut
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #73 : 10 Maj 2017, 22:29:40 »
0

"Część torowisk trafi do kolejarzy obsługujących kursującą po mierzei Żuławskiej Kolei Dojazdowej."

Jakieś konkrety? Czy może metr szyny o skrajnym zużyciu i ze trzy łubki?
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #74 : 18 Maj 2017, 11:06:53 »
+3

"Część torowisk trafi do kolejarzy obsługujących kursującą po mierzei Żuławskiej Kolei Dojazdowej."

Jakieś konkrety? Czy może metr szyny o skrajnym zużyciu i ze trzy łubki?
Z jednej strony domaga się, aby PLK mogło przekazywać bezpłatnie materiał staroużyteczny, z drugiej strony z rozbiórki na użytek kolejki trafi część.
A jakby był obowiązek, ze materiał z rozbiórki likwidowanych linii ma być w całości przekazany na rzecz podmiotów zajmujących się utrzymaniem linii o charakterze turystycznym, to nagle okazało by się że powiat nowodworski nie miałby kasy na rozbiórkę torów leżących w krzakach.
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!