Świat kolejek wąskotorowych SMF
25 Październik 2020, 14:00:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prace 25-04-2007  (Przeczytany 5235 razy)
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« : 26 Kwiecień 2007, 06:35:09 »
0

Witam. Trzeba trochę ożywić ten dział bo jakoś się zastał... dlatego też...
w dniu wczorajszym (tzn. 25-04-2007) z kolegą Dariuszem Podsiadłym dokonaliśmy przeglądu szlaku na odcinku z Opola Lubelskiego do Poniatowej. Pomocna okazała się Drezyna Dm615, którą szlak przejechaliśmy w tą i z powrotem.
Pierwsza praca czekała nas na rozjeździe nr 1 na stacji ROZALIN, który z racji uszkodzenia mechanizmu zwrotnego nie dawał się "przestawić" za jego pomocą (czytaj. bez specjalnych dźwigni "ręcznych-przenośnych  :wink: "). Po wykonaniu prac polegających na zamocowaniu zwrotnika, przesmarowaniu mechanizmów rozjazdu, udało się go przestawić na kierunek PONIATOWA. Na stacji Rozalin usunęliśmy rosnące krzaki na torach oraz przy naprawianym zwrotniku, który w nich "tonął".
Dalej czekały nas prace związane z rozkopywaniem torów na przejazdach kolejowych - szczególnie na drogach prowadzących na pola (zabite ziemią). Odkopaliśmy WSZYSTKIE do Poniatowej. Na szlaku przed Poniatową uporaliśmy się jeszcze ze zwalonym drzewem. Dalej kolejny przejazd - z drogą krajową z Opola do Poniatowej. Tutaj niewiele pracy było. W Poniatowej "odkurzyliśmy" z liści ostatni rozjazd (ten prowadzący na koziołek" i przesmarowaliśmy mechanizm zwrotnicowy. Dalej czekała nas już przygotowana droga powrotna do Opola Lubelskiego - tym razem bez przestojów na pełnym gazie ;-)

Jedyna uciążliwość w tej chwili - jeśli chodzi o jazdę na odcinku Opole - Poniatowa, to ta, że łącznica do Poniatowej z Opola (na stacji ROZALIN) nie jest przejezdna - jeden z rozjazdów tej "łącznicy" nie ma zwrotnika (od strony Poniatowej), więc w drodze powrotnej musieliśmy jechać przez stacje ROZALIN w kierunku szlaku na Nałęczów i tam "obracać" drezynkę (na tym rozjeździe nr 1, który uruchomiliśmy). Jest więc to w tej chwili jedyny rozjazd, który umożliwia jazdę do Poniatowej ze wszystkich kierunków.

Niedługo powinna pojawić się krótka fotorelacja (jak foty zmniejszę i na serwer zrzucę).

Pozdrawiam
JF

PS. Podziękowania dla Dariusza P. za sprzęt i wspólną pracę na rzecz PRAWDZIWEJ kolei w miłej atmosferze. Pogoda też dopisała.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #1 : 27 Kwiecień 2007, 09:25:10 »
0

Skromna fotorelacja  :arrow: KLIK
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Poldek
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 28 Kwiecień 2007, 12:32:37 »
0

Wielikie Dzięki.
Dzięki takim szlachetnym i bezinteresownym osobom jak Ty i Twój Kolega Dariusz możemy cieszyć sie urokami tej malowniczo połozonej trasy NKD.
 Jeszcze raz Dziękuje Wam za to w imieniu własnym i mojej rodzinki
Zapisane

PKS- Pewność Komfort Szybkość
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #3 : 28 Kwiecień 2007, 17:19:20 »
0

Brawo Jarku, oby tak dalej. Kiedy nastepna wyprawa i gdzie?

Pzdr jeszcze z Irlandii
Grzegorz
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #4 : 30 Kwiecień 2007, 06:55:49 »
0

Następna wyprawa.... niedługo  :mrgreen:
Wiadomo, do roboty zawsze coś tam się znajdzie. Przeważnie tzw. prace bieżące, czyli przegląd linii -  wycinanie krzaków, odkopywanie zasypanych torów na przejazdach, ustawianie zdewastowanych znaków kolejowych... itp. Teraz planujemy wykosić z "krzaczorów" co nieco na stacji Rozalin (trochę zarosło), poustawiać krzyże św. Andrzeja (powywracane), poprawić wygląd znaku "końca peronu" w Poniatowej - i pomalować go,  pomalować elementy zwrotników przy rozjazdach (ten obciążnik - kolory białe/czarne - tu bez "skrzybania" starej farby się nie obejdzie) - co trochę ożywi ich wygląd. Chcemy też uruchomić rozjazd w Rozalinie - ten, który teraz nie ma zwrotnika (trzeba by go gdzieś "wykopać" z nieużywanego i zamontować w naprawianym rozjeździe (chodzi o łącznicę Opole-Poniatowa). Wówczas można by łatwiej przemieszczać się na tej dawno nie używanej trasie (drezynami rzecz jasna ;-) ). Chodzi nam o ogólny wygląd linii. W związku z tym, chcielibyśmy w przyszłości zając się także  urokliwymi semaforami - pomalować je i ramiona jakoś "po kolejowemu" ustawić. A niech wyglądają jak zadbany obiekt muzealny  :grin: . Dalej... może porobimy coś przy Lyd2 w Karczmiskach. Na razie tyle. Pozdrawiam i dzięki za miłe słowa :!: Myślę że zaczniemy - po dłuuugim weekendzie ;-)

Cytat: "Poldek"
Wielikie Dzięki.(......)
 Jeszcze raz Dziękuje Wam za to w imieniu własnym i mojej rodzinki


Jeszcze tylko "powystrzelać" złomiarzy i można by spać całkiem spokojnie :twisted:
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Poldek
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 30 Kwiecień 2007, 18:52:15 »
0

Ale,że im nie szkoda niszczyć dobra z którego oni również moga kozystać,ale w inny sposób niz teraz oczywiście,nie moge tego pojąć, przykre to  :cry:
Zapisane

PKS- Pewność Komfort Szybkość
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!