Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Grudzień 2019, 05:42:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co z linią Nowy Dwór - Ostaszewo?  (Przeczytany 63539 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #20 : 13 Czerwiec 2009, 00:36:07 »
0

Cytat: "OczeQ"
Cytat: "andrzej2110"
Dlatego w Starachowicach zmienił się operator. Po tym jak z Żuławki poprzedni operator musiał odejść to i zrezygnował z kolejki na drugim końcu polski.


Taaa, i wszedł inny operator, który wiele bliżej też nie ma (260km) Chichot


Dobra, dobra, jednosobowa filia operatora ma 150 km Uśmiech
Zapisane
Alois Pietrucha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 08 Lipiec 2009, 16:47:37 »
0

Wczoraj znów byłem na ŻKD.. Liczyłem po cichu na Mbxd ale jechał pociąg złożony z samych letniaków (5 sztuk), zacinał deszcz, i byliśmy z kolegą chyba jedynymi pasażerami na całej trasie. Rzuciłem znów temat linii do Ostaszewa i otrzymałem odpowiedź: Kursy będą, ale nie w tym roku..
To już chyba tradycja, taka odpowiedź. Potem odbyliśmy wycieczkę uzupełniającą do Ostaszewa - wzdłuz torowiska... Po drodze niekompletny mostek i krzaki powyżej pasa na prawie całej długości linii.. Czarno to widzę..
Zapisane

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście  - Mój zakład pracy. The best:)
Nienawidzę Arriva PCC
SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 08 Lipiec 2009, 20:26:23 »
0

Krzaki zawsze można wyciąć. I tak sporym sukcesem jest powrót pociągów na linii 256 w ramach wspólnej oferty ŻKD i Arrivy. Swoją drogą Lxd2 i same letniaki to z lekka przegięcie jest. Tak samo jest przegięciem puszczenie za dużej ilości wagonów tak, że nie można dokonać trójkątowania w Sztutowie (nie wspominając już o manewrach w Mikoszewie).  :mrgreen:
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #23 : 08 Lipiec 2009, 20:35:05 »
0

Cytat: "Alois Pietrucha"
Po drodze niekompletny mostek

Dużo mu brakuje?? Są jakieś ubytki??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #24 : 08 Lipiec 2009, 21:07:54 »
0

Cytat: "tczewianin"
Tak samo jest przegięciem puszczenie za dużej ilości wagonów tak, że nie można dokonać trójkątowania w Sztutowie (nie wspominając już o manewrach w Mikoszewie).

Jako że nie za bardzo się orientuję w temacie ŻKD, to czy możliwe było by rozwinięcie tych kwestii??

Z góry dziękuję, jeśli ktoś się zdobędzie na wyjaśnienie.

Kuc
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 08 Lipiec 2009, 21:39:22 »
0

W Sztutowie nie ma normalnej mijanki na końcu tylko normalny trójkąt do obracania.
I ja mam pytanie. Czy te 9 wagonów zmieści się na tym boku trójkąta który prowadzi do peronu?? Tak aby tylko lokomotywa mogła zrobić obrót i ustawić się z drugiej strony i wepchnąć na peron skład. Czyli obraca się tylko lok a nie cały skład tak jak to jest teraz.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
piotr_mk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 09 Lipiec 2009, 13:52:55 »
0

Cytat: "tczewianin"
Tak samo jest przegięciem puszczenie za dużej ilości wagonów tak, że nie można dokonać trójkątowania w Sztutowie (nie wspominając już o manewrach w Mikoszewie).  :mrgreen:

To w jaki sposób poradzono sobie z tymi 9 wagonami w ostatnią sobotę?
Zapisane
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 09 Lipiec 2009, 22:45:40 »
0

przestawiono cały skład na miejsce pośrodku trójkąta. Tam lokomotywa się odczepiła i sama trójkątowała i później się podczepiła. W Stegnie już odczepiono 2 wagony i postawiono na tory łączące Mikoszewo z Nowym Dworem.
Zapisane
piotr_mk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 10 Lipiec 2009, 18:21:51 »
0

Cytat: "tczewianin"
przestawiono cały skład na miejsce pośrodku trójkąta. Tam lokomotywa się odczepiła i sama trójkątowała i później się podczepiła. W Stegnie już odczepiono 2 wagony i postawiono na tory łączące Mikoszewo z Nowym Dworem.

No to jeśli chodzi o Sztutowo, to te 9 wagonów nie jest jakimś wielkim problemem.
Zapisane
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 11 Lipiec 2009, 12:21:47 »
0

Ale w Mikoszewie z czego pamiętam to mało miejsca było zawsze na oblot składu.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 11 Lipiec 2009, 13:11:50 »
0

Z tego co pamiętam to na tym forum ktoś pisał że tam musiano skrócić tor do oblotu. Przydało by się go raczej wydłużyć o kilkadziesiąt metrów.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 11 Lipiec 2009, 21:59:37 »
0

Tam chyba były jakieś problemy z własnością gruntu.Może to było powodem owego zamieszania. Pamiętam jak kiedyś w Mikoszewie niezbędną rzeczą do oblotu składu był łańcuch przyczepiony do Lxd2 i wagonu i na środku łańcucha stał słupek, dzięki któremu wagony przeciągały się do przodu. Cała operacja oblotu składu wyglądała dość ciekawie
Zapisane
piotr_mk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 29 Luty 2012, 22:57:32 »
0

Drezynka spotkana dzisiaj w okolicach cmentarza w Nowym Dworze Gdańskim. Pojechała na kilka minut do mostu na Tudze i wróciła z powrotem do stacji w NDG. Czyżby jakieś przecieranie szlaku w kierunku Ostaszewa?



Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 01 Marzec 2012, 00:19:53 »
0

Do cmentarza ruch jest przecież okazjonalnie prowadzony (pociągi specjalne, 1. listopada)...
Gorzej z dalszym odcinkiem...



Źródło: Forum Dawny Gdańsk
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
piotr_mk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 01 Marzec 2012, 09:24:37 »
0

Do cmentarza ruch jest przecież okazjonalnie prowadzony (pociągi specjalne, 1. listopada)...
Gorzej z dalszym odcinkiem...
Nie wyglądało to na przejazd specjalny, raczej na jakiś techniczny. A do 1 listopada jeszcze 8 miesięcy, więc jeszcze nie czas na przygotowania.
Zapisane
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 215 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 01 Marzec 2012, 10:09:30 »
0

Wedle planów starostwa pozostać ma podcinek do Lubieszewa więc około 8 km. Póki co proces decyzyjny nieco przyhamował po tym jak pod koniec zeszłego roku zmarł starosta Zbigniew Piórkowski . Dopiero w połowie stycznia wybrany został nowy starosta, a w zasadzie starościna, Ewa Dąbska.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #36 : 01 Marzec 2012, 10:43:28 »
0

Cytuj
Nie wyglądało to na przejazd specjalny, raczej na jakiś techniczny. A do 1 listopada jeszcze 8 miesięcy, więc jeszcze nie czas na przygotowania.
Ale jak się chce jeździć, to szlak trzeba regularnie patrolować, a czasem nawet to i owo poprawić...
« Ostatnia zmiana: 01 Marzec 2012, 10:47:38 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #37 : 01 Marzec 2012, 12:41:29 »
-1

Wedle planów starostwa pozostać ma podcinek do Lubieszewa więc około 8 km. Póki co proces decyzyjny nieco przyhamował po tym jak pod koniec zeszłego roku zmarł starosta Zbigniew Piórkowski . Dopiero w połowie stycznia wybrany został nowy starosta, a w zasadzie starościna, Ewa Dąbska.
Ostaszewo nie jest zainteresowanie kolejko? Skrócenie linii to bezie początek jej całkowitej likwidacji.
Jak wogóle wygląda stan fizyczny tej linii??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #38 : 01 Marzec 2012, 13:56:57 »
+1

Bez przesady. Odcinek nadmorski jest raczej (bo jednak to Polska) niezagrożony. Problem w tym, że linie na północ od Nowego Dworu mają inny, mniej żuławski, charakter.
Cytuj
Jak wogóle wygląda stan fizyczny tej linii??

Dokładniej może niech miejscowi powiedzą, ale chyba na razie niewiele się zmieniło (http://750mm.pl/index.php?topic=2026.msg38545#msg38545).
Zdjęcia z 2010 roku:


Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
piotr_mk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 01 Marzec 2012, 23:00:36 »
-1

Ale jak się chce jeździć, to szlak trzeba regularnie patrolować, a czasem nawet to i owo poprawić...

Zgoda, dlatego liczę na jakąś oficjalną informację z pierwszej ręki. Co konkretnie zrobiono, w jakim konkretnym celu był ten przejazd.  Uśmiech
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!