Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:38:19 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szansa dla Mławskiej KD  (Przeczytany 25974 razy)
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« : 13 Lipca 2007, 12:13:52 »
0

Tekst z oficjalnej strony SKPL :
Władze Samorządowe Północnego Mazowsza pod kuratelą Lokalnej Organizacji Turystycznej otrzymały pomoc finansową Marszałka Województwa Mazowieckiego skierowaną na rozbudowę infrastruktury technicznej Mławskiej Kolei Dojazdowej. Według informacji otrzymanych od władz LOT środki mają być wykorzystane na przystosowanie stacji Przasnysz do odbioru wagonów z przesyłkami kontenerowymi. Trwają rozmowy z potencjalnymi klientami, wyniki rozmów mają zadecydować o sensowności inwestycji.
Oby się udało.
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
papierz
Gość
« Odpowiedz #1 : 13 Lipca 2007, 17:27:53 »
0

Witam.

Przyglądam się dyskusji związanej z mławską i całemu tamtejszemu zamieszaniu.
Mam też bardzo dobry pogląd na krośniewicką, który pozwala mi ocenić sytuację na MKD.

Koledzy, jestem absolutnie pewien, że nie ma lepszego operatora na wąskich niż SKPL.
Jeśli oni chcą działać na rzecz tej czy innej kolejki, to dajcie im szansę.
W Krośniewicach SKPL pojawił się zaraz po likwidacji PKP-koleje dojazdowe i to co udało sie tam zrobić zostało nazwane przez jedną z łódzkich organizacji transportowych - fenomenem.
Dzięki ich działaniom kilkanaście osób ma zatrudnienie, KrKD istnieje i rozwija się.

Moja gorąca prośba do wolontariuszy na kolejkach przejętych przez SKPL.
Powinniście cieszyć się, że SKPL chce przejąć bliską Wam kolej.
Oni mają ogromne doświadczenie (nie ma drugiej takiej organizacji w Polsce). Pozytywne efekty ich pracy można oglądać np. w Krośniewicach.
Nie wszystko jest super zrobione, ale jeśli spojrzymy na Sompolno i Krośniewice to wnioski nasuwają się same.

Jestem pewien, że między wolontariuszami i operatorami wciąż będą konflikty. Jednak wierzę, że ostateczny efekt naszych wspólnych prac zadowoli nas wszystkich. Pozwólmy sobie na wzajem działać razem i zmierzać do oczywistego celu. Dzięki wolontariuszom i operatorom wąskie maja szansę żyć a przecież o to nam wszystkim chodzi.

Szanuję każdą osobę, która walczy na rzecz kolei, bo jest to wolontariusz poświęcający swój wolny czas i pieniądze.
Więcej ludzi takich jak Wy w naszym kraju, a Polska zmieni się na lepsze.
Zapisane
flugzeug30
Gość
« Odpowiedz #2 : 13 Lipca 2007, 19:00:51 »
0

A do cukrowni w Krasińcu dochodzi/dochodziła jakaś bocznica wąskotorowa MKD ?! Można by tam dowozić np. miał węglowy.
Zapisane
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 15 Lipca 2007, 01:19:25 »
0

Cytat: "flugzeug30"
A do cukrowni w Krasińcu dochodzi/dochodziła jakaś bocznica wąskotorowa MKD ?! Można by tam dowozić np. miał węglowy.


Cukrownia Krasiniec przeszla do historii. Trwa rozbiorka hal. A bocznica tez juz ladnych pare lat nie istnieje.
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 15 Lipca 2007, 12:08:02 »
0

O historii Mlawskiej i innych mazowieckich kolejach waskotorowych ,ozecie poczytac jeszcze tutaj :

 :arrow: http://www.werttrew.fora.pl/koleje-waskotorowe-w-wojewodztwie-mazowieckim-t792.html
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
kgrid
Młotkowy
**
Długość toru:: 125 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 15 Lipca 2007, 21:17:28 »
0

A mi się wydaje że najwięcej o historii Mławskiej (mimo iż nie kompeltnie) jest napisane tutaj: www.mlawa-wask.xt.pl
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 15 Lipca 2007, 22:17:58 »
0

Drogi Papierz'u.

Z tego co piszesz wynika, że masz możliwość monitorowania sytuacji w Krośniewicach i na tej podstawie oceniasz kondycje wszystkich kolejek gdzie oficjalnie urzęduje SKPL. Jeżeli śledziłeś dyskusje na tym forum to sam wiesz co się dzieje konkretnie na MKD.
Dla przypomnienia wspomnę że do tej pory na MKD żaden pociąg nie pojechał od ponad 8 miesięcy, gdyż nie było komu zjawić się w Mławie- nie dotrzymane terminy "odwiedzin"- a tym bardziej zrobić przegląd lokomotyw i wagonów oraz skontrolować szlak (czy nie jest zarośnięty, czy szyny są na swym miejscu i spełniają warunki bezpieczeństwa). Wobec powyższego trzeba było odwołać 40 wycieczek w tym sezonie i oczywiście dochody jakie by kolejka uzyskała zostały stracone bezpowrotnie.

Stan taboru zagraża bezpieczeństwu:
Lxd2-293- z relacji świadków próbnego przejazdu wykonanego przez SKPL wynika że do regeneracji/wymiany jest termostat od układu chłodzenia.
Lxd2-323- brak ładowania baterii, rozruch silnika metodą "na śrubokręt", mocno uszkodzony nawrotnik- działa jeszcze tryb awaryjny,nie szczelny jest
układ chłodzenia-przerdzewiały zbiornik wyrównawczy.

z wagonów Bxhpi których numerów nie pamiętam:
 wagon 1-  nie dokończony remont wnętrza ( skończyły się prywatne fundusze za które był prowadzony, a dofinansowanie ze strony SKPL okazało się                  
                mrzonką),przegrzane maźnice (łożyska są suche- brak smaru), uszkodzone amortyzatory
 wagon 2-  stan nieznany-stoi w lokomotywowni- zaawansowana korozja.
 wagon 3-  adaptowany na barowy jest własnością jeszcze PKP ZN.
 

Trzeba jeszcze dodać brak jakichkolwiek dopuszczeń szlaku i taboru.

Aktualne informacje jakie do mnie dochodzą wskazują że nawet SKPL cierpi na MOCNY deficyt personelu i niema komu tych kolejek obsługiwać.

WNIOSEK: SKPL jako jedyny operator z licencjami zachowuje się jak pies ogrodnika czyli, sam nie zje i innemu nie da - czyli wykazuje cechy MONOPOLISTY.
 
Jeżeli sam chcesz się przekonać  na własne oczy jak MKD wygląda na prawdę, po prostu przyjedz do Mławy na wizję lokalną i sam oceń fakty.
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 16 Lipca 2007, 07:50:31 »
0

Cytat: "Harry Potter"
WNIOSEK: SKPL jako jedyny operator z licencjami zachowuje się jak pies ogrodnika czyli, sam nie zje i innemu nie da
Skoro publicznie wysuwasz takie wnioski proszę o podanie kto taki chętny jest zainteresowany MKD ?
Zapisane

Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 16 Lipca 2007, 08:00:47 »
0

Cytat: "Harry Potter"
Dla przypomnienia wspomnę że do tej pory na MKD żaden pociąg nie pojechał od ponad 8 miesięcy, gdyż nie było komu zjawić się w Mławie


Swego czasu przerwa wynosila 2 lata i swiat sie nie zawalil.

Cytat: "Harry Potter"
Stan taboru zagraża bezpieczeństwu:
Lxd2-293- z relacji świadków próbnego przejazdu wykonanego przez SKPL wynika że do regeneracji/wymiany jest termostat od układu chłodzenia.
Lxd2-323- brak ładowania baterii, rozruch silnika metodą "na śrubokręt", mocno uszkodzony nawrotnik- działa jeszcze tryb awaryjny,nie szczelny jest
układ chłodzenia-przerdzewiały zbiornik wyrównawczy.


To nie twoj problem.

Cytat: "Harry Potter"
Trzeba jeszcze dodać brak jakichkolwiek dopuszczeń szlaku i taboru.


To nie twoj problem.

Cytat: "Harry Potter"
Aktualne informacje jakie do mnie dochodzą wskazują że nawet SKPL cierpi na MOCNY deficyt personelu i niema komu tych kolejek obsługiwać.


To nie twoj problem.

Cytat: "Harry Potter"
WNIOSEK: SKPL jako jedyny operator z licencjami zachowuje się jak pies ogrodnika czyli, sam nie zje i innemu nie da - czyli wykazuje cechy MONOPOLISTY.


Nie zachowuj sie jak obrazone dziecko, ktoremu zabrano zabawke. Czas dorosnac. Jak dorosniesz, moze pewne rzeczy zrozumiesz i  inaczej spojrzysz na otaczajaca rzeczywistosc.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 16 Lipca 2007, 08:01:33 »
0

Cytat: "Harry Potter"

WNIOSEK: SKPL jako jedyny operator z licencjami zachowuje się jak pies ogrodnika czyli, sam nie zje i innemu nie da - czyli wykazuje cechy MONOPOLISTY.
 

Stary upewnij się nim cokolwiek napiszesz. Licencje z samych organizacji MiKoli mają choćby jeszcze FPKW, PTMKŻ i SGKW. Ponadto na wąskim torze licencje posiadają: PTKW, ŻKP, MPK Poznań, UG Rewal i MOSiR w Ełku.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 16 Lipca 2007, 08:02:51 »
0

Cytat: "Harry Potter"
Drogi Papierz'u.

WNIOSEK: SKPL jako jedyny operator z licencjami zachowuje się jak pies ogrodnika czyli, sam nie zje i innemu nie da - czyli wykazuje cechy MONOPOLISTY.
 


Już widzę te tłumy przewoźników zabijających się o MKD. Pokaż choć jeden podmiot prawa handlowego, który mógłby to przejąć.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 16 Lipca 2007, 08:51:42 »
0

Cytat: "Pechu"
Już widzę te tłumy przewoźników zabijających się o MKD. Pokaż choć jeden podmiot prawa handlowego, który mógłby to przejąć.

... nie licząc różnego typu organizacji przestępczych, których celem jest prywatyzacja bezpośrednia majątku pokolejkowego w ten czy inny sposób. Nie powiesz chyba, że lepiej kolejkę by poprowadził jakiś lokalny kacyk, który ma chrapkę na tereny po stacji w Mławie i chciał przenieść stację początkową za przejazd.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 16 Lipca 2007, 13:46:05 »
0

Panowie.

Wydaje mi się, że niektórzy jako że zawodowo są z innej branży patrzą na ten konflikt przez pryzmat " jak fajnie przejechać się kolejką".
Niestety dużo w tym wszystkim jest mówienia, mniej roboty.
Od listopada do początku lipca jeździłem z grupą wolontariuszy na MKD, robiliśmy to co było w naszej mocy i efekt tego jest taki, że nikt z nas
 nie ma prawa wstępu na kolejkę.
Całe szczęście, jak to pisał jeden z przedmówców to już nie mój/ich problem czy coś wyleci z torów lub się zatrzyma w polu.
Co do zainteresowania się kolejką innych grup jak to Piottrze wspomniałeś, sytuacja jest teraz dla nich wprost wymarzona- brak jakiego kolwiek dozoru.

Co do jakiej kolwiek dyskusji z Szanownymi Panami poza merytoryczną stroną problemu widze same kłopoty, z racji bliższych lub dalszych powiązań z SKPL, co pokazuje jedynie źle pojętą solidarność.



Ps. Na problem zareagował p. Grzegorz Sykut któremu wyjaśniłem problem- jeśli uzna za stosowne nie widzę przeszkód w zamieszczeniu całego listu prywatnego.

                                                                                                                                                             Z poważaniem,Przemysław Gajewski
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 16 Lipca 2007, 14:03:46 »
0

Cytat: "Harry Potter"
Panowie.
Wydaje mi się, że niektórzy jako że zawodowo są z innej branży patrzą na ten konflikt przez pryzmat " jak fajnie przejechać się kolejką".


Napisz, co chcesz osiagnac swoimi postami. Zalezy ci na MKD, czy zalezy ci na rzucaniu blockiem w SKPL i szkodzeniu MKD? Owszem, moze i SKPL nie jest swiety (wszyscy popelniaja bledy), ale jakos kolejki zarzadzane przez SKPL jezdza z wiekszym lub mniejszym powodzeniem, a problemy kadrowe ma w Polsce wiekszosc przedsiebiorstw komunikacyjnych. Plucie na operatora kolejki, na ktorej sie chce byc wolontariuszem jest tylko podcinaniem galezi na ktorej sie siedzi. Pracujesz na zniechecenie sie do jakichkolwiek dzialan przez ludzi ktorzy obecnie probuja odbijajac sie od scian, zeby cos zrobic z MKD. Mam nadzieje, ze to do ciebie dotrze i to zrozumiesz.
Pierwszy post w tej dyskusji daje jakas nadzieje, ze moze cos sie zaczac dziac, bo wreszcie pojawiaja sie jakies samorzadowe pieniadze, a ty od razu roztaczasz czarna wizje niszczenia, zlomu, sepow krazacych nad stacja. Byly na ten temat dwie dyskusje i zostaly zamkniete. Starczy. OK - jestes w stanie wylozyc z wlasnej kieszeni potrzebna kwote na wszelkie remonty - prosze i pisz wtedy co ci sie podoba. grajmy do jednej bramki, a nie strzelajmy sobie samoboje na kazdym kroku.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 16 Lipca 2007, 16:00:04 »
0

Misiek_K, widzę, że interesujesz się tematem jeśli potrzeba.
Wspomniałeś o "małym" acz znaczącym problemie-finansach.
Owszem, zgodzę sie z Tobą że trzeba kolosalnych kwot by to wszystko ruszyło z miejsca, lecz wiedz parę rzeczy.
Miasto Mława chciało na początek dać pewną kwotę na rewitalizacje kolejki na swym terenie jako jedno z wielu potencjalnych darczyńców.
Wolontariuszy do tej pory wspomogły Czernice Borowe, Przasnysz wykosił stację i szlak gdy miały być dni Przasnysza z udziałem kolejki(na SKPL'u mocno się zawiedli gdy zapowiadany pociąg się nie pojawił).
Co do miasta Krasnego, Pan Burmistrz sporo obiecywał, ale nic nie zrobił by obietnic dotrzymać. Poza tym są wewnętrzne spory w gminie i ma on obawy o dalszą kadencje.

To są przykłady tego,że samorządy chcą wspierać kolejkę, ale jako darczyńcy obiecując większą pomoc stawiały warunek: SKPL opuści kolejkę.
Po prostu nie na rękę im to, że kolejka stoi już od ponad 8 miesięcy,byli zwodzeni przez operatora- zrozumcie, że SKPL sam sobie naważył piwa i musi sam je wypić.
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #15 : 16 Lipca 2007, 16:29:26 »
0

Cytat: "Harry Potter"

To są przykłady tego,że samorządy chcą wspierać kolejkę, ale jako darczyńcy obiecując większą pomoc stawiały warunek: SKPL opuści kolejkę.
 


Harry, staram się czytać ze spokojem, staram się wczuć w Twoją sytuację: wywaliłeś sporo kasy podobno, czasu też, zaangażowałeś się. Staram się znaleźć podobieństwa do sytuacji w Starachowicach dwa lata temu (ale nie znajduję, w Starachowicach to myśmy odeszli, a nie usunięto nas. Może tylko odczucia mimo wszystko były podobne do Twoich...). Ale mimo wszystko, za cholerę, nie mogę zrozumieć, dlaczego wypisujesz takie androny jak powyżej Co?

Zupełnie odrębną kwestią jest kwestia potencjalnego następcy SKPLu - masz jakiś konkretny pomysł, jakaż inna organizacja byłaby chętna poprowadzić Mławę ? Bo jeśli nie, to po co jątrzysz, pytam?
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #16 : 16 Lipca 2007, 18:53:26 »
0

Cytuj
w Starachowicach dwa lata temu (ale nie znajduję, w Starachowicach to myśmy odeszli, a nie usunięto nas. Może tylko odczucia mimo wszystko były podobne do Twoich...).


Zostalisćie poproszeni o nie pojawienie się, tyle że najpierw sami sraliście we własne gniazdo a potem dopiero poproszono was o nie pokazywanie się na kolejce. A tutaj najpierw wygoniono wolontariuszy, a potem opisali oni sytuację od kuchni. Takie są różnice między Mławą i Starachowicami - no i taka, że Starachowice jak do tej pory kursują regularnie w przeciwieństwie do Mławy
Zapisane
paliwo
Gość
« Odpowiedz #17 : 16 Lipca 2007, 19:54:25 »
0

może to nie na temat ale chciałbym się z wami podzielić informacjami z Pleszewa  i wielkim plusem dla skpl (Przynajmniej ja tak uważam)

U nas w Pleszewie rok temu burmistrz Pleszewa obiecał dotacje dla kolejki na to aby kolejka jeździła. A do dzisiaj nie dołożył ani grosza cały czas skpl samo musiało płacić za wszystkie dodatki na kolejkę (taka dzisiaj polityka ludziom zależy aby na tym żeby wygrać wybory i mieć wszystko gdzieś) Sam nawet napisałem do burmistrza dlaczego nie ma dotacji i że jestem miłośnikiem tej kolejki a on odpisał mi na to że on też jest miłośnikiem kolejki i że pleszewska bana jest jednym z znaków rozpoznawczych Pleszewa i że o dotacjach pomyślą w przyszłości. Od tamtego czasu minęło już prawie pół roku. Biedna motorówka stoi sobie w szopie miasto ma kolejkę gdzieś nawet nie chcą dać kilku tysięcy na silnik po remoncie :sad:   :sad:

taki to ten świat trudno trzeba sobie radzić samemu :mrgreen:
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #18 : 16 Lipca 2007, 20:01:07 »
0

Cytat: "fidzio"


Zostalisćie poproszeni o nie pojawienie się, tyle że najpierw sami sraliście we własne gniazdo a potem dopiero poproszono was o nie pokazywanie się na kolejce.


Fidziu, Fidziu, Goebbels byłby z Ciebie dumny, ty propagandzisto od  siedmiu boleści  :mrgreen:
Przecież właśnie na tym forum można prześledzić historię sprzed dwóch lat...
Mam prośbę - jak chcesz odgrzewać stare tematy, to zakładaj  oddzielny wątek, dobra  :wink:  ?
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #19 : 16 Lipca 2007, 21:06:07 »
0

A dlaczego nikt nie zapyta co zrobil wojt Gminy Krasne. W koncu to on jest gospodarzem kolejki a SKPL tylko jej operatorem.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!